Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №17 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №17 InfoMaster Mart 31, 2022 34 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 6-sinf Ona tili №17 MIQDOR –DARAJA RAVISHLARI MUSTAHKAMLASH FE’L BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH OT BO’YICHA O’TILGANLARNI TAKRORLASH Mavzular yuzasidan testlar 1 / 55 dengiz so’zi tarkibida qanday undosh til tovushlar mavjud ? A) ) 3 ta til oldi ,1 ta til o’rta undoshlari B) ) 2 ta til oldi ,1 ta til o’rta undoshlari C) ) 2 ta til oldi ,1 ta til orqa undoshlari D) ) 3 ta til oldi ,1 ta til orqa undoshlari 2 / 55 Bilim bilan kishining martabasi oshadi , ilmsizlik kishini tubanlashtiradi Ushbu gapda nechta so’z yasovchi qo’shimcha ishtirok etgan ? A) 3 B) 2 C) 4 D) 5 3 / 55 Fe’llar qanday harakat-holatni ifodalashiga ko’ra qaysi turlarga bo’linadi? A) nutqiy, aqliy, jismoniy faoliyat hamda holat fe’llari B) sodda, qo’shma, juft fe’llar hamda ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmalari C) bo’lishli va bo’lishsiz, o’timli va o’timsiz D) harakat fe’li va holat fe’li 4 / 55 Qaysi nisbat shaklida bajaruvchilarning ko’p ekanligi anglashiladi ? A) birgalik B) o’zlik C) majhul D) aniq 5 / 55 Qaysi xususiyat harakat nomiga xos ? A) Harkat nomlari zamonni ko’rsatadi B) Harakat nomi fe’llar kabi tuslanadi C) Harakat nomlari shaxs son ko’rsatadigan fe’l shakllaridan hisoblanadi D) Harakat nomlari otlar kabi turlanadi 6 / 55 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –kach, -kuncha, -kani B) –qach, -quncha, -qani C) –gach, -guncha, -gancha D) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi 7 / 55 1 Anchadan heri .shu joyda o'tiribman 2 Men sodda shuning gapiga ishonib o'tiribman Har ikkala gapdagi o'tirmoq fe'l qaysi qatorda to'g'ri izohlangan ? A) birinchi gapda —mustaqil fe'l ikkinchi gapda —ko'makchi fe'l B) ikkala gapda ham mustaqil fe’l C) birinchi gapda —ko'makchi fe'l ikkinchi gapda —mustaqil fe'l D) ikkala gapda ham ko'makchi fe'l 8 / 55 Kelasi zamon fe’lining gumon, taxmin ma’nolari qaysi gapda mavjud? A) Dalaga suv chiqarganman, ekinlar gurkirab, yashnab ketadi . B) Ertaga mashina kelar, kelmasa yo’lga chiqmayman . C) Kunlarning sanog’ini bilmay qolasan . D) Mening akam kollejda o’qiydi. 9 / 55 Qisqartma so’zlar yasash qaysi so’z turkumlariga xos? A) Barcha so’z turkumlariga B) faqat sifatga C) ot, sifat, fe’l turkimlariga D) faqat otga 10 / 55 Qaysi gapda ishtirok etgan otlarning barchasi narsa otlariga mansub hisoblanadi? A) Opasi savatda olma, behi, anor, nashvati olib kirib, dasturxon tuzashga kirishdi va uning so'rog'im kutmay, oiladagi yangiliklardan gapira boshladi. B) O'riklar qizarib pishganda onasi go'shtini danagidan bitta-bitta ajratardi-da, danagini chaqib, oftobga yoyib quritardi. C) Kosa, piyola, choynak, stakan, bankalar, tovoqlar va oshxonaga taalluqli boshqa idishlar tuz bilan yuvilgandan so'ng toza suvda chayib olinadi. D) Sabzi, sholg'omning etli ildiz mevasi, karamning barglari, baqlajonning mevasi ovqatga ishlatiladi. 11 / 55 Turdosh otdan vujudga kelgan atoqli otlar qatorini aniqlang A) Shirin , O’tkir , Majnun , Muborak B) To’xta , Turdi , Tursun , Berdi C) rentgen , Bo’ston , Xosiyatxon ,amper D) Olmos ,Yashin , Sulton ,Jo’ra 12 / 55 Asliy sifatni nisbiy sifatdan qanday farqlash mumkin ? A) gap bo’lagi vazifasida kela olishi va kela olmasligiga ko’ra B) –roq qo’shimchasini erkin qabul qila olishi va qila olmasligiga ko’ra C) tub va yasamaligiga ko’ra D) otga bog’lana olishi va bog’lana olmasligiga ko’ra 13 / 55 Qaysi gapda xususiyat bildiruvchi sifat qo’llangan? A) Bultur bahorda eshigimiz oldidagi gullarni sug’orayotgan edim, yap-yangi “Moskvich” kelib to’xtadi. B) Mamat olachipor, yashil tepalikdan pastlikka tomon yayov ketmoqda C) Chumchuqlar ham nima shirin, nima achchiqligini bilsa kerak. D) Hovli tor, devorlari baland edi. 14 / 55 Qaysi qatordagi gapda jamlovchi son qo’llangan ? A) Ular tonnalab bug’doy yetishtirib berishadi B) Qishlog’imizda o’nlab fermer xo’jaliklari mavjud C) Bu xola yillab kutdi D) Ikkala qumg’on sharaqlab bir vaqtda qaynadi 15 / 55 Qaysi gapda kasr son mavjud ? A) Ikki yorti-bir butun. B) Qizaloq yarim tishini ko’rsatdi. C) Bu yarim yo’lda yodiga tushdi. D) A, B , C 16 / 55 Tushum kelishigidagi so’zlar bilan bog’lanmaydigan fe’llar ... A) o’timsiz fellar B) o’timli fe’llar C) bo’lishli fe’llar D) bo’lishsiz fe’llar 17 / 55 Qaysi qatordagi gap tarkibida o’zlik nisbati shaklidagi fe’l mavjud ? A) O’ksinib ,xo’rsinib yig’lar yuragim B) Biz ajdodlarimiz bilan faxrlanamiz C) Yigit bo’lib o’tgan voqealarni o’kinib so’zlab berdi D) Bolalar hikoyani zavqlanib tingladilar 18 / 55 Sifadosh qatnashgan gapni toping A) Oyqiz keksa bog’bonning yelkasidan ushlab ,mehribonlik bilan o’tkazdi B) Rashanlik tilning asosiy fazilati hisoblanadi C) Men o’ylaymanki,bugungi kun sizning hayotingizda o’chmas iz qoldiradi D) Sabr qiling ,hurmatli kitobxon ,oldin qishloq bilan tanishaylik 19 / 55 –lar qo’shimchasi qaysi qatorda ma’noni kuchaytirish uchun xizmat qilgan A) ….”o’rta “ baho oldilar ,shekilli B) Do’konlarda unlar va yog’lar sotilmoqda C) Sizga qarab ,zavqlarim toshib ketdi D) O’rtangan shirinlarning fojialari ,yor vaslini biyobonlardan izlagan majnunlarning sarguzashtlari xayolimda 20 / 55 Qaysi bandda berilgan gapda miqdor-daraja ravishi ishtirok etmagan? A) Dehqon: «Hay, mayli, ustki qismi oz boisa ham bizga qola qolsin», — dedi. B) Ikkita tuxum topib olibdi. C) Mehmondorchilik tugagach, u uzundan-uzun duo qilib o‘rnidan turibdi. D) Suyunib cho‘ntagiga solib, biroz yuribdi. 21 / 55 aqindan musiqa ovozi eshitildi Ushbu gapda qatnashgan ravishni aniqlang A) ovozi B) yaqindan C) eshitildi D) musiqa 22 / 55 Gul ochildi. 2. Yig’ilish ochildi. Ushbu gaplardagi fe’llarning nisbatini aniqlang. A) 1-gapda majhul nisbat, 2-gapda o’zlik nisbat B) 1-gapda aniq nisbat, 2-gapda majhul nisbat C) 1-gapda o’zlik nisbat, 2-gapda. majhul nisbat D) Har ikkala gapda, majhul nisbat 23 / 55 Musobaqa g’olibi minbararga ko’tariladi (qarsaklar) Mustaqil (O’zbekiston madhiyasi yangraydi. Ushbu gapdagi fe'l zarnonini aniqlang. A) hozirgi zamon fe'li. B) hozirgi kelasi zamon fe'li. C) o’tgan zamon fe'Ii. D) kelasi zamon fe’li. 24 / 55 Bajaruvchining harakat va holat jarayonida qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari nima deb ataladi? A) fe’lning ma’noviy shakllari B) fe’l mayli shakllari C) fe’lning harakat tarsi shakllari D) fe’lning nisbat shakllari 25 / 55 Yig’lasa, yig’lablar ketmaydimi?! gapidagi -lar qo’shimchasining vazifasini aniqlang. A) tahmin chamani bildirish. B) hurmatni ifodalash. C) ma'noni kuchaytirish. D) ko’plikni anglatish. 26 / 55 Qaysi gapda qiyosiy darajadagi ravish ishtirok etgan? A) Munira Akramning kelayotganini ko’rib, qadamini tezlatdi . B) Majlisga Karimning otasi oldinroq keldi . C) U dalada ishlab, juda-juda charchadi . D) Bu yil O’zbekiston mexanizatorlari juda ko’p paxta terdilar. 27 / 55 Birpasgina bo’lsa ham ko’rinish berib, notavon ko’nglimni tinchitib ketsang bo’lgani. Ushbu gapdagi ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasini toping. A) tinchitib ketsang B) ko’nglimni tinchitib C) tinchitib ketsang bo’lgani D) ketsang bo’lgani 28 / 55 Sobiq dengizchi Rinaldo Seldstrem gazetalarda “dengiz kasalligi” dan qutulishning bezarar ,oson ,arzon ,yuz foiz kafolatlangan usulini bilishini yozgan va bor-yo’g’I uch kronaning bahridan kechishga rozi bo’lganlarning barchasiga yuborishni va’da qilgan Berilgan matnda fe’lning vazifa shakllari miqdorini toping A) 9 ta B) 8 ta C) 7 ta D) 6ta 29 / 55 Otga bog’lanib kelgan ravish qaysi gap tarkibida qo’llangan ? A) Yigitning ko’ngli tinchidi va aybdorlarcha tabassum bilan qizga qaradi B) U ovoz kelayotgan tomonga borarkan kuy to’satdan o’zgardi C) Men qo’lim bilan shiringina taom qilib beraman D) Toshpo’latning yordamchilari birin-sirin kelishdi 30 / 55 Miqdor-daraja ravishlari berilgan qatorni aniqlang . A) ataylab, jo’rttaga, qasddan B) qatorasiga, yonlamasiga, tikkasiga C) ancha, ko’p, xiyol D) hamon, hanuz, hamisha 31 / 55 Ravish turkumiga oid so’z qatnashgan gapni toping A) Bu xatlarga samimiy ,insoniy ,tuyg’ular bitilgan edi B) Qudrat unga xatni o’qitdi ,so’ng tortinibgina so’radi C) …teraklarning bo’ylari balandroq ,adlroq ko’rinadi D) Saida bo’lib o’tgan hangomalarni kula –kula gapirib berdi 32 / 55 Daraja -miqdor ravishi qatnashgan gap berilgan qatorni toping A) Yarim kechadan keyin olmon otaning uyqusi butunlay qochdi B) Tahqariga chiqib G'ofurjon boydan ketishga izm so'radi C) O'rtancha botir qo'rqmadi.jim turdi D) Bo'ying sal cho'zilsin bironta duradgor usta topilsa shogirdlikka boramiz. 