Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,4,5,6 B) 1,2,3,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,4,6 2 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Migel de Servantes B) Jaloliddin Rumiy C) Suqrot D) Kaykovus 3 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) Mahmud Zamaxshariy B) G‘afur G‘ulom C) Shavkat Mirziyoyev D) Abdurauf Fitrat 4 / 40 . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,2,3,4,5,6,7 B) 1,2,3,4,5 C) 1,3,4,5,6,7 D) 1,2,3,4,5,7 5 / 40 Uzluksiz maʼnaviy tarbiya Konsepsiyasi umumiy oʻrta taʼlim tizimida maʼnaviy tarbiya jarayoni oʻz ichiga ikki bosqichni qamrab olgan boʻlib, ular qaysilar? A) birinchi bosqich — 7 (6) -10 yosh, boshlangʻich sinflarda; ikkinchi bosqich — 11 — 17(18) yosh B) birinchi bosqich — 7 (6) — 10 yosh, boshlangʻich sinflarda; ikkinchi bosqich — 11 — 16 yosh. C) birinchi bosqich — 7 (6) — 11 yosh, boshlangʻich sinflarda; ikkinchi bosqich — 12 — 17 yosh. D) birinchi bosqich — 7 (6) -9 yosh, boshlangʻich sinflarda; ikkinchi bosqich — 11 — 17 yosh. 6 / 40 Ijtimoiy tahlil deb nimaga aytiladi? A) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati B) Barcha javoblar to’g’ri C) O’zaro munosabatlarda har ikki tomonning manfaatlarini hisobga olish mahorati D) Jamoani boshqarish, ularning iste'dodini yuzaga chiqarish yangi tashabbusni ilgari surish qobiliyati 7 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild 8 / 40 "Men doimo odamlarni baxtli qilish uchun bir finjon ......, bir qoshiq ....., bir choy qoshiq ....., yana biroz ..... yetarli ekanini aytaman". (Muhammad Ali) A) Muhabbat / vaqt / harakat / mas'uliyat B) Muhabbat / iroda / matonat / baxt C) Muhabbat / ilm / bag’rikenglik / e'tibor D) Muhabbat / sabr / saxiylik / g’amxòrlik 9 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik B) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik C) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot D) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik 10 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Hakim at-Termiziy B) F. Shalyapin C) Migel de Servantes D) Arxiyepiskop Vladimir 11 / 40 Poliglotlar kimlar?(Yunoncha) A) Ko‘p tilni biladiganlar B) Iste'dod egalari C) Kuchli xotira egalari D) Tasavvur qiluvchilar 12 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Lev Tolstoy B) Yusuf Xos Hojib C) Konfutsiy D) Arxiyepiskop Vladimir 13 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish B) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish C) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish D) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish 14 / 40 Yaponiyada o'qish qaysi oydan boshlanadi? A) Aprel B) Fevral C) Senytabr D) Mart 15 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish B) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish C) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish D) Barcha javoblar to’g’ri 16 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. B) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. C) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. D) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. 17 / 40 Amerikalik psixolog Jor Miller ''Millerning hamyoni'' deb nomlangan nazariya ishlab chiqdi va u keyinchalik u qanday atala boshlandi? A) ''6+-3 qoidasi'' B) ''5+-4 qoidasi'' C) ''7+-2 qoidasi'' D) ''8+-1 qoidasi'' 18 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. B) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. C) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik D) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. 19 / 40 O’zbekiston Respublikasining “Bolalarni ularning sog’ligiga zarar yetkazuvchi axborotlardan himoya qilish to’g’risida”gi Qonuni qachon qabul qilingan edi? A) 2017-yil 8-sentabrda B) 2020-yil 25-iyunda C) 2019-yil 19-aprelda D) 2018-yil 12-dekabrda 20 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 21 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. B) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. C) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. D) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. 22 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Alfred Mexen, siyosatchi B) Qamariddin Islamov C) Martin Lyuter King D) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi 23 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Hadisdan B) Rivoyatdan 24 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Hakim at-Termiziy B) Abu Rayhon Beruniy C) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf D) Imomi A’zam Abu Hanifa 25 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Saxovatpesha odam B) Tartibli odam C) Vatanparvar odam D) Tashkilotchi va izlanuvchan odam 26 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,4 B) 1,2,3,4 C) 1,3,4,5 D) 1,2,3,4,5 27 / 40 Qanday odam o’zining ham, boshqalarning ham xaloskori hisoblanadi? A) O’zgalar manfaatini o’z shaxsiy manfaatidan ustun qo’yolgan odam B) O’z aql-u zakovati bilan o’zini va atrofdagilarni ish bilan ta'minlaydigan odam C) O’ziga nimani ravo ko’rsa boshqalarga ham shuni ravo ko’radigan odam D) Og’ir damda boshqalarga yaxshilik qila oladigan odam 28 / 40 Inson va tabiat munosabatlaridagi muammolar to'grisidagi ma'lumot nechanchi sinf darsligida berilgan? A) 6 sinf B) 7 sinf C) 5 sinf D) 8 sinf 29 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Albert Eynshteyn B) Pyotr Kapitsa C) Tomas Edison D) Jorj Bernard Dansig 30 / 40 Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobida oilaning huquqiy asoslari belgilangan? A) 13 B) 15 C) 14 D) 12 31 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London 32 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Martin Lyuter King B) Jaloliddin Rumiy C) Kaykovus D) Konfutsiy 33 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Kreativ yondashuv B) Tanqidiy fikrlash C) Hissiy bilish D) Tahlil qilish 34 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li C) Hamza Hakimzoda Niyoziy D) Mahmudxo’ja Behbudiy 35 / 40 "Donishnoma" asarining muallifi kim? A) Abu Ali ibn Sino B) Abu Nasr Forobiy C) Ahmad al Farg’oniy D) Al Hakim at Termiziy 36 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan 37 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Avesto B) Budda 38 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Suqrot B) Mahmud Koshg‘ariy C) Isaak Nyuton D) Hakim at-Termiziy 39 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati C) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 40 / 40 Yevropaning barcha sohalardagi taraqqiyotida Islom madaniyatining xizmati beqiyos va uning Yevropa taraqqiyotiga katta ta’sir o‘tkazgan keskin asarlari bor... Yevropaga hayot bag‘ishlagan nafaqat tabiat ilmlari, balki Islom madaniyati bu o‘lkaga ilk nurini yuborganidayoq har tomonlama o‘z ta’sirini o‘tkazgan edi. . A) Robert Briffault, “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. B) Migel de Servantes “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. C) Аntonio Аlonso Markos “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. D) Martin Lyuter King “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) noml 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya