9-sinf Ona tili olimpiada №5 Yanvar 13, 2024Avgust 19, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 9-sinf Ona tili olimpiada №5 ga 2 fikr bildirilgan 0 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Tomonidan yaratilgan InfoMaster 9-sinf Ona tili olimpiada №5 2023-yil 21-oktyabr: 2023-2024 o'quv yilida tuman bosqichida tushgan savollar! 1 / 30 1. Usta duradgorlik mashg‘ulotida o‘z shogirdlariga yog‘ochdan turli uy-ro‘zg‘or buyumlarini yasashni o‘rgatish uchun ularni bir joyga to‘pladi. Ushbu gapdagi sodda yasama ot turdosh otning qaysi turiga mansub? A) narsa oti B) shaxs oti C) o‘rin-joy oti D) faoliyat-jarayon oti 2 / 30 2. “Padarkush... toj-u taxt... olti oydan oshmaydur...” “Ulug‘bek xazinasi”da ushbu so‘zlar kim tomonidan aytilgan edi? A) Temur Samarqandiy B) Ali Qushchi C) Mirzo Ulug‘bek D) N.Ganjaviy 3 / 30 3. Qaysi qatorda ergashgan qo‘shma gap ko‘makchili qurilma yordamida bog‘langan? A) Olim kishilar har yerda aziz va hurmatlidir, shuning uchun har vaqt ilm olish ilinjida bo‘l. B) Odob shunday tojki, u aqlli, farosatli odamlar boshini bezaydi. C) Musavvirlikka menda havas uyg‘onganligi sababli uning sirlarini o‘rganishga astoydil bel bog‘ladim. D) Siz Hindistonda neniki ko‘rgan bo‘lsangiz, shularning hammasini jam etib, bir kitob yozmog‘ingiz darkor. 4 / 30 4. “Farhod va Shirin”dostoni haqidagi XATO fikrni toping. A) Bu dunyoda hech narsa javobsiz qolmasligi Xusravning Sheruya tomonidan o‘ldirilishi bilan izohlanadi. B) Mehinbonu Xusravdan kelgan sovchilarga Shirinning fe’li o‘g‘il bolalarnikiga o‘xshashini bahona qilib sovchilarni qaytarib yuboradi. C) Farhod Shirinning o‘lganligi haqidagi yolg‘on xabarni eshitgandan so‘ng tushgan holiga hatto tog‘ va vodiy ham majnunvor yig‘laydi. D) Xusravning topshirig‘i bilan Arman yurtida odamlar uch yildan beri tosh kesib, suv ochishga mahkum qilingan edilar. 5 / 30 5. Ko‘ngli tilagan murodig‘a yetsa kishi Yo barcha murodlarni tark etsa kishi. Bu ikki ish muyassar o‘lmasa olamda, Boshini olib bir sorig‘a ketsa kishi. Ushbu ruboiy haqidagi XATO ma’lumotni toping. A) Unli tovush raviy bo‘lib kelgan B) Yig‘iq radif qo‘llangan C) a, a, b, a tarzda qofiyalangan D) Mutlaq qofiya qo‘llangan 6 / 30 6. Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar berilgan qatorni belgilang. A) o‘zidan-o‘zi, dum-dumaloq, hay-haylamoq B) zo‘rma-zo‘rakilik, qop-qora, rang-barang C) mehr-oqibatli, do‘st-u yor, birdan-bir D) dardi-bedavo, o‘ydim-chuqur, bab-barobar 7 / 30 7. Dono debdi: “Yurtga bir boq, oqsoqol, Unda hali o‘zi bilmas zo‘r ganj bor!” Omon Matjonning ushbu she’rida ostiga chizilgan so‘z orqali nimaga ishora qilingan? A) g‘urur B) xotira C) e’tiqod D) tinchlik 8 / 30 8. “Dilbаr kеlinchаkning ko‘ksidа g‘ulu zаrdоli shохigа tаshlаr ko‘z qirin”. Ushbu misra muallifi kim? A) Omon Matjon B) Odil Yoqubov C) Abdulla Oripov D) Shavkat Rahmon 9 / 30 9. “Alpomish”dostoni haqidagi to‘g‘ri mulohazani toping. A) Boybo‘ri qizini Ko‘kqamish ko‘lida qo‘y sog‘ishni va chorvachilik ilmini o‘rgatish maqsadida maktabdan chiqarib oldi. B) Boybo‘ri o‘g‘li Alpomishni Qalmoq yurtiga yuborgisi kelmaganligi uchun unga ot bеrmaslikni yilqichi Qultoyga tayinlab qo‘yadi. C) Boybo‘ri va Boysarini chupron to‘yida bor yo‘g‘i sakson tanga hadya qilganligi uchun izza qilishadi. D) Alpomishning Oyna ko‘li,Chilbir cho‘lida bo‘lib o‘tgan dastlabki uch shartda qatnashmasligiga sabab Ko‘kaldoshdan qo‘rqishi edi. 10 / 30 10. Quyidagi gapda tushirib qoldirilgan tinish belgilarining tto‘g‘ri ketma-ketligini aniqlang. Muallif shunday deydi Insonning oldida doim ikkita tanlov bo‘ladi biri to‘g‘rilik ikkinchisi egrilik A) − “ : − , − “ . B) : “ : − , − “ . C) : “ , − , − “ . D) : “ , , “ . 11 / 30 11. Agar Qorako‘zni yana supur… bilan ursang, unga kosov otsang, bilib qo‘y, ukalaringnikiga ketib qolaman. Ushbu gapda nuqtalar o‘rniga qo‘yilishi kerak bo‘lgan qo‘shimcha qaysi so‘z tarkibida mavjud? A) yozgi B) uydagi C) sezgi D) turtki 12 / 30 12. Ahbob, yigitlikni g‘animat tutunguz. O‘zni qariliq mehnatidin qo‘rqutunguz. Oyini adovat-u hasaddin o‘tunguz, Har nav' ila o‘zni necha kun ovutunguz. Ushbu ruboiy haqidagi to‘g‘ri mulohazani toping. A) Ushbu ruboiyda yoshlik vaqtida kattalarga shogird bo‘lib, hayotiy saboqlarni egallash kerakligi haqida aytilgan. B) Adovat va hasad kabi illatlardan forig‘ bo‘lib, yoshlik davridan unumli foydalanish kerakligi aytilgan. C) Qarilik davri kelguncha inson yoshligida rohat-farog‘atda yashashi, odamlarga yaxshilik ulashishi kerakligi aytilgan. D) Yigitlik va qarilik davrini g‘animat bilish hamda har ikki davrda ham mehnat qilish foydali ekanligi aytilgan. 13 / 30 13. Agar baxt-saodat istasang, g‘urur, manmanlikni o‘zingdan yiroq tut, hikmatli so‘zlarni sokinlik va itoat bilan tingla, takabburlik, adovat va qanoatsizlik sening dushmanlaringdir. Gap haqidagi XATO hukmni toping. A) Vositasiz to‘ldiruvchi kesimga bevosita tobelangan. B) Vositali to‘ldiruvchi uyushib kelgan. C) Kesimlar har xil so‘z turkumi bilan ifodalangan. D) Uyushiq egalar ot kesimga tobelangan. 14 / 30 14. Ushbu baytda qanday she’riy san’at qo‘llangan? Bulbul o‘qug‘och yig‘lab subhidam xazon faslin, G‘uncha qon yutub, yuz chok etti gul giribonlar A) husni ta’lil B) irsoli masal C) tajnis D) ishtiqoq 15 / 30 15. Diyonat va nomus har oilaning saodati va intizomi uchun emas, balki bir mamlakatning saodati va barqarorligi uchun ham zarur va lozimdir. Berilgan gap haqidagi XATO hukmni toping. A) Ushbu gap bog‘langan qo‘shma gap hisoblanadi; B) Qaratqich aniqlovchining holga tobelanishi kuzatilgan; C) Uyushiq egalar ot kesimga tobelangan; D) Ushbu gapda hollar uyushib kelgan. 16 / 30 16. Bilan ko‘makchisi qaysi qatorda birgalik ma’nosida qo‘llangan? A) Diyor berilgan vazifalarni qalam bilan yozardi. B) Anvar kecha maktabga do‘sti bilan keldi. C) Siddiqjon ustozining gaplarini diqqat bilan tinglardi. D) Saida bilan Dilfuza darsdan so‘ng bog‘ga borishdi. 17 / 30 17. Qaysi qatorda shaxsi(egasi) ma’lum gap berilgan? A) Yig‘ilishda ta’lim samaradorligini oshirish haqida gapirildi. B) Hurmat qilsang, hurmat ko‘rasan. C) Sen o‘zingni maqtama, seni birov maqtasin. D) Qachongacha qorning o‘ylab o‘tadirsan? 18 / 30 18. “Temir xotin” asaridagi Qo‘chqor obraziga mos ta’rifni toping. A) Insonlarga yordam berishga harakat qilgan, qiyinchiliklarga dosh bera olmay asar so‘ngida halok bo‘lgan qahramon. B) Har qanday holatga ko‘nadigan, jamiyatdagi o‘zgarishlardan orqada qoladigan, sodda, chapani odam. C) Turmush o‘rtog‘ining kamchiliklarini bilsa-da, uni uyaltirmaslik uchun hech vaqt bu narsalarni fosh etmaydigan inson. D) Xalqning turmush darajasini yaxshilash uchun, ularga qo‘shimcha yengilliklar berish uchun o‘z ixtirosi ustida yetti yil ishlagan obraz. 19 / 30 19. Tovush o‘zgarishining uchala turi ham ishtirok etgan gapni toping. A) Yurakni asrash uchun ko‘plab dori vositalari yaratilyapti. Ammo shunday dori kashf qilish kerakki, u yurakka shifo bo‘lib, insonlar ortiq qiynalmasin. B) Vujudimiz ichra shunday bir a’zo borki, uning holati, umuman, inson tirikligini ifoda etadi. Bu – yashashni ta’minlaydigan a’zo, ya’ni yurakdir. C) Inson organizmida har bir a’zoning alohida o‘rni bor. Aytaylik, miya fikrlash, borliqni anglashda asosiy sanalsa, ko‘z bajarayotgan vazifani hayot ramziga muqoyasa qilish mumkin. D) O‘zbekiston kimyogarlari va kardiologlarining hamkorlikda o‘tkazgan tajribalari, tinimsiz izlanishlari natijasida ana shunday preparat insoniyatga tuhfa etildi. 20 / 30 20. Gapdagi ko‘p nuqta o‘rniga mazmun va grammatik jihatdan mos keluvchi yordamchi so‘zni qo‘ying. Alisher Navoiy asarlari nafaqat turkiy xalqlar orasida, … butun dunyoda ham ma’lum va mashhurdir. A) chunki B) balki C) hamda D) ya’ni 21 / 30 21. Uning chaqnoq ko‘zlari, siyrak qoshi, o‘ychan turishi katta bardoshini, sadoqatini, aqlini aks ettirib turardi. Ushbu gapdagi sifatlar haqida to‘g‘ri ma’lumotni toping. A) Gapda sifatlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turi qatnashgan; B) Sifatlar faqat bir xil so‘z turkumiga tobelangan; C) Sifatlarning barchasi bir xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. D) Gapda sifatlarning ikki ma’no turi qatnashgan; 22 / 30 22. Qaysi gapda gul so‘zi o‘z ma’nosida EMAS. A) Ismat bog‘dagi gullarga suv quydi. B) Xona sovuqligi uchun gullar qurib qoldi. C) Bayram bo‘lganligi uchun bozorda gullar qimmat. D) Bu qiz har ishni eplaydi, qo‘li gul. 23 / 30 23. Qaysi qatorda ayiruv bog‘lovchilari yordamida bog‘langan qo‘shma gap berilgan? A) Tovus o‘zining chiroyli patlarini ehtiyot qiladi, vijdonli odam esa o‘zining sharaf-u shonini saqlaydi. B) To‘g‘ri so‘z har narsadan yaxshi, biroq yolg‘onchi va chaqimchidan eshitilgan to‘g‘ri so‘z ham yoqimsizdir. C) Dasturxon ustida dam o‘zbek kuylari yangrardi, dam hind qo‘shiqlari ijro qilinardi. D) Har kuni bu yo‘ldan goh paxta dalasidan qaytayotgan terimchilar, goh paxta ortgan traktorlar o‘tardi. 24 / 30 24. Qaysi gapda sodda yasama sifat aniqlovchi vazifasida qo‘llangan? A) Xushbo‘y gullar insonga o‘zgacha kayfiyat bag‘ishlaydi. B) Yomg‘ir tomchilari quyoshning zarrin nurlarida tovlanardi. C) Dori achchiq edi,bemor xohlamaygina uni qo‘liga oldi. D) Vatan taraqqiyoti uchun kurash iqtisodiy o‘sishdir. 25 / 30 25. Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar qatorini aniqlang. A) kordinata, islohot, ijtimoiy B) tobora, dubulg‘a, mashuqa C) nadomat, mineral, vodorod D) talofat, kristall, kamomat 26 / 30 26. Har uchala gapda ham ishtirok etgan fe’l shakllarini aniqlang. 1)buyruq maylidagi fe’l 2)qo‘shma fe’l 3)yasama fe’l 4)sof fe’l 5)kelasi zamon 6)orttirma nisbat A) 1 va 2 B) 4 va 5 C) 1 va 4 D) 3 va 6 27 / 30 27. Qaysi gapda o‘zlik nisbatdagi fe’l qo‘llangan? A) Milliy xalq hunarmandchiligiga katta e’tibor berilmoqda. B) Ustozi shogirdlarining bu yutuqlaridan faxrlandi. C) Ammo kampirning dodiga odam tez to‘plandi. D) Uylarning chor atrofi baland devor bilan o‘ralgan. 28 / 30 28. Zidlik munosabati aks etgan bog‘lovchisiz qo‘shma gap berilgan qatorni toping. A) Qish keldi, ammo qor yog‘madi. B) O‘zi katta – ichi bo‘sh. C) Suv keldi – cho‘llarda hayot boshlandi. D) Oy tunda kerak, aql esa kunda. 29 / 30 29. Hamma ham do‘stlarini, yaqin kishilarini e’zozlaydi, ularning ko‘p bo‘lishini istaydi. Ayniqsa, har bir odam o‘zining oqil, obro‘- e’tiborli, iste’dodli, sadoqatli do‘stlari – safdoshlari bilan faxrlanadi, ammo do‘stlik mezoni faqat shular bilan o‘lchanmaydi. Ushbu gap... ? 1)undalmali gap; 2)kiritmali gap; 3)uyushiq bo‘lakli gap; 4)ajratilgan bo‘lakli gap. A) 2,3,4 B) 3.4 C) 1,2,4 D) 1,2,3 30 / 30 30. O‘zaro ma’nodoshlik hosil qila oladigan so‘zlarni belgilang. A) fath, zabt, ishg‘ol B) kuch, g‘ayrat, baquvvat C) dushman , g‘anim, rafiq D) chiroy, ko‘rk, go‘zal 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot olimpiada, Tuman 2023-2024 o'quv yili