Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 289 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Chinliklar “Qutadg‘u bilig ”asarini qanday antaganlar? A) “Adab ul-muluk” B) “Amin ul- mamlakat” C) “Ziynat ul-umaro” D) “Shohnomai turkiy” 2 / 25 2. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) yozuvchilar B) rassomlar C) notiqlar, qiziqchilar D) qiziqchilar, yozuvchilar 3 / 25 3. “Ulug’bek fojiasi” asarida Ulug’bek kimga nisbatan “Sadoqatli mard sardorim” deb murojaat etadi? A) Ali Qushchiga B) Berdiyorga C) Ota Murodga D) Bek Arslonga 4 / 25 4. Undov gap so‘roq gapdan hosil bo‘lgan bo‘lsa qanday tinish belgisi qo‘yiladi? A) so‘roq B) vergul C) nuqta D) avval so‘roq, keyin undov belgisi qo‘yiladi. 5 / 25 5. Men o‘qidim. Ushbu gap ega va kesimning ishtirok etish darajasiga ko‘ra qanday gap? A) atov gap B) sodda yig‘iq gap C) sodda yoyiq gap D) so‘z-gap 6 / 25 6. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) ilmiy insho B) adabiy insho C) rasmiy insho D) erkin insho 7 / 25 7. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) publitsistik B) ilmiy C) badiiy D) rasmiy 8 / 25 8. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Kechki ovqat pishirildi. B) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 9 / 25 9. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 10 / 25 10. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, ega, hol C) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, aniqlovchi, hol 11 / 25 11. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) evoh, beh-beh, uf B) ehtimol, shubhasiz, albatta C) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin D) hoy, duv-duv, qars-qurs 12 / 25 12. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) vafodorlik C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) farovon hayotni ulug‘lash 13 / 25 13. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, hazaj, rajaz C) ramal, hazaj, mutaqorib D) ramal, rajaz, mutaqorib 14 / 25 14. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) kesim, to‘ldiruvchi B) aniqlovchi, hol C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) kesim, hol 15 / 25 15. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) talmeh B) irsoli masal C) tanosub D) tajnis 16 / 25 16. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yara bor, yana bor, bor ket B) dog‘ bor, yara bor, yana bor C) yarasi bor, yana bor, otashi bor D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 17 / 25 17. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi B) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani C) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi D) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani 18 / 25 18. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Na’matak” B) “O‘zbekiston” C) “O‘rik gullaganda” D) “Qoraxat” 19 / 25 19. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 4, 5, 6 B) 3, 4, 5, 6 C) 1, 2, 4, 5 D) 2, 3, 5, 6 20 / 25 20. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. 21 / 25 21. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Atrof – juda go‘zal. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Bugun mening darslarim – ko‘p. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 22 / 25 22. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) quvonib gapirmoq B) dam o‘qiydi, dam yozadi C) gul bilan bulbul D) taklif, mulohazalar 23 / 25 23. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. B) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. C) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, D) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. 24 / 25 24. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” B) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” C) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” D) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” 25 / 25 25. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Alpomish” B) “Rustamxon” C) “Kuntug‘mish” D) “Ravshan” 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2