Fizika fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Fizika fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O‘tkazgich materialdan yasalgan halqaga magnitning shimoliy qutbi yaqinlashtirilsa qanday ta’sir kuzatiladi? A) Magnitning tezligiga bog‘liq B) Halqaning diametriga bog‘liq C) Tortiladi D) Itariladi 2 / 50 2. Tok manbai, qarshiligi 8 om bo‘lgan istemolchiga ulansa, uning foydali ish koeffitsiyenti 80% ga teng bo‘ladi. Tok manbaining ichki qarshiligi nimaga teng? A) 1 ? B) 1,2 ? C) 2? D) 0,8 ? 3 / 50 3. Buyum focus masofasi 10 sm bo‘lgan yig‘uvchi linzadan 20 sm masofada joylashgan. Uning tasviri linzadan necha santimetr masofada bo‘ladi? A) 10 sm B) 30 sm C) 40 sm D) 20 sm 4 / 50 4. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) 3F B) F/2 C) 4F D) 2F 5 / 50 5. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Elektr B) Ishqalanuvchi jismlar C) Ebonit D) Magnit 6 / 50 6. O‘zgaruvchan tok manbaiga rezistor, kondensator va g‘altak ulandi. Kuchlanish tebranishlarining amplitudasi resistorda 4 V ga, kondensatorda 6 V ga, g‘altakda esa 3 V gat eng. Manba qisqichlaridagi kuchlanish tebranishlarining amplitudasi necha voltga teng? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 7 / 50 7. 12·1025 ta molekulaga ega bo‘lgan suvning massasini toping. A) 2.6 kg B) 3 kg C) 2 kg. D) 3.6 kg 8 / 50 8. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 9 B) 8.8 C) 9.6 D) 10 9 / 50 9. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 30 Pa B) 20 Pa. C) 50 Pa D) 40 Pa 10 / 50 10. Gaz molekulalarining o‘rtacha kvadratik tezligi 800 m/s, bosimi 4.8·105 Pa bo‘lsa, uning zichligi nimaga teng? A) 3/2 kg/ m3 B) 2/3 kg/ m3 C) 4/9 kg/ m3 D) 9/4 kg/ m3 11 / 50 11. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 20N B) 5N C) 25N D) 10N 12 / 50 12. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “Muammoli vaziyat” B) “SWOTtahlil” C) “Aqliy xujum” D) “Keys-stadi” 13 / 50 13. Yozda quyosh qaysi yulduz turkumlaridan o‘tadi? A) Chayon, o‘qotar, tog‘ echkisi. B) Baliq, qo‘y, buzoq. C) O‘q otar, tog‘ echkisi, qovg‘a. D) Egizaklar, qisqichbaqa, arslon 14 / 50 14. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity, there B) strength, works, opportunity, threat C) Strength, weakness, opportunity, threat D) strength, weakness, opportunity 15 / 50 15. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish B) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish C) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi D) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 16 / 50 16. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 3.4 B) 1,2,3,4,5 C) 1,2,3,4 D) 1.2 17 / 50 17. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 9-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 18 / 50 18. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 8-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 19 / 50 19. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) og‘zaki B) og‘zaki, yozma, test C) Og‘zaki, yozma D) yozma, test 20 / 50 20. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod C) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod D) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi 21 / 50 21. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika, astronomiya faniga 6-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 3 B) 2 C) 4 D) 1 22 / 50 22. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) og‘zaki B) yozma, test C) og‘zaki, yozma, test D) Og‘zaki, yozma 23 / 50 23. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 24 / 50 24. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 25 / 50 25. “Keys-stadi” metodining muammoli ta’lim metodidan farqi? A) taqdimot qilinmaydi B) “Keysstadi”da guruhlarda ishlanmaydi C) o‘quvchilar bilan yakka tartibda ish olib boriladi D) real vaziyatlarni o‘rganish asosida aniq qarorlar qabul qilishga asoslanadi 26 / 50 26. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar B) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar C) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar D) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar 27 / 50 27. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 28 / 50 28. “Blits- so‘rov” texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Individual, guruh va jamoada B) Faqat individual C) Faqat guruhlarda D) Jamoada 29 / 50 29. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) Uchta yo‘nalishda B) Ikki yo‘nalishda C) Bir yo‘nalishda D) To‘rt yo‘nalishda 30 / 50 30. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) Dars qiziqarli bo‘ladi B) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi C) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi D) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi 31 / 50 31. Tovush balandligi nimaga bogliq? A) tovush to‘lqin uzunligiga B) tovush ampilitudasiga C) tovush chastotasiga D) tovush tarqalish tezligiga 32 / 50 32. Agar matematik mayatnikning uzunligi 4 marta ortsa, uning chastotasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) 2 marta ortadi C) 4 marta ortadi D) 2 marta kamayadi 33 / 50 33. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) izobarik B) adiabatik C) izotermik D) izoxorik 34 / 50 34. Massasi 2 kg blgan jism 4N kuch ta’sirida qanday harakat qiladi? A) 0,5 m/s2 tezlanish bilan tekis o‘zgaruvchan B) 2 m/s2 tezlanish bilan tekis tezlanuvchan C) 0,5 m/s2 tezlik bilan tekis D) 2 m/s tezlik bilan tekis 35 / 50 35. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash B) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash C) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish D) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish 36 / 50 36. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Savollar sonining ko‘pligi B) Javoblarning qisqaligi C) Savolning juda qisqaligi D) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi 37 / 50 37. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Faqat guruh bo‘lib B) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib C) Faqat juftlikda D) Faqat yakka tartibda 38 / 50 38. Namoyish eksperimenti – bu. A) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash B) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi C) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish D) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish 39 / 50 39. Xatoliklar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: tasodifiy va sistematik xatolik B) kki turg: absolyut va sistematik xatolik C) Ikki turga: absolyut va tasodifiy xatolik D) Ikki turga: absolyut va nisbiy xatolik 40 / 50 40. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: sistematik va nisbiy B) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash C) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash D) Ikki turga: absolyut va tasodifiy 41 / 50 41. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi B) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi C) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi D) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi 42 / 50 42. Interfaol ta’limda o‘quvchilarga beriladigan vazifalar an’anaviy ta’limdan nimasi bilan farq qiladi? A) Topshiriqlar amaliyotga bog‘langan bo‘ladi B) Uzluksizligi bilan C) Ilmiyligi va hayotiyligi bilan D) O‘quvchini topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash, o‘z fikr mulohazalarini boshqalarga solishtirish va yakuniy xulosaga kelish 43 / 50 43. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish B) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish C) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash D) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish 44 / 50 44. Fizikaviy tafakkurni shakllantirishda qaysi jarayon muhim hisoblanadi? A) Masalalar yechish B) Og‘zaki so‘rash C) O‘qitishda ko‘rgazmalilikdan foydalanish D) Fizikadan yozma ish olish 45 / 50 45. Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar…deyiladi. A) Grafik masalalar B) Sifatga oid masalalar C) Eksperimental masalalar D) Hisoblash masalalari 46 / 50 46. Fizik masalalar yechish usuliga ko‘ra shartli ravishda necha turga bo‘linadi? A) Sifatga oid masalalar, eksperimental masalalar, hisoblash masalalari, grafik masalalar B) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar C) Hisoblash masalalari, arifmetik masalalr, D) Arifmetik masalalar, rigonome masalalar, rigonome masalalar 47 / 50 47. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Faqatgina fizik hodisalar B) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar C) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo D) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi bu… A) A1 B) A2+ C) A1+ D) A2 49 / 50 49. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi...? A) A1 B) A1 C) B2+ D) B2 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida C) ”Mexanika” kursi haqida D) “Elektr” kursi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari