Uy » Diagnostika testlari » Fizika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Fizika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 201 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Zееman effеkti B) Fоtоeffеkt C) Kоmptоn effеkti D) Shtark effеkti 2 / 50 2. Vоdоrоd atоmi tarkibida qanday zaryadli zarralar mavjud? A) 1ta prоtоn, 1ta elеktrоn B) 1 ta elеktrоn C) 1ta nеytrоn 2ta prоtоn D) 1ta elеktrоn 2ta prоtоn 3 / 50 3. O‘tkazgich materialdan yasalgan halqaga magnitning shimoliy qutbi yaqinlashtirilsa qanday ta’sir kuzatiladi? A) Halqaning diametriga bog‘liq B) Magnitning tezligiga bog‘liq C) Itariladi D) Tortiladi 4 / 50 4. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq C) Kamayadi D) Jism massasiga bog‘liq 5 / 50 5. Tok manbai, qarshiligi 8 om bo‘lgan istemolchiga ulansa, uning foydali ish koeffitsiyenti 80% ga teng bo‘ladi. Tok manbaining ichki qarshiligi nimaga teng? A) 1,2 ? B) 0,8 ? C) 1 ? D) 2? 6 / 50 6. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 12 B) 30 C) 60 D) 88 7 / 50 7. Quyida keltirilgan moddalardan qaysilari yadro yoqilg‘isi sifatida ishlatiladi? 1) uran; 2) grafit; 3) kadmiy; 4) og‘ir suv; 5) bor; 6) plutoniy A) 2 va 5 B) 1 va 5 C) 3 va 4 D) 1 va 6 8 / 50 8. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) F/2 B) 3F C) 2F D) 4F 9 / 50 9. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Elektr B) Ishqalanuvchi jismlar C) Ebonit D) Magnit 10 / 50 10. 12·1025 ta molekulaga ega bo‘lgan suvning massasini toping. A) 3 kg B) 3.6 kg C) 2.6 kg D) 2 kg. 11 / 50 11. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 30 Pa B) 40 Pa C) 50 Pa D) 20 Pa. 12 / 50 12. Gaz molekulalarining o‘rtacha kvadratik tezligi 800 m/s, bosimi 4.8·105 Pa bo‘lsa, uning zichligi nimaga teng? A) 4/9 kg/ m3 B) 9/4 kg/ m3 C) 2/3 kg/ m3 D) 3/2 kg/ m3 13 / 50 13. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 250g B) 50g C) 130g D) 200g 14 / 50 14. Avtomatdan bir sekundda 10 ta o‘q otiladi. Har bir o‘qning massasi 4g, boshlang‘ich tezligi 500 m/s. Avtomatning orqaga bergan o‘rtacha kuchini toping. A) 25N B) 20N C) 5N D) 10N 15 / 50 15. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Aktiv va sig‘im iste’molchilar B) Induktiv va sig‘im iste’molchilar C) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar D) Aktiv va induktiv iste’molchilar 16 / 50 16. Tok yo‘nalishi qilib shartli ravishda qanday yo‘nalish qabul qilingan? A) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zarralar yo‘nalishi qabul qilingan B) Manbaning manfiy qutbidan musbat qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan C) Manbaning musbat qutbidan manfiy qutbi tomon zaryadlangan zarralar yo‘nalishi qabul qilingan D) O‘tkazgich ichida erkin elektronlarning tartibli harakati qabul qilingan 17 / 50 17. «FSMU» ning maqsadi? A) Guruhlarning muammoli vaziyatning YEchimini ishlab chiqishi har bir yechimning imkoniyatlari va to‘siqlarni tahlil qilish B) muqobil yechimlarni tanlash C) O‘quvchilarni tarqatilgan oddiy qog‘ozga o‘z fikrlarni aniq va qisqa holatda ifoda etib, tasdiqlovchi dalillar yoki inkor etuvchi fikrlarni bayon etishga o‘rgatish D) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, 18 / 50 18. Kompetensiya yo‘nalishlarini ko‘rsating? A) Tayanch va xususiy kompetensiyalari B) Kommunikativ va xususiy kompetensiyalari C) Tayanch va kommunikativ kompetensiyalari D) Kommunikativ va Axborot bilan ishlash kompetensiyalari 19 / 50 19. Tayanch kompetensiya turlari... A) Umummadaniy , Ijtimoiy faol fuqarolik , Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari B) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ , Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyalari C) Axborot bilan ishlash, Kommunikativ, Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyalari D) Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish, Umummadaniy, Ijtimoiy faol fuqarolik, Shaxs sifatida o‘zo‘zini rivojlantirish kompetensiyalari 20 / 50 20. ”Muammoli vaziyat” metodining tuzilmasi qanday? A) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash B) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi C) Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning kelib chiqish sabablarini aniqlashi, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi, To‘g‘ri yechimlarni tanlash D) Muammoli vaziyat tavsifini keltirish, Guruhlarga bo‘lish, Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, Guruhlarning muammoli vaziyatning yechimini ishlab chiqishi 21 / 50 21. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A2 standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi 22 / 50 22. Yorug‘lik ta’sirida moddadan elektronlar ajralishi ..... deyiladi. A) Elektrlanish B) Termoelektron emissiya C) Magnitlanish D) Fotoeffekt 23 / 50 23. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 9-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 3 B) 4 C) 1 D) 2 24 / 50 24. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika, astronomiya faniga 6-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 25 / 50 25. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) og‘zaki, yozma, test B) og‘zaki C) Og‘zaki, yozma D) yozma, test 26 / 50 26. Aqliy hujum metodi qo‘llanilganda qanday qoidalar inobatga olinadi?1. Bildirilgan fikr-g‘oyalar muhokama qilinmaydi va baholanmaydi 2. Bildirilgan xar qanday fikr-g‘oyalar, ular xatto to‘g‘ri bo‘lmasa ham inobatga olinadi 3. Har bir ta’lim oluvchi qatnashishi shart. 4. Har bir ta’lim oluvchi baholanishi shart A) 1,2,3,4 B) 1.2 C) 1,2,3 D) 3.4 27 / 50 27. «Keys-stadi» - qaysi so‘zdan olingan va lug‘aviy ma’nosi? A) Lotincha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi B) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – real voqea, «study» –studiya ma’nolarini beradi C) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi D) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq, «study» – aniq vaziyat, hodisa ma’nolarini beradi 28 / 50 28. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity, threat B) strength, weakness, opportunity C) strength, weakness, opportunity, there D) strength, works, opportunity, threat 29 / 50 29. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod D) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod 30 / 50 30. “Blits- so‘rov” texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Faqat guruhlarda B) Faqat individual C) Individual, guruh va jamoada D) Jamoada 31 / 50 31. “BBB” texnologiyasida nechta yo‘nalishda o‘quvchidan ma’lumot olinadi? A) Ikki yo‘nalishda B) Uchta yo‘nalishda C) To‘rt yo‘nalishda D) Bir yo‘nalishda 32 / 50 32. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi B) Dars qiziqarli bo‘ladi C) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi D) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi 33 / 50 33. Tovush balandligi nimaga bogliq? A) tovush tarqalish tezligiga B) tovush to‘lqin uzunligiga C) tovush chastotasiga D) tovush ampilitudasiga 34 / 50 34. Agar matematik mayatnikning uzunligi 4 marta ortsa, uning chastotasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) 2 marta ortadi C) 2 marta kamayadi D) 4 marta ortadi 35 / 50 35. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) adiabatik B) izotermik C) izoxorik D) izobarik 36 / 50 36. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish B) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish C) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash D) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash 37 / 50 37. Qanday makrofizik kattalik issiqlik muvozanati holatidagi barcha jismlar uchun, jumladan, gazlar uchun ham bir xil qiymatga ega bo‘ladi? A) massa B) temperatura C) bosim D) hajim 38 / 50 38. Fizik diktantning o‘ziga xos xususiyatlari- A) Javoblarning ko‘p variantli bo‘lishi B) Savollar sonining ko‘pligi C) Savolning juda qisqaligi D) Javoblarning qisqaligi 39 / 50 39. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy B) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy C) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy D) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy 40 / 50 40. Namoyish eksperimenti – bu. A) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi B) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash C) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish D) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish 41 / 50 41. Didaktik o‘yinli texnologiyalar nimaga asoslangan? A) Mulohaza yuritishga B) Individual ishlashga C) Guruhlarda ishlashga D) O‘quvchi faoliyatini faollashtirishga 42 / 50 42. Xatoliklar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: tasodifiy va sistematik xatolik B) Ikki turga: absolyut va nisbiy xatolik C) kki turg: absolyut va sistematik xatolik D) Ikki turga: absolyut va tasodifiy xatolik 43 / 50 43. O‘lchashlar necha turga bo‘linadi? A) Ikki turga: bevosita va bilvosita o‘lchash B) Ikki turga: absolyut va nisbiy o‘lchash C) Ikki turga: absolyut va tasodifiy D) Ikki turga: sistematik va nisbiy 44 / 50 44. Laboratoriya ishlarini bajarishda o‘lchash deganda nima tushuniladi? A) Natijalarni olish va absolyut xatolikni aniqlashga aytiladi B) Laboratoriya o‘tkazishda olingan natijalarni tahlil qilishga aytiladi C) Absolyut va nisbiy xatolikni aniqlashga aytiladi D) Aniqlanayotgan kattalikni birlik deb qabul qilingan kattalik bilan taqqoslashga, ya’ni birlikdan necha marta farq qilishini aniqlashga aytiladi 45 / 50 45. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish B) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish C) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash D) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish 46 / 50 46. Ta’lim jarayonining asosini nima tashkil etadi? A) Darslik ko‘rgazmali qurollar B) DTS, o‘quv reja, dastur, darslik C) Tarqatmalar, texnikvositalar D) O‘quv reja, dastur, dars ishlanmasi 47 / 50 47. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar B) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo C) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar D) Faqatgina fizik hodisalar 48 / 50 48. Angliya, AQSH, Fransiya davlatlarida fizika darslarida qaysi turdagi masalalalarga ko‘proq e’tibor qaratiladi? A) Grafik masalalarga B) Hisoblash masalalariga C) Turli eksperimental holatlar asos qilib olingan masalalarga D) Sifatga doir masalalarga 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi bu… A) A2 B) A1+ C) A2+ D) A1 50 / 50 50. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi...? A) A1 B) B2+ C) A1 D) B2 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari