Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 Mart 27, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 ga 2 fikr bildirilgan 0% 6 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Matematika fanidan attestatsiya savollari №16 uzedu.devel.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Quyida berilgan topshiriqlarga mos javobni tanlang: A) 1-E; 2-A; 3-B B) 1-D; 2-C; 3-F C) 1-D; 2-A; 3-B D) 1-E; 2-C; 3-F 2 / 50 2. Chizmadagi ABCD parallelogrammning yuzi 64 cm² ga teng. Agar AF/FD= 3, AK/KB= 1 bo‘lsa, FKCD to‘rtburchakning yuzini toping. A) 48 cm² B) 36 cm² C) 32 cm² D) 40 cm² 3 / 50 3. Silindr o‘qiga parallel bo’lgan tekislik asosidagi aylanadan 120⁰ ga teng bo'lgan yoy ajratadi. Shu tekislik o‘qdan h masofada joylashgan. Hosil bo'lgan kesimning diagonali 2 √7 h ga teng. Silindr to‘la sirtini toping. A) 20 πh² B) 14 πh² C) 16 πh² D) 24 πh² 4 / 50 4. To'g'ri burchakli uchburchakning gipotenuzasi c, o'tkir burchaklaridan biri a ga teng. Shu uchburchakka ichki chizilgan aylana radiusi quyida berilgan qaysi ifoda orqali topiladi? A) C B) B C) A D) D 5 / 50 5. Hosila uchun quyida berilgan formulalarning "to‘g‘ri" yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang: A) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- noto'g'ri. B) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. C) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. D) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. 6 / 50 6. Hisoblang: A) D B) C C) A D) B 7 / 50 7. tenglama [0; 2 π] kesmada nechta ildizga ega? A) 5 ta B) 6 ta C) 7 ta D) 8 ta 8 / 50 8. Muslima karton qog‘ozdan quti yasamoqchi. Unda tomonining uzunligi 16 cm bo'lgan kvadrnt sliaklidagi karton qog'ozi bor. U kartonning to'rtta uchidan tomoni 3 cm bo‘lgan kvadratni qirqib olib. qog‘ozning qolgan qismidan rasmda ko‘rsatilganidek quti yasadi. Hosil bo‘lgan qutining hajini neclia cm³ ga teng? A) 400 B) 300 C) 624 D) 480 9 / 50 9. Yo'lning 99 metr uzunlikdagi qismiga asfalt yotqizish uchun asfalt yotqizadigan ikkita mashina ishga jalb qilindi. I mashina yo'lning bir boshidan, II mashina yo'lning unga qarama - qarshi tomonidan bir vaqtda ishga kirishishdi. II mashina birinchi minutda 1,5 m yo'lni asfaltladi va keyingi har bir minutda avvalgisiga qaraganda 0,5 m ko'p yo'lni asfaltladi. I mashina esa har bir minutda 5 metr yo'lni asfaltladi. Ikkala mashina qancha vaqtdan so'ng uchrashadi? A) 11 minut B) 14 minut C) 18 minut D) 15 minut 10 / 50 10. Kesik konus yasovchisi katta asos tekisligi bilan a burchak tashkilqiladi. Asoslarining radiuslari r va R bo'lsa, quyidagi javoblardan qaysi biri kesik konusning hajmini topish formulasini ifodalaydi? A) B B) A C) D D) C 11 / 50 11. 3 ta tanga birgalikda 30 marta tashlanganda jadvalda ko‘rsatilgan natija qayd etildi. Shu ma’lumotlarga ko‘ra quyidagi tasdiqlar to’g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini aniqlang. 1) modasi 1 ga teng; 2) medianasi 1,5 ga teng; 3) o‘rta qiymati 1,4 ga teng; A) noto'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; B) to'g'ri; to'g'ri; to'g'ri; C) noto'g'ri; noto'g'ri; to'g'ri; D) noto'g'ri; noto'g'ri; noto'g'ri; 12 / 50 12. Agar har bir chizma uchun d₁ || d₂ bo'lsa, chizmalar bo’yicha noma'lum burchak x ning qiymatiga mos qiymatni tanlang. A) 1-E; 2-D; 3-C. B) 1-A; 2-B;3-F C) 1-E; 2-B; 3-C. D) 1-A; 2-D; 3-F. 13 / 50 13. Quyida berilgan formulalaming “to'g'ri” yoki “noto'g'ri" ligini aniqlang. A) 1- to'g'ri; 2- noto'g'ri; 3- to'g'ri. B) 1- to'g'ri; 2- to'g'ri; 3- to'g'ri. C) 1- noto'g'ri; 2- to'g'ri; 3- noto'g'ri. D) 1- noto'g'ri; 2- noto'g'ri;3- to'g'ri. 14 / 50 14. Agar bo‘lsa, f(2) ning qiymatini toping. A) 5 B) 8 C) 3 D) 6 15 / 50 15. xy′ + y = y ² differensial tenglamaning y(1) = 0,5 shartni qanoatlantiradigan xususiy yechimini toping. A) C B) B C) A D) D 16 / 50 16. Hovuzga uchta jo’mrak o'rnatilgan (rasmga qarang). Agar faqat A jo‘mrak ochilsa, u holda bo’sh hovuzni 4 soatda to’ldiradi. Faqat B jo‘mrakning o‘zini ochganda hovuzning yarmni 12 soatda bo'shatadi, faqat C jo'mrakni ochganda esa to'la hovuzdagi suvni 12 soatda bo‘shatadi. Agar uchala jo‘mrak bir vaqtda ochilgan bo‘Isa, bo'lsa houz necha soatda to'ladi? A) 8 B) 5 C) 7 D) 6 17 / 50 17. Elektr zanjiriga erkli (bir - biridan farqli) ishlaydigan 3 ta element ketma - ket ulangan. Birinchi, ikkinchi va uchinchi elementlaming buzilish ehtimollari mos ravislida quyidagiga teng: p₁ = 0,1; p₂ = 0,15; p₃ = 0,2. Zanjirda elektr tok bo‘lmasligi ehtimolini toping. A) 1/3 B) 0.388 C) 3/7 D) 0.24 18 / 50 18. Sotishdan oldin erkaklar va ayollar kostyumlarining narxi bir xil. Savdo boshida erkaklar kostyumi narxi 15 % ga arzonlashgan edi, lekin xaridorlaming kamligi sababli ular narxini yana 15 % ga tushirishdi. Ikkala kostyumning narxi yana bir xil bo'lishi uchun ayollar kostyuniining narxini bir martada nehia foizga tushirish kerak? A) 30 B) 25.25 C) 26.25 D) 27.75 19 / 50 19. sonining oxirgi raqamini toping. A) ...3 B) ...7 C) …1 D) ...9 20 / 50 20. 10 kishilik guruhda Nodira va Shaxnoza ham bor. Bu guruhni 4 kishilik va 6 kishilik ikkita guruhga ajratmoqchi. Nodira va Shaxnoza har xil guruhlarda bo'lishi kerak bo'lsa, bunday ajratish necha xil usulda bo'ladi? A) 96 B) 64 C) 112 D) 144 21 / 50 21. MNPR to'g'ri to'rtburchakning ichiga radiusi 2 cm bo'lgan aylanalar bir - biriga va to'g'ri to'rtburchak tomonlariga urinadigan qilib chizildi (chizmaga qarang). Berilganlardan foydalanib, AB kesma uzunligini toping. A) 3√5cm B) 3√6cm C) 4√7cm D) 6√3cm 22 / 50 22. Chizmada ABC to‘g‘ri burchakli uchburchak berilgan. Unda yuzlari, mos ravishda, S₁, S₂, S₃ bo’lgan uchta kvadrat ichki chizilgan. Agar S₁ = 4 cm² va S₂= 9 cm² bo‘lsa, uchinclii kvadratning yuzini toping. (S₃ =? ) A) 20,25 m² B) 20 m² C) 16 m² D) 16,25 m² 23 / 50 23. Chizmada g(x) funksiya va unga x₀ = 1 nuqtada urinuvchi to’g’ri chiziqning grafiklari berilgan. Agar f(2x — 1) = x · g(x) — 3 tenglik o‘rinli bo‘lsa, f'(1) ning qiymatini toping. A) 1 B) 2.5 C) 2 D) 4 24 / 50 24. To'g'ri prizmaning asosi teng yonli to'g'ri burchakli uchburchakdan iborat, uning katta yon yog'ining perimetri 24 cm ga teng. Prizmaning hajmi eng katta bo'lishi uchun uning asosining perimetri qanday bo'lishi kerak? A) 8+8√2 cm B) 4+4√2 cm C) 4+8√2 cm D) 8+4√2 cm 25 / 50 25. R = 4 cm va r = 1 cm raduisli aylana bir - biriga va to‘g‘ri chiziqqa urinadi. Shu to‘g‘ri chiziqqa va aylanalarga urinadigan kichik aylana radiusini toping. A) 9/16 cm B) 4/9 cm C) 16/9 cm D) 36/25 cm 26 / 50 26. sonining oxirgi raqamini toping. A) ...9 B) ...3 C) ...7 D) …1 27 / 50 27. Trapetsiyaning parallel tomonlari a va b ga teng. Bu tomonlarga parallel bo'lgan va trapetsiya yuzini teng ikkiga ajratgan kesma uzunligini toping. A) B B) D C) C D) A 28 / 50 28. tenglamaning ildizlari yig'indisini toping. A) 114 B) 121 C) 119 D) 117 29 / 50 29. Ikkita o‘yin kubigi tashlanmoqda. U holda quyidagi hodisalarning ehtimolliklarini toping va har biriga to‘g‘ri javobni mos keltiring: A) I- D; II - A; III - B. B) I-A; II-D; III - B. C) I - D; II-A; lll-E. D) I-C; II-D; lll-E. 30 / 50 30. a va b musbat butun sonlar. Agar va 2·EKUB(a; b) + EKUK(a; b) = 96 bo'lsa, a ni toping. A) 15 B) 18 C) 10 D) 12 31 / 50 31. Quyida berilgan x = 0, x = 4 va y = 3x² 4+k funksiyalar bilan chegaralangan shakl (bo‘yalgan soha) yuzi 84 kvadrat birlikka teng. Berilganlardan foydalanib, k ning qiymatini toping. A) 6 B) 5 C) 4 D) 8 32 / 50 32. sonining oxirgi raqamini toping. A) …1 B) ...3 C) ...7 D) ...9 33 / 50 33. A(-3; —3), 5(1; 3) va C(3; -1) nuqtalar uchburchak uchlarining koordinatalaridir. MB mediana bilan .AB tomon orasidagi burchakni toping. A) B B) D C) C D) A 34 / 50 34. tengsizlikning butun yechimlari yig‘indisini toping. A) 15 B) 12 C) 9 D) 7 35 / 50 35. G nuqta ABC to’ri bnrchakli uchburchakning og‘irlik markaz. Agar AB Ʇ AC, GH Ʇ BC, BH = 11 cm va HC = 13 cm bo‘lsa GH kesmaoing uzunligini toping. A) √15 cm B) 2√3 cm C) 3√3 cm D) 4 cm 36 / 50 36. Kontekstda" o'rganishni o'rganish " bilim va tushunish A) kollektiv ta'lim bilan paydo bo'ladi. B) O’quvchi tomonidan shakllantiriladi. C) o'qituvchi tomonidan uzatiladi. D) ular ong osti darajasida o'z-o'zidan paydo bo'ladi. 37 / 50 37. Tadqiqot darsini muhokama qilishning oxirgi bosqichi quyidagilardan iborat A) tadqiqotning asosiy g'oyasini aniqlash. B) mavzu bo'yicha tadqiqot adabiyotlarini o'rganish. C) bir nechta sinf o'quvchilari bilan suhbatlashish. D) keyingi dars yoki tsiklni rejalashtirish. 38 / 50 38. Odamlar qulay o'rganish uchun fikr-mulohaza va rag'batlantirishga muhtoj, shuning uchun baholash bo'lishi kerak A) insonparvar. B) demokratik. C) o'z vaqtida. D) sodiqlarga. 39 / 50 39. O’quvchi bilan xatolar haqida suhbat baholash maqsadiga mos keladi A) ta'limning murakkabliklarini aniqlash. B) prognozlash va tanlash. C) standartlarni nazorat qilish va bajarish. D) fikr-mulohazalarni taqdim etish. 40 / 50 40. O'qitish va o'qitish amaliyotini rejalashtirishning so'nggi bosqichi A) qisqa muddatli rejalashtirish. B) kalendar rejalashtirish. C) uzoq muddatli rejalashtirish. D) uzoq muddatli rejalashtirish. 41 / 50 41. O’quvchilarning "muammolarni hal qilish" qobiliyatini aniqlash mezoni bolalar A) ular tezda mohiyatini tushunadilar. B) ma'lumotlardan foydalanishi mumkin. C) rejalashtirish uchun ko'p vaqt talab etiladi. D) muqobil qarorlar qabul qilishi mumkin. 42 / 50 42. Kuzatish, talqin qilish va xulosa qilishni o'z ichiga oladi A) baholash. B) tadqiqot. C) fikrlash. D) rejalashtirish. 43 / 50 43. Maktab o'qituvchilarining professional hamjamiyatining asosiy printsipi-asoslangan amaliyot A) tadqiqotlar. B) maslahat. C) modellashtirish. D) kuzatishlar. 44 / 50 44. Tanqidiy fikrlashni rivojlantirishning keyingi bosqichida O’quvchilar quyidagilarni amalga oshiradilar A) kuzatish, taqqoslash, muhokama qilish. B) dalillarni to'plash va guruhlash, bahslashish. C) baholash, tushuntirish, metakognitatsiya. D) manbalarni tahlil qilish, gipotezalarni shakllantirish. 45 / 50 45. Darsni o'rganadigan o'qituvchilar A) maktabda mavjud bo'lgan tajribani umumlashtiring. B) yangi yondashuvni o'qitishni modellashtirish. C) ota-onalarning ta'lim natijalariga ta'sirini o'rganish. D) "O’quvchi ovozi" loyihasini amalga oshiring. 46 / 50 46. Summativ baholash baholash deb ataladi A) o'qitish. B) sifatlar. C) o'qitish uchun. D) monitoring uchun. 47 / 50 47. O'quv jarayoni va O’quvchilar natijalariga eng katta ta'sir ko'rsatadi A) o'qituvchining sinfdagi kundalik ishi. B) ta'lim siyosati. C) nazariyani amaliyotga integratsiya qilish. D) normaga muvofiq baholash. 48 / 50 48. Kuzatish, tajriba natijasida olingan ma'lumotlarni tushunish, baholash, tahlil qilish va sintez qilishga intizomiy yondashuv A) axloqiy hukmlar. B) tanqidiy fikrlash. C) tadqiqot suhbati. D) metakognitsiya. 49 / 50 49. Bir qator tadqiqotchilarning fikriga ko'ra, aksariyat hollarda o'qituvchilar ikki turdagi savollardan foydalanadilar A) past va yuqori tartib. B) ko'p ma'noli va bir ma'noli. C) asosiy va qo'shimcha. D) kundalik va falsafiy. 50 / 50 50. O'rganishga satsial-situatsion yondashuv quyidagilarni o'z ichiga oladi A) shaxsning aqliy jarayonlarini o'rganish. B) laboratoriya psixologik eksperimentidan foydalanish. C) atrof-muhit bilan bog'liq xatti-harakatlarni o'rganish. D) turli xil amaliy faoliyatda ishtirok etish. 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Matematika attestatsiya