Boshlang’ich attestatsiya №13 Oktabr 14, 2022Oktabr 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №13 ga 1 fikr bildirilgan 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Nechta quyonchaning massasi 2 ta jo‘jacha massasiga teng? A) 1 B) 3 C) 2 D) Yarimta 2 / 40 2. Vatanni sevishni kimdan o‘rganishimiz kerak? A) do‘stimizdan B) ota-onamizdan C) bobolardan D) yurtdoshlarimizdan 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Tong B) Zuhro C) Yulduz D) Barchasi to'g'ri 4 / 40 4. Ifodani soddalashtiring: (a-7)-(b-4)= A) v B) a+b-11 C) a-b+3 D) a-b-3 5 / 40 5. Dinoraning 1500 soʻm puli bor edi. U pulining 2/3 qismiga musqaymoq olib yedi. Musqaymoqga necha pul toʻladi? A) 5000 soʻm B) 1000 soʻm C) 800 soʻm D) 6000 soʻm 6 / 40 6. "Qorboboga elektron maktub" da qorbobo bolalarga nima sovģa qildi ? A) Qor B) Shirinliklar C) Kitoblar D) Kompyuter 7 / 40 7. Grek afsonalaridagi urush xudosi ( astag'furulloh) sharafiga nomlangan sayyora qaysi ? A) Merkuriy B) Saturn C) Yupiter D) Mars 8 / 40 8. Dinor 1 ulushi qancha? A) 0.15 B) 0.25 C) 0.2 D) 0.16 9 / 40 9. Kvadrat metr deb nimaga aytiladi? A) Hamma javob to‘g‘ri B) Ikkita tomoni teng bo‘lgan to‘rtburchakka C) Tomoni 1m bo‘lgan kvadratga D) Hamma tomoni teng bo‘lgan uchburchakka 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi B) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. C) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi D) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. 11 / 40 11. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4, 5 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 8 D) 4 14 / 40 14. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 15 / 40 15. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) So'z B) Bo'g'in C) Tovush D) Gap 16 / 40 16. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 17 / 40 17. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 18 / 40 18. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Komplektlashtirilgan D) Integrallashtirilgan 19 / 40 19. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 21 / 40 21. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 2, 3 C) 1, 2, 3 D) 1, 3 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 3 4 23 / 40 23. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 3-4-sinfdan 24 / 40 24. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Nazariy tekshirish metodlari B) Amaliy tekshirish metodlari C) Analitik-sintetik metod D) Eksperiment 25 / 40 25. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 3 4 5 B) 1 2 3 4 C) 1 2 4 5 D) 2 3 4 5 26 / 40 26. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Erkin diktant C) Saylanma diktant D) Izohli diktant 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 28 / 40 28. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari B) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar C) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 29 / 40 29. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Savol-javob C) Everestik D) Katexezik 30 / 40 30. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 4 C) 2, 3 D) 1, 4 31 / 40 31. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 2, 4, 5 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik 33 / 40 33. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Analiz C) Sintez D) Morfologik 34 / 40 34. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 35 / 40 35. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish B) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish C) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 37 / 40 37. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni C) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 38 / 40 38. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik B) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari C) ekskursiya D) ona tili darslari 39 / 40 39. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning belgilarini umumlashtirish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 40 / 40 40. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Boshlang'ich sinf