Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 56 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 2 / 40 2. "Arifmetika haqida risola" asari muallifi? A) Qozizoda Rumiy B) Ahmad Farg‘oniy C) Abu Nasr Farobiy D) Ali Qushchi 3 / 40 3. Merkuriy sirtidagi harorat to'g'ri ko'rsatilgan qatorni aniqlang. A) Kunduzi +430⁰C, kechasi esa +160⁰C atrofida bo'ladi. B) Kunduzi +430⁰C, kechasi esa -160⁰C atrofida bo'ladi. C) Kunduzi +330⁰C, kechasi esa -160⁰C atrofida bo'ladi. D) Kunduzi +40⁰C, kechasi esa -60⁰C atrofida bo'ladi. 4 / 40 4. Ko'kaldosh madrasasi qachon qurilgan? A) XIV asr B) XV asr C) XIII asr D) XVI asr 5 / 40 5. 4<5, 17>16 shu matematik ifodalar nima deyiladi? A) Tenglik B) Tengsizlik C) Daraja D) Ildiz 6 / 40 6. Asalarilarning ko'zi nechta bo'ladi? A) 4 B) 20 C) 5 D) 2 7 / 40 7. Katta yoshdagi odam bir minutda necha marta nafas oladi ? A) 16-18 marta B) 40-45 marta C) 30-45 marta D) 20-25 marta 8 / 40 8. "Jiyron" hikoyasidagi maqtanchoq kim? A) Erkin B) Avaz C) Sardor D) Sobir 9 / 40 9. 11 kg 040 g ni gramda ifodalang. A) 114 g B) 11400 g C) 11040 g D) 1140 g 10 / 40 10. Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 B) Tomonlari uzunligi yig'indisi C) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 D) to’g’ri javob yo’q 11 / 40 11. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir 12 / 40 12. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 3 4 5 13 / 40 13. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) So'z C) Tovush D) Gap 14 / 40 14. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 3, 4, 5 15 / 40 15. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Nazariy tekshirish metodlari C) Amaliy tekshirish metodlari D) Analitik-sintetik metod 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali yodlash B) ma'nosini anglash C) ifodali o'qish D) izohlash 17 / 40 17. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 10-25 daqiqaga 18 / 40 18. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Erkin diktant B) O'z diktant C) Saylanma diktant D) Ta'kidiy diktant 19 / 40 19. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 20 / 40 20. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Morfologik B) Analiz C) Sintez D) Sintaktik 21 / 40 21. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 3, 4 D) 1, 3 22 / 40 22. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Izohli diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Saylanma diktant 23 / 40 23. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 24 / 40 24. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 25 / 40 25. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Savol-javob B) Katexezik va everestik C) Katexezik D) Everestik 26 / 40 26. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik B) ekskursiya C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ona tili darslari 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 28 / 40 28. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 29 / 40 29. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 2, 3 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 30 / 40 30. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 32 / 40 32. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1 B) 1, 2 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 33 / 40 33. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 2 C) 1, 3 D) 1, 2, 3 34 / 40 34. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-4-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 4-sinfdan 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi D) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik 36 / 40 36. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni C) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 37 / 40 37. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 38 / 40 38. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 39 / 40 39. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz