Uy » Diagnostika testlari » Fizika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Fizika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 188 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Zееman effеkti B) Shtark effеkti C) Kоmptоn effеkti D) Fоtоeffеkt 2 / 50 2. Vоdоrоd atоmi tarkibida qanday zaryadli zarralar mavjud? A) 1 ta elеktrоn B) 1ta prоtоn, 1ta elеktrоn C) 1ta nеytrоn 2ta prоtоn D) 1ta elеktrоn 2ta prоtоn 3 / 50 3. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq B) Kamayadi C) Jism massasiga bog‘liq D) o‘zgarmaydi 4 / 50 4. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 60 B) 88 C) 12 D) 30 5 / 50 5. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) 2F B) F/2 C) 4F D) 3F 6 / 50 6. Zaryadlari +q va 4q bo‘lgan ikkita sharcha bir – biridan d masofada turibdi. Bu zaryadlar oralig‘iga uchinchi +q zaryadni qo‘yilganda sistema muvozanatda qoladi. Birinchi zaryaddan uchinchi kiritilgan zaryadgacha bo‘lgan masofa x1 ni toping? A) 1/3(- B) 2/3( C) 3/2( D) 1,2( 7 / 50 7. O‘zgaruvchan tok manbaiga rezistor, kondensator va g‘altak ulandi. Kuchlanish tebranishlarining amplitudasi resistorda 4 V ga, kondensatorda 6 V ga, g‘altakda esa 3 V gat eng. Manba qisqichlaridagi kuchlanish tebranishlarining amplitudasi necha voltga teng? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 8 / 50 8. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 9.6 B) 8.8 C) 10 D) 9 9 / 50 9. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 30 Pa B) 50 Pa C) 40 Pa D) 20 Pa. 10 / 50 10. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 200g B) 250g C) 50g D) 130g 11 / 50 11. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 20N B) 10N C) 25N D) 5N 12 / 50 12. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Aktiv va sig‘im iste’molchilar B) Induktiv va sig‘im iste’molchilar C) Aktiv va induktiv iste’molchilar D) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar 13 / 50 13. Tok yo‘nalishi qilib shartli ravishda qanday yo‘nalish qabul qilingan? A) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan B) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zarralar yo‘nalishi qabul qilingan C) O‘tkazgich ichida erkin elektronlarning tartibli harakati qabul qilingan D) Manbaning manfiy qutbidan musbat qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan 14 / 50 14. «FSMU» ning maqsadi? A) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, B) Guruhlarning muammoli vaziyatning YEchimini ishlab chiqishi har bir yechimning imkoniyatlari va to‘siqlarni tahlil qilish C) muqobil yechimlarni tanlash D) O‘quvchilarni tarqatilgan oddiy qog‘ozga o‘z fikrlarni aniq va qisqa holatda ifoda etib, tasdiqlovchi dalillar yoki inkor etuvchi fikrlarni bayon etishga o‘rgatish 15 / 50 15. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) Strength, weakness, opportunity, threat B) strength, weakness, opportunity, there C) strength, weakness, opportunity D) strength, works, opportunity, threat 16 / 50 16. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi B) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi C) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash D) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash 17 / 50 17. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 18 / 50 18. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi B) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish C) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish D) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 19 / 50 19. Rolli o‘yin bu-… A) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod D) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 20 / 50 20. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 3.4 B) 1,2,3 C) 1.2 D) 1,2,3,4 21 / 50 21. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 7-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 22 / 50 22. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi 23 / 50 23. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar B) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar C) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar D) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar 24 / 50 24. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) To‘rt yo‘nalishda B) Ikki yo‘nalishda C) Bir yo‘nalishda D) Uchta yo‘nalishda 25 / 50 25. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) Dars qiziqarli bo‘ladi B) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi C) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi D) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi 26 / 50 26. Nur havodan suvga tushmoqda. Bunda to‘la ichki qaytish hodisasini kuzatish mumkinmi? A) Ha B) Suv qatlamining qalinligiga bog‘liq C) Nurning tushish burchagiga bog‘liq D) Yo‘q 27 / 50 27. Tovush balandligi nimaga bogliq? A) tovush ampilitudasiga B) tovush tarqalish tezligiga C) tovush to‘lqin uzunligiga D) tovush chastotasiga 28 / 50 28. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Umumlashtiruvchi darslarda B) Kirish darslarida C) Barcha tip darslarda D) Yangi mavzu bayoni darslarida 29 / 50 29. Agar matematik mayatnikning uzunligi 4 marta ortsa, uning chastotasi qanday o‘zgaradi? A) 2 marta ortadi B) o‘zgarmaydi C) 4 marta ortadi D) 2 marta kamayadi 30 / 50 30. Massasi 2 kg blgan jism 4N kuch ta’sirida qanday harakat qiladi? A) 0,5 m/s2 tezlanish bilan tekis o‘zgaruvchan B) 2 m/s tezlik bilan tekis C) 0,5 m/s2 tezlik bilan tekis D) 2 m/s2 tezlanish bilan tekis tezlanuvchan 31 / 50 31. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash B) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish C) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash D) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish 32 / 50 32. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) FIK kattaligida B) ekologik jihatdan C) zararsizligida D) xoxlagan xududda qurish mumkinligida 33 / 50 33. Agar ideal gazning bosimi va absolyut temperaturasi 2 marta ortsa, uning ichki energiyasi qanday o‘zgaradi? A) 2 marta kamayadi B) o‘zgarmaydi C) 2 marta ortadi D) 4 marta ortadi 34 / 50 34. Qanday makrofizik kattalik issiqlik muvozanati holatidagi barcha jismlar uchun, jumladan, gazlar uchun ham bir xil qiymatga ega bo‘ladi? A) bosim B) massa C) temperatura D) hajim 35 / 50 35. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Faqat juftlikda B) Faqat guruh bo‘lib C) Faqat yakka tartibda D) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib 36 / 50 36. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy B) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy C) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy D) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy 37 / 50 37. Xatoliklar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: absolyut va nisbiy xatolik B) Ikki turga: tasodifiy va sistematik xatolik C) Ikki turga: absolyut va tasodifiy xatolik D) kki turg: absolyut va sistematik xatolik 38 / 50 38. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: absolyut va tasodifiy B) Ikki turga: sistematik va nisbiy C) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash D) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash 39 / 50 39. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi B) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi C) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi D) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi 40 / 50 40. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘quvchining tinglash darajasiga B) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga C) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga D) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga 41 / 50 41. Fizikadan o‘quv eksperimentiga qo‘yiladigan asosiy metodik talablarni ko‘rsating A) odda bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik B) Ilmiy aniqligi, to‘g‘ri bayon qilinishi C) Ilmiy aniqligi, tog‘ri bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik D) Sodda bayon qilinishi 42 / 50 42. Fizikada masala yechish necha bosqichdan iborat? A) 2 bosqichdan uning shartini o‘qish va yechish B) 2 bosqichdan tahlil qilish va yechish C) 4 bosqichdan uning shartini o‘qish, tahlil qilish, va yechish, baholash D) 3 bosqichdan- uning shartini o‘qish, tahlil qilish va yechish 43 / 50 43. Fizikaviy tafakkurni shakllantirishda qaysi jarayon muhim hisoblanadi? A) Fizikadan yozma ish olish B) O‘qitishda ko‘rgazmalilikdan foydalanish C) Og‘zaki so‘rash D) Masalalar yechish 44 / 50 44. Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar…deyiladi. A) Grafik masalalar B) Hisoblash masalalari C) Eksperimental masalalar D) Sifatga oid masalalar 45 / 50 45. Fizik masalalar yechish usuliga ko‘ra shartli ravishda necha turga bo‘linadi? A) Arifmetik masalalar, rigonome masalalar, rigonome masalalar B) Hisoblash masalalari, arifmetik masalalr, C) Sifatga oid masalalar, eksperimental masalalar, hisoblash masalalari, grafik masalalar D) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar 46 / 50 46. Angliya, AQSH, Fransiya davlatlarida fizika darslarida qaysi turdagi masalalalarga ko‘proq e’tibor qaratiladi? A) Hisoblash masalalariga B) Grafik masalalarga C) Turli eksperimental holatlar asos qilib olingan masalalarga D) Sifatga doir masalalarga 47 / 50 47. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida C) ”Mexanika” kursi haqida D) “Elektr” kursi haqida 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi bu… A) A2 B) A1+ C) A2+ D) A1 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 50 / 50 50. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari