Fizika fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Fizika fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Vоdоrоd atоmi tarkibida qanday zaryadli zarralar mavjud? A) 1ta prоtоn, 1ta elеktrоn B) 1ta nеytrоn 2ta prоtоn C) 1 ta elеktrоn D) 1ta elеktrоn 2ta prоtоn 2 / 50 2. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 12 B) 30 C) 88 D) 60 3 / 50 3. Buyum focus masofasi 10 sm bo‘lgan yig‘uvchi linzadan 20 sm masofada joylashgan. Uning tasviri linzadan necha santimetr masofada bo‘ladi? A) 10 sm B) 20 sm C) 30 sm D) 40 sm 4 / 50 4. Quyida keltirilgan moddalardan qaysilari yadro yoqilg‘isi sifatida ishlatiladi? 1) uran; 2) grafit; 3) kadmiy; 4) og‘ir suv; 5) bor; 6) plutoniy A) 1 va 6 B) 2 va 5 C) 3 va 4 D) 1 va 5 5 / 50 5. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) 3F B) 4F C) F/2 D) 2F 6 / 50 6. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Elektr B) Ebonit C) Ishqalanuvchi jismlar D) Magnit 7 / 50 7. 12·1025 ta molekulaga ega bo‘lgan suvning massasini toping. A) 3 kg B) 2 kg. C) 2.6 kg D) 3.6 kg 8 / 50 8. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 10 B) 9.6 C) 9 D) 8.8 9 / 50 9. Gaz molekulalarining o‘rtacha kvadratik tezligi 800 m/s, bosimi 4.8·105 Pa bo‘lsa, uning zichligi nimaga teng? A) 4/9 kg/ m3 B) 9/4 kg/ m3 C) 2/3 kg/ m3 D) 3/2 kg/ m3 10 / 50 10. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 130g B) 250g C) 50g D) 200g 11 / 50 11. Kompetensiya yo‘nalishlarini ko‘rsating? A) Tayanch va xususiy kompetensiyalari B) Kommunikativ va xususiy kompetensiyalari C) Tayanch va kommunikativ kompetensiyalari D) Kommunikativ va Axborot bilan ishlash kompetensiyalari 12 / 50 12. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “SWOTtahlil” B) “Aqliy xujum” C) “Keys-stadi” D) “Muammoli vaziyat” 13 / 50 13. Tayanch kompetensiya turlari... A) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ, Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyalari B) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ , Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyalari C) Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari D) Umummadaniy , Ijtimoiy faol fuqarolik , Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari 14 / 50 14. Yozda quyosh qaysi yulduz turkumlaridan o‘tadi? A) Chayon, o‘qotar, tog‘ echkisi. B) O‘q otar, tog‘ echkisi, qovg‘a. C) Egizaklar, qisqichbaqa, arslon D) Baliq, qo‘y, buzoq. 15 / 50 15. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash B) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi C) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi D) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash 16 / 50 16. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 17 / 50 17. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 1,2,3,4,5 B) 1.2 C) 1,2,3,4 D) 3.4 18 / 50 18. “Rolli o‘yin” metodining bosqichlari to‘g‘ri keltirilgan qator? 1) Ta’lim beruvchi mavzu bo‘yicha o‘yinning maqsad va natijalarini belgilaydi hamda rolli o‘yin ssenariysini ishlab chiqadi. 2)O‘yinning maqsad va vazifalari tushuntiriladi. 3)O‘yinning maqsadidan kelib chiqib, rollarni taqsimlaydi. 4) Ta’lim oluvchilar o‘z rollarini ijro etadilar. Boshqa ta’lim oluvchilar ularni kuzatib turadilar. 5) O‘yin yakunida ta’lim oluvchilardan ular ijro etgan rolni yana qanday ijro etish mumkinligini izohlashga imkoniyat beriladi. Kuzatuvchi bo‘lgan ta’lim oluvchilar o‘z yakuniy mulohazalarini bildiradilar va o‘yinga xulosa qilinadi. A) 1.2 B) 3.4 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2,3,4 19 / 50 19. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Fotoeffekt B) Magnitlanish C) Termoelektron emissiya D) Elektrlanish 20 / 50 20. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod B) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod C) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod D) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi 21 / 50 21. Rolli o‘yin bu-… A) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 22 / 50 22. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) og‘zaki, yozma, test B) yozma, test C) Og‘zaki, yozma D) og‘zaki 23 / 50 23. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 1,2,3 B) 1,2,3,4 C) 1.2 D) 3.4 24 / 50 24. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 25 / 50 25. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar B) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar C) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar D) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar 26 / 50 26. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 27 / 50 27. Raqamli diktant texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Individual B) Jamoada C) Barcha holatlarda D) Guruhlarda 28 / 50 28. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) Bir yo‘nalishda B) Ikki yo‘nalishda C) Uchta yo‘nalishda D) To‘rt yo‘nalishda 29 / 50 29. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi B) Dars qiziqarli bo‘ladi C) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi D) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi 30 / 50 30. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Umumlashtiruvchi darslarda B) Kirish darslarida C) Yangi mavzu bayoni darslarida D) Barcha tip darslarda 31 / 50 31. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) izotermik B) izoxorik C) izobarik D) adiabatik 32 / 50 32. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash B) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish C) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish D) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash 33 / 50 33. Quyosh energiyasining boshqa turdagi energiyasidan afzalligi nimada? A) xoxlagan xududda qurish mumkinligida B) FIK kattaligida C) zararsizligida D) ekologik jihatdan 34 / 50 34. Agar ideal gazning bosimi va absolyut temperaturasi 2 marta ortsa, uning ichki energiyasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) 2 marta ortadi C) 4 marta ortadi D) 2 marta kamayadi 35 / 50 35. Qanday makrofizik kattalik issiqlik muvozanati holatidagi barcha jismlar uchun, jumladan, gazlar uchun ham bir xil qiymatga ega bo‘ladi? A) temperatura B) hajim C) bosim D) massa 36 / 50 36. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib B) Faqat guruh bo‘lib C) Faqat juftlikda D) Faqat yakka tartibda 37 / 50 37. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy B) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy C) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy D) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy 38 / 50 38. “Har kim har kimga o‘rgatadi” texnalogiyasi o‘quvchiga qanday imkoniyatlar yaratadi? A) Bilimlarini mustahkamlash imkoniyati yaratiladi B) Taqdimot qilishni o‘rganadi C) O‘quvchilar guruhlarda ishlash ko‘nikmasini hosil qiladilar D) Yangi ma’lumotlar olish imkoniyatining yaratilishi 39 / 50 39. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: absolyut va tasodifiy B) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash C) Ikki turga: sistematik va nisbiy D) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash 40 / 50 40. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga B) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga C) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga D) O‘quvchining tinglash darajasiga 41 / 50 41. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish B) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish C) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish D) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash 42 / 50 42. Fizika kabinetini mehnat xavfsizligi bo‘yicha jihozlash prinsipi laboratoriya stollarini elektr bilan ta’minlashni tarmoq kuchlanishidan o‘zgaruvchan tok bo‘yicha va o‘zgarmas tok bo‘yicha necha Voltga mo‘ljallangan? A) 36 (42)V; 110 V B) 220 V; 42 V C) 110 V; 220 V D) 220 V; 110V 43 / 50 43. Fizikadan o‘quv eksperimentiga qo‘yiladigan asosiy metodik talablarni ko‘rsating A) Ilmiy aniqligi, to‘g‘ri bayon qilinishi B) odda bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik C) Ilmiy aniqligi, tog‘ri bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik D) Sodda bayon qilinishi 44 / 50 44. Fizikaviy tafakkurni shakllantirishda qaysi jarayon muhim hisoblanadi? A) Og‘zaki so‘rash B) Masalalar yechish C) O‘qitishda ko‘rgazmalilikdan foydalanish D) Fizikadan yozma ish olish 45 / 50 45. Hisoblash ishlari o‘tkazilmasdan bajariladigan masalalar …… deyiladi. A) Eksperimental masalalar B) Sifatga oid masalalar C) Grafik masalalar D) Hisoblash masalalari 46 / 50 46. Qaysi turdagi masalalarga sifatga oid masalalar deyiladi? A) Hisoblashlar bajarish orqali yechiladigan masalalar B) Fizik qonunlar, formulalarga tayangan holda mantiqiy fikrlash orqali yechiladigan masalalar C) Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar D) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar 47 / 50 47. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi bu… A) A1+ B) A1 C) A2 D) A2+ 48 / 50 48. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Informatika va axborot texnologiya fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida B) “Elektr” kursi haqida C) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida D) ”Mexanika” kursi haqida 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari