Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 304 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Yozuvchilar, shoirlar, olimlar tomonidan ishlangan, qat’iy me’yorlarga ega bo‘lgan nutq ko‘rinishiga nima deyiladi? A) yozma nutq B) og‘zaki nutq C) adabiy nutq D) nutq uslubi 2 / 25 2. Undov gap so‘roq gapdan hosil bo‘lgan bo‘lsa qanday tinish belgisi qo‘yiladi? A) avval so‘roq, keyin undov belgisi qo‘yiladi. B) so‘roq C) vergul D) nuqta 3 / 25 3. “Ulug’bek fojiasi” asarida Ulug’bek kimga nisbatan “Sadoqatli mard sardorim” deb murojaat etadi? A) Ali Qushchiga B) Bek Arslonga C) Berdiyorga D) Ota Murodga 4 / 25 4. “Yaratish”, “bino qilish”, “qurish” ma’nolarini anglatuvchi so’zni toping. A) epigraf B) insho C) didaktik D) matn 5 / 25 5. Quyidagilardan qaysi biri yordamchi so’z turkumi hisoblanmaydi? A) bog’lovchi B) ko’makchi C) modal D) yuklama 6 / 25 6. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Na’matak” B) “O‘zbekiston” C) “O‘rik gullaganda” D) “Qoraxat” 7 / 25 7. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) O‘zbekiston – Vatanim manim. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 8 / 25 8. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) publitsistik C) ilmiy D) rasmiy 9 / 25 9. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, B) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. C) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. D) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. 10 / 25 10. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) tajnis C) irsoli masal D) talmeh 11 / 25 11. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Kechki ovqat pishirildi. B) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. 12 / 25 12. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. B) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. C) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. D) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi 13 / 25 13. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Alpomish” C) “Rustamxon” D) “Kuntug‘mish” 14 / 25 14. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” B) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” C) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” D) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” 15 / 25 15. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. B) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. C) Atrof – juda go‘zal. D) Bugun mening darslarim – ko‘p. 16 / 25 16. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) ehtimol, shubhasiz, albatta B) evoh, beh-beh, uf C) hoy, duv-duv, qars-qurs D) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin 17 / 25 17. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) ilmiy insho B) rasmiy insho C) erkin insho D) adabiy insho 18 / 25 18. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 3, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 1, 4, 5, 6 D) 2, 3, 5, 6 19 / 25 19. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) ramal, hazaj, rajaz C) ramal, rajaz, mutaqorib D) mutaqorib, hazaj, rajaz 20 / 25 20. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) to‘ldiruvchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, hol C) kesim, hol D) kesim, to‘ldiruvchi 21 / 25 21. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi C) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi D) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani 22 / 25 22. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) taklif, mulohazalar B) quvonib gapirmoq C) dam o‘qiydi, dam yozadi D) gul bilan bulbul 23 / 25 23. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) zolimlik va jafokorlikni qoralash B) xalqparvarlik C) farovon hayotni ulug‘lash D) vafodorlik 24 / 25 24. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, ega, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi 25 / 25 25. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) dog‘ bor, yara bor, yana bor B) yarasi bor, yana bor, otashi bor C) yara bor, yana bor, bor ket D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2