Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Daftar hoshiyasi bitiklarda girgitton buvi nevarasidan nimani qizĝanadi? A) Jiyda B) Yong’oq C) Kitob D) Olma 2 / 40 U xotira salohiyatini sezilarli tarzda oshirishi mumkin bo‘lgan algoritmni aniqladi. Axborotni o‘rganish va yodda saqlashning ko‘plab usullari uning izlanishlari asosida yaratildi.U poligotlar tug‘ilmaydi, balki shakllanadi degan xulosaga keldi. U kim? A) J. Renar B) H. Ebbinhauz C) K. Ushinskiy D) J. Miller 3 / 40 Konfutsiyning fikricha, insonning eng katta ehtiyoji nima? A) Tushunish va tushunarli bo’lish B) O’zini kelajakda tasavvur qilishdir C) Maqsadi tomon qat'iy borishdir D) Moddiy va ma'naviy to’kin hayotga ega bo’lish 4 / 40 Quyidagi allomalar fikrlarini aniqlang. 1. Abdurauf Fitrat 2. Lev Tolstoy 3. Benjamin Franklin 4. Alisher Navoiy a). Yaxshilik qilganlargina bu hayotda yashay oladilar. b). Hayot yo’lidagi birinchi masala - maktab masalasidir. c). Bu dunyoda abadiy qolmoq mumkin emas, biroq yaxshi nom qoldirmoq katta saodatdir. d). Hurmatga erishish uchun ko’plab yaxshi ishlar qilish kerak. Lekin birgina yomon ish undan mahrum qiladi. A) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d B) 1-b, 2-a, 3-d, 4-c C) 1-b, 2-d, 3-c, 4-b D) 1-a, 2-d, 3-b, 4-c 5 / 40 Bugungi kunda mijozlarga masofadan turib xizmat koʻrsatuvchi, oʻz – oʻzini ish bilan taʼminlagan shaxs qanday nom bilan ataladi? A) Veb — frilanser B) Kiber texnologiyasi C) Veb Drive D) Onlayn xizmat 6 / 40 Har yili qaysi sana “Xalqaro doʻstlik kuni” sifatida keng nishonlanadi? A) 30-iyun B) 16-noyabr C) 15-may D) 30-iyul 7 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Suqrot B) Hakim at-Termiziy C) Mahmud Koshg‘ariy D) Isaak Nyuton 8 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 9 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1.4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1,2,3,4 10 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash 11 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Umidsizlik B) Fazilatsizlik C) Baxillik D) Dangasalik 12 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Tashkilotchilik B) Kommunikativlik C) Ijodiy D) Suggestiv 13 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-D,2-C,3-B,4-A B) 1-C,2-D,3-A,4-B C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-B,2-A,3-D,4-C 14 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-C,2-D,3-B,4-A B) 1-D,2-C,3-A,4-B C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-A,2-B,3-C,4-D 15 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,3,4 B) 3.4 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 16 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) A.Navoiy B) Farobiy C) Ibn Sino D) Beruniy 17 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash 18 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VI bobi B) VIII bobi C) V bobi D) VII bobi 19 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Media B) Raqamli media C) Raqamli olam D) Mobil aloqa 20 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) farovon muvaffaqiyatli hayotga B) mustaqil hayotga C) intellektual muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga 21 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat 22 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar B) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar C) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba D) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi 23 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat C) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 24 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda B) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda C) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 25 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy B) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy C) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy D) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot 26 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish B) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi C) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi D) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi 27 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 28 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari D) To’g’ri javob yo’q 29 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) insonparvarlik B) ijodkorlik qobiliyati C) tashkilotchilik D) ilmiy izlanishlar olib borish 30 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’BBB‘‘ metodi B) ’’Arra’’ metodi C) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi D) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi 31 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 32 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ollohga B) Odamiylikka C) Ezgulikka D) Mehr-shafqatga 33 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash D) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash 34 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 115-modda B) 135-modda C) 105-modda D) 106-modda 35 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 36 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya B) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. 37 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi B) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish C) Barcha javoblar to‘g‘ri D) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik 38 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Buxoro tarixi‘‘ B) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ C) ’’Kitob ul-ansob‘‘ D) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ 39 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash 40 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya