Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 279 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) qiziqchilar, yozuvchilar B) notiqlar, qiziqchilar C) rassomlar D) yozuvchilar 2 / 25 2. Adabiy nutqning qaysi uslubida qaror qilindi, inobatga olinsin, tasdiqlanadi so‘zlari va so‘z birikmalari keng qo‘llanadi? A) rasmiy-idoraviy uslubda B) badiiy uslabda C) ilmiy uslubda D) publisistik uslubda 3 / 25 3. Sening to’rang nomardlardan emasdir, Mard o’g’lon sevdigin tashlab ketarmi? Mazkur parcha kimning tilidan aytilgan? A) Buvraxon B) Xolmo’min C) Mohiboy D) Kuntug’mish 4 / 25 4. So‘zlarning teng bog‘lanishi nimani ho‘sil qiladi? A) so‘z qo‘shilmalarini B) so‘z birikmasini C) takroriy so‘zlarni D) uyushiq gaplarni 5 / 25 5. Ot-kesim harakat nomi bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) O’zim har joydaman, ko’nglim sandadur B) Yo’qoling, siz bilan adi-badi aytishishga vaqtim yo’q! C) Yaxshi ro’zg’or — jannat, yomon ro’zg’or — do’zax. D) Chin so`zni yolg`on demak xo`b emas, dog`i chin degulik emas. 6 / 25 6. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) farovon hayotni ulug‘lash B) vafodorlik C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) xalqparvarlik 7 / 25 7. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) publitsistik C) rasmiy D) ilmiy 8 / 25 8. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Atrof – juda go‘zal. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. D) Bugun mening darslarim – ko‘p. 9 / 25 9. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. B) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. C) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. D) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi 10 / 25 10. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. D) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. 11 / 25 11. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) O‘zbekiston – Vatanim manim. C) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 12 / 25 12. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi, hol D) aniqlovchi, ega, hol 13 / 25 13. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) rasmiy insho C) erkin insho D) ilmiy insho 14 / 25 14. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 2, 3, 5, 6 D) 3, 4, 5, 6 15 / 25 15. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, hazaj, rajaz C) ramal, hazaj, mutaqorib D) ramal, rajaz, mutaqorib 16 / 25 16. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘zbekiston” B) “O‘rik gullaganda” C) “Qoraxat” D) “Na’matak” 17 / 25 17. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani 18 / 25 18. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin B) hoy, duv-duv, qars-qurs C) evoh, beh-beh, uf D) ehtimol, shubhasiz, albatta 19 / 25 19. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. B) Kechki ovqat pishirildi. C) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 20 / 25 20. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) quvonib gapirmoq B) dam o‘qiydi, dam yozadi C) taklif, mulohazalar D) gul bilan bulbul 21 / 25 21. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Rustamxon” B) “Ravshan” C) “Kuntug‘mish” D) “Alpomish” 22 / 25 22. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tajnis B) talmeh C) tanosub D) irsoli masal 23 / 25 23. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) kesim, to‘ldiruvchi C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) kesim, hol 24 / 25 24. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) otashi bor, yarasi bor, yana bor B) yarasi bor, yana bor, otashi bor C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) yara bor, yana bor, bor ket 25 / 25 25. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” B) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” C) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” D) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2