Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 32 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 G‘afur akaning o‘zi o‘sha buyuk ustozlar izidan borishga intilardi. Shuning uchun ham u tariximizni mukammal bilar, rasmlar chizar edi. U raqs tushganda , zo‘r raqqosalar ham davradan chiqib, tomosha qilardi. Qo‘liga taqsimcha olib, xalq termalarini aytganda, hamma jimib qolardi. Dutor chertganda, tinglovchilar bosh egib tebranishardi. G‘afur aka Yusuf qiziqlar bilan teng kelib askiya qilardi. Ushbu parcha matnning qaysi turiga mansub? A) tasviriy matn B) tavsifiy matn C) hikoya matni D) muhokama matni 2 / 55 Boshlangich ta’lim bilimlar poydevori hisoblanadi. Berilgan gapda jami nechta qo‘shimcha qo’llangan? A) 10 ta B) 9 ta C) 8 ta D) 11 ta 3 / 55 Qaysi qator faqat o’timli fellardan iborat ? A) yurgizmoq, bilib olmoq, chaqirmoq. B) kiymoq, uxlamoq, yalamoq. C) ochmoq, uxlatmoq, zavqlanmoq. D) yuvmoq, kuldirmbq, yetim olmoq. 4 / 55 Qaysi nisbat qo’shimchalari fe’lga birdan ortiq tarzda qo’shiladi? A) o’zlik nisbat B) majhullik nisbat C) orttirma nisbat D) birgalik nisbat 5 / 55 Harakat nomi berilmagan gapni toping A) Bilim o’qish va takrorlash mevasidir . B) Botirlar qo’rquvni bilmaydilar . C) O’qish,o’rganish—hammaning burchi D) Maqsadimiz – tinch yashash ,o’qish va ishlash 6 / 55 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) yuqoridagilarning barchasi B) 1, 2, 4, 6 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 4, 5, 6 7 / 55 Ot, sifatlardan fe'l yasamaydigan qo'shimchalar berilgan javobni toping. A) - (a)y, -i, B) -sa, sira C) AvaB. D) illa, -ira 8 / 55 Quyidagi shakllardan qaysi biri kelasi zamon hosil qiladi ? 1-(a ) y ; 2 –(a) r 3 –di 4 –moqda 5 –ajak 6- gandi 7- moqchi A) 1,4,5,7 B) 2,3,6,7 C) 3, 5,6,7 D) 1,2,5,7 9 / 55 Buyruq mayli nechanchi shaxsda belgisiz keladi? A) I shaxs ko‘plikda B) III shaxs birlikda C) II shaxs ko'plikda D) II shaxs birlikda 10 / 55 Qaysi qo'shimcha bilan yasalgan otlar odatda birgalik, yaqinlik ma'osini bildiradi? A) -dor. B) -kash. C) -xon D) -dosh. 11 / 55 Jamlovchi otlar berilgan qatorni toping. A) gul, qalam, olma B) xalq, armiya, to’da C) bola, mashina, non. D) kitob, uy, daraxt. 12 / 55 Qaysi qatorda takroriy sifat qatnashmagan ? A) Yirik—yirik tomchilar yer-u ko'kni savalay ketdi B) Alg'ov -dalg'ov shamol esib turar edi C) Ko'chani sho'x-ho'x bolalar to'ldirib o'tishdi D) To'p-to'p daraxtlar tag'in lipillab orqada qolib ketdi 13 / 55 Maza-ta’m sifatlari berilgan qatorni aniqlang. A) bo’ydor, xushbo’y B) nimtatir, chuchmal C) serob, kamchil D) badbo’y, sovuq 14 / 55 Sanoq son ishtirok etgan gap berilgan qatorni aniqlang A) Shaharda bitta doktorxona bor B) Biz Turkiston tizma tog'ining etagida shahardan ikki-uch chaqirim naridagi qihloqda turar edik C) Laylak har yili uchtadan bola ochar ekan D) Bu sopol ko’za-chi so’zimga ishon , Sodiq xizmat qildi ming yil odamga . 15 / 55 Payt ravishlarini aniqlang? A) arang,qasddan B) dastlab,avval C) tez,darhol D) xiyol,oz 16 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Mashina tezroq yura boshladi B) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi C) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi D) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi 17 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. B) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Ikkita tuxum topib olibdi. 18 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman B) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi C) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi D) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi 19 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi D) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi 20 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) musiqa C) yaqindan D) eshitildi 21 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar B) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi C) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz D) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim 22 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi D) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi 23 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda B) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi C) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda D) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli 24 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat B) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat C) Har ikkala gapda, majhul nisbat D) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat 25 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) hurmatni ifodalash. B) ma'noni kuchaytirish. C) ko’plikni anglatish. D) tahmin chamani bildirish. 26 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. B) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. C) Oyimlar ancha kech qaytdilar. D) Karimlar uylariga endi ketishdi. 27 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. 28 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga B) ataylab, jo’rttaga, qasddan C) ancha, ko’p, xiyol D) hamon, hanuz, hamisha 29 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) umumlashtirish B) hurmat C) ko'plik D) kuchaytirish 30 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) tiklab, pag’alab , mo’ylab B) haftalab ,kilolab ,saharlab C) uyalab , boshlab , matlab D) o’nlab ,yuzlab ,minglab 31 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar B) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos C) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim D) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan 32 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di B) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar C) Birniki mingga ,mingniki tumanga D) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q 33 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq C) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. D) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha 34 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –l ,il C) –sh ,-ish D) –dir,-giz,-t 35 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, ot, sifat. B) sifat, son, ot, fe’l C) olmosh, son, sifat, fe’l D) ot, sifat 36 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang bo’lgani B) tinchitib ketsang C) ko’nglimni tinchitib D) ketsang bo’lgani 37 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. B) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. C) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. D) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. 38 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 6ta C) 8 ta D) 7 ta 39 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor B) Oradan besh kunlar o’tdi C) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo D) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi 40 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 41 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz B) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish C) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi D) Eshik sal ochildi 42 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . B) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. C) Chol va kampir behad sevinishibdi . D) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . 43 / 55 Daraja-miqdor ravishi ishtirok etgan gapni toping A) Uzoqdan kelgan mehmonlar chaqiriiib katta ziyofat berilibdi? B) Kun kech bo'ldi .Ertaga erta bilan yo'lga chiqamiz C) Ko'p yaxhi o'ylabsiz ammo saltanatingiz uzoqqa bormasa kerak D) Oldinda Sirinbuloq qihlog'i butun bo'y basti bilan yastanib yotardi 44 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi D) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. 45 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) xonalarga B) dam o’tmay C) dam o’tmay, nom-banom D) nom-banom 46 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi B) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi C) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi D) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi 47 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) shart B) faraz ,gumon C) iltimos ,maslahat D) sabab 48 / 55 Mavhum otlarni toping. A) ishonch, dehqonchilik, haqiqat B) suyanch, duradgorlik, samimiyat C) qo’rqinch, odamiylik, tarovat D) yupanch, ustachilik, qabohat 49 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) A,B ,C C) yuzma –yuz D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 50 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) bo’lishli fe’llar B) o’timsiz fellar C) bo’lishsiz fe’llar D) o’timli fe’llar 51 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) hozirgi kelasi zamon fe'li. C) kelasi zamon fe’li. D) o’tgan zamon fe'Ii. 52 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) borib kelmoq, oshib tushmoq B) tarbiya qilmoq, chirs etmoq C) sotib olmoq, bunyod qilmoq D) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq 53 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh B) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 54 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning harakat tarsi shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning ma’noviy shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 55 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 2 ta B) 3 ta C) 1 ta D) Ravish qo‘llanmagan. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz