Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 296 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Kuntug’mish” dostonida Qur’oni karimni o’rtaga qo’yib do’st tutingan, lekin ahdiga vafo qilmagan obrazni belgilang. A) Qosim B) Mohiboy C) Azbarxo’ja D) Mullavachcha 2 / 25 2. “Qaror qilindi”, “inobatga olinsin” kabi qoliplashgan so‘z va so‘z birikmalari qaysi uslubda uchraydi? A) badiiy B) ilmiy C) so‘zlashuv D) rasmiy-idoraviy 3 / 25 3. Insholar didaktik maqsadlarga ko‘ra nechta turga bo‘linadi? A) 3 B) 4 C) turga bo’linmaydi D) 2 4 / 25 4. Sening to’rang nomardlardan emasdir, Mard o’g’lon sevdigin tashlab ketarmi? Mazkur parcha kimning tilidan aytilgan? A) Xolmo’min B) Buvraxon C) Kuntug’mish D) Mohiboy 5 / 25 5. Yozgan asarlari uchun kelajak avlod tomonidan “gullardan haykal” qurilishini orzulagan ijodkor kim va bu qaysi asarda aytib o`tiladi? A) Usmon Nosir / “Bog`im” B) Antuan de Sent Ekzyuperi / “Kichkina Shahzoda” C) Alisher Navoiy / “Sab’ai sayyor” D) Abay / “Nasiha so`zlar” 6 / 25 6. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) otashi bor, yarasi bor, yana bor B) yara bor, yana bor, bor ket C) yarasi bor, yana bor, otashi bor D) dog‘ bor, yara bor, yana bor 7 / 25 7. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Kechki ovqat pishirildi. B) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 8 / 25 8. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, hol B) aniqlovchi, ega, hol C) aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi 9 / 25 9. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) badiiy C) ilmiy D) publitsistik 10 / 25 10. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Alpomish” C) “Rustamxon” D) “Kuntug‘mish” 11 / 25 11. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) O‘zbekiston – Vatanim manim. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar D) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. 12 / 25 12. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Qoraxat” B) “O‘zbekiston” C) “Na’matak” D) “O‘rik gullaganda” 13 / 25 13. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) zolimlik va jafokorlikni qoralash B) vafodorlik C) farovon hayotni ulug‘lash D) xalqparvarlik 14 / 25 14. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) evoh, beh-beh, uf B) hoy, duv-duv, qars-qurs C) ehtimol, shubhasiz, albatta D) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin 15 / 25 15. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” B) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” C) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” D) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” 16 / 25 16. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi B) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani C) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani D) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi 17 / 25 17. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, rajaz, mutaqorib C) ramal, hazaj, mutaqorib D) ramal, hazaj, rajaz 18 / 25 18. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. D) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. 19 / 25 19. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) talmeh C) irsoli masal D) tajnis 20 / 25 20. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) taklif, mulohazalar C) gul bilan bulbul D) quvonib gapirmoq 21 / 25 21. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. B) Bugun mening darslarim – ko‘p. C) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. D) Atrof – juda go‘zal. 22 / 25 22. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 4, 5, 6 B) 2, 3, 5, 6 C) 1, 2, 4, 5 D) 3, 4, 5, 6 23 / 25 23. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) kesim, hol B) kesim, to‘ldiruvchi C) aniqlovchi, hol D) to‘ldiruvchi, aniqlovchi 24 / 25 24. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. C) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. D) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. 25 / 25 25. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) erkin insho C) ilmiy insho D) rasmiy insho 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2