Uy » Abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent » Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 Ona tili va adabiyot abituriyent Ona tili va adabiyot abituriyent testi №1 InfoMaster Aprel 5, 2022 103 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 3 123456789101112131415161718192021222324252627282930 Vaqtingiz tugadi! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №1 1 / 30 Asosiy yumushing shuki, boshliqning buyruqlarini bajarasan. Qo'shma gap turini aniqlang? A) aniqlovchi ergash gapli qo‘shma gap B) kesim ergash gapli qo‘shma gap C) to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gap D) hol ergash gapli qolshma gap 2 / 30 So`zning yumshog`i g`azabni so`ndiradi, so`zning qattig`i esa odamni o`ldiradi. Ushbu gapda tovush almashinishi hodisasi so`zga qanday qo`shimcha(lar) qo`shilishi natijasida yuz bergan? 1) so`z yasovchi qo`shimcha; 2) Lug`aviy shakl yasovchi qo`shimcha 3) sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha A) 2 B) 1,2 C) 1,3 D) 2,3 3 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda qo`llanilgan yasama so`zlar sonini aniqlang. Siz borliqning mo`jizakor qudratini, shiddatkor sevgi bo`ronini, bunyodkorlik, ijodkorlik girdobini intiqlik bilan kutganingiz: poklanishni, bardamlik, yangilanish, yengillik, saxiylik va mehrni o`zingizga sindirasiz. A) 12 B) 11 C) 9 D) 10 4 / 30 Tarkibida o‘zaro shakldosh so‘z yasovchi qo‘shimcha ishtirok etgan bir necha ergash gapli murakkab qo‘shma gapni aniqlang. A) Suv ko‘p bo‘lsa, ekinlar yaxshi o‘sadi, dasturxon to‘kin bo‘ladi. B) Sen nimani istasang, nimani so‘rasang, o‘shani muhayyo qilamiz. C) Xalqimiz shuni istaydiki, yurtimiz tinch bo‘lsin, farzandlarimiz o‘kinch nimaligini bilmasin. D) Istagimiz shuki, hayot farovon bo‘lsin, hech kim yomonlik ko‘rmasin. 5 / 30 Qaysi javobda vazifadosh zidlov bo`lovchilari keltirilgan? A) –u, -yu, -da, ba’zan B) –u, -yu, -da, balki C) –u, -yu, -da, na….na D) –u, -yu, -da, xoh 6 / 30 Qaysi javobda o`zlik olmoshi ta`kid ma`nosini ifodalash uchun xizmat qilgan gap(lar) to`g`ri ko`rsatilgan? Rostini aytsam, men o`zim ham unchalik yomon bola emasman. O`zi dumaloq, qor kabi oq. Ikromjon xotinini qoldirib, o`zi idora tarafga qarab ketdi. 4. O`zingni er bilsang, o`zgani sher bil. A) 1, 3, 4 B) 1, 2 C) 1 D) 1, 2, 3, 4 7 / 30 Quyidagi berilgan tez aytishning qaysi birida ravish ishtirok etmagan? A) O`tkir o`tkir o`roqda o`t o`rdi. B) Norning nordon anori narida. C) Hali, Vali, Soli sholi o`rdi. D) Erkin ertagi ekin ekishni ertaga ertalab eplaydi. 8 / 30 Qaysi gapda ravishdan yasalgan fe`llar berilgan? A) Mirtursun Xalifaning terakzoriga yaqinlashgach, qadamini sekinlatdi. B) Peshonangiz devorga qarsillab urilganidan keyin esingiz kiradi. C) Izg`irindan ko`zlar yoshlandi, oyoq ostidagi qor g`irchillaydi. D) Shokarim uxladimi, yo`qmi, bilolmadi. 9 / 30 O`quv darsliklarida berilgan qaysi xalq dostonlari Ergash Jumanbulbul o`g`lidan yozib olingan. A) “Alpomish”, “Rustamxon”, “Kuntug`mish” B) “Alpomish”, “Rustamxon” C) “Rustamxon”, “Kuntug`mish”, “Ravshan” D) “Kuntug`mish”, ”Ravshan” 10 / 30 Bosh gap egasi noma`lum gap bo`lgan ergashgan qo`shma gapni aniqlang. A) Dushman oz deb g`ofil bo`lmaslik kerak, chunki ko`p o`tinni ozgina o`t kuydiradi. B) Har kishi el uchun tpsa agar ranj, Oqibat muyassar bo`lar unga ganj C) Odamlar siz bilan odatdagidek gaplashishni xohlamasa aybni o`zingizdan qidiring. D) Odamning shunday do`stlari bo`ladiki, ularning har biri bilan fe’liga qarab gaplashishga to`g`ri keladi. 11 / 30 Qaysi maqoldagi so`zlar tarkibida chuqur til orqa undoshlari ishtirok etmagan? A) Ayibsiz do`st axtargan do`stsiz qolar. B) Sinamagan otning sirtidan o`tma! C) O`ylamay qilingan ish, Boshga keltirar tashvish. D) Maqtanma g`oz, hunaring oz! 12 / 30 Quyidagi keltirilgan gapda fonetik o`zgarish asosida yozilgan so`z qanday bo`lak vazifasida kelgan? Ularning uyidagi gullarning-ku son-sanog`i yo`q. A) ega B) qaratqich aniqlovchi C) sifatlovchi aniqlovchi D) murakkab ot kesim 13 / 30 Bir g`uncha edingiz yel ham tegmagan, ifor taralardi sizdan muattar. Gapdagi hid bilduruvchi sifat qaysi bo`lakka tobelangan ? A) egaga B) kesimga C) to`ldiruvchiga D) holga 14 / 30 Qaysi javobda omonim asosga omonim qo`shimcha qo`shilishidan hosil bo`lgan shakldoshlik xususiyatiga ega bo`la oladigan so`z(lar) berilgan? 1) tilim; 2) bo`g`ma; 3) kechik; 4) oqar A) 2, 4 B) 1, 3, 4 C) 4 D) 1, 2, 3, 4 15 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi B) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi C) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi D) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar 16 / 30 "Uch og`ayni botirlar" ertagida "Podshohlik - qonxo`rlik demak" degan fikrni kim aytgan? A) Podshoh B) to`ng`ich botir C) Vazir D) kenja botir 17 / 30 Quyida berilgan gardagi fe`l yasovchi qo`shimchalar soni qaysi javobda to`g`ri ko`rsatilgan? Chollar kulgidan qotib qoldilar, ularning burishgan yuzlari ruhlanib ko`zlarini kulgu namladi A) 5 ta B) 4 ta C) 2 ta4 ta D) 1 ta 18 / 30 Har xil odamlarning fe`l-atvori va ahvoli; yaxshi fe`l xosiyati va yomon xislat kasofati; turli foydali kuzatishlar va misollar haqida uch qismdan iborat asarni aniqlang. A) "Saddi Iskandariy" B) "Mahbub ul-qulub" C) "Mezon ul-avzon" D) "Hayrat ul-abror" 19 / 30 O`kin pushaymon bo`l, ko`rgiliging, taqdiring uchun, tarbiyat qilgan dono xoqoningga yemirilgan, qo`ldan ketgan yaxshi davlatingga. O`zing adashding, oraga yomonni kirgizding. Qurolli qaydan kelib tarqatib yubordi, nayzali qaydan kelib surib ketdi… Borgan yerda yaxshilik shu bo`ldi: qonning suvday oqdi, suyaging tog`day uyulib yotdi, bek bo`ladigan o`g`il bolang qul bo`ldi, suluv qiz bolang cho`ri bo`ldi”. Ushbu parcha qaysi asardan olingan? A) Tunyuquq bitiktoshidan B) “Qutadg`u bilig” dostonidan C) “Devonu lug`atit-turk” asaridan D) Kul Tigin bitiktoshidan 20 / 30 O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun qo`llangan gapni aniqlang. A) Olma o`zi pishib, o`zi to`kildi. B) Biz o`z tuprog`imizni ko`z qorachig`iday asraymiz. C) Rostini aytsam, o`zim ham unchalik yomon bola emasman. D) O`zlik olmoshi predmetni ko`rsatish uchun ishlatilmaydi. 21 / 30 Qaysi qatorda metafora usuli bilan ma`no ko`chgan so`z qatnashgan? A) Qalam ushladimmi, demak, o`yin bas… B) Yuragini ezib turgan tuyg`ular biroz chekinganday bo`ldi C) Alisher Navoiy vafotini eshitib, butun Hirot yig`ladi D) Bu darddan qora boshim oqardi 22 / 30 Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi A) Shaxs-son, zamon qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi B) Shaxs-son, zamon qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, bo`lishsizlik qo`shimchasi har ikki qismiga qo`shila oladi C) Shaxs-son qo`shimchasi qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga, zamon, bo`lishsizlik qo`shimchasi birinchi qismiga qo`shiladi D) Shaxs-son, zamon, bo`lishi-bo`lishsizlik qo`shimchalari qo`shma fe’lning ikkinchi qismiga qo`shiladi 23 / 30 Ilmiy uslubning xususiyatlari haqida berilgan qaysi hukm(lar) noto`g`ri ? 1) sof ilmiy uslubda fan yutuqlarininkeng ommaga yetkazish maqsad qilinadi; 2) ilmiy-ommabop uslubda ma`lum fan sohasiga doir atamalar qo`llansa ham, lekin bu atamalar xalqqa tushunarli bo`lishi uchun izohlanadi; 3) tarix va adabiyotshunoslik uslubi publitsistik uslubga yaqinroq turadi; 4) ilmiy ommabop uslubda eng yuqori darajadagi mavhumlashtirish orqali ilmiy xulosalarni bayon qilish kuchli bo`ladi. A) 1 B) 1,3 C) 4 D) 1,4 24 / 30 "Ravshan" dostoni voqealari haqida berilgan to`g`ri hukmni toping. A) Avazxonga Gulqiz degan barno suluvni kelin qilib tushirib berdilar B) Hasanxon Xon Dallini Vayangandan olib qochib kelib, qiriq kun shohona to`ylar berib, o`z rasm-rusmlari bilan oldi C) Hasanxonni Yunus pari tarbiyalab voyaga yetkazdi D) Go`ro`g`li Hasanxonni Xunxordan olib kelib o`ziga o`g`il qildi 25 / 30 Hayot mendan ayamadi ne`matlarini, Ne istasam, berdi doim, hech bir tonmayman. Ushbu parchada qaysi gap bo`laklari kesimga nisbatan o`rnini almashtirgan? A) faqat vositasiz to`ldiruvchi B) vositasiz va vositali to`ldiruvchi C) vositasiz to`ldiruvchi va daraja-miqdor holi D) vositasiz to`ldiruvchi va payt holi 26 / 30 Qayidagi misrada qo`llanilgan san`at turini aniqlang G`uncha sevunub to`niga sig`mas, O`xshatsam o`qung boshoqi birla. A) tajnis B) talmeh C) tashxis D) tazod 27 / 30 Shaxs yoki narsalarni bir- biri bilan qiyoslash ma`nosini qaysi kelishik shakli ifodalashi mumkin? A) tushum kelishigi B) qaratqich kelishigi C) chiqish kelishigi D) jo`nalish kelishigi 28 / 30 Quyida keltirilgan she`riy parchadagi yasama fe`llar sonini aniqlang. Jahon ichra tole izlab, Xalq nomidan dadil so‘zlab, Obod yurtning taxtin ko‘zlab Asragaymiz biz VATANni, Fido aylab jon-u tanni. A) 2 B) 4 C) 5 D) 3 29 / 30 Nutq tovushlari tizimini tilshunoslikning qaysi bo`limi o`rganadi? A) fonetika B) orfografiya C) orfoepiya D) grafika 30 / 30 qol, qor, qot so`zlarining ma`nolarini farqlashga xizmat qilayotgan tovushlarni aniqlang. A) til orqa undoshi B) chuqur til orqa undoshi C) til oldi undoshi D) bo`g`iz undoshi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni To'g'ri javob uchun 3,1 ball. Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Ona tili va adabiyot abituriyent testi №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot abituriyentlar uchun №2