Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 103 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. "Begona" sonni toping 3, 5, 7 , 11, 13, 15, 17. A) 15 B) 5 C) 3 D) 17 2 / 40 2. "Vatan mo‘tabardir" hikoyasining muallifi kim? A) Po‘lat Mo‘min B) Xurshid Davron C) Dilfuza Kamoljonova D) Orif To‘xtash 3 / 40 3. Marsning harorati ... , ... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +170⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi +100⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi +17⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +107⁰C gacha, kechasi +100⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. O'z ma'nosida berilgan jumlani toping A) Qattiq yer B) Qattiq shamol C) Qattiq gap D) Qattiq sovuq 5 / 40 5. So'zlovchi fikri qaratilgan shaxs yoki narsalarni bildiruvchi so'z birikmasi nima deyiladi? A) Undalma B) Ikkinchi darajali bo'lak C) Uyushiq bo'lak D) Birikma 6 / 40 6. "Ahillik uluğ baxt" ertagida donishmand cholning nechta õğli bõlgan? A) 7 B) 4 C) 6 D) 5 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1384 B) 1378 C) 1373 D) 1370 8 / 40 8. Ikki chiziqdan ko’tarilib yoziladigan harflar necha mm? A) 7 mm B) 8 mm C) 6mm D) 9 mm 9 / 40 9. Matematika fanini o'qitishning negizini nima tashkil etadi? A) Tenglamalar B) Misollar C) Taqqoslashlar D) Masalala 10 / 40 10. Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) To'g'ri proporsional B) Teng kuchli C) Teskari proporsional D) O'zgarmas 11 / 40 11. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 12 / 40 12. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 20-30 daqiqa 13 / 40 13. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi 14 / 40 14. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Og‘zaki nutq B) Bog‘lanishli nutq C) Yozma nutq D) Tashqi nutq 15 / 40 15. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 16 / 40 16. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Muhokama, individual C) Hikoya, individual D) Tasvir, jamoaviy insho 17 / 40 17. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. C) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi D) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish 18 / 40 18. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) material to‘plashda C) reja tuzish; D) kompozitsion xatoga 19 / 40 19. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Bir hafta davomida; D) Ikki kun ichida 20 / 40 20. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) sintaktik-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) Morfologik-uslubiy D) lug‘aviy-uslubiy 21 / 40 21. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Sintaksis B) Kompozitsion C) Mantiqiy D) Tipik kompozitsion 22 / 40 22. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) Bog‘lanishli nutq C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 23 / 40 23. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi B) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; C) So‘z boyligini oshiradi D) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi 24 / 40 24. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 7 ta C) 6 ta D) 5 ta 25 / 40 25. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Morfologik-uslubiy B) Lug‘aviy-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Grammatik 26 / 40 26. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z birikmasi B) Matn C) So‘z D) Gap 27 / 40 27. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish D) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir 28 / 40 28. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; D) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. 29 / 40 29. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) Imloviy va punktuatsion xatolar 30 / 40 30. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 1, 2, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 31 / 40 31. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama C) muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 32 / 40 32. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; 33 / 40 33. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 34 / 40 34. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 35 / 40 35. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 36 / 40 36. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) Barchasi to‘g‘ri D) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga 37 / 40 37. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Jamoaviy insholar C) Individual va jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 38 / 40 38. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) B.2-sinfda B) 4-sinfda C) 3-sinfda D) 1-sinfda 39 / 40 39. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 40 / 40 40. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Dialog tarzida C) Ichki nutq tarzida D) Monolog tarzida 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz