Tarbiya attestatsiya №8 Aprel 17, 2022Aprel 17, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №8 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №8 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Qunt nima? A) Dadillik, matonat, sabot. O‘z so‘zida, azm-u qarorida qattiq turish B) Itoatkorlik, hafsala. Biror ishni astoydil berilib, sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi C) Mustahkam iroda, sabot, chidam, bardoshli bo‘lish D) Yaxshi natija, erishilgan yutuq, omad. Biror ishda qozonilgan g‘alaba 2 / 40 Samarali takrorlash usulida uchinchi takrorlash ikkinchisidan...... keyin bajarilishi zarur. A) bir hafta B) ikki kun C) uch kun D) bir kun 3 / 40 Agar yolg’iz ersang, hamdam kitobdur, Bilim subhidagi nur ham kitobdur. Ushbu misralar muallifi kim? A) Sa’diy Sheroziy B) Abdurahmon Jomiy C) Jaloliddin Rumiy D) Alisher Navoiy 4 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlat tajribalari òrganiladi va tahlil qilinadi? 1. Yaponiya, Koreya, Buyuk Britaniya. 2. Fransiya va Rossiya. 3. Xitoy. 4. Germaniya. 5. Singapur. A) 1.4 B) 1,2,3 C) 1,3,4 D) 1,2,3,4 5 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 2,3,4 B) 1.3 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 6 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish 7 / 40 Vaqt inson sarflashi mumkin bo‘lgan narsalarning eng qadrlisidir. Yo‘qolgan vaqtni qaytarib bo‘lmaydi. Uni umringizni chiroyli qiladigan amallarga sarflang A) Hadis B) Sher C) Rivoyat D) Hikmat 8 / 40 ........-ma'lum bir shaxsning vazifa va majburiyatlarini bajarishdagi ruhiy holatlari,hatti-harakatlari ishlanadi,rollar majburiy mazmuni bilan taqsimlanadi. A) Operatsion o'yinlar B) Teatrlashtirilgan dars C) Ishchanlik teatri D) Rolli o'yinlar 9 / 40 Xudbinlikni qoralovchi maqolni aniqlang. A) ''Kengga keng dunyo, torga-tor dunyo'' B) ''Oti birning joni bir'' C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) ''Yomon o‘z g‘amida, yaxshi el g‘amida'' 10 / 40 Ta'lim-tarbiyaning asl mevasi, aqlning suyanchig‘i-..... A) vijdon B) hayo C) odob D) iymon 11 / 40 ''Tartib va intizom-bu yarim hayot'' maqoli qaysi xalqqa tegishli? A) nemis B) ingliz C) yapon D) xitoy 12 / 40 Vatanga bo‘lgan muhabbatni qachondan boshlab shakllantirish kerak? A) O‘smirlikdan B) Maktab yoshidan C) Fuqarolik pasporti olinganidan so‘ng D) Ilk bolalik davridan 13 / 40 ''Yashashning bosh ehtiyoji mol-dunyo emas, yaratuvchanlikdir'' fikri muallifi kim? A) A. Eynshteyn B) S. Jobs C) P. Durov D) F. SHeval 14 / 40 Inson qadrini baland qiluvchi qimmatli sifat nima? A) Halollik B) Iymon C) Odob D) Ta'lim 15 / 40 Madaniyat nima? A) Boyliklarni qayta tiklash va rivojlantirish yo'llari,uslublari majmui. B) Barcha javoblar to'g'ri C) Xalq yaratgan moddiy va ma'naviy boyliklar. D) Kishilarning borliqni,tabiatni o'zgartirish jarayoni. 16 / 40 Tinchlikka xavf soladigan illatlar qaysilar? A) Xudbinlik va yolg‘on B) Loqaydlik va befarqlik C) Befarqlik va dangasalik D) Hasad va sotqinlik 17 / 40 ''Antikultura'' so‘zining lug‘aviy ma'nosi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Qadimiy madaniyat B) G‘ayrimadaniyat C) Yuksalish D) Ommaviy madaniyat 18 / 40 ''Inson o‘zining yaxshi odobi bilan baxt-saodatga erishishi mumkin''. Ushbu misralar kimga tegishli? A) Imom Moturidiy B) Abu Lays Samarqandiy C) Ahmad Yugnakiy D) Abu Nasr Farobiy 19 / 40 Vatanning ma'naviy ne'matlari..... A) nafsi oziqlanadigan boyliklar B) aqlimiz va zehnimiz oziqlanafigan boyliklar C) kasbga bo‘lgan mehrimiz D) jamiki boyliklar 20 / 40 ''Boylikka o‘chlik takabburlikni, takabburlik...... tug‘diradi''. Iborada tushirib qoldirilgan so‘zni aniqlang. A) xasislikni B) ojizlikni C) telbalikni D) halokatni 21 / 40 Liboslarni tanlaganda qaysi narsalarning bir-biriga mos bo'lishiga e'tibor berish kerak.Agarda liboslar shu xossalarga qarab,did bilan tanlansa,unchalik qimmat bo'lmagan kiyimda ham boshqalar havas qiladigan holdagiajoyib ko'rinishga ega bo'lishi mumkin.Bu xossalar qaysilar? 1.Sti 2.Libos kodeksi 3.Materialning turi 4.Libosning bosh kiyimga mosligi 5.Libosning rangi 6.Matoning sifati A) 1,3,5 B) 1,2,3,4,5,6 C) 2,3,6 D) 1,2,3 22 / 40 Bundan 100 yil ilgari O‘zbekiston hududida 70 dan ortiq millat va elatlar istiqomat qilgan. Fikr to‘g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini tasdiqlang. A) To‘g‘ri B) Noto‘g‘ri 23 / 40 "Meni bir marta aldasang -sen ahmoq,ikkinchi marta aldasang -men ahmoq".Ushbu maqolda qanday falsafa yashiringan? A) Ishonch B) To'g'riso'zlik C) Rostgo'ylik D) To'g'ri do'st tanlash 24 / 40 Bir kuni nomus kiyimini yo‘qotib qo‘yibdi. Zavqu safo, boylik, kuch quvvatga murojaat qilibdi. Ular kiyimni topisholmabdi. Faqat birgina u nomusning libosini topib beribdi. Nomusning libosini nima topib bergan? A) Or-nomus B) Aql-farosat C) Iymon va vijdon D) Pushaymonlik va nadomat 25 / 40 Pedagogik texnologiya nima? A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) O‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirishdir. C) Qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. D) Muayyan loyiha asosida tashkil etiladigan, aniq maqsadga yo‘nalririlgan hamda ushbu maqsadning natijasini kafolatlovchi pedagogik faoliyat jarayonining mazmhnidir. 26 / 40 Dialog ishtirokchilarining qay birida fuqarolik pozitsiyasi yuqori darajada? X:Axborot texnologiyalari rivojlangan davrda tarixiy-madaniy merosni o'rganish nimaga kerak? V:To'g'ri shu tarix,madaniy meros haqida gap ketsa ,menda ham shunday fikr uyg'onadi. Z:Tarixiy-madaniy merosni allaqachon nou-xaularini o'rganish kerak edi. A) V ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi B) Z ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi C) X ishtirokchining fuqarolik pozitsiyasi D) Z va V ishtirokchilarning fuqarolik pozitsiyasi 27 / 40 G'.G'ulom :".......mukammalligi baxtga erishuvning stimulidir". A) Axloq B) Muomala C) Ta'lim D) Tarbiya 28 / 40 Buxorodagi Ulug'bek madrasasi darvozasi halqasiga qanday yozuv yozilgan ? A) ''Ilmga intilish har bir muslum va muslimaga farzdir. '' B) Ilm shunday narsakiunga butun umringni baxshida qilmaguningcha senga o‘zining birqismini ham bermayd C) ''Biladiganlar bilan bilmaydiganlar teng bo‘ladimi?'' D) ''Ilm durdonalaridan bahramand bo‘lgan odamlarga Alloh taolo rahmat eshigini ochgay.'' 29 / 40 "Agar insonning hayoti faqat aql degan narsaga tayanib,unda ......... uchun o‘rin bo‘lmaganda, butun dunyo hayoti o‘ta beshafqat, o‘ta xudbinona tus olgan bo‘lardi." A) iymon-e'tiqod B) odob-axloq C) vijdon va his-tuyg‘ular D) insonparvarlik 30 / 40 Keys-stadi metodining asosiy kategoriyasi-.... A) tanqid(munozara) qilishdir. B) muammoni o'rganishdir. C) tahlil(analiz) etishdir. D) tarmoqlashdir. 31 / 40 [6/40] Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta ko‘prik, bir qancha masjid-madrasa, to‘g‘on, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta ko‘prik B) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta ko‘prik C) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta ko‘prik D) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta ko‘prik 32 / 40 Bolalarda insonga bo'lgan munosabatni tarbiyalash orqali qanday fazilatlar shakllanadi? A) Birovning haqqini anglash B) Oilaviy qadriyatlarni e'zozlash C) Mehr-shafqat D) Vatanparvarlik 33 / 40 Maqsadga erishtiruvchi kuchlarga qanday fazilatlar kiradi? A) Matonat va jasorat B) Bilim va mehnat C) Ishtiyoq va orzular D) Mehribonlik 34 / 40 VIII asrga tegishli qiblaning chizmasini kim chizgan? A) Abu Lays Samarqandiy B) Abu Nasr Farobiy C) Ibn Iroq D) Muhammad ibn Muso Xorazmiy 35 / 40 .......-shaxsning ijtimoiy sifati, bu o‘z harakatlarining yoki harakatsizligining oqibatlarini tan olish, o‘z harakatlariga javob berish qobiliyatidan iborat. A) Daxldorlik B) Mustaqillik C) Mas'uliyat D) Faol fuqarolik 36 / 40 ''Eran-vej''ning geografik va iqlimiy tavsifi Xorazmnikiga to‘g‘ri keladi. Tasdiq to‘g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini aniqlang. A) Noto‘g‘ri B) To‘g‘ri 37 / 40 SCORE metodida S-muammoning belgisi bo‘lsa, C-nimani bildiradi? A) Muammoning natijasi B) Muammoning sababi C) Muammoning samarasi D) Muammoning manbayi 38 / 40 Sinfda o‘quvchilar bilan guruh-guruh bo‘lib dars tashkil etishda qanday metodlardan foydalaniladi? A) Interfaol B) An'anaviy C) Kooperativ D) Inklyuziv 39 / 40 Tarbiya fanining maqsadi-..... A) .ma'naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalash. B) o‘quvchilarda ijtimoiy-emotsional ko‘nikmalar, milliy, umummadaniy va faol fuqarolik kompetensiyalarini rivojlantirish. C) yosh avlodda mustaqil va baxtli hayot uchun zarur bo'lgan ijtimoiy malaka hamda fazilatlarni yoshiga mos ,bosqichma-bosqich shakllantirish. D) doimiy ravishda o'z-o'zini jismoniy ,madaniy,ruhiy ,intellektual va kreativ rivojlantirish,kamolotga intilish. 40 / 40 . Mehmonnavozlik qadriyati: 1)taklif qilingan joyga boradi, lekin o‘zi hech kimni uyga taklif etmaydi; 2)mehmonga taklif etsalar boradi, o‘zi ham javoban mehmonga taklif etadi; 3)mehmonga ham bormaydi, o‘zi ham taklif etmaydi; 4)mehmonga bormaydilar, ammo o‘zlari taklif qilib, ziyofat beradilar. Yuqoridagi tasniflash kimga tegishli? A) Abu Lays Samarqandiy B) Kaykovus ibn Iskandar C) Mahmud Qoshg‘ariy D) Yusuf Xos Hojib 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya