Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 294 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Kuntug’mish” dostonida Qur’oni karimni o’rtaga qo’yib do’st tutingan, lekin ahdiga vafo qilmagan obrazni belgilang. A) Mohiboy B) Mullavachcha C) Qosim D) Azbarxo’ja 2 / 25 2. Ot-kesim harakat nomi bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Yo’qoling, siz bilan adi-badi aytishishga vaqtim yo’q! B) Chin so`zni yolg`on demak xo`b emas, dog`i chin degulik emas. C) O’zim har joydaman, ko’nglim sandadur D) Yaxshi ro’zg’or — jannat, yomon ro’zg’or — do’zax. 3 / 25 3. Insholar didaktik maqsadlarga ko‘ra nechta turga bo‘linadi? A) turga bo’linmaydi B) 3 C) 4 D) 2 4 / 25 4. Adabiy nutqning qaysi uslubida qaror qilindi, inobatga olinsin, tasdiqlanadi so‘zlari va so‘z birikmalari keng qo‘llanadi? A) rasmiy-idoraviy uslubda B) publisistik uslubda C) ilmiy uslubda D) badiiy uslabda 5 / 25 5. Barchasi bitishuv yo‘li bilan hosil bo‘lgan so‘z birikmalari qatorini aniqlang. A) baxtli voqea, milliy g‘oya, sof havo B) gul atri, tez yugurmoq, kitob o‘qimoq C) yurt kezgan, shahar ko‘chalari, bahor havosi D) maktab bog‘i, mehr bilan boqmoq, shahar kezmoq 6 / 25 6. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) to‘ldiruvchi, aniqlovchi C) kesim, hol D) kesim, to‘ldiruvchi 7 / 25 7. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani B) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 8 / 25 8. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) xalqparvarlik B) vafodorlik C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) farovon hayotni ulug‘lash 9 / 25 9. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) evoh, beh-beh, uf B) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin C) ehtimol, shubhasiz, albatta D) hoy, duv-duv, qars-qurs 10 / 25 10. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) ilmiy insho C) rasmiy insho D) erkin insho 11 / 25 11. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, ega, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi 12 / 25 12. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 13 / 25 13. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 14 / 25 14. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 3, 4, 5, 6 B) 1, 4, 5, 6 C) 2, 3, 5, 6 D) 1, 2, 4, 5 15 / 25 15. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, rajaz, mutaqorib B) ramal, hazaj, mutaqorib C) mutaqorib, hazaj, rajaz D) ramal, hazaj, rajaz 16 / 25 16. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘zbekiston” B) “Qoraxat” C) “O‘rik gullaganda” D) “Na’matak” 17 / 25 17. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, B) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. C) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. D) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. 18 / 25 18. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. B) Kechki ovqat pishirildi. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 19 / 25 19. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) dog‘ bor, yara bor, yana bor B) yara bor, yana bor, bor ket C) otashi bor, yarasi bor, yana bor D) yarasi bor, yana bor, otashi bor 20 / 25 20. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Bugun mening darslarim – ko‘p. B) Atrof – juda go‘zal. C) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. D) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. 21 / 25 21. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Rustamxon” C) “Kuntug‘mish” D) “Alpomish” 22 / 25 22. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) irsoli masal B) tanosub C) talmeh D) tajnis 23 / 25 23. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” B) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” C) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” D) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” 24 / 25 24. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) ilmiy C) rasmiy D) publitsistik 25 / 25 25. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) taklif, mulohazalar B) quvonib gapirmoq C) gul bilan bulbul D) dam o‘qiydi, dam yozadi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2