Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga 1 fikr bildirilgan 0% 16 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, B) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, C) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, D) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, 2 / 50 2. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 5 B) 4 C) 2 D) 3 3 / 50 3. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, B) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, C) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob D) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, 4 / 50 4. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-c 4-d B) 1-d 2-a 3-b 4-c C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-c 2-b 3-a 4-d 5 / 50 5. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) yo’q B) ha 6 / 50 6. Moslastiring. A) 1-a, 2-c 3-b 4-d B) 1-a 2-d 3-b 4-c C) 1-d 2-d 3-c 4-a D) 1-a 2-b 3-c 4-d 7 / 50 7. Moslashtiring: A) 1,3-a 2,4-b B) 1,2-a 3,4-b C) 1,2-b 3,4-a D) 1,4-a 2,3-b 8 / 50 8. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 9 / 50 9. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 1.4 B) 1.2 C) 2.3 D) 3.4 10 / 50 10. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 11 / 50 11. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 12 / 50 12. Moslashtiring: A) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b B) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b C) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a 13 / 50 13. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar B) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar C) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur D) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band 14 / 50 14. Moslashtiring: A) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a B) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a 15 / 50 15. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 1.3 B) 1,2,3 C) 3.4 D) 1,3,4 16 / 50 16. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 4 B) 2.3 C) 1.2 D) 3.4 17 / 50 17. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, B) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, C) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi D) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, 18 / 50 18. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 19 / 50 19. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, B) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, C) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? D) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, 20 / 50 20. Moslashtiring: A) 1-d 2-b 3-a 4-a B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-b 2-d 3,4-a D) 1-b 2-a 3-d 4-c 21 / 50 21. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Suv keldi — nur keldi B) Aytilgan so`z — otilgan o`q C) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni D) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz 22 / 50 22. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 23 / 50 23. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 24 / 50 24. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 25 / 50 25. Ma’no farqlovchi tovush to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 26 / 50 26. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,2,3,5 B) 1,3,4,5 C) 1,3,4 D) 2,3,4 27 / 50 27. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 28 / 50 28. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 29 / 50 29. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-c 4-d B) 1-b 2–a 3-d 4-d C) 1-a 2-a 3-d 4-d D) 1-a 2-b 3-c 4-d 30 / 50 30. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 31 / 50 31. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 2.4 B) 1.4 C) 3.4 D) 1.2 32 / 50 32. Bir chimdim uxlash uchun ko‘zini yumdi, biroq qattiq charchagani uchun allamahalgacha uxlay olmay qiynaldi. Ushbu gapdagi mustaqil so‘z turkumlari bajargan sintaktik vazifalar to‘g‘ri izohlangan javobni aniqlang. A) Fe’l bilan ifodalangan sabab holi 3 o‘rinda qatnashgan B) Hollar faqat fe’l bilan ifodalangan C) Ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi bilan ifodalangan hol qatnashgan D) Payt holi vazifasini bajargan olmosh qatnashgan 33 / 50 33. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) taralmoq, yiqitmoq B) ko`rinmoq, kiyinmoq C) jimirlamoq, silkinmoq D) o`ylanmoq, sarg`aymoq 34 / 50 34. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal B) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit C) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi D) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi 35 / 50 35. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun B) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun D) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun 36 / 50 36. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Induktiv va deduktiv D) Reproduktiv va muammoli-ijodiy 37 / 50 37. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju B) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish C) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish 38 / 50 38. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Sintez C) Tushunish D) Qo’llash 39 / 50 39. Alil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Tushunish B) Bilish C) Analiz D) Sintez 40 / 50 40. «Lektor» qanday tizim? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 41 / 50 41. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 42 / 50 42. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Ijtimoiy madaniyat 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 44 / 50 44. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.guzeev B) F.s.keller C) R.gang’e D) A.romishevskiy 45 / 50 45. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 46 / 50 46. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu rayxon beruniy “mashud qonuniy” B) Forobiyning ”baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Alisher navoiyning”maxbub-ul qulub» D) Abdurahmon jomiyning ”musiqa” risolasi 47 / 50 47. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) Innovatsion o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Masofadan o’qitish D) Lektor o’qitish 48 / 50 48. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Qo’llash B) Bilish C) Tushunish D) Baholash 49 / 50 49. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Innovatsion o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Masofadan o’qitish D) Lektor o’qitish 50 / 50 50. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) Baholash B) Sintez C) Analiz D) Bilish 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya