Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 76 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 3 B) 4 C) 1 D) 2 2 / 40 2. Qaysi qatorda koʻchirma gap muallif gapi orasida kelgan? A) To’g’ri javob yo’q B) Mahmud Koshgʻariy Botir jangda, dono majlisda sinaladi, deb aytgandi. C) Inson har doim quvnoq, xushchaqchaq boʻlishi va baxtiyor yashamogʻi lozim, - degan edi Farobiy. D) Jaholat oʻlim, - deb aytadi Nosir Xisrav, - bilim esa tiriklikdir. 3 / 40 3. Sayyoralar o'zidan nur chiqarmaydi. Biz sayyoralardan qaytayotgan ... nurlarini ko'ramiz, xolos. A) Oy B) Yulduz C) Quyosh D) To'g'ri javob yo'q 4 / 40 4. Qaysi gapda kelishik qo'shimchasini qo'llash bilan bog'liq xatolik mavjud emas A) M. Yusufning bu she'ri asosida yaratilgan qo'shiqni eshitmagan, uni xonandaga jo'r bo'lib kuylamag B) Ijodkor o'tkinchi gapllarga berilmay, hayotda yuz berayotgan voqealarni tub zaminiga nazar tashlashi C) Shoirning ona yurtga nisbatan mehri xuddi onaning mehridek iliq, u misralar bag'riga tariximizni eng D) Uni millat, Vatan va istiqlol sharafiga bitgan she'rlari o'zining samimiyligi , soddaligi , badiiy m 5 / 40 5. Fozilda 48 ta yongʻoq bor edi. Ularning choragini akasiga, qolganlarning choragini ukasiga berdi. Fozilda nechta yongʻoq qoldi. A) 36ta B) 27ta C) 9ta D) 60ta 6 / 40 6. "Opa singil daryolar"ertak muallifini ayting. A) TJY B) Zikrilla Ne'mat C) Gõzal Begim D) Tolib Yõldosh 7 / 40 7. Konlarni qidirib topish bilan kimlar shug'ullannadi? A) Arxeolog B) Geolog C) Kimyogar D) Shaxtyor 8 / 40 8. Dinor 1 ulushi qancha? A) 0.15 B) 0.16 C) 0.2 D) 0.25 9 / 40 9. 11 kg 040 g ni gramda ifodalang. A) 114 g B) 11040 g C) 1140 g D) 11400 g 10 / 40 10. Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) To’g'ri B) Noto’gri 11 / 40 11. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 2-3 sinflar B) 1-2 sinlar C) 3-4 sinflar D) 1-4 sinflar 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 13 / 40 13. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Everestik C) Savol-javob D) Katexezik va everestik 14 / 40 14. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 15 / 40 15. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Analiz B) Sintaktik C) Sintez D) Morfologik 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 17 / 40 17. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 10-25 daqiqaga 19 / 40 19. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 1, 4 B) 2, 3 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik C) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 21 / 40 21. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Saylanma diktant B) Erkin diktant C) Izohli diktant D) O'z diktant 22 / 40 22. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 23 / 40 23. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 4 5 B) 1 2 3 4 C) 2 3 4 5 D) 1 3 4 5 24 / 40 24. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 25 / 40 25. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 2, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 3, 4 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 4 27 / 40 27. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 4-sinfdan 28 / 40 28. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) 8 C) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi D) 4 30 / 40 30. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Tovush B) Bo'g'in C) Gap D) So'z 31 / 40 31. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) Til hodisalariga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni 32 / 40 32. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish D) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish 33 / 40 33. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Eksperiment B) Analitik-sintetik metod C) Nazariy tekshirish metodlari D) Amaliy tekshirish metodlari 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Dars jadvali tuzilmaydi. B) Komplektlashtirilgan C) Integrallashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 35 / 40 35. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Ta'kidiy diktant B) Erkin diktant C) Saylanma diktant D) O'z diktant 36 / 40 36. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2 B) 2, 3 C) 1, 2, 3 D) 1, 3 37 / 40 37. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 38 / 40 38. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 39 / 40 39. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 4 B) 1 C) 3 D) 2 40 / 40 40. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari D) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz