Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №13 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №13 InfoMaster Oktabr 14, 2022 22 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 2 / 40 2. "O‘zbekistin posbonlari" she’rida bir sinfda nechta bola harbiy bo‘lishga ahd qildi? A) 3 ta bola B) 4 ta bola C) 1 ta bola D) 2 ta bola 3 / 40 3. Yupiter sirti kunduz kuni ham sovuq bo'lib, harorati ~ ... ⁰C gacha pasayadi. A) -17⁰C B) -20⁰C C) -100⁰C D) -10⁰C 4 / 40 4. " Tabiatning ne'mati ko'p" hikoyasida " Olmalar qovoqdek, qovoqlar olmadek bo'lsa, tuzuk bo'lardi-da!" degan fikrni kim aytdi ? A) Eshak B) Quyon C) Chumchuq D) Ho'kiz 5 / 40 5. Bobur otasining ismi kim? A) Humoyun B) Shohruh Mirzo C) Mirzo Ulug'bek D) Umarshayx Mirzo 6 / 40 6. "Vaqting ketdi naqding ketdi Ertak muallifini ayting. A) Kavsar Turdiyeva B) TJY C) Zamira Ibrohimova D) Erkin Malikov 7 / 40 7. Katta yoshdagi odam bir minutda necha marta nafas oladi ? A) 20-25 marta B) 30-45 marta C) 40-45 marta D) 16-18 marta 8 / 40 8. 3 xonali sonlarning nechtasida 3 ta bir xil son qatnashgan? A) 10 tasida B) 8 tasida C) 11 tasida D) 9 tasida 9 / 40 9. Tez yozish koʻnikmasi qaysi sinflarda shakllantiriladi? A) 3-4 sinfda B) 1-sinfning 2 - oʻquv yilida C) 5-sinfda D) 2 -sinfda 10 / 40 10. Tezlik o’zgarmas bo’lganda masofa bilan vaqt qanday bog'lanisjda bo’ladi? A) Teskari proporsional B) To’g'ri proporsional 11 / 40 11. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) Atamalarning ma’nosini tushuntirish D) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi 12 / 40 12. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 1 C) 2, 3 D) 1, 2 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 4 B) 2 C) 3 D) 1 14 / 40 14. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 15 / 40 15. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 4 16 / 40 16. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish C) tushunchaning belgilarini umumlashtirish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 17 / 40 17. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid D) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 3—5 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 5-8 daqiqaga 19 / 40 19. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik va everestik B) Savol-javob C) Everestik D) Katexezik 20 / 40 20. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) Bo'g'in C) Tovush D) So'z 21 / 40 21. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) To'g'ri B) Noto'g'ri 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 2, 3, 4 D) 1, 3 4 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish B) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish C) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 24 / 40 24. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ona tili darslari B) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ekskursiya 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 26 / 40 26. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash C) O'qish va yozish:og'zaki va yozma D) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali 27 / 40 27. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 1, 2 C) 2, 3 D) 1, 3 28 / 40 28. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 2 3 4 29 / 40 29. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 4 C) 5 D) 3 30 / 40 30. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar C) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar D) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik B) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi C) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi D) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik 32 / 40 32. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 3, 4 C) 2, 3 D) 1, 3 33 / 40 33. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 34 / 40 34. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ifodali yodlash C) ifodali o'qish D) ma'nosini anglash 36 / 40 36. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Analiz C) Sintaktik D) Morfologik 37 / 40 37. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 4 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 8 D) 3 38 / 40 38. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Izohli diktant C) Erkin diktant D) Saylanma diktant 39 / 40 39. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 2-4-sinfdan B) 4-sinfdan C) 3-sinfdan D) 3-4-sinfdan 40 / 40 40. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 1, 3, 4 C) 2, 4, 5 D) 3, 4, 5 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz