Informatika attestatsiya №6 Yanvar 21, 2022Yanvar 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Informatika attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 18 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Informatika fanidan attestatsiya savollari №6 6-sinf yangi darsligidan testlar qo'shildi! Test muallifi: Durbek Chinmirzayev Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Ali 9lik sanoq sistemasida 6 dan boshlab sonlarni ketma-ket probellarsiz yozib chiqdi. Agar yozilgan belgilar soni 25ta bo'lsa,oxirgi qaysi rawamni yozgan. A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 2 / 40 2. Pythonda takrorlanishlar soni avvaldan maʼlum bo‘lganda qo‘llaniladigan operator qaysi ? A) while..do B) for C) repeat D) while 3 / 40 3. Microsoft Excel dasturida quyidagi formulaning natijasini toping: =Срзнач(Корень(16); 2; Длстр(3,1415)) A) 6 B) 3 C) 2 D) 4 4 / 40 4. MS Excel 2010 da fayllar qanday kengaytmaga ega? A) .xslx B) .xdfg C) .xlsx D) .xls 5 / 40 5. Nuqtalar o‘rniga qo‘yilganda quyidagi mulohazani to‘g‘ri mulohazaga aylantiruvchi javobni aniqlang. Informatika termini (atamasi) negizida … so‘zlari yotadi. A) informatio va texnology B) computer va texnology C) information va avtomatique D) computer va science 6 / 40 6. MS Excel. A1 katakdagi matnda kamida 2 ta “a” harfi bor. Shu matnda ikkinchi marta uchragan “a” harfini matndagi o‘rnini aniqlovchi formulani ko‘rsating. A) =НАЙТИ("a"; ЗАМЕНИТЬ(A1; НАЙТИ("a"; A1;1); 1;"a")) B) =НАЙТИ("a"; A1; 2) C) =НАЙТИ("a";A1; НАЙТИ("a";A1;1)+1) D) =СЧЁТЕСЛИ(A1;"a"; 2) 7 / 40 7. Pythonda o’zgaruvchi bo’la olmaydiganlarni toping. A) wer4, tink_12, pawer, pit0, ols B) asm2, boshlash, rga12 C) tru, unsi3, olma, ponti, res, mamni5 D) 1rts, ops2, wers%, yuldiz#, fast-, def, as 8 / 40 8. Marshrutlash nima? A) kerakli manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. B) kerakli manzilga axborotlarni uzatmaslik yo’lini aniqlash jarayonidir. C) istalgan manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. D) keraksiz manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. 9 / 40 9. Ali 2 lik sanoq sistemasidagi sonlarni 0 dan boshlab ketma-ket bo‘sh joy qoldirmay yoza boshladi. Ali yozgan raqamlar soni 46 ta bo‘lsa, Ali yozgan oxirgi sonni aniqlang. A) 1110 B) 101110 C) 10001 D) 1100 10 / 40 10. x=100, y=50. Natija 100 bo’ladigan dastur kodini toping A) print(x or y) B) print(x in y) C) print(x and y) D) print(x not y) 11 / 40 11. MS Excel. A1=−7, В1=7, B2=5 bo‘lsin. Quyidagi formula natijasi −48 ga teng bo‘lishi uchun A2 katakka kiritilishi kerak bo‘lgan qiymatni aniqlang. =ЕСЛИ(ИЛИ(А1+B2<=А2*B1;А1*В1>0); A1*B2+B1−A2;A1*B1+B2+A2) A) -4 B) 8 C) 4 12 / 40 12. A1=4, B1=5, C2=6, B2= A1*B1+C2 B2 ni nusxasini B3 yacheykasiga olinsa, B3 yachykadagi hosil bo'lgan sonni topingchi A) 4 B) 20 C) 30 13 / 40 13. A2 katakchadagi “=A1+$B$4” formulaning F17 katakchaga nusxasi qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) = F16+$B$4 B) = F16+$G$19 C) = D16+$B$4 D) =D16+$G$19 14 / 40 14. Qaysi qatorda elektron jadvalning kataklar bloki to‘g‘ri belgilangan? A) 2 B) E12;G24 C) B6:F11 D) A21,D34 15 / 40 15. MS Excel. A1=50; A2=A1-50; A3=A1+A2 ho'lsin A3 katakdagi qiymatni aniqlang A) 150 B) 50 C) 100 16 / 40 16. Yuqoridagi algoritm qanday ma'noni bildiradi? A) Takrorlanish jarayoni (sikl)ni tashkil qilish B) Yordamchi algoritmga murojaat qilish(parametrlarni hisoblash) C) Shartni tekshirish D) Ma’lumotlarni kiritish va chiqarish 17 / 40 17. Kompyuter ekrani yoki boshqa elektron qurilmalarda ko‘rish uchun mo‘ljallangan film. Unda qandaydir voqea, hodisa, jarayon yoki g‘oyalar tomoshabinga matn va tasvirlardan foydalangan holda “gapirish” (ko‘rsatish) orqali yetkaziladi. A) Hujjatli film B) Videofilm C) Badiiy film D) Multfilm 18 / 40 18. Tasvirlarning mantiqiy ketma-ketligidan hosil qilingan harakat nima deyiladi? A) Interfaollik B) Animatsiya C) Multiplikatsiya D) Dasturlash 19 / 40 19. Yuqoridagi blok qanday vazifani bildiradi? A) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, Falseqiymatni qaytaradi B) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi C) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralarigatekkanida biror bir hodisa ro‘y beradi D) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gachabo‘lgan masofani qaytaradi 20 / 40 20. Multfilmlar texnologik jarayonga kо‘ra qanaqa bo'lishi mumkin? A) Rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar B) Qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan C) Bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin D) Qisqametrajli, tо‘liq metrajli 21 / 40 21. Multfilmlar davomiyligiga kо‘ra qanday turlarga bo'linadi? A) Rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar B) Qisqametrajli, tо‘liq metrajli C) Bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin D) Qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan 22 / 40 22. Multfilm hosil qilishdagi birinchi qadam nimadan iborat? A) Sayt yaratishdan B) Studiya ochishda C) G‘oya topishdan D) Mablag' topishdan 23 / 40 23. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish C) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish D) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish 24 / 40 24. Sprite nechta kostyumga ega bo'lishi mumkin? A) 1 B) 2 C) Har qanday miqdor D) 7 dan ortiq emas 25 / 40 25. Loyiha bosqichida harakat qiluvchi va turli algoritmlarni (stsenariylarni) bajaradigan harakatlanuvchi grafik obyekt nima deb ataladi. Scratch tilining barcha buyruqlariga kirish huquqiga ega algoritmlar ijrochisi. A) Skript B) Sahna C) Sprite D) Mushukcha 26 / 40 26. Agar shart doim rost qiymatni qabul qilsa, bunday sikl qanday sikl deb ataladi? A) shartsiz sikl B) shartli sikl C) chekli sikl D) shartsiz yoki cheksiz sikl 27 / 40 27. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. B) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlarni oshirish yoki kamaytirish C) O‘zgaruvchini yaratish. D) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. 28 / 40 28. Yuqoridagi blok-sxema qanday ma'noni bildiradi? A) Takrorlanish jarayoni (sikl)ni tashkil qilish B) Shartni tekshirishni C) Yordamchi algoritmga murojaat qilish(parametrlarni hisoblash) D) Shartni tekshirish 29 / 40 29. Spritlar harakat qiladigan, chizadigan va o'zaro ta'sir qiladigan joy qanday nomlanadi? A) Sahna B) Sprite C) Mushukcha D) Skript 30 / 40 30. Atrof-muhitni tushunish, anglash uchun yaratilgan maxsus muhit nima deyiladi? A) Kompyuter o‘yini B) Dasturlash C) Multfilm D) O'yin 31 / 40 31. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish B) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash C) O‘zgarmaslarni yaratish D) O‘zgaruvchini yaratish 32 / 40 32. Ob'ekt bajarishi mumkin bo'lgan buyruqlar to'plami ... deyiladi. A) Algoritm B) Dastur C) SKI D) Skript 33 / 40 33. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. B) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish. C) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash D) O‘zgaruvchini yaratish. 34 / 40 34. Obyektlarning bir-biriga ta’siri. U obyektlarning birgalikda harakat qilish darajasi va mohiyatini ochib beruvchi tushuncha hisoblanadi. Gap nima haqida ketayapti? A) Animatsiya B) Interfaollik C) Harakat D) Interfaollik elementlari 35 / 40 35. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) mantiqiy ko‘paytirish amali: bir vaqtning o‘zida 2 ta ifoda yoki o‘zgaruvchi qiymati rost B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; C) ikkalasi teng D) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik 36 / 40 36. Hech qanday sahna ko'rinishi bo'lmagan loyihani yaratish mumkinmi? A) Yo'q B) Ha C) Ba'zan mumkin D) -- 37 / 40 37. Yuqoridagi blok qanday vazifani bajaradi? A) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi B) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, Falseqiymatni qaytaradi. C) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaraga tekkanida biror bir hodisa ro‘y beradi D) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gachabo‘lgan masofani qaytaradi 38 / 40 38. Sahnaning kengligi qancha? A) 260 B) 320 C) 480 D) 360 39 / 40 39. Dastur ko‘rsatmalarining muayyan ketmaketligi qayta-qayta takrorlanadigan algoritmga nima deyiladi? A) aralash B) sikl C) tarmoqlanish D) ketma - ket bajarish 40 / 40 40. Tizimning birgalikda harakat qiluvchi barcha elementlari. Ular yordamida boshqa tizim yoki inson (foydalanuvchi)larning birgalikdagi harakatlari amalga oshirilishi nima deyiladi? A) Animatsiya B) Multiplikatsiya C) Interfaollik D) Interfaollik elementlari 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Informatika attesttatsiya