Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №3 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №3 InfoMaster Yanvar 21, 2022 174 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №3 1 / 40 Quyidagilardan xamsanavislar haqida berilgan to’g’ri ma’lumotlarni aniqlang. 1)“Xamsa” yozishni ozarbayjonlikulug’ shoir Nizomiy Ganjaviy boshlab bergan; 2)Dehlaviy yana 2 doston qo’shib, o’z “Xamsa”sini yetti dostonga yetkazadi; 3)Jomiy “Xamsa”sini “Panj ganj” deb atagan; 4)Navoiy qisqa muddatda (1483-1485-yillard 51 ming misradan ortiq “Xamsa”sini yozib tugallagan. A) 2, 3 B) 1, 4 C) 2, 4 D) 1, 3 2 / 40 Asarlarni janri bilan moslashtiring? 1)“Ikki muhabbat”; 2) “Ilk muhabbat”; 3) “Chin muhabbat”; a)hikoyalar to`plami; b)pyesa; c)she`riy to`plam A) 1-a, 2-b, 3-c B) 1-b, 2-c, 3-a C) 1-b, 2-a, 3-c D) 1-a, 2-c, 3-b 3 / 40 Naqqoshlik – xalq amaliy sanatining qadimiy soxalaridan biridir. Naqqoshlikda ustalar tayyorlab beradigan andoza, qolip muxim ahamiyatga ega. Odatda, naqsh, bezakni malakali naqqosh ustalar chizib bergan. Bunday naqshlarni memorchilik, gilamchilik, kashtado‘zlik, kandakorlik kabi soxalarda uchratish mumkin. Naqsh yaratish ustadan did, maxoratdan tashqari katta tajriba va malakani talab qiladi. Shu sababli o‘tmishda naqqoshlar xalq hunarmandlarining eng bilimdon, istedodli qismi hisoblangan. (“Qomus” to‘plamidan) Ushbu parchada necha o`rinda imloviy xatolikka yo`l qo`yilgan? A) 6 B) 7 C) 5 D) 8 4 / 40 Qaysi qatorda Mirtemir ijodiga mansub tarjimalar berilgan? Pushkinning"Yevgeniy Onegin" she'riy romani; Lermontovning "Maskarad" asarini "Manas" qirg'iz xalq eposini; "Qirq qiz" qoraqalpoq xalq dostoni; "Sosunli Dovud" arman xalqeposi. A) 3, 4 B) l, 2 C) l, 2, 3 D) 4, 5 5 / 40 “Go`ro`g`lining tug`ilishi ” dostonida Gajdumbek kimning o`g`li? A) Shohdorxonning B) Jig`alixonning C) Odilxonning D) Qovushtixonning 6 / 40 Quyidagi qaysi gapda vazifadoshlik asosida ma’nosi ko’chgan so’z ega vazifasida kelgan? A) Bosh omon bo’lsa, do’ppi topiladi. B) Stol oyog’i pishiq yog’ochdan qilingan. C) Rentgen apparati natijalarini kutyapmiz. D) Qozonning qulog’i qiyshayib qolgan ekan. 7 / 40 Yangidan o’zida kuch-g’ayrat tuyardi, kelajagiga, o’z maqsadlariga erishishga umid uyg’onardi. Berilgan gap tarkibida fonetik o’zgarish asosida yozilgan so’zlar haqida to’g’ri fikrni toping. 1)Ushbu gap tarkibida fonetik o’zgarish hodisasi sodir bo’lmagan. 2)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlarda tovush tushgan va almashgan. 3)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlar soni 3 ta. 4)Fonetik o’zgarishga uchragan barcha so’zlarda tovush tushgan. A) 2, 3 B) 1, 2, 3, 4 C) 2, 4 D) 1, 2, 3 8 / 40 Ko`zlarim yo`l ustida, kelmadi yor, Ushbu keng dunyo ko`zimga bo`ldi tor. Qay qaroqchi oldi yorimning yo`lin, Mundagi baxtsiz yigit yo`l uzra zor... Ushbu to`rtlik qaysi asardan olingan? A) “Mehrobdan chayon” B) “O`tkan kunlar” C) “Navoiy” D) “Kecha va kunduz” 9 / 40 Odil Yoqubov qalamiga mansub “Olma gullaganda” asarining janrini aniqlang. A) roman B) qissa C) pyesa D) hikoyalar to’plami 10 / 40 Ishlab chiqarilayotgan mahsulot turlarini ko‘paytirish, kengaytirish ma`nosinida qo`llanadigan so`z qaysi qatorda berilgan? A) strategiya B) diversifikatsiya C) modernizatsiya D) brifing 11 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Sabr, niyat, oqil, ro’mol B) Ulug’, cho’pon, el, botir C) Belbog’, dehqon, fikr, kishi D) G’isht, hayo, kasr, o’zbek 12 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) chiroq – yiroq B) sanoq – sadoq C) xilof – g‘ilof D) boshlamoq – boplamoq 13 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. B) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. C) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. D) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. 14 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 8ta B) 5ta C) 7ta D) 6ta 15 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. D) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. 16 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi va orttirilishi B) tovush tushishi C) tovush tushishi va tovush almashishi D) tovush almashishi 17 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari B) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar C) O’zak-negiz qo’shimchalari D) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar 18 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. B) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. C) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. D) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. 19 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi B) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi C) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz D) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman 20 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Hech kim, hech narsa B) Ammo, lekin, biroq, va C) Go'yo, hatto, ba’zan D) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa 21 / 40 “O`z qabohatini ko`rgan kishining o`zgalarning qabohatlarini ko`rmakka vaqti bo`lmas” kabi qissadan hissa Abdulla Avloniyning “Ikkinchi muallim” kitobidagi qaysi qismdan olingan? A) “Yalg`on do`st” B) “Xurus ila bo`ri” C) “Shayx Sa`diy” D) “Saxiylik” 22 / 40 Abdulla Qodiriyning “Mehrobdan chayon” romanida “hayoti ziddiyatlarga ko’milgan g’aroyi bir” deya ta’riflangan? A) Anvar B) Safar C) Abdurahmon D) Solih maxdum 23 / 40 Quyidagi hajviy yo`nalishda yozilgan asarlardan qaysi biri janri bo`yicha boshqalardan farq qiladi? A) “Adabiyot muallimi” B) “Yelvizak” C) “O`n ikki stul” D) “Oltin buzoqcha” 24 / 40 Quyidagi qaysi javobda –lar qo`shimchasi olib tashlansa, jumla mazmunidagi obrazli tasvir yo`qolib, badiiylik sayozlashadi? A) Sovun yuqi qo`llari bilan yuzlarimni, boshlarimni silab yig`ladi. B) Bugun o`quvchilar testni maroq bilan yechishyapti. C) Ko`chada ko`p bolalar bir-birlari bilan janjal qilishyapti. D) Allaqayerdandir ayollarning ovozi eshitilyapti. 25 / 40 Javoblarni moslashtiring. A) 1-b; 2-a; 3-c; B) 1-b; 2-c; 3-a; C) 1-c; 2-b; 3-a; D) 1-c; 2-a; 3-b; 26 / 40 Quyidagi ijodkorlarning o`zbek adabiyotidagi yangiliklari bo`yicha javoblarni moslashtiring. A) 1-c; 2-a; 3-b; B) 1-c; 2-b; 3-a; C) 1-b; 2-a; 3-c; D) 1-b; 2-c; 3-a; 27 / 40 Ravon so`zlash ko`nikmasini egallamaslik, fikrning quyilib kelmasligi natijasida nutq oqimida yuzaga keladigan uzilishni, qanday bo`lmasin “yopish”, keying gapni o`ylab toppish uchun e-e-e, xo`o`sh, shu, aytaylik ,gap shundaki birliklarini nutqda ko`p qo`llash…? A) vulgarizm B) kanselarizm C) parazit so`zlar D) varvarizm 28 / 40 Urush oyoqlagan sayin umidim kuchaya boshladi. Ushbu gapdagi ostiga chizilgan so`zning ma`nodoshi qaysi gapda qo`llangan? A) Bugun testdan so`ng marketolog Gulhayo hamma o`qituvchilarni mehmon qiladi. B) Kuz oxirlab qoldi,lekin hali ham yomg`irdan darak yo`q. C) O`quvchilar testni maroq bilan yecha boshlashdi. D) Bir soatdan keyin Sevinch uydan tandir olib keladi. 