Musiqa fanidan diagnostika savollari Dekabr 5, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 50 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) 2-3 yosh ishonch C) Ta’lim 4-6 yosh D) 2-4 yosh roli o’yin 2 / 50 2. Insonning fikrlash jarayonlari orqali qaror qabul qilishi, hamda qabul qilingan qaror asosida o’z xarakterlarini yo’naltirish bu .... A) Idrok B) Tafakkur C) Xotira D) Iroda 3 / 50 3. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Predmetli faoliyat B) Rolli o’yin C) Ta’lim D) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat 4 / 50 4. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda yetuklik davri deb nechi yoshlarni ko’rsatgan? A) 25-50 B) 26-60 C) 26-64 D) 20-55 5 / 50 5. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. C) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. D) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. C) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. D) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. 7 / 50 7. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) Chaqaloqlik davrida. B) 5yoshdan C) 10 yoshdan. D) 15-17 yoshdan. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) * a) Motiv va ehtiyojlar B) Harakat. C) Instinktiv harakatlar. D) E'tiqod va idealar. 9 / 50 9. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar B) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar C) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar D) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog 10 / 50 10. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 38 % gacha B) 7 % gacha C) 58 % gacha D) 10 % gacha 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi qanday bilim va malakalarga ega bo’lmog’i lozim? A) musiqa metodikasi malakalarini bilishi lozim. B) kasb hunar, psixologiya, ahloq va adabiyot kabi malakalarga ega bo’lish C) pedagogika va madaniyat malakalarini yaxshi bilmog’i lozim. D) pedagogika, bolalar psixologiyasi etika va estetika nazariyasi bilim malakalariga ega bo’lmogi lozim 12 / 50 12. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i B) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. C) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim D) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i 13 / 50 13. O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1960- yilda B) 1977- yilda C) 1970 yilda D) 1965- yilda 14 / 50 14. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 2002 yilda B) 1998 yilda C) 2000 yilda D) 1999 yilda 15 / 50 15. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik B) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash C) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma D) tajribalilik, is’tedod, murakkablik 16 / 50 16. Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Tanovar” B) “Bir kelsin” C) “Gulqandim” D) “Bulbulcha” 17 / 50 17. qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Abdurauf Fitrat B) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy C) Kavkabiy, D) Forobiy 18 / 50 18. Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Musiqaning ifoda vositalari B) Yurqinli ifodalar C) Xarakatli ifodalar D) Xarfiy ifodalar 19 / 50 19. Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Erkin Voxidov B) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov C) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min D) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. 20 / 50 20. Katta ashula asosan qaerlarda ijro etiladi? A) Samarqand va Buxoroda. B) Qoraqalpog’istonda. C) Qashqadaryo va Surxondaryo voxalarida. D) Farg’ona vodiysi, qisman Toshkentda 21 / 50 21. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 22 / 50 22. Didaktiv jarayon barcha sinflarda qaysi paytda keng qo’llanilib boriladi? A) dars yakunida qo’llaniladi B) o’quvchilar bilan darsga kirganda C) savol va javoblar o’tkazilayotganda D) darsga tayyorgarlik ko’rish va uni sinfda olib borish davrida. 23 / 50 23. Darsda qo’shiqni frazaga bo’lib o’rganish nima deyiladi? A) Jumla B) Xarakter C) Suxbatlar D) Mazmunli 24 / 50 24. Dars o’tish jarayonida nechta tamoyilga jiddiy amal qilish kerak? A) 5ta B) 3 ta C) 4 ta D) 6 ta 25 / 50 25. Dars o’tish jarayonida kuylash va tinglash malakalari qanday shakllanadi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Dars yakunida C) Dars boshlanishida D) Amaliy faoliyat jarayonida 26 / 50 26. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) asarni ohangini eshitirish B) turli xil ko’rgazmalar berish C) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish D) asar haqida to’la tushintirish 27 / 50 27. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) turli xil ko’rgazmalar berish B) asarni ohangini eshitirish C) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish D) asar haqida to’la tushintirish 28 / 50 28. Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 4 qismli asar B) 3 qismli asar C) 1 qismli asar D) 2 qismli asar 29 / 50 29. 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” B) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” C) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” D) *a “Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” 30 / 50 30. 1-2 sinflarni musiqa darsida qiziqtirish uchun qanday metodlar qullash mumkin? A) ritmik harakatlar B) o’yin C) qo’shiqlar kuylash D) qo’shiq eshitirish va kuylash 31 / 50 31. 6-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Xalq musiqa janrlarida mumtoz musiqa,Sharq xalqlari mumtoz musiqasi,buyuk rus kompozitorlari,Evropa klassik musiqasi, simfoniya janri,kompozitorlar ijodi bilan qisqacha tanishuv,o’zbek zamonaviy musiqasida bastakor va kompozitor ijodi,Markaziy Osiyo va Yaqin Sharq xalqlari musiqasi,jiddiy va engil musiqaning ifoda vositalari,bastakorlik ijodida an’anaviylik,estrada qo’shiqlarida milliylik va baynalminallik xususiyatlari,milliy estrada,rok, janri,o’zbek musiqasida estrada janri, kino musiqasi,mumtoz musiqani, ustozona (kasbiy) musiqani, xalq musiqa janrlarini D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 32 / 50 32. birinchi o’zbek bolalar xor jamoasi dirijori kim? A) M.Ashrafiy B) S.Boboev C) Sh.Yormatov D) D.Zokirov 33 / 50 33. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, C) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov D) S.Boboev, M.Leviev 34 / 50 34. Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev 35 / 50 35. 3-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 36 / 50 36. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida D) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. 37 / 50 37. nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari B) qo’llanmalar C) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun D) Davlat ta’lim standarti 38 / 50 38. “Qo’shig’imiz avjida” kimning musiqiy asari? A) T.Azimov B) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. C) D.Zokirov D) R.Qodirov 39 / 50 39. “Kichkintoymiz-gijingtoymiz” qo’shig’i qaysi sinflarga xos? A) 3-4-sinflarga B) Barcha sinflarga C) 1-2-sinflarga D) 6-7-sinflarga 40 / 50 40. “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) Avaz Mansurov B) M.Ashrafiy C) I.Akbarov D) Shermat Yormatov 41 / 50 41. “Dilorom”operasini kim yaratgan? A) Ulug’bek Musaev B) Avaz Mansurov C) Muxtor Ashrafi D) B.Asafev 42 / 50 42. «Ulug’bek burji» va «Nodira» milliy raqs uslubidagi baletlari kimga tegishli? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) I.Akbarov D) Mustafo Bafoev 43 / 50 43. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) B.Asafev C) B.Asafev D) Petr Ilich Chaykovskiy 44 / 50 44. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) B.Asafev C) A.Kozlovsikiy D) S.Prokofev 45 / 50 45. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A.Kozlovsikiy B) Petr Ilich Chaykovskiy C) A. Xachaturyan D) S.Prokofev 46 / 50 46. “INTERVYu” texnikasi o’quvchiga nimani o’rgatishga qaratilgan? A) mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o’rgatishga qaratilgan. B) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. C) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) o’quvchini mantiqiy fikrlashiga 47 / 50 47. “BLITs –O’YIN” metodi nimaga qaratilgan? A) kichik guruh holda tahlil etishga qaratilgan B) keng doirada turli g’oyalarni bera olishga qaratilgan C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) ta’rif bera olishiga qaratilgan. 48 / 50 48. Chexiyada qo’llaniladigan ta’lim tizimining o’ziga xos uslubi qaysi variantda to’g’i ko’rsatilgan? A) Solfedjio fanini chuqur o’rgatish xususiyatlariga moslashtirilgan B) cMusiqiy savodxonlik,jamoa bo’lib kuylash xususiyatlariga moslashtirilgan C) Chexiyadagi musiqiy tarbiya - o’zgarib turuvchi tizim bo’lib, ta’lim o’quv faniga, pedagogning maqsad va niyatlari hamda o’quvchining shaxsiy xususiyatlariga moslashtirilgan. D) Materiallarni yig’ish, ishlov berish pedagogik interpretatsii qilish va pedagogik tizimning faoliyati to’g’risidagi ma’lumotlarni saqlash, ularning holatini uzluksiz kuzatilishini ta’minlash, zamonaviy korrektirovka qilish va rivojlanishini belgilab berish 49 / 50 49. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. B) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. D) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. 50 / 50 50. Musiqa tinglash faoliyati necha bosqichda amalga oshiriladi? A) 4ta B) 6ta C) 5ta D) 7ta 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari