Fizika fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Fizika fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq B) Kamayadi C) Jism massasiga bog‘liq D) o‘zgarmaydi 2 / 50 2. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 60 B) 30 C) 12 D) 88 3 / 50 3. Yig‘uvchi linzadan buyumgacha bo‘lgan masofa 1 m, tasvirdan linzagacha 25 sm. Linzaning fokus masofasi qanchaga teng? A) 25 sm B) 20 sm C) 35 sm D) 30 sm 4 / 50 4. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) F/2 B) 4F C) 2F D) 3F 5 / 50 5. 12·1025 ta molekulaga ega bo‘lgan suvning massasini toping. A) 2 kg. B) 3.6 kg C) 3 kg D) 2.6 kg 6 / 50 6. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 20 Pa. B) 40 Pa C) 50 Pa D) 30 Pa 7 / 50 7. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 10N B) 20N C) 5N D) 25N 8 / 50 8. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar B) Aktiv va induktiv iste’molchilar C) Induktiv va sig‘im iste’molchilar D) Aktiv va sig‘im iste’molchilar 9 / 50 9. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “SWOTtahlil” B) “Muammoli vaziyat” C) “Keys-stadi” D) “Aqliy xujum” 10 / 50 10. Tayanch kompetensiya turlari... A) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ , Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyalari B) Umummadaniy , Ijtimoiy faol fuqarolik , Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari C) Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari D) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ, Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyalari 11 / 50 11. Yozda quyosh qaysi yulduz turkumlaridan o‘tadi? A) O‘q otar, tog‘ echkisi, qovg‘a. B) Egizaklar, qisqichbaqa, arslon C) Baliq, qo‘y, buzoq. D) Chayon, o‘qotar, tog‘ echkisi. 12 / 50 12. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) Strength, weakness, opportunity, threat B) strength, works, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity D) strength, weakness, opportunity, there 13 / 50 13. “Rolli o‘yin” metodining bosqichlari to‘g‘ri keltirilgan qator? 1) Ta’lim beruvchi mavzu bo‘yicha o‘yinning maqsad va natijalarini belgilaydi hamda rolli o‘yin ssenariysini ishlab chiqadi. 2)O‘yinning maqsad va vazifalari tushuntiriladi. 3)O‘yinning maqsadidan kelib chiqib, rollarni taqsimlaydi. 4) Ta’lim oluvchilar o‘z rollarini ijro etadilar. Boshqa ta’lim oluvchilar ularni kuzatib turadilar. 5) O‘yin yakunida ta’lim oluvchilardan ular ijro etgan rolni yana qanday ijro etish mumkinligini izohlashga imkoniyat beriladi. Kuzatuvchi bo‘lgan ta’lim oluvchilar o‘z yakuniy mulohazalarini bildiradilar va o‘yinga xulosa qilinadi. A) 1,2,3,4,5 B) 1.2 C) 3.4 D) 1,2,3,4 14 / 50 14. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Fotoeffekt B) Elektrlanish C) Termoelektron emissiya D) Magnitlanish 15 / 50 15. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod B) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 16 / 50 16. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 8-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 17 / 50 17. Rolli o‘yin bu-… A) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod D) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 18 / 50 18. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 3.4 B) 1.2 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 19 / 50 19. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 7-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 3 B) 4 C) 1 D) 2 20 / 50 20. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 21 / 50 21. «Keys-stadi» - qaysi so‘zdan olingan va lug‘aviy ma’nosi? A) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – real voqea, «study» –studiya ma’nolarini beradi B) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq, «study» – aniq vaziyat, hodisa ma’nolarini beradi C) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi D) Lotincha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi 22 / 50 22. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar B) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar C) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar D) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar 23 / 50 23. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity B) strength, weakness, opportunity, there C) strength, works, opportunity, threat D) strength, weakness, opportunity, threat 24 / 50 24. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 25 / 50 25. Raqamli diktant texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Guruhlarda B) Jamoada C) Barcha holatlarda D) Individual 26 / 50 26. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) Ikki yo‘nalishda B) To‘rt yo‘nalishda C) Bir yo‘nalishda D) Uchta yo‘nalishda 27 / 50 27. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi B) Dars qiziqarli bo‘ladi C) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi D) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi 28 / 50 28. Tovush balandligi nimaga bogliq? A) tovush tarqalish tezligiga B) tovush to‘lqin uzunligiga C) tovush ampilitudasiga D) tovush chastotasiga 29 / 50 29. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Umumlashtiruvchi darslarda B) Yangi mavzu bayoni darslarida C) Kirish darslarida D) Barcha tip darslarda 30 / 50 30. Agar matematik mayatnikning uzunligi 4 marta ortsa, uning chastotasi qanday o‘zgaradi? A) 2 marta kamayadi B) 2 marta ortadi C) o‘zgarmaydi D) 4 marta ortadi 31 / 50 31. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) izobarik B) izoxorik C) izotermik D) adiabatik 32 / 50 32. Massasi 2 kg blgan jism 4N kuch ta’sirida qanday harakat qiladi? A) 2 m/s2 tezlanish bilan tekis tezlanuvchan B) 0,5 m/s2 tezlik bilan tekis C) 0,5 m/s2 tezlanish bilan tekis o‘zgaruvchan D) 2 m/s tezlik bilan tekis 33 / 50 33. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish B) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash C) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash D) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish 34 / 50 34. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) zararsizligida B) FIK kattaligida C) ekologik jihatdan D) xoxlagan xududda qurish mumkinligida 35 / 50 35. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Faqat juftlikda B) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib C) Faqat guruh bo‘lib D) Faqat yakka tartibda 36 / 50 36. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy B) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy C) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy D) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy 37 / 50 37. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: sistematik va nisbiy B) Ikki turga: absolyut va tasodifiy C) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash D) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash 38 / 50 38. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi B) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi C) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi D) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi 39 / 50 39. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘quvchining tinglash darajasiga B) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga C) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga D) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga 40 / 50 40. Interfaol ta’limda o‘quvchilarga beriladigan vazifalar an’anaviy ta’limdan nimasi bilan farq qiladi? A) O‘quvchini topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash, o‘z fikr mulohazalarini boshqalarga solishtirish va yakuniy xulosaga kelish B) Uzluksizligi bilan C) Topshiriqlar amaliyotga bog‘langan bo‘ladi D) Ilmiyligi va hayotiyligi bilan 41 / 50 41. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish B) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash C) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish D) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish 42 / 50 42. Chana qorda sirpanib borayotganda chanaga uni tortib borayotgan itlar qo‘shilgan arqon 0,5 Kn maksimal kuch bilan ta’sir qiladi. Agar ishqalanish koeffitsiyenti 0,1 ga teng bo‘lsa, shu arqon massasi (kg) qancha keladigan yukli chanani siljita oladi? A) 300 B) 500 C) 200 D) 400 43 / 50 43. Fizikada masala yechish necha bosqichdan iborat? A) 3 bosqichdan- uning shartini o‘qish, tahlil qilish va yechish B) 2 bosqichdan uning shartini o‘qish va yechish C) 2 bosqichdan tahlil qilish va yechish D) 4 bosqichdan uning shartini o‘qish, tahlil qilish, va yechish, baholash 44 / 50 44. Qaysi turdagi masalalarga sifatga oid masalalar deyiladi? A) Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar B) Hisoblashlar bajarish orqali yechiladigan masalalar C) Fizik qonunlar, formulalarga tayangan holda mantiqiy fikrlash orqali yechiladigan masalalar D) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar 45 / 50 45. Fizik masalalar yechish usuliga ko‘ra shartli ravishda necha turga bo‘linadi? A) Hisoblash masalalari, arifmetik masalalr, B) Sifatga oid masalalar, eksperimental masalalar, hisoblash masalalari, grafik masalalar C) Arifmetik masalalar, rigonome masalalar, rigonome masalalar D) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar 46 / 50 46. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo B) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar C) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar D) Faqatgina fizik hodisalar 47 / 50 47. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) ”Mexanika” kursi haqida B) “Elektr” kursi haqida C) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida D) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida 48 / 50 48. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi...? A) B2+ B) A1 C) A1 D) B2 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Elektr” kursi haqida B) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida C) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida D) ”Mexanika” kursi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari