Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 54 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 20 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. X+12=X+X+X+X tenglamadagi X belgisi ostidagi sonni toping A) 5 B) 2 C) 4 D) 6 2 / 40 2. Feʼldan anglashilgan harakat-holatning nutq soʻzlanib turgan paytda munosabati ......... A) To’g’ri javob yo’q B) Feʼl mayllari deyiladi C) Feʼl zamonlari deyiladi D) Feʼl nisbatlari deyiladi 3 / 40 3. Saturn Quyosh atrofini bir marta aylanib chiqishi uchun necha yilga yaqin vaqt ketadi? A) 30 yilga B) 10 yilga C) 40 yilga D) 20 yilga 4 / 40 4. 9,7 A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 5 / 40 5. Bahrom soatiga 4 km tezlik bilan, Farhod esa 3 km soat tezlik bilan yurdi. 12 km masofani o'tish uchun Farhod Bahromga qaraganda qancha ortiq vaqt sarfladi? A) 60 minut B) 30 minut C) 90 minut D) 120 minut 6 / 40 6. Akasi yerni a soatda, ukasi b soatda chopadi. Ikkalasi birgalikda qancha vaqtda chopadi ? Qaysi formula to'g'ri ? A) Barchasi to'g'ri B) a•b/ a+b C) a+b= x D) TJY 7 / 40 7. Konlarni qidirib topish bilan kimlar shug'ullannadi? A) Arxeolog B) Kimyogar C) Geolog D) Shaxtyor 8 / 40 8. Ikkala orqa oyog'ida bir arslonning kuchi bor. Bu qasi hayvonga tegishli? A) Bug'u B) Ot C) Quyon D) Jayron 9 / 40 9. Bu metod harf shaklini toʻgʻri tasavvur qila olmaydigan...... ...... oʻquvchilar uchun qoʻllaniladi. Ushbu taʼrif qaysi metod haqida? A) To’g’ri javob yo’q B) Nusxa koʻchirish usuli C) Namunaga qarab yozish usuli D) Nusxaga qarab koʻchirish usuli 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. B) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... C) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... D) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z B) Matn C) Gap D) So‘z birikmasi 12 / 40 12. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2 B) 1 C) 1, 2, 3 D) 2, 3 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 3 D) 4 14 / 40 14. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 15 / 40 15. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 16 / 40 16. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Integrallashtirilgan C) Komplektlashtirilgan D) Dars jadvali tuzilmaydi. 17 / 40 17. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Nazariy tekshirish metodlari B) Amaliy tekshirish metodlari C) Eksperiment D) Analitik-sintetik metod 18 / 40 18. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 3 4 5 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 5-8 daqiqaga D) 10-25 daqiqaga 20 / 40 20. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Savol-javob B) Katexezik va everestik C) Everestik D) Katexezik 21 / 40 21. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 22 / 40 22. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 23 / 40 23. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 4 C) 2, 3 D) 1, 2, 4 24 / 40 24. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 3, 4 D) 2, 3 25 / 40 25. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash D) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali 26 / 40 26. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning belgilarini umumlashtirish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 3 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 2, 4 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish C) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish D) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish 29 / 40 29. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 2 C) 2, 3 D) 1, 3 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ifodali o'qish C) ifodali yodlash D) ma'nosini anglash 31 / 40 31. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 32 / 40 32. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 4-sinfdan B) 3-4-sinfdan C) 2-4-sinfdan D) 3-sinfdan 33 / 40 33. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 34 / 40 34. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Erkin diktant B) Saylanma diktant C) Ta'kidiy diktant D) O'z diktant 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 36 / 40 36. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 37 / 40 37. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) Erkin diktant C) O'z diktant D) Izohli diktant 38 / 40 38. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 39 / 40 39. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3, 4, 5 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz