Boshlang’ich sinf №11 Mart 22, 2022Mart 22, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich sinf №11 ga fikr bildirilmagan. 0% 4 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №11 Ma'rifat gazetasi test savollari DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 To‘garakka 20 ta o‘quvchi qatnashadi. Ularning o‘rtacha yoshi 12 yosh. Agar ustozini yoshini ham qo‘shib hisoblasa, ularning o‘rtacha yoshi 14 yosh bo‘ladi. Ustoz yoshini toping. A) 20 B) 35 C) 54 D) 30 2 / 40 Bishlang‘ich sinflarda o‘qish darsining necha qismi o‘qishni mashq qilishga ajratilishi lozim? A) 0.5 B) 0.33333333333333 C) 0.5 D) 0.66666666666667 3 / 40 Yupiter Quyosh atrofini necha marta aylanib chiqadi? A) 1 yilda 1 marta B) 12 yilda 2 marta C) 12 yilda 1 marta D) 12 yilda 4 / 40 Uchburchak perimetri 36 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 3 marta kam. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha santimetr kam? A) 72 B) 24 C) 33 D) 72 5 / 40 O'simlik turlarini belgilang A) Gul, buta, daraxt B) Maysa, buta, o't C) Suv o'ti, piyoz, daraxt D) O't , buta , daraxt 6 / 40 " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi B) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar C) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar D) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar 7 / 40 5 ta ishchi 5 soatda 5 metr chuqur kovladi. 100metrlik chuqurni 100soatda kovlash uchun nechta ishchi jerak bo‘ladi? A) 500 B) 100 C) 10 D) 5 8 / 40 384/512 kasrni qisqartiring A) 3/5 B) 5/8 C) 3/4 D) 6/9 9 / 40 Xazina ma'nosini beruvchi atama qaysi? A) Panj B) Ranj C) Ganch D) Ganj 10 / 40 1- sinf o’quvchilarining o’qish malakasi qaysi bosqichga to’g'ri keladi? A) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab o’qish B) Ongli o’qish va to’gri o’qisj C) to’g’ri javob yo’q D) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab sidirg'a o’qish 11 / 40 Morfema necha turga bo’linadi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 12 / 40 Insho yozish darsining asosiy bosqichlarini aniqlang. A) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars 13 / 40 Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) Soat maketi yordamida B) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida C) to’g’ri javob yo’q D) Tabel kalendar yordamida 14 / 40 Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Barchasi B) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi D) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi 15 / 40 Tilimizda nechta shaxs bor? A) 1 B) 3 C) 2 D) 5 16 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida C) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 17 / 40 2-sinf o‘quvchilarining o‘qish malakasi qaysi bosqichga to‘g‘ri keladi? A) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish ko‘nikmasi to‘la shakllanadi. B) Bo‘g‘inlamay sidirg‘a o‘qishga C) Bo‘g‘inlab sidirg‘a o‘qishga D) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish malakasi shakllanadi 18 / 40 Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) Punktuasiya B) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi C) to’g’ri javob yo’q D) So’z va gaplar orasidagi belgilar 19 / 40 Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi B) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi C) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. D) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi 20 / 40 Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 5 B) 3 C) 2 D) 4 21 / 40 Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi B) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi C) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. D) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. 22 / 40 Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) Sinflarga ajratish B) Tayyorgarlik ishi C) Asosiy davr D) to’g’ri javob yo’q 23 / 40 Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi C) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa 24 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish B) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish C) barcha javoblar to’g’ri D) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish 25 / 40 O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) 8000 dan ortiq B) 6890 C) to’g’ri javob yo’q D) 80 mingdan ortiq 26 / 40 Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) To’g'ri B) Noto’gri 27 / 40 So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) Bosh bo’lak B) O’zak C) Morfema D) to’g’ri javob yo’q 28 / 40 Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Tashqi B) Monolog C) Ichki D) Dialog 29 / 40 Analiz deb nimaga aytamiz? A) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli B) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli C) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir D) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. 30 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... D) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. 31 / 40 Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 4 B) 8 C) 2 D) 5 32 / 40 Epigraf nima? A) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni B) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. C) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish D) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. 33 / 40 Ona tili o’qitish metodikasining asosiy bo’limlari qaysilar? A) Barchasi B) Nutq o’stirish,o’qish metodikasi C) Savod o’rgatish ,grammatika,fonetika D) So’z yasalishini o’rgatish metodikasi 34 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qanday metodlar qo‘llaniladi? A) Ifodali o‘qish, to‘g‘ri o‘qish, B) Badiiy o‘qish, tez o‘qish, izlanish metodi C) Izohli o‘qish, ifodali o‘qish, badiiy o‘qish, izlanish metodi D) Izlanish, to‘g‘ri o‘qish, tez o‘qish 35 / 40 Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) Uslubiy B) Morfologik C) Sintaktik D) to’g’ri javob yo’q 36 / 40 Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 B) Tomonlari uzunligi yig'indisi C) to’g’ri javob yo’q D) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 37 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida B) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 38 / 40 Boshlangich sinflarda o’rganiladigan ko’pgina she'rlarni tahlil qilib ,ifodali o’qish mashq qilingach ,o’quvchilarga qanday vazifa beriladi? A) Ma'nosini izohlash B) Ifodali yod aytib berish C) Ifodali o’qish D) to’g’ri javob yo’q 39 / 40 Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 40 / 40 Boshlang'ich sinflarda qaysi so’z turkumi o’rganilmaydi? A) to’g’ri javob yo’q B) Morfema C) Kishilik olmoshlari D) Ravish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf