On tili va adabiyot attestatsiya №6 Fevral 6, 2022Mart 4, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №6 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Ko`zlarim yo`l ustida, kelmadi yor, Ushbu keng dunyo ko`zimga bo`ldi tor. Qay qaroqchi oldi yorimning yo`lin, Mundagi baxtsiz yigit yo`l uzra zor... Ushbu to`rtlik qaysi asardan olingan? A) “Kecha va kunduz” B) “O`tkan kunlar” C) “Mehrobdan chayon” D) “Navoiy” 2 / 40 Quyida berilgan gaplarning qaysilarida paronim xatolik jarangsiz undosh o`rniga jarangli undosh qo`llash orqali yuzaga kelgan. 1.Odam tushgan chog`ni uning o‘zi qazigan bo‘ladi. (Nepal xalq maqoli) 2.Ushshoq ham non. (Norveg xalq maqoli) 3.Nokasdan qars olsang, uxlashga qo‘ymaydi. (Ukrain xalq maqoli) 4.Do‘stsiz boshim – tussiz oshim. (O‘zbek xalq maqoli) 5.Mard jonini fido qilsa, qochoq issiz yo‘qolar. (Chuvash xalq maqoli) 6.Bug‘uni uradigan odam uning shohlaridan qochib qutula olmaydi. (Dolgan xalq maqoli) 7.Og‘zini bod ochadigan kishi ko‘p yo‘qotadi. (Shved xalq maqoli) 8.Kichkina teshikdan kirgan nur ham xonani yoriq qiladi. (Yapon xalq maqoli). A) 3, 4, 5, 8 B) 1, 7 C) 1, 3, 4, 5, 7, 8 D) 2, 6, 8 3 / 40 “O`z qabohatini ko`rgan kishining o`zgalarning qabohatlarini ko`rmakka vaqti bo`lmas” kabi qissadan hissa Abdulla Avloniyning “Ikkinchi muallim” kitobidagi qaysi qismdan olingan? A) “Xurus ila bo`ri” B) “Yalg`on do`st” C) “Saxiylik” D) “Shayx Sa`diy” 4 / 40 Tilimizga boshqa tildan kirib kelgan so`zlarning butunlay singib ketishi yoki singib kelmasligiga ko`ra javoblarni moslashtiring. A) 1-c; 2-d; 3-a; 4-b; B) 1-c; 2-a; 3-d; 4-b; C) 1-d; 2-c; 3-b; 4-a; D) 1-c; 2-a; 3-b; 4-d; 5 / 40 1995-yil 24-avgustda qabul qilingan imlo qoidalari ko`ra qaysi qatorda narsaning biror maqsad, ish uchun mo’ljallanganligini bildiruvchi qo’shma ot berilmagan? A) qiymataxta B) qizilishton C) ko’zoynak D) tokqaychi 6 / 40 Quyidagi vazifadosh ko`makchilardan nechtasi ot turkumidan hosil bo`lgan? Ost, tomon, oldin, yon, ust, orqa, so`ng, atab. A) 3 tasi B) 4 tasi C) 2 tasi D) 5 tasi 7 / 40 Qaysi javobdagi gaplar juftligida ajratib ko’rsatilgan so’zlarning asoslari o’zaro shakldosh bo’la oladi? U eshikning chiroyli shisha tutqichini avaylabgina ushlab ko’rardi. Oradan biroz vaqt o’tgach xonaga tutqunni olib kirishdi. Uning tushkun kayfiyati atrofdagilarga ham ta’sir qilayotgan edi. Bog’da ishlayotganlar allaqachon tushlikka chiqishgan. Anor butasimon mevali daraxtlar sirasiga kiradi. Bolakay mevazor bog’da aylanib yurdi. Otlar kelishik qo’shimchalari bilan turlanadi. Anjumanda turli millat vakillari ishtirok etayotgan edi. A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 8 / 40 Qaysi gaplar juftligida berilgan -siz shaxs-son qo’shimchasi har ikki o’rinda ko’plik ma’nosini ifodalab kelgan? A) Hozir mana bu rasmni chizasiz, o’g’lim, keyin ikkovlashib kamchiligini to’ldiramiz. “Siz ham menga juda yoqasiz”, - dedi ustozga. B) Nimaga qarab turibsiz, hammangiz o’z ishingizni davom ettiring. Shunaqa ham uxlaysizmi, turinglar, tush bo’lib ketdi- yu. C) Nimaga bitta o’zingiz turibsiz, qolgan yigitlar qani? Oyijon, bugun siz ham borasizmi, iltimos, bora qoling. D) Kech bo’lib qoldi, qani, turinglar, yigitlar, endi ketasiz. Akramjon, siz hammasini yig’asiz, keyin birga jo’naymiz. 9 / 40 Qaysi javobda yetakchi qismi yasama fe’l bo’lgan ko’makchi fe’lli so’z qo’shilmasi ravishdosh shaklida qo’llangan? A) Onasining ovutishlaridan keyin biroz tinchib qolgan bola qandaydir o’yinchoqni o’ynash bilan ovora edi. B) Birovlarning oldida seni masxaralab tashlaydigan do’stlaringdan voz kech, bunday odamlardan hech qachon haqiqiy do’stlar chiqmaydi. C) Biz sizning oldingizda kecha bo’lgan voqeaning asl mohiyatini anglab olgani keldik. D) Ular bizni o’sha yerga borishimizni taqiqlab qo’yishgani uchun boshqa joyda o’ynashga qaror qildik. 10 / 40 “Mahbub ul-qulub”da Navoiy:”…hodisalar to’la dengizdagi kishilik kemasining langari desa bo’ladi va insoniyat qadrini o’lchaydigan tarozining toshiga tenglashtirishga ham bo’ladi”, - deya ta’rif qilgan narsa nima? A) saxovat B) yaxshilik C) yumshoq ko’ngillilik D) izzat-hurmat 11 / 40 Bolam kepti necha tog`lardan osha, Ikki zulfi gardaniga yarasha, Po`sht-a, po`sht, tomoshabin jonlarim, O`lganning nesin qilasizlar tomosha. Ushbu to`rtlik qaysi xalq doston qahramoni tomonidan aytilgan? A) Kuntug`mish B) Go`rog`li C) Hasanxon D) Sultonxon 12 / 40 O`g`lining dardiga sarg`aygan onaning oh-vohlariga chidab bo`lmasdi. Ushbu gapda qaysi turkumga oid so`zlar ishtirok etgan? A) ot, sifat, ravish, fe`l B) ot, fe`l, undov C) ot, sifat, olmosh, fe`l D) ot, undov, sifat, fe`l 13 / 40 Berilgan gaplarning qaysilarida faqat qo`shimcha tarkibida fonetik hodisa yuzaga kelgan 1) Cholning chapdast, chaqon o`g`li bor, mening ham shunday farzandim bo`lsa edi; 2) Mening ikki bolam bor, ikkisi ham mehribon; 3) Meniki va seniki shu aziz tuproq, ko`z qorachig`iday asraylik, o`rtoq! 4) Otang seni ko`rmadi, chog`i. 5) Har bir kishi kasb-korni mukammal bilmog`i, yaxshi tarbiya olmog`i va yaxshi xulq-odob, fazilatlarga ega bo`lmog`i kerak A) 2, 3, 4, 5 B) 2, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 14 / 40 Navoiyning ”Majolis un-nafois” asarida kim haqida shunday deyilgan: “Xuroson mulkining rangin fozili erdi, ko`p ulum va fununda mohir erdi Sanoe va aruz fanida barcha el ani musallam tutar erdi…? A) Yahyo Sebak B) Darvesh Mansur C) Sharafiddin Ali Yazdiy D) Xondamir 15 / 40 Ishda to`g`rilik birovning nafsiga, moliga xiyonat qilmaslik, so`zda to`g`rilik har vaqt rost so`zlamaklikdur. (A.Avloniy) Ushbu gapda qatnashgan yasama so`zlar soni nechta? A) 4 ta B) 3 ta C) 6 ta D) 5 ta 16 / 40 Qo`shma gap berilmagan javobni toping? A) Yuksak, teran va atroflicha fikr yurita oladigan va ijtimoiy faoliyatdan el-yurtiga naf yetadigan siymolarnigina mutafakkir deyish mumkin. B) G`ayratlining yuragi qaynar, g`ayratsizning yuragi o`ynar. C) Do`stlikdan o`tadigan narsa yo`q, shuning uchun do`st orttirish imkoniyatini qo`ldan boy berma. D) Guli yo`q bo`stondan yaproq yaxshi, foydasi yo`q yo`ldoshdan tayoq yaxshi. 17 / 40 Omon Matjon kimning g`azaliga muxammas bog`lagan? A) Bobur B) Fuzuliy C) Navoiy D) Lutfiy 18 / 40 Berilgan hikmatli so`zlardan qaysi biri fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Aql tarozisida tortib ko‘rilmagan har qanday bilim asossizdir. (Abu Ali ibn Sino) B) Insonning eng sharafli va buyuk darajasi uning aqlidir. (Abdurauf Fitrat) C) Har bir kishining fe’li va xulq-atvori o‘z oldiga qo‘ygan maqsadiga intilishida namoyon bo‘ladi. (Gyote) D) Tabiat kimga aql-idrok, bilim bersa, u ezgu ishlar qilishga qo‘l uradi. (Yusuf Xos Hojib) 19 / 40 Berilgan gaplarning qaysi birida imloviy xatolik uchramaydi? A) Bahslashish ko`plarning qo`lidan keladi, oddiygina suhbatlashishni esa kamdan-kam kishi uddalaydi. B) Saxovat go`zallikdan ko`ra abzalroq. C) Istamay mutoala qilayotgan talaba – qanoatsiz qush ( S.Sheroziy) D) Bilimsiz kishilarning ko`ngli xurafotga moyil bo`ladi. (Abu Rayhon Beruniy) 20 / 40 Berilgan zid ma’noli so’zlardan qaysilari fe’l so’z turkumiga oid hisoblanadi? 1) mehnatsevar-dangasa 2) kelmoq-ketmoq 3) yolg’onchi-rostgo’y 4) ost-ust 5) toza-iflos 6) qisqa-uzun 7) urush-tinchlik 8) kulmoq-yig’lamoq. A) 1, 3 B) 2, 7 C) 2, 8 D) 5, 6 21 / 40 O`qib-o`rganmasdan ham foyda-zararning farqiga yeta olaman, degan odamni tentak deb bilmoq kerak. Gapda qaysi kelishik turi yoq? A) jo`nalish kelishigi B) tushum kelishigi C) chiqish kelishigi D) qaratqich kelishigi 22 / 40 “Farhod va Shirin “ dostonida Farhod kimlardan ishq sirlarini o’rganadi? 1) Boniy; 2) Moniy; 3)Qoran; 4) Suhaylo; 5) Suqrot. A) 1, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3 D) 1, 3, 4 23 / 40 Qaysi qatorda kompozitsion usuldagi ot+ot shaklida yasalgan so’z berilgan? A) karnaygul B) oqqush C) otboqar D) achchiqtosh 24 / 40 Barcha gap bo`laklari bir xil so`z turkumi bilan ifodalangan gaplarni toping? 1) Savol – kumush, javob – oltin; 2) Kitob – aql qayrog`i; 3) Hamma nopok, hamma egri, yolg`iz siz to`g`ri. 4) Rostlik –do`stlik, yolg`onchilik – ko`rgulik; 5) Yolg`on yondirar, haqiqat qondirar. A) 1, 2, 3 B) 1, 2 C) 3, 5 D) 1, 2, 4 25 / 40 Oybekning “Bolaning ko’ngli podsho” parchasida supuruqsiz, qarovsiz qolgan keng hovli kimniki edi? A) Mirahmat otaning B) Musoning C) Dadaqozining D) Ahmadning 26 / 40 O`g`il bu xil suhbatni xushlamasligini bildirib, nigohini pastga olarkan, javobini juda qisqa qildi va bir muddatdan so`ng boshini ko`tarib, otasining holatidan dong qotdi. Cholning jag`i osilgan ko`zlari baqraygan, musichani haydamoqqa ko`tarilgan o`ng qo`li havoda muallaq qolgan. Bamisoli haykal, hatto kiprik qoqmasdi Parchadagi fonetik hodisalar miqdori? A) 5 B) 4 C) 3 D) 6 27 / 40 Qaysi gapda tinish belgisi noto`g`ri qo`yilgan? A) Aytadilar: “Fazilat nasl-u nasab bilan emas, balki odob bilan topiladi”. B) Kitob – eng yaqin sadoqatli do`stimiz. C) “Tilga e`tibor – elga e`tibor”. D) Hozirgi yoshlarga aytar so`zimiz – o`tgan ajdodlarimizga munosib farzand bo`ling. 28 / 40 Qaysi gapdagi yordamchi so`z turkumi so`zlarining tarkibi faqat til undoshlaridan iborat? A) Agar yerga topshirsang bir arpa dona, o`rim vaqti berar biri yuz dona. B) Kiritmalar ham so`z, so`z birikmasi va gap shakllarida bo`lishi mumkin. C) Jaholat pardasi aql nurini to`sib qo`yadi va oz fursat o`tmay, u jarga qulab halok bo`ladi. D) Dono suhbatidan sira qochmagil, ta`sirin o`tkazar senga ham u til. 29 / 40 Bu kun vaslingni tark ayla, tilar jannat zohidlar, Berurlar nasyag`a naqdni, u ne nodon xaloyiqtur? (Atoyi ) Ushbu baytda qanday she`riy san`at qo`llangan? A) tashbeh B) tazod C) istiora D) ta`did 30 / 40 Gulxaniyning “Zarbulmasal” asaridagi qaysi masalda “yaxshilik qil suvg’a sol baliq bilur, baliq bilmasa xoliq bilur” deyilgan? A) “Kabutar bilan zog” B) “Maymun va Najjor” C) “Toshbaqa bilan chayon” D) “Tuya bilan bo’taloq” 31 / 40 Ukamni men o`zim barvaqt uyg`otdim. Gapda qaysi turkum so`zlari qatnashgan? A) ot, ot, olmosh, ravish, fe`l B) ot, olmosh, olmosh, sifat, fe`l C) ot, olmosh, ot, sifat, fe`l D) ot, olmosh, olmosh, ravish, fe`l 32 / 40 Berilgan qo`shimchalardan nechtasi faqat lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha hisoblanadi? -la, - (i)b – ta, - tacha, - roq, - mtir, - gach, - niki, - cha, - xon A) 8 ta B) 6 ta C) 7 ta D) 5 33 / 40 Hikmatni anglamoqning o‘zi bir hikmatdir. Ushbu gapdagi ismning munosabat shaklini hosil qiluvchi qo‘shimchalar soni nechta? A) 6 ta B) 4 ta C) 3 ta D) 5 ta 34 / 40 Cheksiz dasht, yassi tepaliklar…Me`morning mag`rib tomonda, tepaliklar ustida yarqirab turgan yarim oy o`rog`iga ko`zi tushdi. Ushbu gapda ochiq bo`g`in qatnashgan so`zlar miqdori nechta? A) 19 ta B) 5 ta C) 12 ta D) 11 ta 35 / 40 Og’ilxonada o’nga yaqin tuyoqlarimiz bor. Ostiga chizilgan so’zda ma’no ko’chishning qaysi turi qo’llangan? A) metonimiya B) vazifadoshlik C) sinekdoxa D) metafora 36 / 40 Qaysi asar ko’pgina jahon tillariga jami 24 tilga tarjima qilingan va bu asar Janni Rodarining tahsiniga sazovor bo’lgan? A) “Shum bola” B) “Yetti zog’ora qissasi” C) “Sariq devni minib” D) “Shahzoda Plombir” 37 / 40 “Dunyoning ishlari“ qissasida doimo yaltiroq tugmachali jigarrang kitel kiyib yuradi, gapirganda duduqlanib qoladi, chap qo'li tayoqday osilib turadi. Ushbu ta'rif qaysi qahramonga berilgan? A) Ermon buva B) Xo'ja C) Achinska D) Egamberdi 38 / 40 Mu...llif, ta...mil, ge...log, do...ra, sh...ira, j...iz, m...osh, m...ammo, m...orif, tabi...y, manf...at, ziro...t, insho...t. Qator unli qatnashgan so`zlarning nechtasida nuqtalar o`rniga keng unli qo`yiladi? A) 10 ta B) 12 ta C) 8 ta D) 6 ta 39 / 40 Zulfiyaning qaysi she`rida H.Olimjonning mashhur she`rida bir misra keltirilgan? A) “ O`g`lim, sir abo`lmaydi urush” B) “Bog`lar qiyg`os gulda” C) “ Bahor keldi seni so`roqlab” D) “ Baxtim bor ajoyib kishilar aro” 40 / 40 Quyidagi qaysi gaplarda kelishik qo‘shimchasining adabiy til me’yorlariga amal qilinmasdan xato qo‘llanishi kuzatiladi? 1) Biz sizni gazeta sharhi bilan tanishtiramiz; 2) Ularga fikrining ravon so‘zlamoqni o‘rgatish kerak; 3) Qadim zamonga Chin mamlakatida bir ulug‘ podshoh bo‘lgan ekan; 4) O ‘quvchilarga ot va sifatni farqlash vazifasi topshirildi. A) 2, 3, 4 B) 2, 3 C) 1, 4 D) 1, 2, 3 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya