Boshlang’ich attestatsiya №12 Iyul 5, 2022Iyul 5, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №12 ga fikr bildirilmagan. 0% 27 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Bir kunda 5 ta tovuqqa 15 g bo‘r beriladi. 27 ta shunday tovuqqa qancha bo‘r beriladi? A) 9 g B) 81 g C) 90 g D) 3 g 2 / 40 2. Bishlang‘ich sinflarda o‘qish darsining necha qismi o‘qishni mashq qilishga ajratilishi lozim? A) 0.66666666666667 B) 0.5 C) 0.33333333333333 D) 0.5 3 / 40 3. Marsning harorati ... , ... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +170⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi +17⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi +100⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +107⁰C gacha, kechasi +100⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. Yovvoyi o'simliklar berilgan qatorni belgilang A) Cho'l yalpizi, namozshomgul, rayhon B) Jag'jag', atirgul, otquloq C) Sho'ra, saksovul, yantoq, qamish D) Sachratqio't, ajriq, tirnoqgul 5 / 40 5. 4<5, 17>16 shu matematik ifodalar nima deyiladi? A) Daraja B) Ildiz C) Tenglik D) Tengsizlik 6 / 40 6. Sinonim so'zlarni toping A) go'zal ,suluv ,chiroyli B) badjahl ,qaysar ,injiq C) tantiq, yalqov, beparvo D) Barchasi 7 / 40 7. Eni 9 sm ,bo'yi 6 sm bo'lgan to'rtburchakdan tomoni 3 sm bo'lfan kvadrat qirqib olindi .Qolgan qismining yuzini toping A) 48 B) 45 C) 46 D) 51 8 / 40 8. Ikkala orqa oyog'ida bir arslonning kuchi bor. Bu qasi hayvonga tegishli? A) Jayron B) Bug'u C) Ot D) Quyon 9 / 40 9. D tovushi joylashish o‘rniga ko‘ra qanday turga kiradi? A) til oldi B) Jarangli C) sirg‘aluvchi D) portlovchi 10 / 40 10. Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi B) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. C) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi D) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi 11 / 40 11. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir B) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 12 / 40 12. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish 13 / 40 13. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Tasvir, jamoaviy insho C) Muhokama, individual D) Hikoya, tasvir, muhokama 14 / 40 14. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Kompozitsion B) Mantiqiy C) Tipik kompozitsion D) Sintaksis 15 / 40 15. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) imloviy va punktuatsion B) sintaktik-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) lug‘aviy-uslubiy 16 / 40 16. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 17 / 40 17. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; D) O‘quvchilarning ijodkorligi 18 / 40 18. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 19 / 40 19. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-2 sinlar B) 2-3 sinflar C) 1-4 sinflar D) 3-4 sinflar 20 / 40 20. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish B) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash C) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat D) Barchasi to‘g‘ri 21 / 40 21. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi B) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. 22 / 40 22. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Ikki kun ichida C) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart D) Bir hafta davomida; 23 / 40 23. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi B) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir 24 / 40 24. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 25 / 40 25. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Hikoya,maqola, roman B) .Yozma bayon, insho C) Doklad, hisobot D) Roman, monografiya 26 / 40 26. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash B) Gap, so‘z va matn ustida ishlash C) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 27 / 40 27. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 35-40 daqiqa D) 30-35 daqiqa 28 / 40 28. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Lug‘aviy-uslubiy B) Morfologik-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Grammatik 29 / 40 29. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) B.2-sinfda C) 1-sinfda D) 4-sinfda 30 / 40 30. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Tashqi nutq B) Bog‘lanishli nutq C) Og‘zaki nutq D) Yozma nutq 31 / 40 31. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 32 / 40 32. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Mavzuni muhokama qilish; D) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish 33 / 40 33. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 3 bosqichda B) 5 bosqichda C) 4 bosqichda D) 6 bosqichda 34 / 40 34. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 6 ta C) 5 ta D) 7 ta 35 / 40 35. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama B) muhokama C) Tasvirlash,hikoya qilish D) Hikoya qilish, muhokama 36 / 40 36. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Gap B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Matn 37 / 40 37. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) reja tuzish; C) kompozitsion xatoga D) material to‘plashda 38 / 40 38. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Olmosh so‘z turkumi haqida bili C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 39 / 40 39. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 40 / 40 40. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi C) Bog‘lanishli nutq D) So‘z birikmasi va gap tuzish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf