Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 292 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Musulmon Sharqi xalqlari adabiyotlarida eng ko’p tarqalgan lirik janr qaysi? A) chiston B) ruboiy C) g’azal D) qit’a 2 / 25 2. T. Sulaymonnning 1976-yilda chiqqan asarlari nomi qaysi qatorda? A) “Iltijo”, “Alhazar” B) “Yov qochdi”, “Iltijo” C) ”Iltijo”, “To’ybosh” D) “Intizor”, “Xarsang” 3 / 25 3. Muqimiyning “Sayohatnoma” asarida qaysi joy firdavs bog‘iga o‘xshatiladi? A) O‘ltarma B) Roshidon C) Oltiariq D) Do‘rmancha 4 / 25 4. Maktabimizda taniqli so‘z san’atkorlari bilan uchrashuv bo‘ldi. Berilgan gapdagi ajratilgan so‘z birikmasi qaysi so‘zga teng keladi? A) notiqlar, qiziqchilar B) qiziqchilar, yozuvchilar C) rassomlar D) yozuvchilar 5 / 25 5. Undalmali gaplarning kesimi ko‘pincha qaysi shaxs shaklida bo‘ladi? A) II va III shaxs B) III shaxs C) II shaxs D) I va II shaxs 6 / 25 6. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” B) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” C) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” D) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” 7 / 25 7. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Bugun mening darslarim – ko‘p. D) Atrof – juda go‘zal. 8 / 25 8. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) ilmiy C) publitsistik D) rasmiy 9 / 25 9. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. B) O‘zbekiston – Vatanim manim. C) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar D) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. 10 / 25 10. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) evoh, beh-beh, uf B) ehtimol, shubhasiz, albatta C) hoy, duv-duv, qars-qurs D) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin 11 / 25 11. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yarasi bor, yana bor, otashi bor B) yara bor, yana bor, bor ket C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) otashi bor, yarasi bor, yana bor 12 / 25 12. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, aniqlovchi, hol C) aniqlovchi, ega, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi 13 / 25 13. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani B) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi C) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi D) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani 14 / 25 14. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Ravshan” B) “Kuntug‘mish” C) “Alpomish” D) “Rustamxon” 15 / 25 15. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) adabiy insho B) ilmiy insho C) erkin insho D) rasmiy insho 16 / 25 16. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) taklif, mulohazalar C) gul bilan bulbul D) quvonib gapirmoq 17 / 25 17. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘zbekiston” B) “O‘rik gullaganda” C) “Na’matak” D) “Qoraxat” 18 / 25 18. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tajnis B) tanosub C) irsoli masal D) talmeh 19 / 25 19. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, B) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. C) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. D) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. 20 / 25 20. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) mutaqorib, hazaj, rajaz C) ramal, hazaj, rajaz D) ramal, rajaz, mutaqorib 21 / 25 21. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. B) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Kechki ovqat pishirildi. 22 / 25 22. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. B) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi C) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. D) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. 23 / 25 23. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 1, 2, 4, 5 B) 3, 4, 5, 6 C) 2, 3, 5, 6 D) 1, 4, 5, 6 24 / 25 24. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) to‘ldiruvchi, aniqlovchi B) kesim, to‘ldiruvchi C) kesim, hol D) aniqlovchi, hol 25 / 25 25. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) zolimlik va jafokorlikni qoralash B) vafodorlik C) farovon hayotni ulug‘lash D) xalqparvarlik 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2