Boshlang’ich attestatsiya №13 Oktabr 14, 2022Oktabr 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 1 B) 4 C) 3 D) 5 2 / 40 2. Qaysi gapda ozaytirma darajadagi sifat mavjud? A) To’g’ri javob yo’q B) Bugun juda yaxshi dam oldim C) Gulzorga toʻkilgan bulturgi xazon ilma-teshik boʻlib, jigarrang tus olgan D) Qoramtir osmon asta-sekin yorisha boshladi 3 / 40 3. Saturnning sirtidagi harorati necha ⁰C atrofida bo'ladi? A) -120⁰C B) -180⁰C C) -100⁰C D) -10⁰C 4 / 40 4. Amallarni bajaring: ( 11432+128•31):25-5 A) 880 B) 770 C) 611 D) 520 5 / 40 5. " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Mirzo Ulug'bek B) Alisher Navoiy C) Ibn Sino D) A. Temur 6 / 40 6. Hosil bayrami qaysi oyda nishonlaniladi? A) 25-28-sentabr B) 25-26-sentabr C) 22-26-sentabr D) 25-27-sentabr 7 / 40 7. Qaysi biri to'g'ri ? A) Unitulmas B) Unutilmas C) Unitilmas D) Untilmas 8 / 40 8. Tukdan parda yuzida, Pishar o'lkam kuzida . Xushbo'y hidi, tillarang, Ko'ngil uchun bir qarang. Using topishmoq qaysi matnda berilgan? A) TJY B) Kuz hayajonlari C) Kuz ko'rinishlari D) Oltin kuz 9 / 40 9. Saida 74-online testni ishlab bo'lgach, soatga qarasa vaqt 22:22 bo'lgan ekan. U vaqtni ko'rib men 4ta raqami ham bir xil bo'lgan vaqtda testni tugatdim dedi. Savol, bir sutkada nechta shunday xususiyatga ega vaqt bor? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 10 / 40 10. Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) Noto’gri B) To’g'ri 11 / 40 11. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 2-3 sinflar C) 3-4 sinflar D) 1-2 sinlar 12 / 40 12. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 4-sinfdan D) 3-4-sinfdan 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali yodlash B) ifodali o'qish C) ma'nosini anglash D) izohlash 14 / 40 14. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 15 / 40 15. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Komplektlashtirilgan B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Bir xillikda bo'ladi. D) Integrallashtirilgan 16 / 40 16. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 3, 4 17 / 40 17. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali C) O'qish va yozish:og'zaki va yozma D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 18 / 40 18. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar 19 / 40 19. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 2, 3 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 1 20 / 40 20. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 2 3 4 C) 1 2 4 5 D) 1 3 4 5 21 / 40 21. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 22 / 40 22. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik B) ekskursiya C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ona tili darslari 23 / 40 23. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 24 / 40 24. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 2, 3 B) 1, 2 C) 1, 3 D) 1, 2, 3 25 / 40 25. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik D) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 29 / 40 29. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Izohli diktant C) Erkin diktant D) Saylanma diktant 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 5-10 daqiqaga C) 5-8 daqiqaga D) 3—5 daqiqaga 31 / 40 31. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Morfologik B) Analiz C) Sintaktik D) Sintez 32 / 40 32. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) So'z C) Gap D) Bo'g'in 33 / 40 33. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 2, 4 B) 2, 3 C) 1, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 34 / 40 34. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 35 / 40 35. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Amaliy tekshirish metodlari C) Analitik-sintetik metod D) Nazariy tekshirish metodlari 36 / 40 36. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 4 D) 8 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 2 C) 4 D) 3 38 / 40 38. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4, 5 39 / 40 39. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 3 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Boshlang'ich sinf