Musiqa fanidan diagnostika savollari Dekabr 5, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan diagnostika savollari ga 45 fikr bildirilgan 0% 3 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) O’rtacha B) Yuqori C) Sust D) Sezilmaydi 2 / 50 2. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 5-Aug B) 4-May C) 7-Aug D) 5-Jun 3 / 50 3. Endi u bola emas-u Hali katta ham emas bu formula qaysi davr xarakterini bildiradi? A) Kichik maktab yoshi B) O’smirlik C) Bolalik D) Etuklik 4 / 50 4. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi B) Ta’lim C) Ijtimoiylashadi D) Mexnatsevarlik 5 / 50 5. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) jinsiy identifikatsiya. B) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. C) ishonch va ishonchsizlik. D) o’yinlar yetakchilik qiladi. 6 / 50 6. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) O‘yin. B) Mehnat. C) a,b,c javoblar to‘g‘ri. D) O‘qish. 7 / 50 7. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) b)Tashqi muhit. B) Jamoa C) Oila D) a,b,c javoblar to‘g‘ri. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Harakat. B) * a) Motiv va ehtiyojlar C) Instinktiv harakatlar. D) E'tiqod va idealar. 9 / 50 9. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati B) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi C) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati D) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati 10 / 50 10. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 7 % gacha B) 38 % gacha C) 58 % gacha D) 10 % gacha 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi qanday bilim va malakalarga ega bo’lmog’i lozim? A) pedagogika, bolalar psixologiyasi etika va estetika nazariyasi bilim malakalariga ega bo’lmogi lozim B) pedagogika va madaniyat malakalarini yaxshi bilmog’i lozim. C) kasb hunar, psixologiya, ahloq va adabiyot kabi malakalarga ega bo’lish D) musiqa metodikasi malakalarini bilishi lozim. 12 / 50 12. O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1960- yilda B) 1977- yilda C) 1965- yilda D) 1970 yilda 13 / 50 13. Musiqa darsini kuylash, tinglash, suhbat, savol, javoblar orqali tashkil qilish qanday dars tipiga kiradi A) munozarali B) Aralash C) Mustahkamlash D) Aralash va takrorlash 14 / 50 14. Musiqa idroki nimani o’stiradi? A) hayotiy tajribasini, real voqiylikni badiiy his qilib qobiliyatni o’stiradi. B) estetik va his to’yg’ularni uyg’otadi C) ehtiroslarni va his to’yg’ularini shakllantiradic) 1965- yilda D) fikrlashga, xarakterlanishni o’zgartiradi 15 / 50 15. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Raqs B) Vokal C) Qo’shiq D) Marsh 16 / 50 16. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) vatanparvarlik va falsafiy janr B) “Sadr”, “Jaxrxonlik” C) pand - nasihat D) mexr – oqibat 17 / 50 17. Qo’shiq aytish haqida o’qituvchining kirish so’zi ning mazmuni? A) Qo’shiq mazmuni, so’zlash, so’rash, tekshirish, davomatni aniqlash B) Kirish ,suhbat, tushuncha C) Qo’shiq muallifi, ayrim tarixiy xususiyatlari, hayotiy ahamiyati, suhbat, qo’shiq kuylab eshittirish D) Og’zaki tushintirib borish 18 / 50 18. Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Xarakatli ifodalar B) Xarfiy ifodalar C) Musiqaning ifoda vositalari D) Yurqinli ifodalar 19 / 50 19. Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan B) puflab chalinadiigan cholg’ular C) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan D) torli cholg’ular paydo bo’lgan 20 / 50 20. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1960- yilda B) 1970- yilda C) 1965- yilda D) 1957- yilda 21 / 50 21. Darsning yillik ish rejasini tuzayotganda,o’qituvchi uchun qanday imkoniyat beriladi A) asarlarni tanlash imkoniyati B) Ayrim qo’shiqlar tushirilib qoldiriladi C) imkoniyat berilmaydi D) xamma qo’iqlar kiritiladi 22 / 50 22. Darsda qo’shiqni frazaga bo’lib o’rganish nima deyiladi? A) Jumla B) Mazmunli C) Xarakter D) Suxbatlar 23 / 50 23. Dars o’tish jarayonida soddadan murakkabga qarab o’zlashtirish nima deb ataladi? A) c )ilmiylik B) murakkablilik C) sistemalilik D) davomiylik 24 / 50 24. 4-sinflarda ko’proq qanday janrdagi qo’shiqlar o’rgatiladi? A) xalq og’zaki ijodidagi aytishuvlar B) mumtoz qo’shiqlar C) terma, lapar, aytishuv,mumtoz D) an’anaviy terma qo’shiqlar 25 / 50 25. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 4-sinf B) 3-sinf C) 1-sinf D) 2-sinf 26 / 50 26. 1-2 sinflarni musiqa darsida qiziqtirish uchun qanday metodlar qullash mumkin? A) qo’shiqlar kuylash B) o’yin C) qo’shiq eshitirish va kuylash D) ritmik harakatlar 27 / 50 27. 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) b Oyoq to’ppilatish orqali B) Gram zaps eshittirish orqali C) *a Qush tovushlar orqali D) Yurish orqali 28 / 50 28. 1- sinf o’quvchilarda musiqa darsi qay tarzda o’tkaziladi? A) O’yin, qo’shiqlar, raqs va musiqalar orqali B) Jamoa bo’lib kuylay olish C) Qo’shiq yodlash, o’rganish, ohangga mos kuylash D) O’yin, raqs, mehnat qilish va baland past tovushlarni o’rganish 29 / 50 29. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, B) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil C) S.Boboev, M.Leviev D) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov 30 / 50 30. 5-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak: A) Orkestr, ansambl va xor,xor turlari,ovoz turlari,simfonik orkestr,sahnaviy musiqa asarlari,opera san’ati,opera ijodkorlari xaqida bilishlari kerak B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak 31 / 50 31. 4-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 32 / 50 32. 3-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 33 / 50 33. 1-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak C) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 34 / 50 34. nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) Davlat ta’lim standarti B) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun C) qo’llanmalar D) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari 35 / 50 35. “Qo’shig’imiz avjida” kimning musiqiy asari? A) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. B) R.Qodirov C) D.Zokirov D) T.Azimov 36 / 50 36. “Kompozitor”, “ijrochi”, “tinglovchi” kabi atamalar nechanchi sinf musiqa darslarida o’tiladi? A) 1-sinf B) 2-sinf C) 4-sinf D) 3-sinf 37 / 50 37. “Qachonki so’z beoqibat qolsa, musiqa yordamga keladi”. Ushbu so’zlar kimga tegishli? A) al-Forobiyga B) M.Burxonovga C) Motsartga. D) P.I.Chaykovskiyga 38 / 50 38. “Asp bo’laman”o’zbek xalq kuyiga asosan qaysi sinflarda xarakatlar o’rgatilib boriladi? A) 2-3 sinflarda B) 4-5 sinflarda C) 1-2 sinflarda D) 6-7 sinflarda 39 / 50 39. “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) M.Ashrafiy B) I.Akbarov C) Avaz Mansurov D) Shermat Yormatov 40 / 50 40. “Dilorom”operasini kim yaratgan? A) B.Asafev B) Muxtor Ashrafi C) Ulug’bek Musaev D) Avaz Mansurov 41 / 50 41. “Maysaraning ishi”operasini kim yaratgan? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) M.Ashrafiy D) Sulaymon Yudakov 42 / 50 42. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) B.Asafev B) A. Xachaturyan C) Petr Ilich Chaykovskiy D) B.Asafev 43 / 50 43. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) S.Prokofev B) A. Xachaturyan C) B.Asafev D) A.Kozlovsikiy 44 / 50 44. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A.Kozlovsikiy B) S.Prokofev C) Petr Ilich Chaykovskiy D) A. Xachaturyan 45 / 50 45. “IERARXIYA” texnikasi nimaga qaratilgan? A) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. B) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. C) bsavol berish, eshita olishga qaratilgan D) *aoddiydan murakkabga, murakkabdan oddiyga o’tish usullarini qo’llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o’rgatishga qaratilgan. 46 / 50 46. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) “3x4” metodi nimaga qaratilgan? B) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. C) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. D) to’g’ri javob berishga qaratilgan 47 / 50 47. Gollandiya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) D.B.Kabaleviskiy tomonidan B) Emil Jak-Dalkroz tomonidan C) Per van Xauven tomonidan D) B.M. Teplov tomonidan 48 / 50 48. Germaniya musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. B) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. D) Karl Orf Shulverk” uslubiy qo’llanmasi, asosan umumtaulim maktablari va bolalar muassasalaridagi 4 yoshdan -16 yoshgacha bolgan bolalarning uzluksiz musiqiy ta’lim tarbiya tizimi qo’llanilmoqda. 49 / 50 49. Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. B) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. C) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. D) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim. 50 / 50 50. Angliya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim B) Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. C) Zoltan Koday tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. D) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimi. 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari