Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 108 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 5 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Har xil odamlarning fe`l-atvori va ahvoli; yaxshi fe`l xosiyati va yomon xislat kasofati; turli foydali kuzatishlar va misollar haqida uch qismdan iborat asarni aniqlang. A) "Mahbub ul-qulub" B) "Saddi Iskandariy" C) "Hayrat ul-abror" D) "Mezon ul-avzon" 2 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda fonetik o`zgarish asosida yozilgan so`z qanday bo`lak vazifasida kelgan? Ularning uyidagi gullarning-ku son-sanog`i yo`q. A) ega B) sifatlovchi aniqlovchi C) qaratqich aniqlovchi D) murakkab ot kesim 3 / 30 “Olov sochlar” “O`lim yovga” kabi to`plamlar muallifi kim? A) Hamid Olimjon B) G`afur G`ulom C) Maqsud Shayxzoda D) Zulfiya 4 / 30 Urush - quyon ovi emas. Ushbu gapdagi tirening ishlatilish sababini aniqlang. A) izohlash munosabati bo`lgani uchun B) o`xshatish munosabati ifodalangani uchun C) bu gapda tire ishlatilmaydi, chunki ot kesim tarkibida bog`lama bor D) ega ma`nosi ta`kidlangani uchun 5 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi B) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi C) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi D) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar 6 / 30 Nutq tovushlari tizimini tilshunoslikning qaysi bo`limi o`rganadi? A) orfografiya B) orfoepiya C) grafika D) fonetika 7 / 30 Qaysi qatorda ismlarni kesim sifatida shakllantiruvchi va ega bilan munosabatini ifodalovchi qo`shimchalar berilgan. A) -man, -san, -dir B) -dir, -day, -dek C) -ga, -da, -dan D) -cha, -lar, -man 8 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 5 B) 4 C) 2 D) 3 9 / 30 Bosh gap egasi noma`lum gap bo`lgan ergashgan qo`shma gapni aniqlang. A) Odamlar siz bilan odatdagidek gaplashishni xohlamasa aybni o`zingizdan qidiring. B) Dushman oz deb g`ofil bo`lmaslik kerak, chunki ko`p o`tinni ozgina o`t kuydiradi. C) Odamning shunday do`stlari bo`ladiki, ularning har biri bilan fe’liga qarab gaplashishga to`g`ri keladi. D) Har kishi el uchun tpsa agar ranj, Oqibat muyassar bo`lar unga ganj 10 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) vositasiz va vositali to`ldiruvchi B) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi C) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi D) faqat vositasiz to`ldiruvchi 11 / 30 Bir g`uncha edingiz yel ham tegmagan, ifor taralardi sizdan muattar. Gapdagi hid bilduruvchi sifat qaysi bo`lakka tobelangan ? A) egaga B) kesimga C) holga D) to`ldiruvchiga 12 / 30 Qaysi javobda omonim asosga omonim qo`shimcha qo`shilishidan hosil bo`lgan shakldoshlik xususiyatiga ega bo`la oladigan so`z(lar) berilgan? 1) tilim; 2) bo`g`ma; 3) kechik; 4) oqar A) 4 B) 1, 2, 3, 4 C) 1, 3, 4 D) 2, 4 13 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. B) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. C) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. D) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. 14 / 30 Qaysi qatorda metafora usuli bilan ma`no ko`chgan so`z qatnashgan? A) Qalam ushladimmi, demak, o`yin bas… B) Yuragini ezib turgan tuyg`ular biroz chekinganday bo`ldi C) Alisher Navoiy vafotini eshitib, butun Hirot yig`ladi D) Bu darddan qora boshim oqardi 15 / 30 O`qituvchilik so`zi haqida to`g`ri hukmni toping. A) faoliyat jarayon oti B) shaxs oti C) tub ot D) narsa oti 16 / 30 Quyida berilgan gardagi fe`l yasovchi qo`shimchalar soni qaysi javobda to`g`ri ko`rsatilgan? Chollar kulgidan qotib qoldilar, ularning burishgan yuzlari ruhlanib ko`zlarini kulgu namladi A) 5 ta B) 2 ta4 ta C) 4 ta D) 1 ta 17 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. B) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. C) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. D) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. 18 / 30 qol, qor, qot so`zlarining ma`nolarini farqlashga xizmat qilayotgan tovushlarni aniqlang. A) til oldi undoshi B) bo`g`iz undoshi C) til orqa undoshi D) chuqur til orqa undoshi 19 / 30 "Uch og`ayni botirlar" ertagida "Podshohlik - qonxo`rlik demak" degan fikrni kim aytgan? A) kenja botir B) Vazir C) Podshoh D) to`ng`ich botir 20 / 30 Jinoyatchilar to`dasiga qo`shilib qolgan erka o`g`il Hamidulla O`lmas Umarbekovning qaysi asari qahramoni? A) "Sevgim sevgilim" B) "Odam bo`lish qiyin" C) "Fotima va Zuhra" D) "Urush farzandi" 21 / 30 Bag`rim yoniq, yuzim qora, ko`nglim siniq, bo`yim bukik, sening ziyoratingga keldim sultonim. Gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so`zlar soni nechta? A) 4 ta B) 2 ta C) 3 ta D) 5 ta 22 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1 B) 1,3 C) 4 D) 1,4 23 / 30 So`zlarning borliqdagi ma`lum narsa, belgi-xususiyat, harakat-holatlarni bildirishi ularning qanday ma`nolari hisoblanadi? A) morfologik ma`nolari B) grammatik ma`nolari C) so`zlarning ko`chma ma`nolari D) lug`aviy ma`nolari 24 / 30 O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun qo`llangan gapni aniqlang. A) Biz o`z tuprog`imizni ko`z qorachig`iday asraymiz. B) Olma o`zi pishib, o`zi to`kildi. C) O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun ishlatilmaydi. D) Rostini aytsam, o`zim ham unchalik yomon bola emasman. 25 / 30 Qo`shma gapning ikkinchi qismida qo`llanadigan bo`g`lovchilar qatorini aniqlang. A) toki, shuning uchun, bilan, hamda, basharti B) ammo, lekin, agar, chunki, negaki C) chunki, negaki, balki, ammo, lekin, biroq, ya`ni D) chunki, negaki, goh...goh, balki, mabodo 26 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, balki B) –u, -yu, -da, ba’zan C) –u, -yu, -da, na….na D) –u, -yu, -da, xoh 27 / 30 Birikma tarkibidagi tobe so`z turlangan javobni toping. A) yoppasiga ommalashmoq B) birdaniga yopirilmoq C) to`satdan kelmoq D) g`alabaga intilmoq 28 / 30 Qaysi maqoldagi so`zlar tarkibida chuqur til orqa undoshlari ishtirok etmagan? A) O`ylamay qilingan ish, Boshga keltirar tashvish. B) Sinamagan otning sirtidan o`tma! C) Ayibsiz do`st axtargan do`stsiz qolar. D) Maqtanma g`oz, hunaring oz! 29 / 30 Navoiy "Xamsa"ning qaysi qahramonini "bir yilda Qur`oni karimni yod oldi", deydi? A) Qaysni B) Shayx San`onni C) Farhodni D) Shayx Roziyni 30 / 30 Bir asrcha muqaddam yozilgan bo`lsa-da, mustaqil O`zbekiston gerbidagi tasvirni yodga soladigan “Boshlar uzra soya salqin, Humo yetkur” misralari qaysi shoir she’ridan o`rin olgan? A) Cho`lpon B) Hamza C) Avloniy D) Zavqiy 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2