Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 20 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Bir kunda 5 ta tovuqqa 15 g bo‘r beriladi. 27 ta shunday tovuqqa qancha bo‘r beriladi? A) 90 g B) 81 g C) 9 g D) 3 g 2 / 40 2. "Bayramingiz muborak" she’rining muallifi kim? A) Rauf Tolib B) Vafo Fayzulloh C) Yusuf Shomansur D) Muzayana Alaviya 3 / 40 3. Quyosh sistemasidagi mavjud 8 ta sayyoradan faqat qaysi sayyorada hayot bor? A) Venerada B) Marsda C) Yerda D) Yupiterda 4 / 40 4. Quyosh nuri bizga necha minutda yetib keladi? A) 18 B) 8 C) 22 D) 28 5 / 40 5. Sodda mulohazalarning ko‘paytmasi qanday mulohazaga aytiladi? A) Ikkita sodda mulohazaning “va” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga B) Ikkita sodda mulohazaning “yoki” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga C) Bеrilgаn А mulоhаzаga “emas” shaklidagi to‘liqsiz fe’lni qo‘shish orqali hosil qilingan yangi mulohazaga D) implikatsiyasi 6 / 40 6. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli B) To’g’ri chiziq yordаmidа C) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli D) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1384 B) 1378 C) 1370 D) 1373 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Tuflijon B) Tolibjon C) Teshajon D) Tursunali 9 / 40 9. Ayamajiz nima? A) Izg‘irin B) yomg‘irli qor C) Yalmog‘iz D) Shamol 10 / 40 10. Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 4 B) 8 C) 5 D) 2 11 / 40 11. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Olmosh so‘z turkumi haqida bili 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 13 / 40 13. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 B) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 14 / 40 14. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Everestik C) Katexezik va everestik D) Savol-javob 15 / 40 15. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 2, 3 16 / 40 16. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar B) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar 17 / 40 17. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 4 D) 1, 3, 4 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 8 B) 3 C) 4 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 19 / 40 19. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 3, 4 C) 1, 3 D) 1, 2, 3, 4 20 / 40 20. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ona tili darslari B) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ekskursiya 21 / 40 21. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 4 B) 3 C) 1 D) 2 22 / 40 22. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 23 / 40 23. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 3-4-sinfdan B) 4-sinfdan C) 2-4-sinfdan D) 3-sinfdan 24 / 40 24. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 2, 4, 5 B) 1, 3, 4 C) 1, 2, 3 D) 3, 4, 5 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 5-10 daqiqaga 26 / 40 26. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2 B) 2, 3 C) 1 D) 1, 2, 3 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 28 / 40 28. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 2, 4 C) 1, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 29 / 40 29. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Erkin diktant B) O'z diktant C) Izohli diktant D) Saylanma diktant 30 / 40 30. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Til hodisalariga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 31 / 40 31. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 32 / 40 32. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 33 / 40 33. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 35 / 40 35. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 3 4 5 C) 1 2 3 4 D) 2 3 4 5 36 / 40 36. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 37 / 40 37. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Saylanma diktant B) Ta'kidiy diktant C) Erkin diktant D) O'z diktant 38 / 40 38. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushunchaning belgilarini umumlashtirish 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz