Uy » Diagnostika testlari » Fizika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Fizika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 222 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Shtark effеkti B) Fоtоeffеkt C) Zееman effеkti D) Kоmptоn effеkti 2 / 50 2. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) Kamayadi C) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq D) Jism massasiga bog‘liq 3 / 50 3. Tok manbai, qarshiligi 8 om bo‘lgan istemolchiga ulansa, uning foydali ish koeffitsiyenti 80% ga teng bo‘ladi. Tok manbaining ichki qarshiligi nimaga teng? A) 0,8 ? B) 1,2 ? C) 2? D) 1 ? 4 / 50 4. Buyum focus masofasi 10 sm bo‘lgan yig‘uvchi linzadan 20 sm masofada joylashgan. Uning tasviri linzadan necha santimetr masofada bo‘ladi? A) 20 sm B) 30 sm C) 10 sm D) 40 sm 5 / 50 5. Yig‘uvchi linzadan buyumgacha bo‘lgan masofa 1 m, tasvirdan linzagacha 25 sm. Linzaning fokus masofasi qanchaga teng? A) 30 sm B) 20 sm C) 35 sm D) 25 sm 6 / 50 6. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) 4F B) 2F C) F/2 D) 3F 7 / 50 7. Zaryadlari +q va 4q bo‘lgan ikkita sharcha bir – biridan d masofada turibdi. Bu zaryadlar oralig‘iga uchinchi +q zaryadni qo‘yilganda sistema muvozanatda qoladi. Birinchi zaryaddan uchinchi kiritilgan zaryadgacha bo‘lgan masofa x1 ni toping? A) 1,2( B) 3/2( C) 1/3(- D) 2/3( 8 / 50 8. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Induktiv va sig‘im iste’molchilar B) Aktiv va induktiv iste’molchilar C) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar D) Aktiv va sig‘im iste’molchilar 9 / 50 9. «FSMU» ning yoyilmasi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping? A) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni so‘zlab bering, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring B) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring C) Ffikringizni yozing, Sfikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring D) F-fikringizni bayon eting, S-fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M- ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U- fikringizni umumlashtiring 10 / 50 10. Kompetensiya yo‘nalishlarini ko‘rsating? A) Tayanch va xususiy kompetensiyalari B) Kommunikativ va Axborot bilan ishlash kompetensiyalari C) Kommunikativ va xususiy kompetensiyalari D) Tayanch va kommunikativ kompetensiyalari 11 / 50 11. Tayanch kompetensiya turlari... A) Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari B) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ, Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyalari C) Umummadaniy , Ijtimoiy faol fuqarolik , Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari D) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ , Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyalari 12 / 50 12. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity B) strength, weakness, opportunity, there C) Strength, weakness, opportunity, threat D) strength, works, opportunity, threat 13 / 50 13. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash B) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi C) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash D) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi 14 / 50 14. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish B) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi C) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish D) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 15 / 50 15. “Bahs-munozara” metodi - … A) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 16 / 50 16. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Fotoeffekt B) Elektrlanish C) Termoelektron emissiya D) Magnitlanish 17 / 50 17. Rolli o‘yin bu-… A) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod D) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 18 / 50 18. Rolli o‘yin bu-… A) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod D) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod 19 / 50 19. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika, astronomiya faniga 6-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 20 / 50 20. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) yozma, test B) og‘zaki C) og‘zaki, yozma, test D) Og‘zaki, yozma 21 / 50 21. «Keys-stadi» - qaysi so‘zdan olingan va lug‘aviy ma’nosi? A) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq, «study» – aniq vaziyat, hodisa ma’nolarini beradi B) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – real voqea, «study» –studiya ma’nolarini beradi C) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi D) Lotincha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi 22 / 50 22. “SWOT-tahlil” yoyilmasi to‘g‘ri keltirilgan javobni toping. A) Skuchli tomonlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, Oyutuqlari, Tto‘siqlar B) S sabablari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar C) S imkoniyatlari, Wzaif, kuchsiz tomonlari, O kuchli tomonlari, Tto‘siqlar D) S-kuchli tomonlari, W-zaif, kuchsiz tomonlari, O-imkoniyatlari, T-to‘siqlar 23 / 50 23. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity, there B) strength, works, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity D) strength, weakness, opportunity, threat 24 / 50 24. “Bahs-munozara” metodi tuzilmasi qanday? A) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikr-g‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish B) Turli fikrlar tinglanadi, Muammoli savol tashlanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi, Aniq va maqbul yechimni topish C) Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi D) Aniq va maqbul yechimni topish, Muammoli savol tashlanadi, Turli fikrlar tinglanadi, Fikrg‘oyalar to‘planadi, Tahlil qilinadi 25 / 50 25. Nur havodan suvga tushmoqda. Bunda to‘la ichki qaytish hodisasini kuzatish mumkinmi? A) Nurning tushish burchagiga bog‘liq B) Yo‘q C) Suv qatlamining qalinligiga bog‘liq D) Ha 26 / 50 26. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) adiabatik B) izobarik C) izotermik D) izoxorik 27 / 50 27. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish B) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash C) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish D) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash 28 / 50 28. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Savolning juda qisqaligi B) Savollar sonining ko‘pligi C) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi D) Javoblarning qisqaligi 29 / 50 29. Muammoli ta’lim mashg‘ulotlari davomida o‘quvchilar bilan qanday ishlash mumkin? A) Faqat guruh bo‘lib B) Yakka, guruh, jamoa bo‘lib C) Faqat yakka tartibda D) Faqat juftlikda 30 / 50 30. “Har kim har kimga o‘rgatadi” texnalogiyasi o‘quvchiga qanday imkoniyatlar yaratadi? A) Yangi ma’lumotlar olish imkoniyatining yaratilishi B) Bilimlarini mustahkamlash imkoniyati yaratiladi C) Taqdimot qilishni o‘rganadi D) O‘quvchilar guruhlarda ishlash ko‘nikmasini hosil qiladilar 31 / 50 31. Namoyish eksperimenti – bu. A) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi B) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish C) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish D) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash 32 / 50 32. Didaktik o‘yinli texnologiyalar nimaga asoslangan? A) O‘quvchi faoliyatini faollashtirishga B) Mulohaza yuritishga C) Individual ishlashga D) Guruhlarda ishlashga 33 / 50 33. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi B) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi C) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi D) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi 34 / 50 34. Interfaol mashg‘ulotlarni samarali bo‘lishi nimaga bog‘liq? A) O‘quvchilarni mashg‘ulotdan oldin yangi mavzu bo‘yicha asosiy tushuncha va dastlabki ma’lumotlarni bilishlariga B) O‘quvchilarni ilmiy salohiyatiga C) O‘quvchining tinglash darajasiga D) O‘qituvchining ilmiy salohiyatiga 35 / 50 35. Interfaol ta’limda o‘quvchilarga beriladigan vazifalar an’anaviy ta’limdan nimasi bilan farq qiladi? A) Topshiriqlar amaliyotga bog‘langan bo‘ladi B) O‘quvchini topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash, o‘z fikr mulohazalarini boshqalarga solishtirish va yakuniy xulosaga kelish C) Ilmiyligi va hayotiyligi bilan D) Uzluksizligi bilan 36 / 50 36. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish B) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash C) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish D) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish 37 / 50 37. Fizika kabinetini mehnat xavfsizligi bo‘yicha jihozlash prinsipi laboratoriya stollarini elektr bilan ta’minlashni tarmoq kuchlanishidan o‘zgaruvchan tok bo‘yicha va o‘zgarmas tok bo‘yicha necha Voltga mo‘ljallangan? A) 36 (42)V; 110 V B) 220 V; 110V C) 220 V; 42 V D) 110 V; 220 V 38 / 50 38. Chana qorda sirpanib borayotganda chanaga uni tortib borayotgan itlar qo‘shilgan arqon 0,5 Kn maksimal kuch bilan ta’sir qiladi. Agar ishqalanish koeffitsiyenti 0,1 ga teng bo‘lsa, shu arqon massasi (kg) qancha keladigan yukli chanani siljita oladi? A) 200 B) 500 C) 300 D) 400 39 / 50 39. Fizikada masala yechish necha bosqichdan iborat? A) 2 bosqichdan uning shartini o‘qish va yechish B) 2 bosqichdan tahlil qilish va yechish C) 4 bosqichdan uning shartini o‘qish, tahlil qilish, va yechish, baholash D) 3 bosqichdan- uning shartini o‘qish, tahlil qilish va yechish 40 / 50 40. Demonstratsion eksperiment yordamida yechiladigan masalalar…… deyiladi. A) Sifatga oid masalalar B) Grafik masalalar C) Eksperimental masalalar D) Hisoblash masalalari 41 / 50 41. Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar…deyiladi. A) Sifatga oid masalalar B) Eksperimental masalalar C) Hisoblash masalalari D) Grafik masalalar 42 / 50 42. Hisoblash ishlari o‘tkazilmasdan bajariladigan masalalar …… deyiladi. A) Eksperimental masalalar B) Grafik masalalar C) Hisoblash masalalari D) Sifatga oid masalalar 43 / 50 43. Qaysi turdagi masalalarga sifatga oid masalalar deyiladi? A) Fizik qonunlar, formulalarga tayangan holda mantiqiy fikrlash orqali yechiladigan masalalar B) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar C) Hisoblashlar bajarish orqali yechiladigan masalalar D) Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar 44 / 50 44. Fizik masalalar yechish usuliga ko‘ra shartli ravishda necha turga bo‘linadi? A) Sifatga oid masalalar, eksperimental masalalar, hisoblash masalalari, grafik masalalar B) Hisoblash masalalari, arifmetik masalalr, C) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar D) Arifmetik masalalar, rigonome masalalar, rigonome masalalar 45 / 50 45. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar B) Faqatgina fizik hodisalar C) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo D) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar 46 / 50 46. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 47 / 50 47. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Informatika va axborot texnologiya fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi 50 / 50 50. 6-sinfda Fizika fanini o‘rganishda A1 bosqichda qanday boshlang‘ich ma’lumotlar beriladi? A) Mexanika, issiqlik, elektr, yorug‘lik, tovush hodisalar hamda modda tuzilishi haqida B) “Elektr” kursi haqida C) ”Mexanika” kursi haqida D) “Molekulyar fizika asoslari”, “Optika”, “Atom va yadro fizikasi asoslari” va “Koinot haqida tasavvurlar” kurslari haqida 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari