Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 304 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Insholar didaktik maqsadlarga ko‘ra nechta turga bo‘linadi? A) 3 B) turga bo’linmaydi C) 2 D) 4 2 / 25 2. Chinliklar “Qutadg‘u bilig ”asarini qanday antaganlar? A) “Shohnomai turkiy” B) “Ziynat ul-umaro” C) “Amin ul- mamlakat” D) “Adab ul-muluk” 3 / 25 3. “Kuntug’mish” dostonida Qur’oni karimni o’rtaga qo’yib do’st tutingan, lekin ahdiga vafo qilmagan obrazni belgilang. A) Mullavachcha B) Azbarxo’ja C) Qosim D) Mohiboy 4 / 25 4. Maqsud Shayxzodaning “Mirzo Ulug`bek” fojiasida Mirzo Ulug`bek ilm ahlining “sim qanotli aravasi” uchib boruvchi baxt shahrini qanday rangda deb ataydi? A) zangori rang B) bika rang C) marvarid rang D) firuzarang 5 / 25 5. Yozuvchilar, shoirlar, olimlar tomonidan ishlangan, qat’iy me’yorlarga ega bo‘lgan nutq ko‘rinishiga nima deyiladi? A) adabiy nutq B) yozma nutq C) nutq uslubi D) og‘zaki nutq 6 / 25 6. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) hoy, duv-duv, qars-qurs B) ehtimol, shubhasiz, albatta C) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin D) evoh, beh-beh, uf 7 / 25 7. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) ilmiy insho B) rasmiy insho C) erkin insho D) adabiy insho 8 / 25 8. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. B) Bugun mening darslarim – ko‘p. C) Atrof – juda go‘zal. D) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. 9 / 25 9. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” B) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” C) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” D) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” 10 / 25 10. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. B) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi C) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 11 / 25 11. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani B) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 12 / 25 12. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) kesim, hol C) kesim, to‘ldiruvchi D) to‘ldiruvchi, aniqlovchi 13 / 25 13. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) rasmiy C) publitsistik D) ilmiy 14 / 25 14. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. B) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. C) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. D) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, 15 / 25 15. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Rustamxon” C) “Alpomish” D) “Kuntug‘mish” 16 / 25 16. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) gul bilan bulbul B) taklif, mulohazalar C) dam o‘qiydi, dam yozadi D) quvonib gapirmoq 17 / 25 17. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, ega, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi, hol C) aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi 18 / 25 18. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘zbekiston” B) “O‘rik gullaganda” C) “Qoraxat” D) “Na’matak” 19 / 25 19. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) zolimlik va jafokorlikni qoralash C) farovon hayotni ulug‘lash D) vafodorlik 20 / 25 20. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. B) O‘zbekiston – Vatanim manim. C) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar D) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. 21 / 25 21. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, rajaz, mutaqorib C) ramal, hazaj, rajaz D) ramal, hazaj, mutaqorib 22 / 25 22. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) dog‘ bor, yara bor, yana bor B) yara bor, yana bor, bor ket C) otashi bor, yarasi bor, yana bor D) yarasi bor, yana bor, otashi bor 23 / 25 23. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 3, 4, 5, 6 D) 2, 3, 5, 6 24 / 25 24. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. B) Kechki ovqat pishirildi. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. 25 / 25 25. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tajnis B) irsoli masal C) tanosub D) talmeh 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2