Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "O'g'il dono bo'lsa ota rohatda yashaydi" hikmatli gap kimga tegishli? A) Alisher Navoiy B) Kaykovus C) Mahmud Qoshg’ariy D) Abdulla Avloniy 2 / 40 To‘g‘ri ketma-ketlikni aniqlang. A) Sintezlash, baholash, loyihalash, tahlil qilish, konstruksiyalash B) Loyihalash, tahlil qilish, sintezlash va baholash, konstruksiyalash C) Tahlil qilish, sintezlash va baholash, loyihalashtirish, konstruksiyalash D) Konstruksiyalash, loyihalash, tahlil qilish, sintezlash va takrorlash 3 / 40 Atamlarga mos ta’rifni aniqlang. 1) Oilaviy qadriyatlar 2) Qadriyat 3) Ekologik muammo 4) To’g’ri ovqatlanish a) Atrof-muhit va insoniyatning yo’q bo’lishiga olib keladigan muammolar; b) Oilaning barcha a’zolari tomonidan qadrlanadigan, ular uchun muhim bo’lgan, hurmat qilinadigan, ular uchun muhim bo’lgan, hurmat qilinadigan an’ana va urf-odatlar; c) Insoniyatning hayoti davomida turli sinovlardan o’tib kelayotgan urf-odat, an’analar umumlashmasi sanaladi; d) Inson salomatligi va mehnat qobiliyatini ta’minlovchi eng muhim omil hisoblanadi. A) 1-c, 2-b, 3-a, 4-d B) 1-c, 2-a, 3-b, 4-d C) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d D) 1-b, 2-d, 3-a, 4-c 4 / 40 O’zbekiston Respublikasi Prezidentining “O’zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi 6108-sonli Farmoni qachon qabul qilingan edi? A) 2020-yil 27-noyabrda B) 2020-yil 11-noyabrda C) 2020-yil 14-noyabrda D) 2020-yil 6-noyabrda 5 / 40 “Oʻzbekiston Respublikasini himoya qilish – Oʻzbekiston Respublikasi har bir fuqarosining burchidir. Fuqarolar qonunda belgilangan tartibda harbiy yoki muqobil xizmatni oʻtashga majburdirlar”. Ushbu soʻzlar Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 36-modda B) 48-modda C) 24-modda D) 52-modda 6 / 40 Bugungi kunda mijozlarga masofadan turib xizmat koʻrsatuvchi, oʻz – oʻzini ish bilan taʼminlagan shaxs qanday nom bilan ataladi? A) Veb Drive B) Onlayn xizmat C) Veb — frilanser D) Kiber texnologiyasi 7 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat 8 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. 9 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-D,2-C,3-A,4-B C) 1-C,2-D,3-B,4-A D) 1-A,2-B,3-C,4-D 10 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash C) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash 11 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Ijodiy B) Tashkilotchilik C) Suggestiv D) Kommunikativlik 12 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash D) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash 13 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Buxoro tarixi‘‘ B) ’’Kitob ul-ansob‘‘ C) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ D) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ 14 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi B) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi C) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish D) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi 15 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash 16 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik C) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi D) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish 17 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Odamiylikka B) Ezgulikka C) Ollohga D) Mehr-shafqatga 18 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat C) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat D) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat 19 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 20 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda B) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda C) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda D) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda 21 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Beruniy B) Farobiy C) Ibn Sino D) A.Navoiy 22 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. B) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya C) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya D) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya 23 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VIII bobi B) VII bobi C) VI bobi D) V bobi 24 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) intellektual muvaffaqiyatli hayotga B) farovon muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga D) mustaqil hayotga 25 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 26 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 27 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 28 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli olam B) Raqamli media C) Media D) Mobil aloqa 29 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat 30 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi B) ’’BBB‘‘ metodi C) ’’Arra’’ metodi D) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi 31 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 105-modda B) 135-modda C) 106-modda D) 115-modda 32 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,3,4 B) 1,2,3 C) 3.4 D) 1,2,3,4 33 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot B) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy C) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy D) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy 34 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-B,2-A,3-D,4-C B) 1-D,2-C,3-B,4-A C) 1-C,2-D,3-A,4-B D) 1-A,2-B,3-C,4-D 35 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 36 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Baxillik B) Dangasalik C) Fazilatsizlik D) Umidsizlik 37 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash 38 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) ijodkorlik qobiliyati B) tashkilotchilik C) insonparvarlik D) ilmiy izlanishlar olib borish 39 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar D) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar 40 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1,2,3,4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1.4 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya