Tarbiya attestatsiya №8 Aprel 17, 2022Aprel 17, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №8 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №8 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Maxmud Zamaxshariyni qanday nomlar bilan ulug'lashgan? A) "Arablar va g’ayri arablar ustozi", "Faxru Xorazm" B) "Arab grammatikasi asoschisi", "Shayx ur-rais" C) "Xorazm raisi", ""Ilm-u mukammal" D) "Arablarning yetuk ustozi", "Grammatika yetakchisi" 2 / 40 Botir Zokirov Mustaqillik bayramining 30-yilligi munosabati bilan ''Buyuk xizmatlari uchun'' ordeni bilan mukofotlandi. A) to'g'ri B) noto'g'ri 3 / 40 Konfutsiyning fikricha, insonning eng katta ehtiyoji nima? A) Moddiy va ma'naviy to’kin hayotga ega bo’lish B) Maqsadi tomon qat'iy borishdir C) O’zini kelajakda tasavvur qilishdir D) Tushunish va tushunarli bo’lish 4 / 40 U XXI asrda axborot texnologiyalari sanoatining asoschilaridan biri, zamonaviy kompyuter va qoʻl telefonlarini rivojlantirgan tadbirkor edi. U 1974-yili video oʻyin va kompyuter ishlab chiqaruvchi kompaniyada ish boshlagan. Tajribasini oshirib, 21 yoshida “Apple” korporatsiyasiga asos solgan. Ushbu shaxslardan qaysi biriga yuqoridagi fikrlar mos keladi? A) Robert Kiyosaki B) Chung Ju Yung C) Stiv Jobs D) Jeyms Dayson 5 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Konfutsiy B) Jaloliddin Rumiy C) Martin Lyuter King D) Kaykovus 6 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar B) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi C) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 7 / 40 Bu kitob Toshkent shahridagi Mo‘yi Muborak madrasasi kutubxona-muzeyida saqlanadi bu qaysi kitob A) Qur’oni karim kitobi B) Avesto 8 / 40 "Mahallada duv-duv gap " filmi rejissyori kim? A) A.Hamrayev B) SH.Abbosov C) M.abzalov D) B.Yo'ldoshev 9 / 40 .....-bu ilmiy asosda tashkil etiladigan, aniq vaqt va makon doirasida dasturlashtiriladigan va kutiladigan natijalarga olib keladigan pedagogik jarayonning barcha komponentlarini harakatga keltirish tizimi. A) O‘qitish texnologiyasi B) Pedagogik texnologiya C) Texnologiya D) Tanqidiy fikrlash usullari 10 / 40 Bola nega yolg‘on gapiradi? 1.Kattalarga ishonmaslik va ulardan qo‘rqish 2.O‘zini ko‘rsatib qo‘yish, e'tibor qozonish. 3.Maqtanchoqlik 4.Hayolparastlik A) 1,3,4 B) 1,2,3,4 C) 1.4 D) 1,2,3 11 / 40 ''Tartib va intizom-bu yarim hayot'' maqoli qaysi xalqqa tegishli? A) xitoy B) nemis C) ingliz D) yapon 12 / 40 Fazilatlarning eng yaxshisi-...... A) Axloq B) Xushmuomalalilik C) Halollik D) Vijdoniylik 13 / 40 Bolalarda insonga bo'lgan munosabatni tarbiyalash orqali qanday fazilatlar shakllanadi? A) Mehr-shafqat B) Oilaviy qadriyatlarni e'zozlash C) Vatanparvarlik D) Birovning haqqini anglash 14 / 40 Inson qadrini baland qiluvchi qimmatli sifat nima? A) Iymon B) Ta'lim C) Odob D) Halollik 15 / 40 ...-o‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirish,har bosqichda qo‘llaniladigan shakl,metod va vositalarini oqilona tanlab olish,professor-o‘qituvchi va o‘quvchining vazifalarini oydinlashtirishga qaratilgan algoritmik ketma-ketlik. A) Pedagogik texnologiya B) Texnologiya C) Innovatsion texnologiya D) O‘qitish texnologiyasi 16 / 40 Vatanga bo‘lgan muhabbatni qachondan boshlab shakllantirish kerak? A) Fuqarolik pasporti olinganidan so‘ng B) Ilk bolalik davridan C) O‘smirlikdan D) Maktab yoshidan 17 / 40 Sinfda o‘quvchilar bilan guruh-guruh bo‘lib dars tashkil etishda qanday metodlardan foydalaniladi? A) Kooperativ B) Inklyuziv C) Interfaol D) An'anaviy 18 / 40 "Agar insonning hayoti faqat aql degan narsaga tayanib,unda ......... uchun o‘rin bo‘lmaganda, butun dunyo hayoti o‘ta beshafqat, o‘ta xudbinona tus olgan bo‘lardi." A) insonparvarlik B) iymon-e'tiqod C) vijdon va his-tuyg‘ular D) odob-axloq 19 / 40 Qaysi davlatda ustozini soyasini toptamaslik uchun yetti qadam orqada yuriladi? A) Yaponiya B) Germaniya C) Singapur D) Finlyandiya 20 / 40 Madaniyat nima? A) Kishilarning borliqni,tabiatni o'zgartirish jarayoni. B) Boyliklarni qayta tiklash va rivojlantirish yo'llari,uslublari majmui. C) Xalq yaratgan moddiy va ma'naviy boyliklar. D) Barcha javoblar to'g'ri 21 / 40 Xudbinlikni qoralovchi maqolni aniqlang. A) ''Kengga keng dunyo, torga-tor dunyo'' B) ''Oti birning joni bir'' C) ''Yomon o‘z g‘amida, yaxshi el g‘amida'' D) Barcha javoblar to‘g‘ri 22 / 40 Madaniyat va fan rivojlanadigan joy qayer hisoblanadi? A) SHahar B) Qishloq C) Mahalla D) Oila 23 / 40 Odamlar quyidagi hollarda sinaladilar: yigit- va'da berganda; dehqon xirmon ustida; kambag‘al-sabr-toqatda; davlatmand-sahovatda. SHulardan kelib chiqib aytingchi, davlati qo‘ldan ketgan inson nimada sinaladi? A) SHukurda B) Do‘stlari bilan C) Toqatda D) Iymonda 24 / 40 Vazirlik va idoralar ,muassasalar ,davlat hamda nodavlat korxona va tashkilotlari,fuqarolik jamiyati institutlari,shuningdek ,O'zbekiston Respublikasi fuqarolari........amalga oshirish tizimini tashkil etadi. A) "Bola huquqlari to'g'risida"gi Konvensiyani B) "Uzluksiz ma'naviy tarbiya "konsepsiyasining C) "Tarbiya "fani konsepsiyasining D) Tarbiya DTS ning 25 / 40 Odam qaysi narsalarning qadrini doim kechikib biladi? A) Sog‘lik, vaqt, farzand B) Boylik, sog‘lik, bo‘sh vaqt C) Sog‘lik va vaqt D) Yoshlik, sog‘lik, tinchlik 26 / 40 VIII asrga tegishli qiblaning chizmasini kim chizgan? A) Abu Nasr Farobiy B) Abu Lays Samarqandiy C) Muhammad ibn Muso Xorazmiy D) Ibn Iroq 27 / 40 Pavel Durovning fikricha, ''Pulning quliga aylanib qolish-...... ni anglatadi''. A) pul ortidan yangi illatlar B) isrofgarchilik C) o‘zining hayotiga egalik qila olmaslik D) pul kasalligi 28 / 40 SCORE metodida O- muammoning natijasi bo‘lsa, E-nimani bildiradi? A) Muammoninig sababi B) Muammoning samarasi C) Muammoning manbayi D) Muammoning belgisi 29 / 40 Tarbiyaviy qadriyatlar qanday asosiy uyg‘un manbalarga ega? A) genetik, psixosomatik, individual-shaxsiy; texnogen; sotsiumga doir; ijtimoiy-kosmik B) genetik, psixosomatik, individual-shaxsiy; tabiiy; sotsiumga doir; ijtimoiy-siyosiy C) genetik, psixosomatik, individual-shaxsiy; shaxsiy; ijtimoiy-iqtisodiy D) genetik, psixosomatik, individual-shaxsiy; tabiiy; sotsiumga doir; ijtimoiy-kosmik 30 / 40 O‘zbek xalqining milliy ruhiyatini ajralmas fazilatlaridan biri bu-..... A) mehnatsevarlik B) e'tiqod C) insonparvarlik D) e'tibor 31 / 40 .......-qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. A) O‘qitish texnologiyasi B) Pedagogik texnologiy C) Interfaol texnologiya D) Texnologiya 32 / 40 Tinchlikka xavf soladigan illatlar qaysilar? A) Xudbinlik va yolg‘on B) Loqaydlik va befarqlik C) Hasad va sotqinlik D) Befarqlik va dangasalik 33 / 40 O‘zbekona tarbiya mazmunidan joy olib, o‘zaro munosabatlarda namoyon qilinishi lozim bo‘lgan insoniy fazilatlarni ifodalovchi so‘zlarni aniqlang. A) Hayo, imon, vijdon, tavoze B) Ibo, halimlik, xushmuomalalik, to‘g‘riso‘zlik C) Mehnatsevarlik, mehmondo‘stlik, kamtarlik D) Hushxulqlilik, odob, insoniylik, adolat 34 / 40 ........-tegishli ish jarayoni,ularni bajarish shart-sharoitini modellashtiradilar.Ular ma'lum bir o'ziga xos operatsiyalarni ,masalalarni yechish,ma'lum bir usulni o'zlashtirishga yordam beradi. A) Operatsion o'yinlar B) Ishchanlik o'yinlari C) Teatrlashtirilgan dars D) Rolli o'yinlar 35 / 40 ''Boylikka o‘chlik takabburlikni, takabburlik esa..... tug‘diradi'' Iborani to‘ldiring. A) ta'magirlikni B) telbalikni C) razillikni D) ochko‘zlikni 36 / 40 "Meni bir marta aldasang -sen ahmoq,ikkinchi marta aldasang -men ahmoq".Ushbu maqolda qanday falsafa yashiringan? A) To'g'ri do'st tanlash B) Rostgo'ylik C) To'g'riso'zlik D) Ishonch 37 / 40 Bundan 100 yil ilgari O‘zbekiston hududida 70 dan ortiq millat va elatlar istiqomat qilgan. Fikr to‘g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini tasdiqlang. A) Noto‘g‘ri B) To‘g‘ri 38 / 40 Buxorodagi Ulug'bek madrasasi darvozasi halqasiga qanday yozuv yozilgan ? A) Ilm shunday narsakiunga butun umringni baxshida qilmaguningcha senga o‘zining birqismini ham bermayd B) ''Ilmga intilish har bir muslum va muslimaga farzdir. '' C) ''Ilm durdonalaridan bahramand bo‘lgan odamlarga Alloh taolo rahmat eshigini ochgay.'' D) ''Biladiganlar bilan bilmaydiganlar teng bo‘ladimi?'' 39 / 40 An'ana bu-... A) urf-odat. B) bayram C) o‘ziga xos ijtimoiy hodisa. D) avloddan avlodga o‘tib takrorlanadigan tartib-qoida. 40 / 40 Pedagogik texnologiya nima? A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) Muayyan loyiha asosida tashkil etiladigan, aniq maqsadga yo‘nalririlgan hamda ushbu maqsadning natijasini kafolatlovchi pedagogik faoliyat jarayonining mazmhnidir. C) Qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. D) O‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirishdir. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya