Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 298 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Qutadg‘u bilig” dostonida O‘zg‘urmish timsoli nimaning ramzi sifatida qalamga olingan? A) adolat ramzi B) aql va zakovat C) ma’naviy qadriyat D) sog‘lomlik ramzi 2 / 25 2. Undov gap so‘roq gapdan hosil bo‘lgan bo‘lsa qanday tinish belgisi qo‘yiladi? A) vergul B) avval so‘roq, keyin undov belgisi qo‘yiladi. C) so‘roq D) nuqta 3 / 25 3. Ot-kesim harakat nomi bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Yaxshi ro’zg’or — jannat, yomon ro’zg’or — do’zax. B) Chin so`zni yolg`on demak xo`b emas, dog`i chin degulik emas. C) O’zim har joydaman, ko’nglim sandadur D) Yo’qoling, siz bilan adi-badi aytishishga vaqtim yo’q! 4 / 25 4. Bir so‘zdan iborat bo‘lib, tarkibga ajralmaydigan, boshqa so‘zlar bilan kengaya olish imkoniyatiga deyarli ega bo‘lmagan gaplar… A) so‘z-gaplar deyiladi B) atov gap deyiladi C) to‘liq gap deyiladi D) to‘liqsiz gap deyiladi 5 / 25 5. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) notiqlar, qiziqchilar B) qiziqchilar, yozuvchilar C) rassomlar D) yozuvchilar 6 / 25 6. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. B) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. C) Kechki ovqat pishirildi. D) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. 7 / 25 7. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) ehtimol, shubhasiz, albatta B) evoh, beh-beh, uf C) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin D) hoy, duv-duv, qars-qurs 8 / 25 8. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) quvonib gapirmoq B) taklif, mulohazalar C) dam o‘qiydi, dam yozadi D) gul bilan bulbul 9 / 25 9. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) rasmiy insho C) ilmiy insho D) erkin insho 10 / 25 10. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, aniqlovchi, hol C) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, ega, hol 11 / 25 11. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. B) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. C) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 12 / 25 12. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) ramal, hazaj, rajaz C) ramal, rajaz, mutaqorib D) mutaqorib, hazaj, rajaz 13 / 25 13. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 14 / 25 14. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Bugun mening darslarim – ko‘p. B) Atrof – juda go‘zal. C) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. D) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. 15 / 25 15. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. D) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. 16 / 25 16. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Rustamxon” B) “Alpomish” C) “Kuntug‘mish” D) “Ravshan” 17 / 25 17. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) rasmiy C) ilmiy D) publitsistik 18 / 25 18. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) talmeh B) tanosub C) irsoli masal D) tajnis 19 / 25 19. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Qoraxat” B) “O‘rik gullaganda” C) “Na’matak” D) “O‘zbekiston” 20 / 25 20. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” B) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” C) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” D) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” 21 / 25 21. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi B) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani C) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi D) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani 22 / 25 22. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) to‘ldiruvchi, aniqlovchi C) kesim, to‘ldiruvchi D) kesim, hol 23 / 25 23. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) farovon hayotni ulug‘lash C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) vafodorlik 24 / 25 24. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 3, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 2, 3, 5, 6 D) 1, 4, 5, 6 25 / 25 25. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) dog‘ bor, yara bor, yana bor B) yarasi bor, yana bor, otashi bor C) yara bor, yana bor, bor ket D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2