Informatika attestatsiya №6 Yanvar 21, 2022Yanvar 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Informatika attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 18 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Informatika fanidan attestatsiya savollari №6 6-sinf yangi darsligidan testlar qo'shildi! Test muallifi: Durbek Chinmirzayev Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Delphida StrToFloat xossasi nima vazifani bajaradi? A) butun sonni matn satriga o’zgatiradi B) matn satrini butun songa o’zgartiradi C) haqiqiy sonni matn satriga o’zgatiradi D) matn satrini haqiqiy songa o’zgartiradi 2 / 40 2. ASCII jadvaliga “W” belgisi 4-qator, A-ustunda joylashgan. Shu kompyuterga uzatish kodi qanday bo’ladi? A) 11110010 B) 1101110 C) 10101111 D) 10100100 3 / 40 3. FTP kengaytmasini aniqlang? A) File Transfer Protocol B) Fayl Transport Protocol C) FileTransPort D) Fayl Transmission Protocol 4 / 40 4. HTML tilidagi web-sahifada ta’riflash ro‘yxatini hosil qilish uchun qanday teg ishlatiladi? A) <DT> B) <DD> C) <TD> D) <DL> 5 / 40 5. MS Excelda ma'lumotlar karakchaga sig'masa qanday belgi paydo bo'ladi? A) #NAME? B) To’g’ri javob yo’q. C) ##### D) ДЕЛ/O 6 / 40 6. int (round(4.56666)+7//4)=? A) 5 B) 6 C) 7 D) 4 7 / 40 7. Ali aytdi “Halil 3 baldan past baxo oldi”. Vali ayti “Halil 4 baldan past baho oldi ”. Soli aytdi “Halil 5 dan past baho oldi”. Faqat bittasi yolg’on bo’lsa Halil necha baho oldi. A) Halil 3–baho olgan B) Halil 2–baho olgan C) Halil 4–baho olgan D) Halil 1–baho olgan 8 / 40 8. Vali 2 lik sanoq sistemasidagi sonlarni 7 dan boshlab ketma-ket bo‘sh joy qoldirmay yoza boshladi. Vali yozgan raqamlar soni 55 ta bo‘lsa, Vali yozgan oxirgi sonni aniqlang. A) 11111 B) 10011 C) 10000 D) 110111 9 / 40 9. A1=1 deb A1 dan arifmetik progressiyada 3 qadam bilan to’ldirildi 100 soni qaysi yacheykaga to’g’ri keladi va qanday son bo'ladi? A) A33, 32 B) A34, 33 C) A33, 33 D) A34, 32 10 / 40 10. Marshrutlash nima? A) kerakli manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. B) istalgan manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. C) keraksiz manzilga axborotlarni uzatish yo’lini aniqlash jarayonidir. D) kerakli manzilga axborotlarni uzatmaslik yo’lini aniqlash jarayonidir. 11 / 40 11. MS Excel Al = -5, B1=6, B2=4 bo’lsin. Quyidagi formula natijasi -24 bolishi uchun A2 katakka kiritish zarur bo’gan qiymatni aniqlang: =ЕСЛИ(ИЛИ(A1+B2>=A2*B1; A1*B1 >0); A1*B2-B1-A2; A1*B1+B2+A2) A) 4 B) 2 C) 1 D) 3 12 / 40 12. =ЛЕВСИМВ(895;1)*ПСТР(982;2;1) funksiyaning natijasi qanday? A) 81 B) 16 C) 64 13 / 40 13. Excel A1=1, C1=A1+5, A2=A1+B2, B2=MIN(a1;c1), c2=b2*b1 berilgan A2:C2 blok asosida gistogramma tuzilgan.A2 katakka mos gistogramma qismi B2 va C2 katakka mos gistogramma qismlarning har biridan 2 marta uzun. Shulardan kelib chiqib B1 karakdagi qiymatni aniqlang va quyidagi formulaning natijasini hisoblang: = 3*корень(в1)*а1+6*с2 A) 3 B) 9 C) 5 D) 6 14 / 40 14. Excel 2010 da =ДВФАКТР(9) ni hisoblang. A) 362885 B) 945 C) 940 D) 362880 15 / 40 15. A1=4, B1=5, C2=6, B2= A1*B1+C2 B2 ni nusxasini B3 yacheykasiga olinsa, B3 yachykadagi hosil bo'lgan sonni topingchi A) 20 B) 30 C) 4 16 / 40 16. Bu algoritmga hech qanday shartsiz, faqat ketma-ket bajariladigan jarayon. Bunday algoritmlarga qo‘shish yoki ko‘paytirish natijalarini hisoblash, bir nechta o‘zgaruvchilar qiymatlarini almashtirish kabilarni misol keltirish mumkin A) Chiziqli algoritm B) Aralash algoritm C) Tarmoqlanuvchi algoritm D) Takrorlanuvchi algoritm 17 / 40 17. Ob'ekt bajarishi mumkin bo'lgan buyruqlar to'plami ... deyiladi. A) SKI B) Dastur C) Algoritm D) Skript 18 / 40 18. Sprite nechta kostyumga ega bo'lishi mumkin? A) 2 B) Har qanday miqdor C) 1 D) 7 dan ortiq emas 19 / 40 19. Spritlar harakat qiladigan, chizadigan va o'zaro ta'sir qiladigan joy qanday nomlanadi? A) Mushukcha B) Sahna C) Sprite D) Skript 20 / 40 20. Qanday texnik usul tezlik (chastota)da о‘zaro almashinuvchi oddiy rasm yoki kadrlar ketma-ketligi yordamida harakatlanuvchi suratlar illyuziyasini yaratishda foydalaniladi. hisoblanadi A) Multiplikatsiya usuli B) Skriptlar yaratish usuli C) Kino yaratish usuli D) Dasturlash usuli 21 / 40 21. Yuqoridagi blok qanday vazifani bajaradi? A) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, Falseqiymatni qaytaradi. B) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gachabo‘lgan masofani qaytaradi C) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaraga tekkanida biror bir hodisa ro‘y beradi D) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi 22 / 40 22. Tizimning birgalikda harakat qiluvchi barcha elementlari. Ular yordamida boshqa tizim yoki inson (foydalanuvchi)larning birgalikdagi harakatlari amalga oshirilishi nima deyiladi? A) Interfaollik elementlari B) Multiplikatsiya C) Animatsiya D) Interfaollik 23 / 40 23. Kompyuterda o‘ynash uchun yaratilgan dasturiy ta’minot. A) Multfilm B) Videofilm C) O'yin D) Kompyuter o'yini 24 / 40 24. Ekranda harakatlanuvchi tasvirlarni yaratish texnologiyasi nima deb ataladi? A) Multiplikatsiya B) Skript C) Sprayt D) Multfilm 25 / 40 25. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. B) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlarni oshirish yoki kamaytirish C) O‘zgaruvchini yaratish. D) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. 26 / 40 26. Kompyuter tushuna oladigan tilda yozilgan, maʼlum bir vazifalarni bajarish uchun kompyuter tomonidan amalga oshiriladigan buyruq va ko‘rsatmalarning tartibli ketma-ketligi nima deyiladi? A) Kompyuter o‘yini B) Dastur (kompyuter dasturi) C) Multipkatsiya D) Dasturlash 27 / 40 27. Atrof-muhitni tushunish, anglash uchun yaratilgan maxsus muhit nima deyiladi? A) O'yin B) Multfilm C) Dasturlash D) Kompyuter o‘yini 28 / 40 28. Bu algoritm muayyan shartlarga muvofiq bajariladigan harakatlar ketma ketligi A) Takrorlanuvchi algoritm B) Aralash algoritm C) Chiziqli algoritm D) Tarmoqlanuvchi algoritm 29 / 40 29. Scratch-dagi buyruqlar bloklari rangli toifalarga bo'linadi. Bunday toifalar nechta? A) 7 B) 15 C) 20 D) 10 30 / 40 30. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchini yaratish B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish C) O‘zgarmaslarni yaratish D) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash 31 / 40 31. Hech qanday sahna ko'rinishi bo'lmagan loyihani yaratish mumkinmi? A) -- B) Yo'q C) Ba'zan mumkin D) Ha 32 / 40 32. Multfilmlar texnologik jarayonga kо‘ra qanaqa bo'lishi mumkin? A) Qisqametrajli, tо‘liq metrajli B) Qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan C) Bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin D) Rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar 33 / 40 33. Sahnaning kengligi qancha? A) 480 B) 320 C) 260 D) 360 34 / 40 34. Obyektlarning bir-biriga ta’siri. U obyektlarning birgalikda harakat qilish darajasi va mohiyatini ochib beruvchi tushuncha hisoblanadi. Gap nima haqida ketayapti? A) Interfaollik elementlari B) Animatsiya C) Interfaollik D) Harakat 35 / 40 35. Yuqoridagi blok qanday vazifani bajaradi? A) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gachabo‘lgan masofani qaytaradi. B) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, Falseqiymatni qaytaradi C) Agar rang sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa ro‘y beradi 36 / 40 36. Scratch muhitida yaratilgan fayllarning kengaytmasi qanday? A) .sb2 B) .psd C) BMP D) .exe 37 / 40 37. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgarmaslarni yaratish B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish C) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. D) O‘zgaruvchini yaratish 38 / 40 38. Yuqoridagi blok qanday vazifani bildiradi? A) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralarigatekkanida biror bir hodisa ro‘y beradi B) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, Falseqiymatni qaytaradi C) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gachabo‘lgan masofani qaytaradi D) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi 39 / 40 39. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish B) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish D) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash 40 / 40 40. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) ikkalasi teng B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik C) mantiqiy ko‘paytirish amali: bir vaqtning o‘zida 2 ta ifoda yoki o‘zgaruvchi qiymati rost D) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Informatika attesttatsiya