Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 244 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 3 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Bo`l” radifli g`azalining 3-baytida qo`llangan tazod san’atiga oid so`zlarni belgilang. A) “o`lmak ” va “tirilmak” B) “men” va “kim” C) “shisha” va “po`lat” D) “vayron” va “obod” 2 / 25 2. Undalmali gaplarning kesimi ko‘pincha qaysi shaxs shaklida bo‘ladi? A) II shaxs B) III shaxs C) I va II shaxs D) II va III shaxs 3 / 25 3. Grammatik asosi bitta bo‘lib, ma’lum bir fikrni ifodalovchi gaplar…. A) so‘roq gap deyiladi B) qo‘shma so‘z deyiladi C) qo‘shimcha gap deyiladi D) sodda gap deyiladi 4 / 25 4. Olamda katta voqealar ro’y berganda, kichik voqealar ham och tomirlarini cho’zib, fursatni qo’ldan bermay, o’z huquqlarini talab etadi? Ushbu misralar qaysi asardan olingan? A) “Shinor” B) ”Qochoq” C) “Nur va soyalar” D) “Shohnoma” 5 / 25 5. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) rassomlar B) notiqlar, qiziqchilar C) qiziqchilar, yozuvchilar D) yozuvchilar 6 / 25 6. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. B) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. C) Kechki ovqat pishirildi. D) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. 7 / 25 7. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 2, 3, 5, 6 B) 3, 4, 5, 6 C) 1, 4, 5, 6 D) 1, 2, 4, 5 8 / 25 8. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) ehtimol, shubhasiz, albatta B) hoy, duv-duv, qars-qurs C) evoh, beh-beh, uf D) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin 9 / 25 9. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) publitsistik B) badiiy C) rasmiy D) ilmiy 10 / 25 10. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) quvonib gapirmoq C) gul bilan bulbul D) taklif, mulohazalar 11 / 25 11. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) O‘zbekiston – Vatanim manim. B) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. C) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 12 / 25 12. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) farovon hayotni ulug‘lash B) zolimlik va jafokorlikni qoralash C) xalqparvarlik D) vafodorlik 13 / 25 13. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, rajaz, mutaqorib B) mutaqorib, hazaj, rajaz C) ramal, hazaj, rajaz D) ramal, hazaj, mutaqorib 14 / 25 14. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, B) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. C) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. D) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. 15 / 25 15. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Kuntug‘mish” B) “Ravshan” C) “Alpomish” D) “Rustamxon” 16 / 25 16. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi B) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani C) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi D) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani 17 / 25 17. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi D) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. 18 / 25 18. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tajnis B) irsoli masal C) tanosub D) talmeh 19 / 25 19. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) kesim, hol B) aniqlovchi, hol C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) kesim, to‘ldiruvchi 20 / 25 20. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” B) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” C) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” D) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” 21 / 25 21. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yarasi bor, yana bor, otashi bor B) dog‘ bor, yara bor, yana bor C) otashi bor, yarasi bor, yana bor D) yara bor, yana bor, bor ket 22 / 25 22. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Atrof – juda go‘zal. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Bugun mening darslarim – ko‘p. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 23 / 25 23. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Qoraxat” B) “O‘rik gullaganda” C) “O‘zbekiston” D) “Na’matak” 24 / 25 24. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) rasmiy insho B) ilmiy insho C) erkin insho D) adabiy insho 25 / 25 25. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, ega, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi, hol 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2