29 / 40 Paxtafurush cholning holiga ko`p achindi va yerini haydab olgani bitta emas, ikkita xo`kiz berdi, lekin “kichkinagina” sharti bor. Ushbu gapdagi ko`chim turini aniqlang. A) kinoya B) metafora C) sinekdoxa D) metonimiya 30 / 40 Qaysi javobdagi qo`shma so`z arabcha + forscha so`zlaridan olingan? A) achchiqosh B) qiltomoq C) o`rinbisar D) taklifnoma 31 / 40 Har kimki atog`a ko`p rioyat qilg`ay, O`g`lidin anga bu ish siroyat qilg`ay. Ushbu she`riy parchada ostiga chizilgan so`z qanday ma`no ifodalab kelyapti? A) sitam,azob B) nopisandlik C) jabr,zulm; D) hurmat, e`tibor qilish 32 / 40 Qaysi so‘zlar qatorida boshqalari bilan o‘zaro ma’nodoshlik hosil qila olmaydigan so‘z ishtirok etgan? A) eplamoq, uddalamoq, sarflamoq B) yalqov, ishyoqmas, tanbal C) ayyor, quv, mug‘ombir D) betob, bemor, xasta 33 / 40 Muqimiy “Sayohatnoma”sidagi qaysi misralar orqali zamondoshlarini achchiq haqiqatdan ogoh etadi? A) Hаr yеrdа yotgаn хоr-u хаs, Ko‘zgа tikаn yakrаng ekаn. B) Mа’yus bоrdim “Zоhidоn”, Bir ko‘chа kеtgunchа do‘kоn, Sho‘х оdаmi, ichmаy piyon, Mаst, оtаsi bеzоr ekаn. C) Chаrchаshni bilmаs yursаlаr, Purzo‘r kеtmоn ursаlаr, Vаqti nаmоzgа kеlsаlаr, Mаsjid sоrigа lаng ekаn. D) Undа bo‘lus G‘оzi dеdi, Hаm mufti, hаm qоzi dеdi. Yurt bаrchа nоrоzi dеdi, Qilg‘оn ishi оzоr ekаn.arga yo'l qo'ymang. 34 / 40 Tog`ay Murodning “Otamdan qolgan dalalar” romani qahramonlari haqidagi ma`lumotlarni moslashtiring. A) 1-a; 2-c; 3-b; B) 1-b; 2-a; 3-c; C) 1-b; 2-c; 3-a; D) 1-c; 2-b; 3-a; 35 / 40 G‘addor do‘st dushmandan yomon, Ne hiyla bilsa, ishlatar oson. Ostiga chizilgan so`zning paronim juftining sinonimi qaysi gapda qo`llangan? A) Sevinch biroz o`ylanib turganidan so`ng, savolning mohiyatini tushundi. B) Dilrabo Dilnozaning nayrangiga ishondi. C) Zuxra bugun testdan juda kam topdi. D) Davlat bir-ikki yil ichidan ancha mablag` to`plab qo`ydi. 36 / 40 Quyidagi qaysi gapda qattiq so`zining ko`chma ma`nosi bilan antonimlik hosil qiladigan so`z qatnashgan? A) Mohinur mustahkam shisha bilan Mushtariyning boshini yorib qo`ydi. B) Guruhimizdagi eng saxiy o`quvchi –menga ikki kilogram tandir olib kelgan o`quvchi. C) Samandar nafis qo`llari bilan testni bo`yayapti. D) Mohinur yumshoq ko`rpachaga cho`zilib o`tiribdi. 37 / 40 Mirkarim Osimning “Zulmat ichra nur” qissasida qaysi obrazni bir dehqon mo`g`ul-tatarlardan bir qop somon evaziga jonini qutqarib qoladi? A) Qosim Anvor B) Ali Yazdiy C) Jomiy D) Farididdin Attor 38 / 40 Shodligim ko‘kka sig‘mas, Bitmas baxtim bor manim. Ushbu gapdagi shevaga xos so`zni belgilang. A) bitmas B) manim C) sig`mas D) shodligim 39 / 40 “Podshohlarga yaqin yurmoq ajdarga yaqin yurmoqdan xavfli ekanini bilardik… Siz, hali hech narsani ko`rmagan g`o`r go`daklar, chalg`ib ajdar komiga lahm etdek ketdingiz! Polapon vaqtingizdayoq yorug` dunyodan ketdingiz! Ana shunga kuyaman!” Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) “Me`mor” B) “Uch og`ayni botirlar” C) “Yulduzli tunlar” D) “Zulmat ichra nur” 40 / 40 Tilimizga boshqa tildan kirib kelgan so`zlarning butunlay singib ketishi yoki singib kelmasligiga ko`ra javoblarni moslashtiring. A) 1-c; 2-d; 3-a; 4-b; B) 1-c; 2-a; 3-d; 4-b; C) 1-c; 2-a; 3-b; 4-d; D) 1-d; 2-c; 3-b; 4-a; O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 16 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №11