Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 46 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Qaysi ijodkor o’z she’rida Vatanning tinchligini asrash xuddi “mo’rt shisha”ni asrashdek qiyin ekanligini eslatib o’tadi? A) E. Vohidov B) A. Obidjon C) Zulfiya D) A. Avloniy 2 / 40 Qaysi gapda paronimlarni qo’llash bilan bog’liq uslubiy xato mavjud? A) Bir tup tut tagida bir tup turp turtib turibdi. B) Shifoxonada butunlay tuzalib bod balosidan qutuldim. C) Bu gaplardan so’ng anchagacha otasining boshi xam bo’lib yurdi. D) Bu ta’rifda barcha aloqa xizmatlari bepul amalga oshiriladi. 3 / 40 Ayol kishiga Qo‘l ko‘tarish nimaligin bilurmisan? Ayt! Sen-ku odam bolasisan, Qaysi bir hayvon Emayotib, uzib olar onasin ko‘ksin. Shohlarni-ku qo‘ya turay, payg‘ambarlar ham, Nabilar ham tug‘ilgan-ku ayol zotidan. Unutibsan, Senga bir vaqt aytib bergandim, To‘maris deb atalguvchi yovqur momomiz Turon zamin erki uchun maydonga chiqib, Eron shohin kallasini qonga bo‘ktirgan. u ham ayol bo‘lgan, Bilib qo‘y, o‘g‘lim! Rafiqasiga qo‘l ko‘targan o‘g‘ilga qarata ota tomonidan aytilgan ushbu misralar “Sohibqiron” dramasida qaysi qahramonga qarata aytilganligini aniqlang? A) Jahongir mirzo B) Umarshayx mirzo C) Mironshoh mirzo D) Shohrux mirzo 4 / 40 Berilganlardan qo’shma sifatlarni aniqlang. 1) sovuqmijoz; 2) hozirjavob; 3) achchiqtosh; 4) mehnatkash; 5) issiqxona; A) 1, 2, 4 B) 1, 3 C) 1, 2 D) 1, 3, 5 5 / 40 Qaysi javobda imloviy xato yozilgan so’zlar soni ikkita? A) Zebi yuragida tugulib yotgan zo’r tugunni yechib yuborgan edi. B) O’rtadagi xontaxtada sovub qolgan kabob va meva-cheva bor edi. C) Yaxshilik qilsang, ohirigacha yaxshilik qilgin, zinxor minnat qilma. D) Qor urib turgan bir kun edi. Birdan ko’chada dod-faryod ko’tarilib qoldi. 6 / 40 old, ko`ra, orqa, qarab,ro`para, deya, oldin, deb,avval, bo`ylab, keyin, so`ng, atab. Ushbu vazifadosh ko`makchilardan nechtasi fe`l so`z turkumidan hosil bo`lgan? A) 6 tasi B) 7 tasi C) 10 tasi D) 5 tasi 7 / 40 Yangidan o’zida kuch-g’ayrat tuyardi, kelajagiga, o’z maqsadlariga erishishga umid uyg’onardi. Berilgan gap tarkibida fonetik o’zgarish asosida yozilgan so’zlar haqida to’g’ri fikrni toping. 1)Ushbu gap tarkibida fonetik o’zgarish hodisasi sodir bo’lmagan. 2)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlarda tovush tushgan va almashgan. 3)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlar soni 3 ta. 4)Fonetik o’zgarishga uchragan barcha so’zlarda tovush tushgan. A) 2, 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 3 D) 1, 2, 3 8 / 40 Quyida berilgan qaysi so`zlar imloviy jihatdan noto`g`ri yozilgan? 1) xasrat; 2) mudofaa; 3) muddoa; 4) tobeylanmoq; 5) tamir A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3, 4, 5 9 / 40 “…… bu yog’ida to’qson besh, bu yog’ida to’qson besh o’n kam ikki yuz kokili bor, bir yog’ini tilla suviga botirgan, bir yog’ini kumush suviga botirgan, tong shamolida qotirgan. Jamoli chillaning qoriday tingjirab, yaltirab o’tirgan”. Ushbu parchada xalq dostonlaridagi qaysi qahramonning husn-u jamoli ta’riflangan? A) Zulxumorning B) Barchinoyning C) Gulanorning D) Xolbekaning 10 / 40 Eldor akaning uyi o`n yetti tomdan keyin joylashgan, zo`rg`a topib bordik-da. Ushbu gapda ajratib ko`rsatilgan so`zda qanday ma’no ko'chishi kuzatiladi? A) sinekdoxa B) vazifadoshlik C) metafora D) metonimiya 11 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa B) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan C) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa D) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 12 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Taxsin, tanbex, extirom B) Hasad, hasharot, hilqat C) Xijolat, hijjalamoq, exson D) Hayol, hayot, harbiy 13 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Sabr, niyat, oqil, ro’mol B) Belbog’, dehqon, fikr, kishi C) Ulug’, cho’pon, el, botir D) G’isht, hayo, kasr, o’zbek 14 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning kichraytirma nisbati B) Noaniq fe’l C) Fe’lning orttirma nisbati D) Fe’lning o’zlik nisbati 15 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. B) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. C) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. D) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. 16 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi B) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi C) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob D) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz 17 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. B) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. C) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. D) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. 18 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 4ta B) 2ta C) 6ta D) 3ta 19 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. B) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. 20 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. B) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. C) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. D) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. 21 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. D) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 22 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. B) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi C) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. D) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. 23 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. C) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. D) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. 24 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 2ta B) 3ta C) 1ta D) 4ta 25 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) o‘zlik nisbat B) birgalik nisbat C) majhul nisbat D) orttirma nisbat 26 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 4ta B) 2ta C) 3ta D) 5ta 27 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 1,2,4 C) 1,2,3 D) 2,3,4 28 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. B) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. C) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. D) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. 29 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz B) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman C) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi D) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi 30 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 6ta C) 5ta D) 8ta 31 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Ammo, lekin, biroq, va C) Hech kim, hech narsa D) Go'yo, hatto, ba’zan 32 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. B) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. C) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. D) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. 33 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. B) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. C) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... D) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. 34 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 7 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 6 ta 35 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Qiyoslash mazmuni C) Payt mazmuni D) Zidlash mazmuni 36 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. B) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. C) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. D) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. 37 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) qat'iy, jur'at B) mo'jiza, mo'tadil C) Is'hoq, as'hob D) shu'la, ba'zan 38 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi va orttirilishi B) tovush tushishi va tovush almashishi C) tovush tushishi D) tovush almashishi 39 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar B) O’zak-negiz qo’shimchalari C) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar D) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari 40 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. B) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. C) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. D) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11