Uy » Diagnostika testlari » Fizika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Fizika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 188 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Fizika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Qisqa to‘lqinli elеktrоmagnit nurlanishlarni qattiq jismlarda sоchilishida to‘lqin uzunligining o‘zgarishi hоdisasiga deyiladi. A) Fоtоeffеkt B) Kоmptоn effеkti C) Zееman effеkti D) Shtark effеkti 2 / 50 2. Vоdоrоd atоmi tarkibida qanday zaryadli zarralar mavjud? A) 1ta nеytrоn 2ta prоtоn B) 1 ta elеktrоn C) 1ta elеktrоn 2ta prоtоn D) 1ta prоtоn, 1ta elеktrоn 3 / 50 3. Suvli idish tubida zichligi suvdan yengil bo‘lgan materialdan yasalgan jism ip bilan bog‘lab qo‘yilgan. Ip uzib yuborilganda, jism suv yuziga qalqib chiqadi. Bunda suv – jism sistemasining potensial energiyasi qanday o‘zgaradi? A) o‘zgarmaydi B) Kamayadi C) Jism massasiga bog‘liq D) Jismning o‘lchamlariga bog‘liq 4 / 50 4. Yulduzli osmon nechta Yulduz turkumiga ajratilgan? A) 88 B) 60 C) 30 D) 12 5 / 50 5. Yig‘uvchi linzadan buyumgacha bo‘lgan masofa 1 m, tasvirdan linzagacha 25 sm. Linzaning fokus masofasi qanchaga teng? A) 30 sm B) 25 sm C) 35 sm D) 20 sm 6 / 50 6. Fokus masofasi F bo‘lgan linzada buyum linzadan qanday uzoqlikda joylashtirilsa tasvir o‘lchami teng bo‘ladi? A) F/2 B) 3F C) 2F D) 4F 7 / 50 7. Qora daraxt so‘zidan olingan. Ko‘p miqdorda oltingugurt aralashtirilgan kauchuk boshqa moddalardan elektr saqlash xususiyati bilan farq qiladi? A) Elektr B) Ishqalanuvchi jismlar C) Ebonit D) Magnit 8 / 50 8. O‘zgaruvchan tok manbaiga rezistor, kondensator va g‘altak ulandi. Kuchlanish tebranishlarining amplitudasi resistorda 4 V ga, kondensatorda 6 V ga, g‘altakda esa 3 V gat eng. Manba qisqichlaridagi kuchlanish tebranishlarining amplitudasi necha voltga teng? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 9 / 50 9. Massasi 1 tonna bo‘lgan lift tekis tezlanuvchan harakat qilib, 10 s da 20 m masofaga tushdi. Lift kabinasini ko‘taruvchi arqonning taranglik kuchini toping. (kN) A) 10 B) 8.8 C) 9.6 D) 9 10 / 50 10. Sig‘imi 83,1 sm3 idishdagi gazning temperatutasi 270 C. Idishdan 1018 dona molekula chiqib ketsa, uning bosimi qanchaga kamayadi? A) 20 Pa. B) 40 Pa C) 50 Pa D) 30 Pa 11 / 50 11. Sig‘imi 250 sm3 bo‘lgan stakan 200 g massaga ega. U suvda cho‘kishi uchun unga kamida qanday massali yuk solish kerak? Shishaning zichligi 2,5g/sm3. A) 50g B) 130g C) 250g D) 200g 12 / 50 12. O‘zgarmas tok zanjirining iste’molchilari ideallashtirilgan holatda qanday turlarga bo‘linadi? A) Aktiv, induktiv va sig‘im iste’molchilar B) Aktiv va induktiv iste’molchilar C) Induktiv va sig‘im iste’molchilar D) Aktiv va sig‘im iste’molchilar 13 / 50 13. «FSMU» ning maqsadi? A) Guruhlarning muammoli vaziyatning oqibatlari to‘g‘risida fikr yuritishi, B) Guruhlarning muammoli vaziyatning YEchimini ishlab chiqishi har bir yechimning imkoniyatlari va to‘siqlarni tahlil qilish C) muqobil yechimlarni tanlash D) O‘quvchilarni tarqatilgan oddiy qog‘ozga o‘z fikrlarni aniq va qisqa holatda ifoda etib, tasdiqlovchi dalillar yoki inkor etuvchi fikrlarni bayon etishga o‘rgatish 14 / 50 14. «FSMU» ning yoyilmasi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping? A) F-fikringizni bayon eting, S-fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M- ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U- fikringizni umumlashtiring B) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring C) Ffikringizni yozing, Sfikringizni bayoniga sabab ko‘rsating, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring D) Ffikringizni bayon eting, S fikringizni so‘zlab bering, M ko‘rsatgan sababingizni isbotlab misol keltiring, U fikringizni umumlashtiring 15 / 50 15. “................ metodida ochiq axborotlardan aniq voqea-hodisadan vaziyat sifatida tahlil uchun foydalanish mumkin”. Nuqtalar o‘rniga mos so‘zni toping. A) “Keys-stadi” B) “Muammoli vaziyat” C) “Aqliy xujum” D) “SWOTtahlil” 16 / 50 16. “Bahs-munozara” metodini o‘tkazishda qanday qoidalarga amal qilish kerak? 1) barcha ta’lim oluvchilar ishtirok etishi uchun imkoniyat yaratish; 2) “o‘ng qo‘l” qoidasi (qo‘lini ko‘tarib, ruhsat olgandan so‘ng so‘zlash)ga rioya qilish; 3) fikr-g‘oyalarni tinglash madaniyati; 4) bildirilgan fikr-g‘oyalarning takrorlanmasligi; 5) bir-birlariga o‘zaro hurmat A) 1.2 B) 3.4 C) 1,2,3,4 D) 1,2,3,4,5 17 / 50 17. “Bahs-munozara” metodi - … A) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod B) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi C) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 18 / 50 18. “Rolli o‘yin” metodining bosqichlari to‘g‘ri keltirilgan qator? 1) Ta’lim beruvchi mavzu bo‘yicha o‘yinning maqsad va natijalarini belgilaydi hamda rolli o‘yin ssenariysini ishlab chiqadi. 2)O‘yinning maqsad va vazifalari tushuntiriladi. 3)O‘yinning maqsadidan kelib chiqib, rollarni taqsimlaydi. 4) Ta’lim oluvchilar o‘z rollarini ijro etadilar. Boshqa ta’lim oluvchilar ularni kuzatib turadilar. 5) O‘yin yakunida ta’lim oluvchilardan ular ijro etgan rolni yana qanday ijro etish mumkinligini izohlashga imkoniyat beriladi. Kuzatuvchi bo‘lgan ta’lim oluvchilar o‘z yakuniy mulohazalarini bildiradilar va o‘yinga xulosa qilinadi. A) 1.2 B) 1,2,3,4,5 C) 3.4 D) 1,2,3,4 19 / 50 19. Umumiy o‘rta ta’limning tayanch o‘quv rejasida fizika astronomiya faniga 9-sinflar uchun haftalik umumiy soat qancha? A) 1 B) 2 C) 4 D) 3 20 / 50 20. Rolli o‘yin bu-… A) ta’lim oluvchilar tomonidan hayotiy vaziyatning har xil shart-sharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod B) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod C) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi D) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod 21 / 50 21. “Aqliy xujum” metodining qanday shakllari mavjud? A) Og‘zaki, yozma B) og‘zaki, yozma, test C) og‘zaki D) yozma, test 22 / 50 22. O‘zbekiston Respublikasi umumiy o‘rta va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida davlat ta’lim standartlariga asoslangan holda umumta’lim fanlarini o‘rganish A1+ standart darajasi qanday nomlanadi? A) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi B) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning tayanch darajasi C) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi D) Umumta’lim fanlarini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 23 / 50 23. «Keys-stadi» - qaysi so‘zdan olingan va lug‘aviy ma’nosi? A) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq, «study» – aniq vaziyat, hodisa ma’nolarini beradi B) Lotincha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi C) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – real voqea, «study» –studiya ma’nolarini beradi D) Inglizcha so‘z bo‘lib, «case» – aniq vaziyat, hodisa, «study» – o‘rganmoq, tahlil qilmoq ma’nolarini beradi 24 / 50 24. “SWOT” so‘zi qaysi so‘zlarning qisqartmasidan olingan? A) strength, weakness, opportunity, there B) strength, works, opportunity, threat C) strength, weakness, opportunity D) strength, weakness, opportunity, threat 25 / 50 25. “Muammoli vaziyat” metodi -… A) biror mavzu bo‘yicha ta’lim oluvchilar bilan o‘zaro bahs, fikr almashinuv tarzida o‘tkaziladigan o‘qitish metodi B) biror muammo bo‘yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to‘plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan metod C) ta’lim oluvchilarda muammoli vaziyatlarning sabab va oqibatlarini tahlil qilish hamda ularning yechimini topish bo‘yicha ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan metod D) ta’lim oluvchilar tomonidan ha?tiy vaziyatning har xil shartsharoitlarini sahnalashtirish orqali ko‘rsatib beruvchi metod 26 / 50 26. “Blits- so‘rov” texnologiyasidan qaysi holatlarda foydalanish mumkin? A) Faqat guruhlarda B) Individual, guruh va jamoada C) Jamoada D) Faqat individual 27 / 50 27. “Blits -so‘rov” texnologiyasining afzalligi A) Javoblarning qisqa ekanligi B) Savol va javoblarning qisqaligi C) Qisqa vaqtda amalga oshirilishi D) Javoblarning og‘zaki ekanligi 28 / 50 28. “BBB” –texnologiyasining mohiyati nimada? A) O‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi B) Dars qiziqarli bo‘ladi C) Faqat guruhlarda qo‘llaniladi D) Guruh va indidvidual holatda bilimlar tekshiriladi 29 / 50 29. Nur havodan suvga tushmoqda. Bunda to‘la ichki qaytish hodisasini kuzatish mumkinmi? A) Yo‘q B) Ha C) Suv qatlamining qalinligiga bog‘liq D) Nurning tushish burchagiga bog‘liq 30 / 50 30. Rolli didaktik o‘yinlarni qaysi dars tipiga qo‘llash mumkin? A) Barcha tip darslarda B) Yangi mavzu bayoni darslarida C) Umumlashtiruvchi darslarda D) Kirish darslarida 31 / 50 31. Qaysi jarayonda sistemaning ichki energiyasining o‘zgarishi uzatilgan issiqlik miqdoriga teng? A) adiabatik B) izobarik C) izoxorik D) izotermik 32 / 50 32. Interfaol metodlardan foydalanishdan maqsad nima? A) Nazariy bilimlarni amaliyotga bog‘lash B) O‘quvchilarni hayotga tayyorlash C) O‘quvchilarni o‘zlashtirish darajasini oshirish D) O‘quvchilar bilimlarini o‘zlashtirishni faollashtirish va shaxsiy sifatlarini rivojlantirish 33 / 50 33. Agar ideal gazning bosimi va absolyut temperaturasi 2 marta ortsa, uning ichki energiyasi qanday o‘zgaradi? A) 2 marta kamayadi B) 2 marta ortadi C) 4 marta ortadi D) o‘zgarmaydi 34 / 50 34. Qanday makrofizik kattalik issiqlik muvozanati holatidagi barcha jismlar uchun, jumladan, gazlar uchun ham bir xil qiymatga ega bo‘ladi? A) bosim B) massa C) temperatura D) hajim 35 / 50 35. Fizika ta’limining yangi dasturiga qaysi O‘rta Osiyolik olimlarning fikrlari kiritilgan? A) Farg‘oniy, Xorazmiy, AtTusiy, Koshiy B) Imom Ismoil al Buxoriy, Alisher Navoiy, Naqshbandiy C) Beruniy, Ar-Roziy, Ibn Sino, Forobiy, Chag‘miniy D) Ulug‘bek, Yassaviy, Axmad Yugnakiy, Maxmud Qoshg‘ariy 36 / 50 36. Namoyish eksperimenti – bu. A) Ta’lim turlari samaradorligi va uni belgilovchi qonun va qoidalarning darsda qanchalik to‘g‘ri hamda mukammal bajarilganligini tahlil qilish B) Berilayotgan bilimlarning ilmiynazariy jihati, o‘quvchi bajarayotgan mustaqil ishning maqsadga muvofiq bo‘lishi jihatdan to‘g‘riligini aniqlash C) Darsdagi hamma jihatlarning qisqa va o‘zaro bog‘liqligi D) Dars jarayonida fizik hodisani maxsus asboblar yordamida o‘rganish qulay bo‘lgan sharoitda bayon qilish 37 / 50 37. An’anaviy darsning maqsadi nima? A) Dars mavzusi bo‘yich amustaqil fikrlash, xulosaga kelish, bayon qilish va himoyalashga o‘rgatish B) Mavzu bo‘yicha statistik ma’lumot berish C) Mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumot berish D) Dars mavzusi bo‘yicha bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish va mustahkamlash 38 / 50 38. Ta’lim jarayonining asosini nima tashkil etadi? A) O‘quv reja, dastur, dars ishlanmasi B) Tarqatmalar, texnikvositalar C) DTS, o‘quv reja, dastur, darslik D) Darslik ko‘rgazmali qurollar 39 / 50 39. Fizika kabinetini mehnat xavfsizligi bo‘yicha jihozlash prinsipi laboratoriya stollarini elektr bilan ta’minlashni tarmoq kuchlanishidan o‘zgaruvchan tok bo‘yicha va o‘zgarmas tok bo‘yicha necha Voltga mo‘ljallangan? A) 220 V; 42 V B) 110 V; 220 V C) 220 V; 110V D) 36 (42)V; 110 V 40 / 50 40. Fizikadan o‘quv eksperimentiga qo‘yiladigan asosiy metodik talablarni ko‘rsating A) Ilmiy aniqligi, tog‘ri bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik B) Ilmiy aniqligi, to‘g‘ri bayon qilinishi C) Sodda bayon qilinishi D) odda bayon qilinishi, ko‘rgazmalilik 41 / 50 41. Fizikaviy tafakkurni shakllantirishda qaysi jarayon muhim hisoblanadi? A) O‘qitishda ko‘rgazmalilikdan foydalanish B) Fizikadan yozma ish olish C) Masalalar yechish D) Og‘zaki so‘rash 42 / 50 42. Demonstratsion eksperiment yordamida yechiladigan masalalar…… deyiladi. A) Grafik masalalar B) Sifatga oid masalalar C) Hisoblash masalalari D) Eksperimental masalalar 43 / 50 43. Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar…deyiladi. A) Grafik masalalar B) Hisoblash masalalari C) Sifatga oid masalalar D) Eksperimental masalalar 44 / 50 44. Hisoblash ishlari o‘tkazilmasdan bajariladigan masalalar …… deyiladi. A) Grafik masalalar B) Hisoblash masalalari C) Sifatga oid masalalar D) Eksperimental masalalar 45 / 50 45. Qaysi turdagi masalalarga sifatga oid masalalar deyiladi? A) Hisoblashlar bajarish orqali yechiladigan masalalar B) Fizik qonunlar, formulalarga tayangan holda mantiqiy fikrlash orqali yechiladigan masalalar C) Mexanik masalalar, elektrodinamik masalalar, rigo masalalar, magnitizmga oid masalalar D) Ikkita fizik kattalikning bog‘lanish grafigidan iborat bo‘lgan masalalar 46 / 50 46. Fizik masala deb nimaga aytiladi? A) Fizik qonunlar, formulalar, qoidalarga tayangan holda matematik amallar yordamida hal qilinadigan muammo B) Matematik amallar yordamida yechiladigan masalalar C) Faqatgina fizik hodisalar D) Fizika darslarida foydalaniladigan masalalar 47 / 50 47. Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi...? A) B2+ B) A1 C) B2 D) A1 48 / 50 48. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari Fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Fizika fanini o‘rganishning tayanch darajasi 49 / 50 49. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining Fizika o‘quv fani chuqur o‘qitiladigan sinflar va ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi C) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi D) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi 50 / 50 50. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 6-sinf o‘quvchilari fizika-Astronomiya o‘quv fanini o‘rganishning standart darajasi nomlanishi? A) Fizika fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi B) Fizika fanini o‘rganishning kuchaytirilgan boshlang‘ich darajasi C) Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘rganishning boshlang‘ich darajasi D) Informatika va axborot texnologiya fanini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 2 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari