Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 117 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Berilganlardan qaysi birida grammatik moslik buzilgan? A) mevani ekmoq B) kuzdagi boychechak C) gulni barglari D) suv ichida cho`milmoq 2 / 40 Naqqoshlik – xalq amaliy sanatining qadimiy soxalaridan biridir. Naqqoshlikda ustalar tayyorlab beradigan andoza, qolip muxim ahamiyatga ega. Odatda, naqsh, bezakni malakali naqqosh ustalar chizib bergan. Bunday naqshlarni memorchilik, gilamchilik, kashtado‘zlik, kandakorlik kabi soxalarda uchratish mumkin. Naqsh yaratish ustadan did, maxoratdan tashqari katta tajriba va malakani talab qiladi. Shu sababli o‘tmishda naqqoshlar xalq hunarmandlarining eng bilimdon, istedodli qismi hisoblangan. (“Qomus” to‘plamidan) Ushbu parchada necha o`rinda imloviy xatolikka yo`l qo`yilgan? A) 7 B) 8 C) 6 D) 5 3 / 40 Quyidagi qaysi gapda vazifadoshlik asosida ma’nosi ko’chgan so’z ega vazifasida kelgan? A) Qozonning qulog’i qiyshayib qolgan ekan. B) Bosh omon bo’lsa, do’ppi topiladi. C) Stol oyog’i pishiq yog’ochdan qilingan. D) Rentgen apparati natijalarini kutyapmiz. 4 / 40 Qaysi ijodkor o’z she’rida Vatanning tinchligini asrash xuddi “mo’rt shisha”ni asrashdek qiyin ekanligini eslatib o’tadi? A) A. Obidjon B) Zulfiya C) E. Vohidov D) A. Avloniy 5 / 40 Quyida berilgan gaplarning qaysilarida paronim xatolik jarangsiz undosh o`rniga jarangli undosh qo`llash orqali yuzaga kelgan. 1.Odam tushgan chog`ni uning o‘zi qazigan bo‘ladi. (Nepal xalq maqoli) 2.Ushshoq ham non. (Norveg xalq maqoli) 3.Nokasdan qars olsang, uxlashga qo‘ymaydi. (Ukrain xalq maqoli) 4.Do‘stsiz boshim – tussiz oshim. (O‘zbek xalq maqoli) 5.Mard jonini fido qilsa, qochoq issiz yo‘qolar. (Chuvash xalq maqoli) 6.Bug‘uni uradigan odam uning shohlaridan qochib qutula olmaydi. (Dolgan xalq maqoli) 7.Og‘zini bod ochadigan kishi ko‘p yo‘qotadi. (Shved xalq maqoli) 8.Kichkina teshikdan kirgan nur ham xonani yoriq qiladi. (Yapon xalq maqoli). A) 1, 3, 4, 5, 7, 8 B) 2, 6, 8 C) 1, 7 D) 3, 4, 5, 8 6 / 40 Voqea-hodisa, shaxs-narsani nomlash uchun ishlatilgan (bir so‘z yoki so‘z birikmasi bilan ifodalangan) qisqa gapdan so‘ng ishlatiladigan tinish belgisi qaysi gapda qo`llangan? A) Podshoh o‘sha bolani yoniga o‘tqazib, undan so‘rabdi: Mening uyim chiroylimi yoki otangnikimi? B) Yashash. Bu – orzular qanotin kermoq. Yashash. Bu – muhabbat gullarin termoq. (O. Matjon) C) Ko‘klamoyim, ko‘kingdan ber bir chimdim! ( M. Yusuf ) D) She’rim! Yana o‘zing yaxshisan! ( U. Nosir ) 7 / 40 Sonor undoshlar haqida berilgan qaysi fikr to’g’ri emas? A) Sonorlarga mansub undoshlardan bittasi lab undoshi sanaladi. B) Sonorlar jarangli va jarangsiz undoshlar sanaladi. C) Sonorlarga mansub undoshlardan ikkitasi sirg’aluvchi undoshlar sanaladi. D) Sonor undoshlar jarangsiz juftiga ega emas. 8 / 40 Payt, fursat, mahal, chog’, palla, muddat, dam, on, lahza. Yuqoridagi sinonim so’zlardan qaysi biri “ko’pincha ma’lum ish uchun lozim bo’lgan, shu ishga belgilangan vaqt” ma’nosini bildiradi? A) lahza B) on C) fursat D) payt 9 / 40 Ayol kishiga Qo‘l ko‘tarish nimaligin bilurmisan? Ayt! Sen-ku odam bolasisan, Qaysi bir hayvon Emayotib, uzib olar onasin ko‘ksin. Shohlarni-ku qo‘ya turay, payg‘ambarlar ham, Nabilar ham tug‘ilgan-ku ayol zotidan. Unutibsan, Senga bir vaqt aytib bergandim, To‘maris deb atalguvchi yovqur momomiz Turon zamin erki uchun maydonga chiqib, Eron shohin kallasini qonga bo‘ktirgan. u ham ayol bo‘lgan, Bilib qo‘y, o‘g‘lim! Rafiqasiga qo‘l ko‘targan o‘g‘ilga qarata ota tomonidan aytilgan ushbu misralar “Sohibqiron” dramasida qaysi qahramonga qarata aytilganligini aniqlang? A) Mironshoh mirzo B) Shohrux mirzo C) Umarshayx mirzo D) Jahongir mirzo 10 / 40 Yangidan o’zida kuch-g’ayrat tuyardi, kelajagiga, o’z maqsadlariga erishishga umid uyg’onardi. Berilgan gap tarkibida fonetik o’zgarish asosida yozilgan so’zlar haqida to’g’ri fikrni toping. 1)Ushbu gap tarkibida fonetik o’zgarish hodisasi sodir bo’lmagan. 2)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlarda tovush tushgan va almashgan. 3)Fonetik o’zgarishga uchragan so’zlar soni 3 ta. 4)Fonetik o’zgarishga uchragan barcha so’zlarda tovush tushgan. A) 2, 3 B) 1, 2, 3 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 4 11 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) xilof – g‘ilof B) boshlamoq – boplamoq C) chiroq – yiroq D) sanoq – sadoq 12 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avay+la+y+lik B) ava+y+la+y+lik C) avayla+y+lik D) avayla+ylik 13 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 5ta B) 7ta C) 8ta D) 6ta 14 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. B) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. C) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. D) Egaligicha qoladi. 15 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. B) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. C) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. D) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. 16 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 5ta B) 2ta C) 3ta D) 4ta 17 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa B) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa C) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan D) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 18 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Fe’lning orttirma nisbati B) Noaniq fe’l C) Fe’lning o’zlik nisbati D) Fe’lning kichraytirma nisbati 19 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ammo, lekin, biroq, va B) Hech kim, hech narsa C) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa D) Go'yo, hatto, ba’zan 20 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Xijolat, hijjalamoq, exson B) Hayol, hayot, harbiy C) Hasad, hasharot, hilqat D) Taxsin, tanbex, extirom 21 / 40 Qaysi gapda to‘ldiruvchi vazifasidagi so‘zda paronim bilan bog‘liq xatolik bor? A) Yomon yo‘ldosh yov bo‘lar, ravon yo‘lda g‘ov bo‘lar. B) Uzuk va zirak, tillaqosh va zebigardonlardan quti-quti yig‘gan edi. C) Ishning suratini oshirishimiz, kuniga yuz tup olma ko‘chatini o‘tkazishimiz kerak. D) Kimki birovga choh qazisa, unga o‘zi yiqiladi. 22 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 2ta B) 4ta C) 6ta D) 3ta 23 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. B) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. C) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. D) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. 24 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. B) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. C) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. D) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. 25 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) sifatdosh B) ravishdosh C) harakat nomi D) sof fe’l 26 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. B) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. C) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. D) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. 27 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. B) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. C) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. 28 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar B) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari C) O’zak-negiz qo’shimchalari D) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar 29 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 5 ta B) 8 ta C) 6 ta D) 7 ta 30 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush tushishi va tovush almashishi B) tovush tushishi C) tovush almashishi D) tovush almashishi va orttirilishi 31 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Ulug’, cho’pon, el, botir B) G’isht, hayo, kasr, o’zbek C) Sabr, niyat, oqil, ro’mol D) Belbog’, dehqon, fikr, kishi 32 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Qiyoslash mazmuni B) Payt mazmuni C) Izohlash mazmuni D) Zidlash mazmuni 33 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 1,2,3 C) 1,2,4 D) 2,3,4 34 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. B) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. C) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. D) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. 35 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. B) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. C) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. D) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... 36 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. B) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. C) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. D) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. 37 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) majhul nisbat B) orttirma nisbat C) o‘zlik nisbat D) birgalik nisbat 38 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. B) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. D) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 39 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) har xil, shunchaki B) manmanlik, o‘zboshimcha C) o‘zboshimcha, o'zbilarmon D) o‘shanday, shunaqa 40 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. B) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. C) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. D) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 10 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11