Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "Yo hayotga tayyorlaymiz, yoki — imtihonlarga. Biz birinchisini tanlaymiz", - degan shior qaysi davlatga tegishli? A) Buyuk Britaniya B) Yaponiya C) Singapur D) Finlandiya 2 / 40 Tarixdagi 100 buyuk shaxs ichidan kompyuter dunyo liderlari ichida yo'lboshchisi deb kimni tanlab berdi? A) Aristotel B) Iso Masih C) Nyuton D) Muhammad (s.a.v) 3 / 40 Murakkab mavzuni o‘zlashtirishda........ ning ahamiyati katta. A) kamchiliklarni aniqlash B) mashg‘ulot turini o‘zgartirish C) ma'lumotni takrorlash D) nazariyani amaliyot bilan bog‘lash 4 / 40 Samarali takrorlash usulida uchinchi takrorlash ikkinchisidan...... keyin bajarilishi zarur. A) ikki kun B) bir kun C) uch kun D) bir hafta 5 / 40 “Modomiki to’xtamas ekansan, sekin yoki tez yurayotganing – ahamiyatsiz. Muhimi to’xtab qolmaslik”. Ushbu fikr qaysi mashhur faylasufga tegishli? A) Arastu B) Suqrot C) Konfutsiy D) Aflotun 6 / 40 O’zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida mahalla haqida, uning boshqaruvi haqida ta’kidlangan? A) 104-moddada B) 106-moddada C) 105-moddada D) 103-moddada 7 / 40 . U — quvvat, ich-ichingizda yuzaga kelgan kuch. U toʻgʻri yoʻnaltirilsa, yangi yutuqlar, tashabbuslar bunyod boʻladi. Agar undan notoʻgʻri foydalanilsa, buzgʻunchilik sodir boʻladi. U oshkor qilinmagan taqdirda qalbga tiriklayin koʻmilgan harakatga oʻxshaydi u bir kuni boʻy koʻrsatadi. Yaxshisi, bu harakatdan oqilona foydalanish kerak. Ushbu matnda insondagi qaysi tuygʻu haqida taʼrif berilgan? A) Matonat B) Masʼuliyat C) Tirishqoqlik D) Hissiyot 8 / 40 Abu Ali ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga: “Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman” degan. Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik, badantarbiya, dam olish, mijoz, kayfiyat B) Ozodalik, badantarbiya, parhez, dori-darmon, kayfiyat C) Ozodalik, badantarbiya, parhez, mijoz, ovqat D) Ozodalik, badantarbiya, parhez, mijoz, kayfiyat 9 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik C) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik D) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik 10 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati C) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati D) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash 11 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,4,6 B) 1,2,3,4,5,6 C) 1,2,3,6 D) 1,2,4,5,6 12 / 40 Ijodiy fikrlashning besh asosini aniqlang. A) O’zini anglash, o’ziga ishonch, o’zini baholash, to’g’ri tanqid, samarali natija B) O’zini tushunish, qat'iy fe'l-atvor, tanqidiy yondashuv, tahlil qilish, samara olish C) O’zini anglash, o’zini boshqarish, o’zini rag’batlantirish, xayrixohlik, ijtimoiy ko’nikmalar D) O’zini tushunish, o’zini safarbar etish, rag’batlantirish, harakatga undash, samara berish 13 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) G‘afur G‘ulom B) Mahmud Zamaxshariy C) Abdurauf Fitrat D) Shavkat Mirziyoyev 14 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Kreativ yondashuv B) Tanqidiy fikrlash C) Hissiy bilish D) Tahlil qilish 15 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. B) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. C) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik D) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. 16 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London 17 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild 18 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. B) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. C) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. D) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. 19 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis 20 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Yusuf Xos Hojib B) Arxiyepiskop Vladimir C) Lev Tolstoy D) Konfutsiy 21 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Hakim at-Termiziy B) Abu Rayhon Beruniy C) Imomi A’zam Abu Hanifa D) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf 22 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. B) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. C) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. D) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. 23 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 24 / 40 Ijtimoiy tahlil deb nimaga aytiladi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati C) O’zaro munosabatlarda har ikki tomonning manfaatlarini hisobga olish mahorati D) Jamoani boshqarish, ularning iste'dodini yuzaga chiqarish yangi tashabbusni ilgari surish qobiliyati 25 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish B) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish C) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish D) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish 26 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Avesto B) Budda 27 / 40 Qanday odam o’zining ham, boshqalarning ham xaloskori hisoblanadi? A) Og’ir damda boshqalarga yaxshilik qila oladigan odam B) O’zgalar manfaatini o’z shaxsiy manfaatidan ustun qo’yolgan odam C) O’z aql-u zakovati bilan o’zini va atrofdagilarni ish bilan ta'minlaydigan odam D) O’ziga nimani ravo ko’rsa boshqalarga ham shuni ravo ko’radigan odam 28 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 29 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Mahmud Koshg‘ariy B) Suqrot C) Hakim at-Termiziy D) Isaak Nyuton 30 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3,4 C) 1,3,4,5 D) 1,2,4 31 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Hadisdan B) Rivoyatdan 32 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi B) Alfred Mexen, siyosatchi C) Martin Lyuter King D) Qamariddin Islamov 33 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. 34 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Albert Eynshteyn B) Tomas Edison C) Jorj Bernard Dansig D) Pyotr Kapitsa 35 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Vatanparvar odam B) Tashkilotchi va izlanuvchan odam C) Saxovatpesha odam D) Tartibli odam 36 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. B) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. C) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. D) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. 37 / 40 "Men doimo odamlarni baxtli qilish uchun bir finjon ......, bir qoshiq ....., bir choy qoshiq ....., yana biroz ..... yetarli ekanini aytaman". (Muhammad Ali) A) Muhabbat / vaqt / harakat / mas'uliyat B) Muhabbat / ilm / bag’rikenglik / e'tibor C) Muhabbat / iroda / matonat / baxt D) Muhabbat / sabr / saxiylik / g’amxòrlik 38 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat 39 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li C) Hamza Hakimzoda Niyoziy D) Mahmudxo’ja Behbudiy 40 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1,2,3,4 B) 2,3,4 C) 1.3 D) 1,2,3 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya