Uy » Diagnostika testlari » Musiqa fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Musiqa fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 5, 2023 449 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sust B) Yuqori C) O’rtacha D) Sezilmaydi 2 / 50 2. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Bir xil jarayon. B) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. C) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. D) Tasavvurning cheksizligi. 3 / 50 3. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Huquqiy B) Emotsianal C) Makoniy D) Barchasi to’g’ri 4 / 50 4. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 0dan 1 yoshgacha B) 1-3 yosh C) 2-4 yosh D) 6-7 yosh 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) o’yinlar yetakchilik qiladi. B) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. C) jinsiy identifikatsiya. D) ishonch va ishonchsizlik. 6 / 50 6. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. B) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. C) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. D) Kasb tanlash. 7 / 50 7. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. B) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. C) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. D) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. 8 / 50 8. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. B) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. C) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. D) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. 9 / 50 9. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Xolerik B) Melanxolik C) Flegmatik D) Sangvinik 10 / 50 10. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Perseptiv qobiliyat. B) Didaktik qobiliyat C) Akademik qobiliyat D) Gnostik qobiliyat 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi qanday bilim va malakalarga ega bo’lmog’i lozim? A) musiqa metodikasi malakalarini bilishi lozim. B) pedagogika va madaniyat malakalarini yaxshi bilmog’i lozim. C) kasb hunar, psixologiya, ahloq va adabiyot kabi malakalarga ega bo’lish D) pedagogika, bolalar psixologiyasi etika va estetika nazariyasi bilim malakalariga ega bo’lmogi lozim 12 / 50 12. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. B) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim C) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i D) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i 13 / 50 13. O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1965- yilda B) 1977- yilda C) 1970 yilda D) 1960- yilda 14 / 50 14. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma B) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik C) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash D) tajribalilik, is’tedod, murakkablik 15 / 50 15. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Qo’shiq B) Vokal C) Raqs D) Marsh 16 / 50 16. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) mexr – oqibat B) “Sadr”, “Jaxrxonlik” C) vatanparvarlik va falsafiy janr D) pand - nasihat 17 / 50 17. ashulachilik nafasi deb nimaga aytiladi? A) tez, qiska nafas B) sun’iy ya’ni extiyojga qarab olinadigan nafas C) Fiziologik nafas D) erkin nafas 18 / 50 18. Qo’shiq aytish haqida o’qituvchining kirish so’zi ning mazmuni? A) Og’zaki tushintirib borish B) Qo’shiq muallifi, ayrim tarixiy xususiyatlari, hayotiy ahamiyati, suhbat, qo’shiq kuylab eshittirish C) Kirish ,suhbat, tushuncha D) Qo’shiq mazmuni, so’zlash, so’rash, tekshirish, davomatni aniqlash 19 / 50 19. Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Bir kelsin” B) “Gulqandim” C) “Bulbulcha” D) “Tanovar” 20 / 50 20. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1957- yilda B) 1965- yilda C) 1970- yilda D) 1960- yilda 21 / 50 21. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 22 / 50 22. Darsda olingan har bir yangi bilim qanday o’zlashtiriladi? A) Yangi darsni o’rganilgan paytida B) Har doim o’zlashtirib boriladi C) O’zlashtirilmaydi D) Dars faoliyatida va keyingi darslarda 23 / 50 23. Dars o’tish jarayonida soddadan murakkabga qarab o’zlashtirish nima deb ataladi? A) c )ilmiylik B) murakkablilik C) davomiylik D) sistemalilik 24 / 50 24. Dars o’tish jarayonida nechta tamoyilga jiddiy amal qilish kerak? A) 6 ta B) 4 ta C) 3 ta D) 5ta 25 / 50 25. Davomiylik nima ? A) dars boshlanishi bog’lash B) dars yakunida xulosalash C) barcha darslarni takomillashtirib borish D) darsning har bir elementi o’z navbatida har bir darsga moslashish 26 / 50 26. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish B) turli xil ko’rgazmalar berish C) asarni ohangini eshitirish D) asar haqida to’la tushintirish 27 / 50 27. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 4-sinf B) 1-sinf C) 3-sinf D) 2-sinf 28 / 50 28. 2G’4, 3G’4 o’lchovlari nechanchi sinf musiqa darslarida o’rgatiladi? A) d 1-sinf B) 4-sinf C) 3-sinf D) 2-sinf 29 / 50 29. 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) Gram zaps eshittirish orqali B) *a Qush tovushlar orqali C) b Oyoq to’ppilatish orqali D) Yurish orqali 30 / 50 30. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov C) Avaz Mansurov,M.Ashrafiy, R. Glier D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 31 / 50 31. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy D) S.Boboev, M.Leviev 32 / 50 32. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) S.Boboev, M.Leviev B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 33 / 50 33. 5-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak: A) Orkestr, ansambl va xor,xor turlari,ovoz turlari,simfonik orkestr,sahnaviy musiqa asarlari,opera san’ati,opera ijodkorlari xaqida bilishlari kerak B) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 34 / 50 34. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 35 / 50 35. “Kichkintoymiz-gijingtoymiz” qo’shig’i qaysi sinflarga xos? A) 6-7-sinflarga B) 1-2-sinflarga C) 3-4-sinflarga D) Barcha sinflarga 36 / 50 36. “Qachonki so’z beoqibat qolsa, musiqa yordamga keladi”. Ushbu so’zlar kimga tegishli? A) P.I.Chaykovskiyga B) al-Forobiyga C) M.Burxonovga D) Motsartga. 37 / 50 37. “Binafsha”, “Laylak qor” qanday mavzuga tegishli qo’shiqlar? A) Vatanparvarlik mavzusiga B) Mexnat mavzusiga C) Tabiat mavzusiga D) Jangovarlik mavzusiga 38 / 50 38. «Ulug’bek burji» va «Nodira» milliy raqs uslubidagi baletlari kimga tegishli? A) I.Akbarov B) I.Akbarov C) Mustafo Bafoev D) Avaz Mansurov 39 / 50 39. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) A.Kozlovsikiy B) I.Akbarov C) A. Xachaturyan D) M.Ashrafiy 40 / 50 40. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) B.Asafev B) Petr Ilich Chaykovskiy C) A. Xachaturyan D) B.Asafev 41 / 50 41. XX asrda yaratilgan «Gayane», «Spartak»baletlarini kim yaratgan? A) S.Prokofev B) Petr Ilich Chaykovskiy C) S.Prokofev D) A.I. Xachaturyan 42 / 50 42. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) S.Prokofev B) A.Kozlovsikiy C) A. Xachaturyan D) B.Asafev 43 / 50 43. Bolalar uchun yaratilgan«Orzu»baleti yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) M.Ashrafiy D) P.I.Chaykovskiy 44 / 50 44. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) S.Prokofev D) Petr Ilich Chaykovskiy 45 / 50 45. “BUMERANG” texnikasi nimaga qaratilgan? A) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. B) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. C) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) o’quvchini dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o’rganilgan materialni yodida saqlab qolish, so’zlab bera olish, fikrni erkin holda bayon eta olish hamda bir dars davomida barcha o’quvchi – o’quvchilarni baholay olishga qaratilgan. 46 / 50 46. Chexiyada qo’llaniladigan ta’lim tizimining o’ziga xos uslubi qaysi variantda to’g’i ko’rsatilgan? A) Materiallarni yig’ish, ishlov berish pedagogik interpretatsii qilish va pedagogik tizimning faoliyati to’g’risidagi ma’lumotlarni saqlash, ularning holatini uzluksiz kuzatilishini ta’minlash, zamonaviy korrektirovka qilish va rivojlanishini belgilab berish B) cMusiqiy savodxonlik,jamoa bo’lib kuylash xususiyatlariga moslashtirilgan C) Solfedjio fanini chuqur o’rgatish xususiyatlariga moslashtirilgan D) Chexiyadagi musiqiy tarbiya - o’zgarib turuvchi tizim bo’lib, ta’lim o’quv faniga, pedagogning maqsad va niyatlari hamda o’quvchining shaxsiy xususiyatlariga moslashtirilgan. 47 / 50 47. Rumeniya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Z.Koday, K.Orf, E Jak Dalkroz,E Villem usullarini ijodiy o’rganish bilan uyg’unlashib ketgan musiqa uslubi qo’llanilmoqda B) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqda C) D.B.Kabaleviskiy musiqa uslubi qo’llanilmoqda D) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqdad) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? 48 / 50 48. Germaniya musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Karl Orf Shulverk” uslubiy qo’llanmasi, asosan umumtaulim maktablari va bolalar muassasalaridagi 4 yoshdan -16 yoshgacha bolgan bolalarning uzluksiz musiqiy ta’lim tarbiya tizimi qo’llanilmoqda. B) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. C) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. 49 / 50 49. Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim. B) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. C) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. 50 / 50 50. Musiqa madaniyati fanidan 4-7-sinflarda xaftalik o’quv soatlari qancha? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tarix fanidan diagnostika savollari