Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga fikr bildirilmagan. 0% 187 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi B) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi C) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, D) qaratqich aniqlovchiga 2 / 50 2. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band B) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar C) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar D) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur 3 / 50 3. Moslashtiring: A) 1-a 2-a 3-d 4-d B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-a 2-b 3-c 4-d D) 1-b 2–a 3-d 4-d 4 / 50 4. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) taralmoq, yiqitmoq B) ko`rinmoq, kiyinmoq C) o`ylanmoq, sarg`aymoq D) jimirlamoq, silkinmoq 5 / 50 5. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 6 / 50 6. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 7 / 50 7. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob B) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, C) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, D) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, 8 / 50 8. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 9 / 50 9. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,2,3,5 B) 1,3,4,5 C) 2,3,4 D) 1,3,4 10 / 50 10. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 11 / 50 11. Moslastiring. A) 1-a 2-b 3-c 4-d B) 1-a, 2-c 3-b 4-d C) 1-d 2-d 3-c 4-a D) 1-a 2-d 3-b 4-c 12 / 50 12. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 13 / 50 13. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 1,3,5,7-a 2,4,6-b B) 4,5,6-a 1,3,7-b C) 1,2,3,4-a 5,6,7-b D) 1,5,6,7-a 2,3,4-b 14 / 50 14. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? B) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, C) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, D) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, 15 / 50 15. Moslashtiring: A) 1-d 2-a 3-b 4-c B) 1-b 2-a 3-d 4-c C) 1-c 2-b 3-a 4-d D) 1-b 2-a 3-c 4-d 16 / 50 16. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 17 / 50 17. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, B) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, C) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi D) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, 18 / 50 18. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 2.3 B) 1.2 C) 1.4 D) 3.4 19 / 50 19. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun B) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun D) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun 20 / 50 20. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 21 / 50 21. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Suv keldi — nur keldi B) Aytilgan so`z — otilgan o`q C) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz D) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni 22 / 50 22. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 23 / 50 23. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1,3,4 B) 1.3 C) 3.4 D) 1,2,3 24 / 50 24. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 25 / 50 25. Bir chimdim uxlash uchun ko‘zini yumdi, biroq qattiq charchagani uchun allamahalgacha uxlay olmay qiynaldi. Ushbu gapdagi mustaqil so‘z turkumlari bajargan sintaktik vazifalar to‘g‘ri izohlangan javobni aniqlang. A) Fe’l bilan ifodalangan sabab holi 3 o‘rinda qatnashgan B) Hollar faqat fe’l bilan ifodalangan C) Payt holi vazifasini bajargan olmosh qatnashgan D) Ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi bilan ifodalangan hol qatnashgan 26 / 50 26. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, B) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, C) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, D) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, 27 / 50 27. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 28 / 50 28. Moslashtiring: A) 1,2-a 3,4-b B) 1,2-b 3,4-a C) 1,4-a 2,3-b D) 1,3-a 2,4-b 29 / 50 29. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 30 / 50 30. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 3.4 B) 2.3 C) 4 D) 1.2 31 / 50 31. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 3.4 B) 2.4 C) 1.2 D) 1.4 32 / 50 32. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) ha B) yo’q 33 / 50 33. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi B) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit C) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi D) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal 34 / 50 34. Moslashtiring: A) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d B) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a 35 / 50 35. Qaysi qatorda murakkab hollar ishtirok etgan? A) O‘sha kuni Mavjuda va Sobir qo‘shiqni juda chiroyli kuylashgan edi B) Bog‘chada yosh-yosh qizaloqlar va bolakaylar davra qurib o‘ynashmoqda C) Tiniq suvdan hovush-hovush oldi D) Shu onda Davron va Iskandar xonaga kirib kelishdi 36 / 50 36. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish C) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 37 / 50 37. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Qo’llash D) Tushunish 38 / 50 38. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) Masofadan o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Lektor o’qitish D) Innovatsion o’qitish 39 / 50 39. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi B) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 40 / 50 40. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Ijtimoiy madaniyat D) Kasbiy faoliyatda yetukligi 41 / 50 41. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Tushunish B) Qo’llash C) Baholash D) Sintez 42 / 50 42. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi D) Induktiv va deduktiv 43 / 50 43. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 44 / 50 44. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 45 / 50 45. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) O’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) O’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq D) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq 46 / 50 46. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) Baholash B) Bilish C) Sintez D) Analiz 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Internet tarmoqlararo B) Lektor o’qitish C) Masofadan o’qitish D) Innovatsion o’qitish 48 / 50 48. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu rayxon beruniy “mashud qonuniy” B) Forobiyning ”baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Abdurahmon jomiyning ”musiqa” risolasi D) Alisher navoiyning”maxbub-ul qulub» 49 / 50 49. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) Sintez B) Baholash C) Analiz D) Bilish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) Innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar B) Talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) Moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) Elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya