Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 283 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Yaratish”, “bino qilish”, “qurish” ma’nolarini anglatuvchi so’zni toping. A) didaktik B) epigraf C) insho D) matn 2 / 25 2. Yozgan asarlari uchun kelajak avlod tomonidan “gullardan haykal” qurilishini orzulagan ijodkor kim va bu qaysi asarda aytib o`tiladi? A) Abay / “Nasiha so`zlar” B) Alisher Navoiy / “Sab’ai sayyor” C) Antuan de Sent Ekzyuperi / “Kichkina Shahzoda” D) Usmon Nosir / “Bog`im” 3 / 25 3. Insoniy xarakter va ijodiy taqdirni o’zida mujassam etgan she’rlar sirasiga kiruvchi misralar kimning qalamiga mansub? A) M. Yusuf B) T. Sulaymon C) U. Nosir D) S. Yesinin 4 / 25 4. Sening to’rang nomardlardan emasdir, Mard o’g’lon sevdigin tashlab ketarmi? Mazkur parcha kimning tilidan aytilgan? A) Xolmo’min B) Mohiboy C) Buvraxon D) Kuntug’mish 5 / 25 5. Kimning turmush o’rtog’i Amiriy taxallusi bilan ijod qilgan? A) Anbar otin B) Dilshodi Barno C) Uvaysiy D) Nodira 6 / 25 6. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, rajaz B) ramal, hazaj, mutaqorib C) ramal, rajaz, mutaqorib D) mutaqorib, hazaj, rajaz 7 / 25 7. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. B) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. C) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi D) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. 8 / 25 8. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) irsoli masal B) tanosub C) talmeh D) tajnis 9 / 25 9. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yara bor, yana bor, bor ket B) otashi bor, yarasi bor, yana bor C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) yarasi bor, yana bor, otashi bor 10 / 25 10. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) erkin insho B) adabiy insho C) ilmiy insho D) rasmiy insho 11 / 25 11. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) to‘ldiruvchi, aniqlovchi C) kesim, to‘ldiruvchi D) kesim, hol 12 / 25 12. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin B) ehtimol, shubhasiz, albatta C) hoy, duv-duv, qars-qurs D) evoh, beh-beh, uf 13 / 25 13. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 14 / 25 14. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. B) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. C) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. D) Kechki ovqat pishirildi. 15 / 25 15. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, ega, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi 16 / 25 16. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 17 / 25 17. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” B) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” C) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” D) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” 18 / 25 18. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) badiiy C) ilmiy D) publitsistik 19 / 25 19. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘zbekiston” B) “Na’matak” C) “Qoraxat” D) “O‘rik gullaganda” 20 / 25 20. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Kuntug‘mish” B) “Ravshan” C) “Alpomish” D) “Rustamxon” 21 / 25 21. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Bugun mening darslarim – ko‘p. B) Atrof – juda go‘zal. C) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 22 / 25 22. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. D) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. 23 / 25 23. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) quvonib gapirmoq B) gul bilan bulbul C) dam o‘qiydi, dam yozadi D) taklif, mulohazalar 24 / 25 24. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) farovon hayotni ulug‘lash B) zolimlik va jafokorlikni qoralash C) xalqparvarlik D) vafodorlik 25 / 25 25. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 2, 3, 5, 6 B) 3, 4, 5, 6 C) 1, 2, 4, 5 D) 1, 4, 5, 6 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2