33 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Odam o’ziga yaqin kishining qilcha o’zgarishini ham darrov sezadi B) Bu yoqda domla otalik qildi-yu ,uni aspiranturada olib qoldi C) Domla Sirojiddinning ilmiy ishiga chindan jon kuydirmasa ham ,o’ziga yordam berdi D) Mashinaning ustini yuvish mayli –yu ,ichini tozalash odamni toliqtirib yuboradi 34 / 55 Qaysi gapda –lar qo’shimchasi grammatik ma’no ifodalagan ? A) Avazlarning bir cheti chorbog’ga tutashgan kattagina hovlisi bor B) Bu ishlarning boshida G’ulomjon ,Qudrat ,Olim buvalar turishdi C) Oradan besh kunlar o’tdi D) Sening xotirangni unutmas aslo ,mening yuraklarim O’rta Osiyo 35 / 55 Har lahza zamonlar umridek uzun. Asrlar taqdiri lahzalarda hal. Umrdan o‘tajak har lahza uchun Qudratli qo’l bilan qo‘yaylik haykal. Ravishlar miqdorini aniqlang. A) 2 ta B) 1 ta C) Ravish qo‘llanmagan. D) 3 ta 36 / 55 Daraja- miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Sayohatchilar yana yuqoriga ko’tarilib qarag’ayzor va archazorga yetdilar B) Kecha havo bulut bo’lib ,kun bo’yi yomg’ir yog’di C) Oldingdan oqqan suvning qadri yo’q D) Birniki mingga ,mingniki tumanga 37 / 55 Orttirma nisbat shaklidagi fe’llarni hosil qiluvchi qo’shimchalarni belgilang A) –n ,-in B) –dir,-giz,-t C) –sh ,-ish D) –l ,il 38 / 55 Yuzma –yuz uchrashuvda bo’lib o’tgan voqealarni kotiba to’g’ridan –to’g’ri ,naridan beri ,so’zma –so’z yozib berdi Mazkur gapdagi ravishlarni ko’rsating A) naridan –beri B) A,B ,C C) yuzma –yuz D) to’g’ridan to’g’ri , so’zma –so’z 39 / 55 Qaysi qatordagi gapda ravish qatnashgan ? A) Surishtirib qarasa ,Jonfig’on faqat o’n yeti kun ishlabdi xolos B) Agar Oftobxon ko’rib qolmasa ,onangdan ajrala yozgan ekansan C) Bozorda qari cholni o’g’ri deya tutdilar Ura-sura sho’rlikni podsho sari eltdilar D) Bitta emas qo’ling qizim ,ikkita-ku sanab boq,Sanab ko’rar yana jim 40 / 55 Dam o’tmay o’quvchilarni nom-banom chaqirishib, xonalarga taklif qilishadi. Ushbu gapdagi ravishga oid so’zni belgilang. A) nom-banom B) dam o’tmay C) dam o’tmay, nom-banom D) xonalarga 41 / 55 -lar qo’shimchasi taxmin ma'nosini anglatgan gapni aniqlang. A) Qishloqqaham o’n chaqirimlar bor. B) Oyimlar ancha kech qaytdilar. C) Oyoqlarim zirqirab og’riyapti. D) Karimlar uylariga endi ketishdi. 42 / 55 Darja -miqdor ravishi qatnashgan gapni aniqlang A) Fidokorona mehnat qilayotgan odam doim niyati tomon intiladi B) Eshik sal ochildi C) Ulg’aygach kashfiyotlar qilamiz ,kurashamiz va g’alaba qozonamiz D) Maqsadimiz –tinch yashash ,o’qish va baxtli bo’lish 43 / 55 Mavhum otlarni toping. A) suyanch, duradgorlik, samimiyat B) qo’rqinch, odamiylik, tarovat C) yupanch, ustachilik, qabohat D) ishonch, dehqonchilik, haqiqat 44 / 55 Ravish qaysi qatordagi gapda harakat belgisini darajalab ko’rsatgan ? A) U ancha jo’yaklarni oralab chiqdi B) Bahodir darsdan ertaroq qaytdi C) Majlis kech tugadi D) Majlisga ko’proq ota-ona kelsa ,yaxshi bo’ladi 45 / 55 Ko’z va lab so'zlariga qo'shilgan -lar qo'shimchasi qanday ma'noni ifodalaydi? A) umumlashtirish B) kuchaytirish C) ko'plik D) hurmat 46 / 55 Faqat ravishlar berilgan qatorni aniqlang. A) haftalab ,kilolab ,saharlab B) uyalab , boshlab , matlab C) o’nlab ,yuzlab ,minglab D) tiklab, pag’alab , mo’ylab 47 / 55 Miqdor-daraja ravishi qatnashgan gapni aniqlang . A) Uzoqdan – kunbotish tomondan, g’ira-shira uchqun ko’rinib qoldi . B) Orqasiga qarasa, uzoqdan bir ho’kiz uni to’xtovsiz chaqirib kelyapti. C) Oldinda Shirinbuloq qishlog’i butun bo’y basti bilan yastanib yotardi . D) Chol va kampir behad sevinishibdi . 48 / 55 Qaysi gapda -lar qo‘shimchasining umumlashtirish ma’nosini anglatishiga misol keltirilgan? A) Barcha hayvonlar o‘z ov qilish usuliga ega. B) Nigora Saidlamlkiga kirganda uyning chiroqlari yoqilgan edi. C) Ey farzandlar- g'unchalar! Sizga mehrim shunchalar. D) Ko'zlarim hali harf tanimas edi, qalam ushlolmasdi hali qo'Ilarim. 49 / 55 Agar ahil bo’lib yashasangiz , sizni hech qanday kuch yenga olmaydi Misolda berilgan shart maylidagi fe’l qaysi ma’noni ifodalash uchun qo’llangan ? A) sabab B) shart C) iltimos ,maslahat D) faraz ,gumon 50 / 55 “Manmanlik insonga yarashmaydi, birlik doimo kishini kamolot sari etaklaydi”,-deydi bobo sevinchdan ko’zlari chaqnab. Berilgan gapdagi mavhum otlar qaysi so’z turkumidan yasalgan? A) olmosh, son, sifat, fe’l B) ot, sifat C) sifat, son, ot, fe’l D) olmosh, ot, sifat. 51 / 55 Qaysi qatorda ko’makchi fe’llar berilgan? A) tarbiya qilmoq, chirs etmoq B) sotib olmoq, bunyod qilmoq C) o’qiy boshlamoq, o’qib chiqmoq D) borib kelmoq, oshib tushmoq 52 / 55 Belgining belgisini bildirgan ravish keltirilgan qatorni toping A) Oqshom paytida shamol birdan to’xtadi B) Mashina tezroq yura boshladi C) Uning so’zlari bolalarcha sodda ,samimiy ,lekin aniq va ravshan edi D) Uzoqdan nayning mayin ovozi eshitila boshladi 53 / 55 Qaysi qatorda holat ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi B) ko rgani bormoq gaplashgani to'planganmiz. C) musiqa -tingach. qorong'u tuhmmcha D) suvga tikilgancha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq 54 / 55 Qaysi qatorda qo'shma fe'l ishtirok etmagan ? A) Saidaxon maqolani o'qiy boshladi B) Rahimjon savol berdi ,Durdona javob berdi C) Pul ,mol -dunyoga ruju qo'ymang ,ilm va ma'rifatni egallashga harakat qiling D) Azob chekmaguneha ,mehnat qilmaguncha ,rohat ko'rmaysan 55 / 55 Mana shunday sharoitda har jihatdan bilimdon va til biladigan kishini ko'rsangiz, og‘zingiz ochilib qolishi turgan gap edi.Berilgan gapda fe’lning qanday vazifa shakllari qo'llangan? A) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l B) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh C) 1 ta harakat nomi, 1 ta sifatdosh, 1 ta ravishdosh, 1 ta sof fe’l D) 1 ta harakat nomi, 2 ta sifatdosh, 1 ta sof fe’l 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz