Uy » Diagnostika testlari » Fizika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Fizika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 239 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O‘tkazgich materialdan yasalgan halqaga magnitning shimoliy qutbi yaqinlashtirilsa qanday ta’sir kuzatiladi? A) Magnitning tezligiga bog‘liq B) Itariladi C) Halqaning diametriga bog‘liq D) Tortiladi 2 / 50 2. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq B) o‘zgarmaydi C) Jism massasiga bog‘liq D) Kamayadi 3 / 50 3. Tok manbai, qarshiligi 8 om bo‘lgan istemolchiga ulansa, uning foydali ish koeffitsiyenti 80% ga teng bo‘ladi. Tok manbaining ichki qarshiligi nimaga teng? A) 1 ? B) 0,8 ? C) 1,2 ? D) 2? 4 / 50 4. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 88 B) 12 C) 60 D) 30 5 / 50 5. Yig‘uvchi linzadan buyumgacha bo‘lgan masofa 1 m, tasvirdan linzagacha 25 sm. Linzaning fokus masofasi qanchaga teng? A) 25 sm B) 30 sm C) 20 sm D) 35 sm 6 / 50 6. Quyida keltirilgan moddalardan qaysilari yadro yoqilg‘isi sifatida ishlatiladi? 1) uran; 2) grafit; 3) kadmiy; 4) og‘ir suv; 5) bor; 6) plutoniy A) 1 va 6 B) 3 va 4 C) 1 va 5 D) 2 va 5 7 / 50 7. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) F/2 B) 2F C) 4F D) 3F 8 / 50 8. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Elektr B) Ishqalanuvchi jismlar C) Ebonit D) Magnit 9 / 50 9. 12·1025 ta molekulaga ega bo‘lgan suvning massasini toping. A) 3.6 kg B) 2.6 kg C) 3 kg D) 2 kg. 10 / 50 10. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 8.8 B) 10 C) 9.6 D) 9 11 / 50 11. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 50 Pa B) 20 Pa. C) 30 Pa D) 40 Pa 12 / 50 12. Gaz molekulalarining o‘rtacha kvadratik tezligi 800 m/s, bosimi 4.8·105 Pa bo‘lsa, uning zichligi nimaga teng? A) 2/3 kg/ m3 B) 3/2 kg/ m3 C) 9/4 kg/ m3 D) 4/9 kg/ m3 13 / 50 13. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 200g B) 50g C) 250g D) 130g 14 / 50 14. Tok yo‘nalishi qilib shartli ravishda qanday yo‘nalish qabul qilingan? A) O‘tkazgich ichida erkin elektronlarning tartibli harakati qabul qilingan B) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zarralar yo‘nalishi qabul qilingan C) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan D) Manbaning manfiy qutbidan musbat qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan 15 / 50 15. «FSMU» ning maqsadi? A) Guruhlarning muammoli vaziyatning YEchimini ishlab chiqishi har bir yechimning imkoniyatlari va to‘siqlarni tahlil qilish B) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, C) O‘quvchilarni tarqatilgan oddiy qog‘ozga o‘z fikrlarni aniq va qisqa holatda ifoda etib, tasdiqlovchi dalillar yoki inkor etuvchi fikrlarni bayon etishga o‘rgatish D) muqobil yechimlarni tanlash 16 / 50 16. «FSMU» ning yoyilmasi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping? A) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni so‘zlab bering, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring B) Ffikringizni yozing, Sfikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring C) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring D) F-fikringizni bayon eting, S-fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M- ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U- fikringizni umumlashtiring 17 / 50 17. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “Aqliy xujum” B) “Muammoli vaziyat” C) “Keys-stadi” D) “SWOTtahlil” 18 / 50 18. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi B) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash C) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi D) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash 19 / 50 19. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 20 / 50 20. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish B) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish C) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi D) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 21 / 50 21. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 1.2 B) 1,2,3,4 C) 3.4 D) 1,2,3,4,5 22 / 50 22. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Elektrlanish B) Termoelektron emissiya C) Magnitlanish D) Fotoeffekt 23 / 50 23. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) og‘zaki B) Og‘zaki, yozma C) og‘zaki, yozma, test D) yozma, test 24 / 50 24. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 1,2,3 B) 1,2,3,4 C) 1.2 D) 3.4 25 / 50 25. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi 26 / 50 26. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar B) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar C) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar D) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar 27 / 50 27. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity B) strength, works, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity, threat D) strength, weakness, opportunity, there 28 / 50 28. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 29 / 50 29. “Blits -so‘rov” texnologiyasining afzalligi A) Javoblarning og‘zaki ekanligi B) Qisqa vaqtda amalga oshirilishi C) Savol va javoblarning qisqaligi D) Javoblarning qisqa ekanligi 30 / 50 30. Agar matematik mayatnikning uzunligi 4 marta ortsa, uning chastotasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) 4 marta ortadi C) 2 marta kamayadi D) 2 marta ortadi 31 / 50 31. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) adiabatik B) izotermik C) izobarik D) izoxorik 32 / 50 32. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish B) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash C) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash D) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish 33 / 50 33. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) FIK kattaligida B) xoxlagan xududda qurish mumkinligida C) ekologik jihatdan D) zararsizligida 34 / 50 34. Agar ideal gazning bosimi va absolyut temperaturasi 2 marta ortsa, uning ichki energiyasi qanday o‘zgaradi? A) 2 marta ortadi B) o‘zgarmaydi C) 4 marta ortadi D) 2 marta kamayadi 35 / 50 35. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Javoblarning qisqaligi B) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi C) Savollar sonining ko‘pligi D) Savolning juda qisqaligi 36 / 50 36. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib B) Faqat guruh bo‘lib C) Faqat yakka tartibda D) Faqat juftlikda 37 / 50 37. Namoyish eksperimenti – bu. A) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish B) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash C) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi D) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish 38 / 50 38. Didaktik o‘yinli texnologiyalar nimaga asoslangan? A) Mulohaza yuritishga B) Individual ishlashga C) O‘quvchi faoliyatini faollashtirishga D) Guruhlarda ishlashga 39 / 50 39. Xatoliklar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: tasodifiy va sistematik xatolik B) Ikki turga: absolyut va nisbiy xatolik C) kki turg: absolyut va sistematik xatolik D) Ikki turga: absolyut va tasodifiy xatolik 40 / 50 40. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: sistematik va nisbiy B) Ikki turga: absolyut va tasodifiy C) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash D) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash 41 / 50 41. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi B) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi C) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi D) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi 42 / 50 42. Ta’lim jarayonining asosini nima tashkil etadi? A) O‘quv reja, dastur, dars ishlanmasi B) Darslik ko‘rgazmali qurollar C) DTS, o‘quv reja, dastur, darslik D) Tarqatmalar, texnikvositalar 43 / 50 43. Chana qorda sirpanib borayotganda chanaga uni tortib borayotgan itlar qo‘shilgan arqon 0,5 Kn maksimal kuch bilan ta’sir qiladi. Agar ishqalanish koeffitsiyenti 0,1 ga teng bo‘lsa, shu arqon massasi (kg) qancha keladigan yukli chanani siljita oladi? A) 500 B) 300 C) 400 D) 200 44 / 50 44. Fizikada masala yechish necha bosqichdan iborat? A) 3 bosqichdan- uning shartini o‘qish, tahlil qilish va yechish B) 2 bosqichdan tahlil qilish va yechish C) 2 bosqichdan uning shartini o‘qish va yechish D) 4 bosqichdan uning shartini o‘qish, tahlil qilish, va yechish, baholash 45 / 50 45. Angliya, AQSH, Fransiya davlatlarida fizika darslarida qaysi turdagi masalalalarga ko‘proq e’tibor qaratiladi? A) Grafik masalalarga B) Turli eksperimental holatlar asos qilib olingan masalalarga C) Sifatga doir masalalarga D) Hisoblash masalalariga 46 / 50 46. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Elektr” kursi haqida B) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida C) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida D) ”Mexanika” kursi haqida 47 / 50 47. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Informatika va axborot texnologiya fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) ”Mexanika” kursi haqida B) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida C) “Elektr” kursi haqida D) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari