Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga 1 fikr bildirilgan 0% 6 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Tomonidan yaratilgan InfoMaster Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun B) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun D) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun 2 / 50 2. Moslashtiring: A) 1,3-a 2,4-b B) 1,2-b 3,4-a C) 1,2-a 3,4-b D) 1,4-a 2,3-b 3 / 50 3. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) ha B) yo’q 4 / 50 4. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 5 / 50 5. Moslastiring. A) 1-a 2-d 3-b 4-c B) 1-a, 2-c 3-b 4-d C) 1-d 2-d 3-c 4-a D) 1-a 2-b 3-c 4-d 6 / 50 6. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 1,3,4 B) 1,3,4,5 C) 2,3,4 D) 1,2,3,5 7 / 50 7. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur B) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar C) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band D) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar 8 / 50 8. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi B) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, C) qaratqich aniqlovchiga D) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi 9 / 50 9. Moslashtiring: A) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b B) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a C) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b 10 / 50 10. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, B) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, C) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, D) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, 11 / 50 11. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 12 / 50 12. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, B) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, C) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, D) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? 13 / 50 13. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 14 / 50 14. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 15 / 50 15. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 16 / 50 16. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 1,3,5,7-a 2,4,6-b B) 1,2,3,4-a 5,6,7-b C) 1,5,6,7-a 2,3,4-b D) 4,5,6-a 1,3,7-b 17 / 50 17. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 18 / 50 18. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi B) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, C) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, D) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, 19 / 50 19. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) taralmoq, yiqitmoq B) ko`rinmoq, kiyinmoq C) o`ylanmoq, sarg`aymoq D) jimirlamoq, silkinmoq 20 / 50 20. Shart mayli shakli bilan shakldosh bo’la oladigan yasovchi qo’shimcha qaysi qatorda ifdalangan? A) Siz daraxtning shoxida yursangiz, u bargida yuradigan yigit B) Uzoqdagi qarindoshdan yaqindagi begona afzal C) U otalik mehri jo'sh urib qizchasini bag`riga bosdi D) Sarbonlar sahroda sillalari qurib, rosa suvsadi 21 / 50 21. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 22 / 50 22. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob B) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, C) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, D) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, 23 / 50 23. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 24 / 50 24. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 3.4 B) 4 C) 2.3 D) 1.2 25 / 50 25. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 26 / 50 26. Ma’no farqlovchi tovush to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 27 / 50 27. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 1.2 B) 3.4 C) 2.3 D) 1.4 28 / 50 28. Moslashtiring: A) 1-b 2–a 3-d 4-d B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-a 2-b 3-c 4-d D) 1-a 2-a 3-d 4-d 29 / 50 29. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 1.4 B) 3.4 C) 1.2 D) 2.4 30 / 50 30. Moslashtiring: A) 1-d 2-b 3-a 4-a B) 1-a 2-b 3-c 4-d C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-b 2-d 3,4-a 31 / 50 31. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Aytilgan so`z — otilgan o`q B) Suv keldi — nur keldi C) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni D) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz 32 / 50 32. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 33 / 50 33. Kim chaqqon va tez harakat qilsa, yutuq o’shaniki bo’ladi. Quyidagi gapda nechta grammatik bog’lanish bor? A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 34 / 50 34. Moslashtiring: A) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a B) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a C) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d D) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a 35 / 50 35. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 36 / 50 36. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Qo’llash B) Tushunish C) Sintez D) Baholash 37 / 50 37. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 38 / 50 38. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy faoliyatda yetukligi B) Ijtimoiy madaniyat C) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 39 / 50 39. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) Moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) Talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) Elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) Innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 40 / 50 40. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) Masofadan o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Innovatsion o’qitish D) Lektor o’qitish 41 / 50 41. Alil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Tushunish B) Bilish C) Analiz D) Sintez 42 / 50 42. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Induktiv va deduktiv 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 5 B) 2 C) 4 D) 3 44 / 50 44. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 45 / 50 45. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) Analiz B) Baholash C) Sintez D) Bilish 46 / 50 46. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Qo’llash C) Bilish D) Tushunish 47 / 50 47. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 48 / 50 48. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.guzeev B) A.romishevskiy C) F.s.keller D) R.gang’e 49 / 50 49. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) Bilish B) Baholash C) Analiz D) Sintez 50 / 50 50. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Internet tarmoqlararo B) Masofadan o’qitish C) Innovatsion o’qitish D) Lektor o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya