Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 100 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 2 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 “Ayamning hadeganda tiliga chiqavermaydigan allanechuk og`ir pinhoniy bir dardi bor edi. Ko`pincha ishdan qaytib, huzurlariga kirsam, ko`zlari namiqqan, yuzlari tund bo`lar edi. - Yana yig`ladingizmi, aya? - Yo`q, bolam, nega yig`lay? Shunchaki siqildim-da, - derdilar ayam shikasta ovozda”. Ushbu tarjimayi hol qaysi shoir hayotiga aloqador? A) Tohir Malik B) O`tkir Hoshimov C) Shukur Xolmirzayev D) Ozod Sharafiddinov 2 / 30 O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun qo`llangan gapni aniqlang. A) Rostini aytsam, o`zim ham unchalik yomon bola emasman. B) O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun ishlatilmaydi. C) Biz o`z tuprog`imizni ko`z qorachig`iday asraymiz. D) Olma o`zi pishib, o`zi to`kildi. 3 / 30 Haqiqat tikanli gulaga o`xshaydi, shuning uchun ham u hidlashni bilmaganlarning burniga sanchiladi. Berilgan qo`shma gapning bosh gap qismidagi yasama so`zning lug`aviy shakl yasovchisi quyidagi qaysi shakil bilan omonimlik hosil qiladi? A) fe’lning ortirma daraja shaklini hosil qiluvchi qo`shimcha bilan B) fe’l yasovchi qo`shimcha bilan C) Birlik nisbat shakli bilanq D) III shaxs ko`plikni ifodalovchi shaxs-son 4 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) faqat vositasiz to`ldiruvchi B) vositasiz va vositali to`ldiruvchi C) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi D) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi 5 / 30 Nutq tovushlari tizimini tilshunoslikning qaysi bo`limi o`rganadi? A) fonetika B) grafika C) orfoepiya D) orfografiya 6 / 30 Maqsad bog`lovchisi qo`llangan ergashgan qo`shma gapni toping. A) Ona yerimizni asrang, toki bu meros avlodlarga sog`-omon yeta olsin. B) Ular mening aytganimni qilishadi. chunki men oilamizning kenjatoyiman. C) Odamlar yaxshi yashasin deb, mahallamizni obod qildik. D) Hosil mo`l bo`lishi uchun, bahordan ter to`kdik. 7 / 30 Berilgan qaysi gap tarkibida fonetik o`zgarish asosida yozilgan yasama sifat mavjud? A) O`g`lim, unutmaginki, yoqimli do`st suhbati olis yo`lni yaqin qiladi. B) Barmog`ida sarg`ish, ko`kimtir bo`yoq izlari bor ediwd C) Barcha javoblara fonetik o`zgarish asosida yozilgan yasama sifat mavjud D) Uning chaqnoq ko`zlari, siyrak qoshi, o`ychan turishi katta bardoshi, sadoqatini aks ettirib turardi. 8 / 30 Bag`rim yoniq, yuzim qora, ko`nglim siniq, bo`yim bukik, sening ziyoratingga keldim sultonim. Gapda fonetik yozuv qoidasi asosida yozilgan so`zlar soni nechta? A) 4 ta B) 3 ta C) 2 ta D) 5 ta 9 / 30 Qaysi javobda keltirilgan so`zlar to`g`ri yozilgan? A) oynai jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar B) oynayi jahon, tarjimai hol, nuqtai nazar C) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtai nazar D) oynayi jahon, tarjimayi hol, nuqtayi nazar 10 / 30 Ega ergash gapli qo`shma gapni aniqlang. A) Tanlov katta bo`lsa ham, ular ishonch bilan kelishgan. B) O`qish davrida Mavlonqulov qayerda bo`lsa, Mutalov ham shu erda bo`lar edi. C) Bu bo`stonda do`stlar bermasa ko`mak, Nasib bo`lmas maqsad gulini termak. D) Kim mehnat qilsa, rohat ko`radi. 11 / 30 Qaysi javobda Cho`lponning “Kecha va kunduz” romani qahramonlari to`g`ri ko`rsatilgan? A) Enaxon, Xolmat, Sultonxon B) Ostonaqul, Anvarbek, Xadicha C) Zebi, Miryoqub, Hasanali D) Akbarali mingboshi, Miryoqub, Ra’no 12 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 13 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. B) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. C) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 14 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda fonetik o`zgarish asosida yozilgan so`z qanday bo`lak vazifasida kelgan? Ularning uyidagi gullarning-ku son-sanog`i yo`q. A) murakkab ot kesim B) sifatlovchi aniqlovchi C) qaratqich aniqlovchi D) ega 15 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 4 B) 1 C) 1,4 D) 1,3 16 / 30 Bosh gap egasi noma`lum gap bo`lgan ergashgan qo`shma gapni aniqlang. A) Dushman oz deb g`ofil bo`lmaslik kerak, chunki ko`p o`tinni ozgina o`t kuydiradi. B) Odamning shunday do`stlari bo`ladiki, ularning har biri bilan fe’liga qarab gaplashishga to`g`ri keladi. C) Odamlar siz bilan odatdagidek gaplashishni xohlamasa aybni o`zingizdan qidiring. D) Har kishi el uchun tpsa agar ranj, Oqibat muyassar bo`lar unga ganj 17 / 30 Bir g`uncha edingiz yel ham tegmagan, ifor taralardi sizdan muattar. Gapdagi hid bilduruvchi sifat qaysi bo`lakka tobelangan ? A) holga B) to`ldiruvchiga C) kesimga D) egaga 18 / 30 Qaysi qatorda barcha so`zlarda nuqtalar o`rniga o unlisi yoziladi? A) ashq..l-dashq..l, tan..var, zalv..rli B) z..mon, s..vol, j..vob C) taq..zo, taks..motor, par..voz D) tomosh.., mardonav..r, devonav..r 19 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) Kul Tigin bitiktoshidan B) “Devonu lug`atit-turk” asaridan C) “Qutadg`u bilig” dostonidan D) Tunyuquq bitiktoshidan 20 / 30 Qaysi qatorda metafora usuli bilan ma`no ko`chgan so`z qatnashgan? A) Alisher Navoiy vafotini eshitib, butun Hirot yig`ladi B) Bu darddan qora boshim oqardi C) Qalam ushladimmi, demak, o`yin bas… D) Yuragini ezib turgan tuyg`ular biroz chekinganday bo`ldi 21 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi B) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi C) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi D) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar 22 / 30 Navoiy "Xamsa"ning qaysi qahramonini "bir yilda Qur`oni karimni yod oldi", deydi? A) Farhodni B) Qaysni C) Shayx Roziyni D) Shayx San`onni 23 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi B) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi C) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar D) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi 24 / 30 Nisbat qo`shimchasi vositasida o`timsiz fe’lga aylanishi mumkin bo`lgan o`timli fe’llar berilgan qatorni aniqlang. A) quvnamoq, jilmaymoq B) kiymoq, taramoq C) yuvmoq, yayramoq D) qochmoq, yonmoq 25 / 30 Qaysi javobda nomi keltirilgan asar nemis adaboyitining yirik vakili Haynrix Haynening ballada janrida yozilgan asari hisoblanadi? A) “Germaniya, Qish ertagi” B) “Yo`l lavhalari” C) “Qullar kemasi” D) “Sileziya to`quvchilari” 26 / 30 So`zning yumshog`i g`azabni so`ndiradi, so`zning qattig`i esa odamni o`ldiradi. Ushbu gapda tovush almashinishi hodisasi so`zga qanday qo`shimcha(lar) qo`shilishi natijasida yuz bergan? 1) so`z yasovchi qo`shimcha; 2) Lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha 3) sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha A) 2,3 B) 2 C) 1,3 D) 1,2 27 / 30 Quyida keltirilgan qo`shma gapning turini aniqlang. Bilgilki, bolalarim uch kundan buyon hech bir taom yemas edilar va men hech iloj topmay yurdi. A) murakkab qo`shma gap B) bog`langan qo`shma gap C) bog`lovchisiz qo`shma gap D) ergashgan qo`shma gap 28 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. B) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. C) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. D) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. 29 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. B) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. C) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. D) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. 30 / 30 Qo`shma gapning ikkinchi qismida qo`llanadigan bo`g`lovchilar qatorini aniqlang. A) chunki, negaki, goh...goh, balki, mabodo B) ammo, lekin, agar, chunki, negaki C) chunki, negaki, balki, ammo, lekin, biroq, ya`ni D) toki, shuning uchun, bilan, hamda, basharti 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2