Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 InfoMaster May 1, 2024 368 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,3,4 B) 2,3,4 C) 1,3,4,5 D) 1,2,3,5 2 / 50 2. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) ko`rinmoq, kiyinmoq B) taralmoq, yiqitmoq C) jimirlamoq, silkinmoq D) o`ylanmoq, sarg`aymoq 3 / 50 3. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-d 4-c B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-d 2-b 3-a 4-a D) 1-b 2-d 3,4-a 4 / 50 4. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur B) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band C) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar D) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar 5 / 50 5. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, B) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, C) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, D) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi 6 / 50 6. Qaysi qatorda murakkab hollar ishtirok etgan? A) Bog‘chada yosh-yosh qizaloqlar va bolakaylar davra qurib o‘ynashmoqda B) Tiniq suvdan hovush-hovush oldi C) O‘sha kuni Mavjuda va Sobir qo‘shiqni juda chiroyli kuylashgan edi D) Shu onda Davron va Iskandar xonaga kirib kelishdi 7 / 50 7. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 8 / 50 8. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, B) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, C) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, D) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, 9 / 50 9. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun B) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun D) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun 10 / 50 10. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) qaratqich aniqlovchiga B) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi C) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, D) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi 11 / 50 11. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1,3,4 B) 3.4 C) 1.3 D) 1,2,3 12 / 50 12. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 13 / 50 13. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 14 / 50 14. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 15 / 50 15. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal B) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit C) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi D) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi 16 / 50 16. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 17 / 50 17. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 3.4 B) 1.2 C) 2.3 D) 1.4 18 / 50 18. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 19 / 50 19. Moslastiring. A) 1-a 2-d 3-b 4-c B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-a, 2-c 3-b 4-d D) 1-d 2-d 3-c 4-a 20 / 50 20. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b 21 / 50 21. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, B) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, C) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, D) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? 22 / 50 22. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni B) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz C) Suv keldi — nur keldi D) Aytilgan so`z — otilgan o`q 23 / 50 23. Moslashtiring: A) 1,3-a 2,4-b B) 1,2-a 3,4-b C) 1,2-b 3,4-a D) 1,4-a 2,3-b 24 / 50 24. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 25 / 50 25. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 26 / 50 26. Moslashtiring: A) 1-a 2-b 3-c 4-d B) 1-a 2-a 3-d 4-d C) 1-b 2-a 3-c 4-d D) 1-b 2–a 3-d 4-d 27 / 50 27. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 4 B) 1.2 C) 2.3 D) 3.4 28 / 50 28. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 29 / 50 29. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 1,3,5,7-a 2,4,6-b B) 1,2,3,4-a 5,6,7-b C) 4,5,6-a 1,3,7-b D) 1,5,6,7-a 2,3,4-b 30 / 50 30. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d 31 / 50 31. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 3.4 B) 1.4 C) 1.2 D) 2.4 32 / 50 32. Ma’no farqlovchi tovush to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 1 B) 2 C) 4 D) 3 33 / 50 33. Moslashtiring: A) 1-d 2-a 3-b 4-c B) 1-b 2-a 3-d 4-c C) 1-b 2-a 3-c 4-d D) 1-c 2-b 3-a 4-d 34 / 50 34. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, B) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob C) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, D) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, 35 / 50 35. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) ha B) yo’q 36 / 50 36. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Lektor o’qitish B) Masofadan o’qitish C) Internet tarmoqlararo D) Innovatsion o’qitish 37 / 50 37. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Tushunish C) Qo’llash D) Sintez 38 / 50 38. Alil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Analiz B) Bilish C) Sintez D) Tushunish 39 / 50 39. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot B) G’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish C) Shaxsiy va kasbiy D) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot 40 / 50 40. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.guzeev B) A.romishevskiy C) R.gang’e D) F.s.keller 41 / 50 41. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya B) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya 42 / 50 42. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) O’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) O’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 43 / 50 43. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) Sintez B) Baholash C) Bilish D) Analiz 44 / 50 44. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 45 / 50 45. «Lektor» qanday tizim? A) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. 46 / 50 46. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va deduktiv B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi 47 / 50 47. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Qo’llash D) Tushunish 48 / 50 48. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) Moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) Elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish C) Innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar D) Talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №10