Uy » Online olimpiada » Ona tili va adabiyot olimpiada » 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Ona tili va adabiyot olimpiada 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 InfoMaster Dekabr 16, 2022 145 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 3 0 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 8-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 07.12.2022 yil oo.uzedu.uz olimpiada savollari! 1 / 25 1. Chinliklar “Qutadg‘u bilig ”asarini qanday antaganlar? A) “Ziynat ul-umaro” B) “Amin ul- mamlakat” C) “Adab ul-muluk” D) “Shohnomai turkiy” 2 / 25 2. Quyidagi qaysi gapda ega bilan ot kesim orasida tire ishlatilishi lozim? A) Do‘stlarimni yaxshi ko‘raman. B) Kitob bilim manbayi. C) Hammayoq top-toza chiroyli. D) Men baxtli insonman. 3 / 25 3. Yozuvchilar, shoirlar, olimlar tomonidan ishlangan, qat’iy me’yorlarga ega bo‘lgan nutq ko‘rinishiga nima deyiladi? A) og‘zaki nutq B) nutq uslubi C) adabiy nutq D) yozma nutq 4 / 25 4. Olamda katta voqealar ro’y berganda, kichik voqealar ham och tomirlarini cho’zib, fursatni qo’ldan bermay, o’z huquqlarini talab etadi? Ushbu misralar qaysi asardan olingan? A) “Shohnoma” B) ”Qochoq” C) “Shinor” D) “Nur va soyalar” 5 / 25 5. Undov gap so‘roq gapdan hosil bo‘lgan bo‘lsa qanday tinish belgisi qo‘yiladi? A) nuqta B) vergul C) avval so‘roq, keyin undov belgisi qo‘yiladi. D) so‘roq 6 / 25 6. Undov so‘zlar berilgan javobni aniqlang. A) hoy, duv-duv, qars-qurs B) eh, g‘ir-g‘ir, ofarin C) ehtimol, shubhasiz, albatta D) evoh, beh-beh, uf 7 / 25 7. Oybekning qaysi she’ri erksizlik, tutqunlikka bo‘ysunmagan ijodkor ruhning, olamni qutqaruvchi bezavol go‘zallikning so‘nmas timsoli bo‘lib qoldi. A) “Na’matak” B) “O‘rik gullaganda” C) “Qoraxat” D) “O‘zbekiston” 8 / 25 8. Badiiy asarda biror voqea-hodisa, tarixiy fakt, adabiy yoxud afsonaviy qahramon nomini tilga olish yoki unga ishora qilib o‘tish qaysi badiiy san’atni vujudga keltiradi? A) tanosub B) irsoli masal C) tajnis D) talmeh 9 / 25 9. ““Sen yetim emassan” she’ridan olgan taassurotlarim” nomli insho inshoning qaysi turiga kiradi? A) erkin insho B) rasmiy insho C) adabiy insho D) ilmiy insho 10 / 25 10. Yer qish uyqusidan uyg‘ondi. Bahorning mayin sabolari esa boshladi. Ariqlarning bo‘yi yam-yashil maysalar bilan qoplandi, daraxtlar kurtak chiqarib, ifor isli naparmon gullar bilan bezandi. Loyshuvoq tomlarda lolaqizg‘aldoqlar yal-yal yondi. Dalalardan yengil hovur ko‘tarilib, qirlarda anvoyi chechaklar ochildi. Qishloq va shaharlarning tor ko‘chalarida, maydonlarida bola-baqra ko‘paydi. Kichkintoylar akalari yasab bergan «laylak»larni uchiraman deb jonlari halak. Ahyon-ahyonda turnalar arg‘imchoq solib uchib o‘tishadi. Ularning dilni entiktiruvchi “qurey-qurey”lari osmonni tutadi... Ushbu matn qaysi nutq uslubiga tegishli? A) rasmiy B) publitsistik C) badiiy D) ilmiy 11 / 25 11. Qaysi gapda kesim vazifasini bajargan sifatlanmish qatnashgan? A) Insonni sog‘lom qiladigan jismoniy mashqlardir, uning ma’naviyatini boyitadigan esa badiiy adabiyotdir. B) Bilagi zo‘r birni yiqar, bilimi zo‘r mingni yiqar C) Ko‘p so‘zning ozi yaxshi, oz so‘zning o‘zi yaxshi. D) O‘zbekiston – Vatanim manim. 12 / 25 12. So‘zlarning tobe bog‘lanishini aniqlang. A) dam o‘qiydi, dam yozadi B) quvonib gapirmoq C) taklif, mulohazalar D) gul bilan bulbul 13 / 25 13. Xalq dostonlariga xos qaysi xususiyat yirik dostonchilik maktablarining paydo bo‘lishiga sabab bo‘ldi? A) asosan, do‘mbira jo‘rligida aytilishi B) ijrochidan ham badihada, ham ijroda katta ijodiy mahorat talab qilishi C) xalq og‘zaki ijodida qadimiy epik an’ana hisoblangani D) og‘izdan og‘izga o‘tib avloddan avlodgacha yetib kelgani 14 / 25 14. Aruzdagi qaysi vaznlar o‘zbek she’riyatida eng ko‘p qo‘llanadi? A) mutaqorib, hazaj, rajaz B) ramal, rajaz, mutaqorib C) ramal, hazaj, rajaz D) ramal, hazaj, mutaqorib 15 / 25 15. Qaysi qatorda egasi noma’lum gap berilgan? A) Dam olish kuni sayohatga borish kerak. B) Bugun teatrga borishimiz lozim edi. C) Kechki ovqat pishirildi. D) Eshik ochiq bo‘lsa ham so‘rab kir. 16 / 25 16. Hammamizning onamizdir shu Vatan, Yov qoldirgan siynasida ming tikan, Tirikmiz-ku, uni tozalash bizdan, Yur, o‘g‘lonim, elni ko‘tarish uchun. Ushbu she’riy parchada qaysi so‘z turkumlari kesim vazifasida kelgan? 1) ot; 2) sifat; 3) ravish; 4) olmosh; 5) fe’l; 6) son. A) 3, 4, 5, 6 B) 1, 2, 4, 5 C) 2, 3, 5, 6 D) 1, 4, 5, 6 17 / 25 17. Bu gapning butun dahshati shu tobda bilindi. Ushbu gapdagi olmoshlarning vazifasini toping. A) aniqlovchi, aniqlovchi, hol B) aniqlovchi, aniqlovchi, aniqlovchi C) aniqlovchi, aniqlovchi D) aniqlovchi, ega, hol 18 / 25 18. Ko‘ngluma har yonki boqsam, dog‘i bor, Har necha dardimni desam, dog‘i bor. Qilcha tanga bori ishqing yor edi, Bir sori bo‘ldi firoqing dog‘i bor. (Lutfiy) Ushbu tuyuqda keltirilgan dog‘i bor tajnisli qofiyasining ma’nosi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) dog‘ bor, yara bor, yana bor B) yarasi bor, yana bor, otashi bor C) otashi bor, yarasi bor, yana bor D) yara bor, yana bor, bor ket 19 / 25 19. Qaysi gapda otlashgan sifat bilan ifodalangan uyushiq ega mavjud? A) Dangasa va yalqovlar hech qachon sanoqda bo‘lmaydi B) Nodon aytur: g‘olib chiqdim, dono aytur: yo‘l berdim. C) Hayotda yaxshi ta’lim olgan va uni amalda qo‘llay bilganlar hech qachon qoqilmaydilar. D) Dono olg‘a boraturib, orqaga qarab qo‘yadi. 20 / 25 20. Qaysi gapda ega va ot kesim o‘rtasiga tire to‘g‘ri qo‘yilgan? A) Atrof – juda go‘zal. B) Bizning sinfimiz – sakkizinchi. C) Bugun mening darslarim – ko‘p. D) Maqsadimiz – a’lo o‘qish. 21 / 25 21. Ona tilini e’zozlashni, qadrlashni va asrashni ma’rifatli millatlardan o‘rganing. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifa bajargan? A) aniqlovchi, hol B) kesim, to‘ldiruvchi C) to‘ldiruvchi, aniqlovchi D) kesim, hol 22 / 25 22. Sodda gap berilmagan javobni aniqlang. A) Bu she’rni nafaqat menga bag‘ishlangani uchun, balki unda ulug‘ shoirning buloq suvlaridek musaffo qalbi mavj urib turgani uchun ham sevaman. B) Mamlakatimizning bayramlari ko‘p, lekin Navro‘zning shukuhi va tarovati o‘zgacha. C) Kampir ba’zan mudrab, ba’zan o‘g‘li bilan nimalarnidir gaplashib o‘tirardi, D) Mening fikrimcha, bizlarni jaholat qorong‘iligidan qutqarmoqchi bo‘lgan bu odamning maslahatlariga amal qilasiz. 23 / 25 23. Qaysi dostonda ishlatilgan “G‘aribning ko‘nglini ovlamoq savob”, “Qilichdan seskanmas botirning tani”, “Gavharni ne bilsin ushalgan sopol” kabi baytlar hikmatli so‘zlar darajasiga ko‘tarilgan? A) “Alpomish” B) “Rustamxon” C) “Ravshan” D) “Kuntug‘mish” 24 / 25 24. Navoiyning qaysi fardida shoirning hasbi holi ifodalangan? A) “Gardun gah manga jafo-u dunluq qildi…” B) “Men – sinuq, ko‘nglum – sinuq, sabrim uyi xud – yerga past…” C) “Yuqar yamonlig‘ angakim, kirar yamon el aro…” D) “Ulki, sanga eldin erur aybgo‘…” 25 / 25 25. Yuz jafo qilsa manga, bir qatla faryod aylamon, Elga qilsa bir jafo, ming qatla faryod aylaram. A. Navoiy qalamiga mansub ushbu mashhur bayt g‘oyasini aniqlang. A) vafodorlik B) farovon hayotni ulug‘lash C) zolimlik va jafokorlikni qoralash D) xalqparvarlik 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 7-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2