Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 197 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 3 3 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Olamda katta voqealar ro’y berganda, kichik voqealar ham och tomirlarini cho’zib, fursatni qo’ldan bermay, o’z huquqlarini talab etadi? Ushbu misralar qaysi asardan olingan? A) ”Qochoq” B) “Shinor” C) “Nur va soyalar” D) “Shohnoma” 2 / 25 2. Yozuvchilar, shoirlar, olimlar tomonidan ishlangan, qat’iy me’yorlarga ega bo‘lgan nutq ko‘rinishiga nima deyiladi? A) yozma nutq B) og‘zaki nutq C) nutq uslubi D) adabiy nutq 3 / 25 3. “Ulug’bek fojiasi” asarida Ulug’bek kimga nisbatan “Sadoqatli mard sardorim” deb murojaat etadi? A) Bek Arslonga B) Berdiyorga C) Ota Murodga D) Ali Qushchiga 4 / 25 4. “Qutadg‘u bilig” dostonida O‘zg‘urmish timsoli nimaning ramzi sifatida qalamga olingan? A) adolat ramzi B) aql va zakovat C) sog‘lomlik ramzi D) ma’naviy qadriyat 5 / 25 5. “Qutadg’u bilig” dostonida qaysi obraz adolat ramzi hisoblanadi? A) Kuntug’di B) O’gdulmish C) Oyto’ldi D) O’zg’urmish 6 / 25 6. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Bugun mening darslarim – ko‘p. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Atrof – juda go‘zal. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 7 / 25 7. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, ega, hol 8 / 25 8. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) gul bilan bulbul C) quvonib gapirmoq D) taklif, mulohazalar 9 / 25 9. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) erkin insho B) ilmiy insho C) adabiy insho D) rasmiy insho 10 / 25 10. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) kesim, to‘ldiruvchi C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) kesim, hol 11 / 25 11. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” B) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” C) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” D) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” 12 / 25 12. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) irsoli masal C) tajnis D) talmeh 13 / 25 13. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) hoy, duv-duv, qars-qurs B) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin C) ehtimol, shubhasiz, albatta D) evoh, beh-beh, uf 14 / 25 14. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) publitsistik C) ilmiy D) badiiy 15 / 25 15. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. D) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. 16 / 25 16. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 17 / 25 17. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Kechki ovqat pishirildi. B) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. 18 / 25 18. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘rik gullaganda” B) “O‘zbekiston” C) “Na’matak” D) “Qoraxat” 19 / 25 19. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi C) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 20 / 25 20. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yarasi bor, yana bor, otashi bor B) yara bor, yana bor, bor ket C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 21 / 25 21. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) farovon hayotni ulug‘lash B) vafodorlik C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) xalqparvarlik 22 / 25 22. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Alpomish” C) “Rustamxon” D) “Kuntug‘mish” 23 / 25 23. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 2, 4, 5 B) 2, 3, 5, 6 C) 1, 4, 5, 6 D) 3, 4, 5, 6 24 / 25 24. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, hazaj, rajaz C) ramal, rajaz, mutaqorib D) ramal, hazaj, mutaqorib 25 / 25 25. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. D) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2