Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Yanvar 7, 2022Yanvar 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 ga 108 fikr bildirilgan 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Imlo qoidasiga nomuvofiq yozilgan so‘z qatnashgan gapni aniqlang. A) Biroq vaqt ketsa ham, otaning maslahati bilan ish tutganlari yaxshi bo‘ldi, chunki yomontosh darasi ular kutganday mudhish edi! B) Hamon shamol o‘kirar, osmonning goh u, goh bu burchida chaqmoq yaraqlab, yong‘oq shoxlari shubhali g‘iyqillar, ammo endi bular uni qo‘rqitolmas edi. C) Kishining iste’dodi barcha sohada bir xil bo'lavermaydi, chunki yoshlar o‘zi sevgan, qobiliyatiga mos bo'lgan ishni tanlay bilishi kerak. D) Lekin kun isishini kutish haqida gap bo‘lishi ham mumkin emas, chunki havoga ishonish qiyin, eng muhimi, qor ustiga qor yog'ib, dashtda qolib ketishlari ehtimoldan xoli emas. 2 / 40 Qaysi qatordagi fe`llarda nisbat qo`shimchasi mavjud emas? A) Yomon qo`shni dushmandan yomon – turgan joyingdan ko`chirib yuborganini sezmay qolasan. B) Ko`ngli vayron bo`lgan qiz yelkalari titrab-titrab yig`lardi. C) Baxt oila ostonasidan boshlanishini unutmang! D) Uning vujudida ham mehr, ham vahshiylik yashiringan edi. 3 / 40 Quyidagi qaysi gapda vazifadoshlik asosida ma’nosi ko’chgan so’z ega vazifasida kelgan? A) Bosh omon bo’lsa, do’ppi topiladi. B) Rentgen apparati natijalarini kutyapmiz. C) Stol oyog’i pishiq yog’ochdan qilingan. D) Qozonning qulog’i qiyshayib qolgan ekan. 4 / 40 Zavqiyning “Hajvi ahli rasta” asarida oshqaboq xamakka o’xshatilgan qahramon. A) Shokir qora B) Mo’minshoh C) Nazirbek D) Shohaziz 5 / 40 Voqea-hodisa, shaxs-narsani nomlash uchun ishlatilgan (bir so‘z yoki so‘z birikmasi bilan ifodalangan) qisqa gapdan so‘ng ishlatiladigan tinish belgisi qaysi gapda qo`llangan? A) Podshoh o‘sha bolani yoniga o‘tqazib, undan so‘rabdi: Mening uyim chiroylimi yoki otangnikimi? B) She’rim! Yana o‘zing yaxshisan! ( U. Nosir ) C) Ko‘klamoyim, ko‘kingdan ber bir chimdim! ( M. Yusuf ) D) Yashash. Bu – orzular qanotin kermoq. Yashash. Bu – muhabbat gullarin termoq. (O. Matjon) 6 / 40 Qaysi gap tarkibida o’z paronimi bilan o’zaro bir xil turkumga mansub bo’la oladigan tub so’z qatnashgan? A) Jahling chiqqan taqdirda ham birovga qattiq gapirma. B) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal. C) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit. D) U otalik mehri jo’sh urib qizchasini bag’riga bosdi. 7 / 40 Imloviy jihatdan to’g’ri yozilgan so’zlar qatorini aniqlang? A) sazavor, mulaqot B) sazovor, muloqot C) sozovor, muloqot D) sazovar, muloqat 8 / 40 Ilon kabi buralib daryo shu yerga kelganda, ikkiga ajralgan, uch chaqirimdan so`ng yana birlashardi. Berigan gapda qaysi turkumlar qatnashgan? A) ot, ko`makchi, ravish, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l B) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ko`makchi, ravish, fe`l C) ot, ko`makchi, fe`l, ot, olmosh, ot, fe`l, son, fe`l, son ot, ravish, ravish, fe`l D) ot, ko`makchi, fe`l, ot, ravish, fe`l, son, fe`l, son, ot, ko`makchi, ravish, fe`l 9 / 40 Umri… mazmuni… millat… dardi… darmon bo’lish… iborat deb bilgan Amir Temur xalqimiz… ardoqli, ulug’ farzandidir. Ushbu gapda nechta so’zdagi nuqtalar o’rniga qaratqich kelishigi qo’shimchasini qo’llash lozim? A) 2 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 5 ta 10 / 40 Iboralarni o`z muqobili bilan moslashtiring. 1) xafa; 2) xursand; 3) hovliqmoq; 4) yuvosh; 5) lallaygan; 6)sho‘x. a)ichiga chiroq yoqsa yorimaydigan; b)og‘zi qulog'ida; c)o‘pkasini qo`ltiqlamoq; d)qo‘y og'zidan cho‘p olmagan;e) og‘zing qani desa qulogini ko‘rsatadigan; f) yerga ursang ko‘kka sapchiydigan; A) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d, 5-e, 6-f B) 1-a, 2-b, 3-e, 4-d, 5-c, 6-f C) 1-a, 2-b, 3-f, 4-e, 5-d, 6-c D) 1-a, 2-b, 3-c, 4-e, 5-d, 6-f 11 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. C) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. D) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. 12 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Qiyoslash mazmuni C) Zidlash mazmuni D) Payt mazmuni 13 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. B) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. C) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. D) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. 14 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. B) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. C) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. D) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... 15 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. B) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. C) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. D) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. 16 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 1,2,3 B) 2,3,4 C) 3.4 D) 1,2,4 17 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) chiroq – yiroq B) xilof – g‘ilof C) sanoq – sadoq D) boshlamoq – boplamoq 18 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. B) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. C) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. D) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. 19 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 4ta B) 3ta C) 1ta D) 2ta 20 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. B) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. C) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. D) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. 21 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush tushishi va tovush almashishi B) tovush almashishi va orttirilishi C) tovush tushishi D) tovush almashishi 22 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 8 ta B) 5 ta C) 7 ta D) 6 ta 23 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. B) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. C) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. D) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. 24 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ammo, lekin, biroq, va B) Go'yo, hatto, ba’zan C) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa D) Hech kim, hech narsa 25 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 4ta B) 3ta C) 6ta D) 2ta 26 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 6ta C) 5ta D) 8ta 27 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Noaniq fe’l B) Fe’lning orttirma nisbati C) Fe’lning kichraytirma nisbati D) Fe’lning o’zlik nisbati 28 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avay+la+y+lik B) avayla+ylik C) avayla+y+lik D) ava+y+la+y+lik 29 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa B) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan C) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa D) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 30 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Hayol, hayot, harbiy B) Hasad, hasharot, hilqat C) Taxsin, tanbex, extirom D) Xijolat, hijjalamoq, exson 31 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 3ta B) 4ta C) 5ta D) 2ta 32 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Sabr, niyat, oqil, ro’mol B) G’isht, hayo, kasr, o’zbek C) Belbog’, dehqon, fikr, kishi D) Ulug’, cho’pon, el, botir 33 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) Is'hoq, as'hob B) mo'jiza, mo'tadil C) shu'la, ba'zan D) qat'iy, jur'at 34 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. B) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. C) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. D) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. 35 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) har xil, shunchaki B) manmanlik, o‘zboshimcha C) o‘zboshimcha, o'zbilarmon D) o‘shanday, shunaqa 36 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. C) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. D) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. 37 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. B) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. C) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. D) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. 38 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob B) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz C) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi D) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi 39 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. B) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, C) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi D) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. 40 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. B) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. C) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. D) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi O'rtacha ball 38% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya