Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 285 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. “Qutadg’u bilig” dostonida qaysi obraz adolat ramzi hisoblanadi? A) O’gdulmish B) O’zg’urmish C) Kuntug’di D) Oyto’ldi 2 / 25 2. Ot-kesim harakat nomi bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Chin so`zni yolg`on demak xo`b emas, dog`i chin degulik emas. B) Yaxshi ro’zg’or — jannat, yomon ro’zg’or — do’zax. C) O’zim har joydaman, ko’nglim sandadur D) Yo’qoling, siz bilan adi-badi aytishishga vaqtim yo’q! 3 / 25 3. Muqimiyning “Sayohatnoma” asarida qaysi joy firdavs bog‘iga o‘xshatiladi? A) O‘ltarma B) Oltiariq C) Do‘rmancha D) Roshidon 4 / 25 4. Men o‘qidim. Ushbu gap ega va kesimning ishtirok etish darajasiga ko‘ra qanday gap? A) sodda yoyiq gap B) so‘z-gap C) atov gap D) sodda yig‘iq gap 5 / 25 5. Bir so‘zdan iborat bo‘lib, tarkibga ajralmaydigan, boshqa so‘zlar bilan kengaya olish imkoniyatiga deyarli ega bo‘lmagan gaplar… A) to‘liq gap deyiladi B) to‘liqsiz gap deyiladi C) atov gap deyiladi D) so‘z-gaplar deyiladi 6 / 25 6. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) O‘zbekiston – Vatanim manim. B) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. C) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. D) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar 7 / 25 7. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. D) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi 8 / 25 8. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi B) aniqlovchi, ega, hol C) aniqlovchi, aniqlovchi, hol D) aniqlovchi, aniqlovchi 9 / 25 9. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “O‘rik gullaganda” B) “O‘zbekiston” C) “Qoraxat” D) “Na’matak” 10 / 25 10. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Rustamxon” B) “Ravshan” C) “Kuntug‘mish” D) “Alpomish” 11 / 25 11. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. B) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. C) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. D) Kechki ovqat pishirildi. 12 / 25 12. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) yara bor, yana bor, bor ket B) otashi bor, yarasi bor, yana bor C) dog‘ bor, yara bor, yana bor D) yarasi bor, yana bor, otashi bor 13 / 25 13. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) ilmiy insho B) adabiy insho C) rasmiy insho D) erkin insho 14 / 25 14. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” B) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” C) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” D) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” 15 / 25 15. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. B) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, C) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. D) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. 16 / 25 16. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) tajnis C) talmeh D) irsoli masal 17 / 25 17. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) badiiy B) publitsistik C) ilmiy D) rasmiy 18 / 25 18. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) ehtimol, shubhasiz, albatta B) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin C) evoh, beh-beh, uf D) hoy, duv-duv, qars-qurs 19 / 25 19. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani B) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi C) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi D) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani 20 / 25 20. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Atrof – juda go‘zal. B) Bugun mening darslarim – ko‘p. C) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 21 / 25 21. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) kesim, to‘ldiruvchi B) to‘ldiruvchi, aniqlovchi C) kesim, hol D) aniqlovchi, hol 22 / 25 22. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 2, 3, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 3, 4, 5, 6 D) 1, 4, 5, 6 23 / 25 23. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) quvonib gapirmoq C) taklif, mulohazalar D) gul bilan bulbul 24 / 25 24. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) ramal, hazaj, mutaqorib B) ramal, rajaz, mutaqorib C) mutaqorib, hazaj, rajaz D) ramal, hazaj, rajaz 25 / 25 25. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) farovon hayotni ulug‘lash B) vafodorlik C) xalqparvarlik D) zolimlik va jafokorlikni qoralash 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2