Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 289 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Qutadg‘u bilig ”asarining Vena nusxasi qaysi yozuvda ko‘chirilgan? A) turkiy yozuvida B) uyg‘ur yozuvida C) so‘g‘d yozuvida D) arab yozuvida 2 / 25 2. Kishilarning oilada, ko’cha-ko’yda fikr almashinuvi jarayonida qo’llaniladigan nutq uslubini aniqlang. A) rasmiy-idoraviy uslub B) publitsistik uslub C) badiiy uslub D) so’zlashuv uslubi 3 / 25 3. “Bo`l” radifli g`azalining 3-baytida qo`llangan tazod san’atiga oid so`zlarni belgilang. A) “shisha” va “po`lat” B) “o`lmak ” va “tirilmak” C) “men” va “kim” D) “vayron” va “obod” 4 / 25 4. Shaxsi ma’lum gapni toping. A) Otaning amaliga suyanma B) Kitoblarni kutubxonaga topshirgani ketdi C) Keksalikni ko‘prikka tashbeh qiladilar D) Hayotni go‘zalliksiz tasavvur etib bo‘lmaydi 5 / 25 5. Bir so‘zdan iborat bo‘lib, tarkibga ajralmaydigan, boshqa so‘zlar bilan kengaya olish imkoniyatiga deyarli ega bo‘lmagan gaplar… A) so‘z-gaplar deyiladi B) atov gap deyiladi C) to‘liq gap deyiladi D) to‘liqsiz gap deyiladi 6 / 25 6. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 4, 5, 6 B) 2, 3, 5, 6 C) 1, 2, 4, 5 D) 3, 4, 5, 6 7 / 25 7. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘rik gullaganda” B) “O‘zbekiston” C) “Na’matak” D) “Qoraxat” 8 / 25 8. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) taklif, mulohazalar B) dam o‘qiydi, dam yozadi C) quvonib gapirmoq D) gul bilan bulbul 9 / 25 9. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. B) Kechki ovqat pishirildi. C) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 10 / 25 10. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) kesim, hol C) kesim, to‘ldiruvchi D) to‘ldiruvchi, aniqlovchi 11 / 25 11. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) ilmiy insho B) erkin insho C) adabiy insho D) rasmiy insho 12 / 25 12. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) vafodorlik C) farovon hayotni ulug‘lash D) zolimlik va jafokorlikni qoralash 13 / 25 13. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tajnis B) irsoli masal C) talmeh D) tanosub 14 / 25 14. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) badiiy C) publitsistik D) ilmiy 15 / 25 15. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) O‘zbekiston – Vatanim manim. B) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. C) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 16 / 25 16. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. B) Atrof – juda go‘zal. C) Bugun mening darslarim – ko‘p. D) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. 17 / 25 17. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” B) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” C) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” D) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” 18 / 25 18. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yara bor, yana bor, bor ket B) dog‘ bor, yara bor, yana bor C) otashi bor, yarasi bor, yana bor D) yarasi bor, yana bor, otashi bor 19 / 25 19. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. B) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. C) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. D) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi 20 / 25 20. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 21 / 25 21. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) mutaqorib, hazaj, rajaz C) ramal, rajaz, mutaqorib D) ramal, hazaj, rajaz 22 / 25 22. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Rustamxon” B) “Ravshan” C) “Kuntug‘mish” D) “Alpomish” 23 / 25 23. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) hoy, duv-duv, qars-qurs B) ehtimol, shubhasiz, albatta C) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin D) evoh, beh-beh, uf 24 / 25 24. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, ega, hol 25 / 25 25. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. D) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2