Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 294 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Qaysi xususiyatiga ko‘ra insholar ikki turga bo‘linadi? A) didaktik maqsadlara ko‘ra B) ta’limiy maqsadlarga ko‘ra C) ma’nosiga ko‘ra D) inshoda qanday mavzu ifodalanishiga ko‘ra 2 / 25 2. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) rassomlar B) yozuvchilar C) qiziqchilar, yozuvchilar D) notiqlar, qiziqchilar 3 / 25 3. “Qutadg’u bilig” dostonida qaysi obraz adolat ramzi hisoblanadi? A) Oyto’ldi B) O’zg’urmish C) Kuntug’di D) O’gdulmish 4 / 25 4. “Kuntug’mish” dostonida Qur’oni karimni o’rtaga qo’yib do’st tutingan, lekin ahdiga vafo qilmagan obrazni belgilang. A) Mohiboy B) Mullavachcha C) Qosim D) Azbarxo’ja 5 / 25 5. Sening to’rang nomardlardan emasdir, Mard o’g’lon sevdigin tashlab ketarmi? Mazkur parcha kimning tilidan aytilgan? A) Kuntug’mish B) Xolmo’min C) Mohiboy D) Buvraxon 6 / 25 6. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” B) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” C) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” D) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” 7 / 25 7. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) tajnis C) talmeh D) irsoli masal 8 / 25 8. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) gul bilan bulbul C) taklif, mulohazalar D) quvonib gapirmoq 9 / 25 9. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Atrof – juda go‘zal. D) Bugun mening darslarim – ko‘p. 10 / 25 10. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) hoy, duv-duv, qars-qurs B) evoh, beh-beh, uf C) ehtimol, shubhasiz, albatta D) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin 11 / 25 11. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi B) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani 12 / 25 12. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 2, 3, 5, 6 B) 1, 4, 5, 6 C) 3, 4, 5, 6 D) 1, 2, 4, 5 13 / 25 13. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Qoraxat” B) “O‘zbekiston” C) “Na’matak” D) “O‘rik gullaganda” 14 / 25 14. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. B) O‘zbekiston – Vatanim manim. C) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 15 / 25 15. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Kechki ovqat pishirildi. B) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. 16 / 25 16. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. B) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. C) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. D) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, 17 / 25 17. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yara bor, yana bor, bor ket B) yarasi bor, yana bor, otashi bor C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 18 / 25 18. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) kesim, hol B) kesim, to‘ldiruvchi C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, hol 19 / 25 19. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 20 / 25 20. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) vafodorlik C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) farovon hayotni ulug‘lash 21 / 25 21. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, ega, hol 22 / 25 22. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Kuntug‘mish” B) “Rustamxon” C) “Alpomish” D) “Ravshan” 23 / 25 23. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) mutaqorib, hazaj, rajaz C) ramal, hazaj, rajaz D) ramal, rajaz, mutaqorib 24 / 25 24. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) erkin insho C) ilmiy insho D) rasmiy insho 25 / 25 25. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) badiiy C) ilmiy D) publitsistik 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2