Kimyo attestatsiya №15 Yanvar 26, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Kimyo attestatsiya №15 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 109 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Kimyo attestatsiya №15 Attsetatsiya 2024 Kimyo fani ustozlari uchun 1 / 50 1. Elimentning tartib raqami quyidagilarni qaysi biriga teng bo’ladi. 1)atom massasiga, 2) pratonlar soniga, 3) neytrnlar soniga, 4) elektironlar soniga, 5) yadro zaryadiga, 6) bosh kvant sonlar yig’indisiga, 7) elektironlarining zaryadlari yig’indisiga, 8) zaryadli nuklonlar soniga, 9) valentligiga. A) 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 B) 1,4,6,9 C) 2, 4, 5, 7, 8 D) 2, 4, 5, 6, 7, 8 2 / 50 2. Qaysi pog’onachalar elektiron bilan yarim to’lganda barcha elektironlarning bosh kvant sonlarining yig’indisi 55 ga teng bo’ladi? A) 3d,2p B) 1s,7s C) 4f,6d D) 5f, 4d 3 / 50 3. X ni aniqlang. A) 11.6 B) 7.5 C) 2.9 D) 5.8 4 / 50 4. 1 mol ikkilamchi spirtni yoqish uchun 6 mol kislorod sarflandi. Spirtni aniqlang. A) etanol B) butanol – 2 C) 2 – metilpropanol – 2 D) pentanol – 2 5 / 50 5. 96 % li (p = 0,8 g/ml) etil spirt eritmasidagi suvni yo’qotish uchun texnik CaC2 ta’sir ettirilsa, 26,88 litr (n.sh.) gaz ajraldi. 9 litr shunday eritmadagi suvni yo’qotish uchun necha gramm CaC2 kerak? A) 160 B) 320 C) 512 D) 256 6 / 50 6. Mn+6 ioni va V valentli Cl atomidagi toq elektronlarni arbital kvant sonlarini yig’indisini toping. A) 10 B) 9 C) 11 D) 7 7 / 50 7. 4,48 litr (n.sh.) etan mo’l miqdordagi kislorodda yondirildi. Ajralgan gaz(lar) NaOH eritmasida eritilganda hosil bo’lgan nordon tuzning massasi o’rta tuz massasidan 5,1 g ga og’ir bo’ldi. Sarflangan ishqor massasini (g) aniqlang. A) 2.2 B) 44 C) 22 D) 4.4 8 / 50 8. Qaysi aminokislota tarkibidagi C va O atomlari nisbati o’zaro teng? A) glutamin kislota B) sistein C) alanin D) serin 9 / 50 9. Og`ir va oddiy suv aralashmasidagi kislorodning massa ulushi 86 % ga teng bo`lsa, og`ir suvning aralashmasidagi massa ulushini (%) toping. A) 35.2 B) 32.5 C) 64.8 D) 67.5 10 / 50 10. Moddalarni qattiq holatdan suyuqlanmasdan bug’ holatiga o‘tib ketish hodisasiga ..... deyiladi. A) konveksiyalanish B) kondensatlanish C) dissosiyalanish D) sublimatlanish 11 / 50 11. Mo’l miqdordagi kadmiy sulfat eritmasi elektroliz qilinganda katodda faqat 2,8 g kadmiy ajraldi. Shunga mos keladigan javobni aniqlang. A) 2 soat davomida 1,34 A tok bilan elektroliz qilindi. B) 1825 sekund davomida 3 A tok bilan elektroliz qilindi. C) 9650 sekund davomida 0,5 A tok bilan elektroliz qilindi. D) 1 soat davomida 1,2 A tok bilan elektroliz qilindi. 12 / 50 12. 0,01 mol aluminiy sulfat tarkibidagi aluminiy ionlari sonini aniqlang (a = 1). A) D B) C C) A D) B 13 / 50 13. Hayvon yog’lari (qattiq) tarkibida glitserin bilan birga uchraydigan kislota qoldig’ini aniqlang. A) linolein kislota B) olein kislota C) linol kislota D) stearin kislota 14 / 50 14. Elementning oksidlanish darajasi +2 bo’lganda elektironlar soni 10 ta bo’lsa undagi nuklonlar yig’ndisini, praton va neytronlar sonini aniqlang. A) 24, 14, 14 B) 20, 10, 10 C) 24, 12, 12 D) 24, 13, 11 15 / 50 15. Cr ning qisqa elektron konfiguratsiyasi qanday bo’ladi? A) B B) C C) D D) A 16 / 50 16. (a(HCN) = 10 %) bo’lgan eritmada 450 ta dissosialanmagan molekulaga nechta anion va kation to’g’ri keladi? A) 100 B) 150 C) 200 D) 50 17 / 50 17. 1400 ml 2 N li nitrat kislota eritmasini qaytarish uchun necha gramm mishyak (III) – sulfid kerak bo’ladi. Reaksiya davomida sulfat kislota hosil bo’ldi. A) 73.8 B) 147.6 C) 91.3 D) 36.9 18 / 50 18. Navro’z bayramida geliy bilan to’ldirilgan shar uchirish uchun 22 litr 2026,5 kPa bosimli konteneyrdan foydalanib hajmi 2 litr bo’lgan 1,1 atm li nechta shar tayyorlash mumkin. (T = const). A) 400 B) 220 C) 440 D) 200 19 / 50 19. Quyidagilardan zaharli gazni aniqlang. A) azot B) xlor C) volfram D) kislorod 20 / 50 20. 3,2 gramm kislorod saqlagan uglerod dioksid hajmini (l, n.sh.) aniqlang. A) 2.24 B) 5.6 C) 3.36 D) 4.48 21 / 50 21. Teng miqdorda olingan kaliy karbonat va kaliy gidrokarbonat aralashmasi xlorid kislota eritmasiga tashlandi va 0,15 mol tuz hosil bo’ldi. Ajralgan gaz hajmini (l, n.sh.) aniqlang. A) 4.48 B) 3.36 C) 5.6 D) 2.24 22 / 50 22. Quyidagi xolatlarning qaysilarida faqat nordon tuz(lar) xosil bo’ladi? 1) 5Ca (OH)2 +4H3PO4=…+… 2) 6Ca (OH)2 +7H3PO4=…+… 3) 4Ca (OH)2 +3H3PO4=…+… 4) 4Ca (OH)2 + H3PO4=…+… 5) 1Ca (OH)2 +5 H3PO4=…+… 6) 5Ca (OH)2 +5H3PO4=…+… A) 2.4.5.6 B) 1.2.3.4.6 C) 2.3.4.6 D) 1.3.4.5 23 / 50 23. Qaysi element atomining oxirgi eliktironining kvant sonlari quyidagich (N=O, L=N-4, ml=+L, ms=+0.5). A) As B) Sb C) Ac D) La 24 / 50 24. “Atomning eng yuqori energetic pog’onasidagi elektironlar soni guruh tartib no’meriga teng” – degan qoida qaysi elementlar uchun tegishli? A) f-elementlar uchun B) yonaki guruh uchun C) d- elementlar uchun D) bosh guruhcha elementlar uchun 25 / 50 25. 127 gr CaCl2 eritmasida 409,36 ∙ 1023 dona elektron bor. Eritmadagi tuzning massa ulushini toping. A) 0.39 B) 23.3 C) 0.291 D) 30 26 / 50 26. 0,1 mol temir (III) – sulfat tarkibidagi temir ionlari sonini aniqlang (a = 0,5). A) C B) A C) B D) D 27 / 50 27. tarkibida 46 ta elektron bo’lsa, A2H2 tarkibidagi elektronlar sonini toping. A) 18 B) 12 C) 16 D) 14 28 / 50 28. Alyuminiy va magniydan iborat 45 g aralashma suyultirilgan xlorid kislotada eritilganda yer yuzida eng ko’p tarqalgan metaldan ajralgan gazning hajmi qolgan metaldan ajralgan gazning hajmidan 2 marta katta bo’ldi. Aralashmadagi aluminiyning miqdorini (mol) aniqlang. A) 1 B) 1.5 C) 0.5 D) 2 29 / 50 29. Temirning yarmi kislorodda yondirilganda 116 g temir qo’sh oksidi hosil bo’ldi. Qolgan yarmi necha mol xlor bilan ta’sirlashadi? A) 3 B) 1 C) 2 D) 1.5 30 / 50 30. E+2 ionidagi eliktronlarni qavatlardagi taqsimoti quyidagi deagrammada ifodalangan bo’lsa elementni oilasini aniqlang. A) f B) s C) p D) d 31 / 50 31. Mg + Cl2 = MgCl2 bosim 4 marta oshirilsa, reaksiya tezligini toping. A) 6 marta ortadi B) 8 marta kamayadi C) 12 marta oshadi D) 4 marta oshadi 32 / 50 32. Quyidagi qaysi reaksiyada bosim 2 marta oshirilsa, reaksiya tezligi 8 marta oshadi? A) H2+Cl2=HCl B) CO2+C=CO C) СТИНА 33 / 50 33. Aldegidlarda umumiy elektron qaysi formuala orqali topiladi? A) 2n+2 B) 8n+8 C) 4n+2 D) 6n-2 34 / 50 34. Sellyulozani qaysi birikmasidan portlovchi modda olinadi? A) dixlorsirka B) Trixlorsirka C) tetradixromat D) trinitrosellyuloza 35 / 50 35. Ammiak katalizatori platina ishtirokida oksidlanganda ammiakning konsentratsiyasi 2 marta oshirilsa, kislorodniki 3 marta oshirilsa, reaksiya tezligi qanday o’zgaradi? A) 2000 marta sekinlashadi B) 1400marta tezlashadi C) 3888 marta tezlashadi D) 3208 marta sekinlashadi 36 / 50 36. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 6 B) 8 C) 5 D) 7 37 / 50 37. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) O’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 38 / 50 38. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 39 / 50 39. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Verbal qobiliyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati D) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati 40 / 50 40. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Muammoli vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 41 / 50 41. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 42 / 50 42. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. B) «Inter» - metod, «act» - harakat. C) Inter- nofaol, faol-harakat D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 43 / 50 43. Muloqot bu – A) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni 44 / 50 44. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Suqrot B) Demosfen C) Sitseron D) Platon 45 / 50 45. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) Solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. B) Siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) Ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. D) Tushuncha, tikish, chiziq. 46 / 50 46. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; C) Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. D) Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. 47 / 50 47. Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «Texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot B) «Texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim C) «Texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim D) «Texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 48 / 50 48. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda D) Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 49 / 50 49. Mahorat bu – A) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 50 / 50 50. Axborotli texnologiyalari bu...? A) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) O’zaro ta’sirlar C) Pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi D) Pedagogikada monitoring 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Kimyo attestatsiya