Musiqa fanidan diagnostika savollari Dekabr 5, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan diagnostika savollari ga 45 fikr bildirilgan 0% 3 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) Ta’lim 4-6 yosh C) 2-4 yosh roli o’yin D) 2-3 yosh ishonch 2 / 50 2. Endi u bola emas-u Hali katta ham emas bu formula qaysi davr xarakterini bildiradi? A) Bolalik B) O’smirlik C) Etuklik D) Kichik maktab yoshi 3 / 50 3. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi B) Intelekt C) Kasb-hunar D) Ta’limga bo’lgan munosabati 4 / 50 4. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 11-15 yosh B) 12-13 yosh C) 7-10 yosh D) 15-17 yosh 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 1-3 yosh B) 0dan 1 yoshgacha C) 6-7 yosh D) 2-4 yosh 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. B) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. C) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. D) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. 7 / 50 7. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) Kuzatish. B) a,b,c javob to‘g‘ri. C) Suhbat. D) Test. 8 / 50 8. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 5yoshdan B) 15-17 yoshdan. C) Chaqaloqlik davrida. D) 10 yoshdan. 9 / 50 9. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 2-6 yosh. B) 5-7 yosh. C) 3-7 yosh. D) 1-3 yosh. 10 / 50 10. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. B) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. D) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i B) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i C) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. D) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim 12 / 50 12. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 2000 yilda B) 1999 yilda C) 2002 yilda D) 1998 yilda 13 / 50 13. Musiqa idroki nimani o’stiradi? A) ehtiroslarni va his to’yg’ularini shakllantiradic) 1965- yilda B) hayotiy tajribasini, real voqiylikni badiiy his qilib qobiliyatni o’stiradi. C) estetik va his to’yg’ularni uyg’otadi D) fikrlashga, xarakterlanishni o’zgartiradi 14 / 50 14. «O’zbekiston Vatanim manim» qo’shiq tanlovi nechanchi yildan o’tqazila boshlandi? A) 1999yildan B) 2000 yildan C) 1997 yildan D) 1998 yildan 15 / 50 15. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) pand - nasihat B) vatanparvarlik va falsafiy janr C) mexr – oqibat D) “Sadr”, “Jaxrxonlik” 16 / 50 16. Qo’shiqni o’rgatishda qanday turlarga ajratib o’rgatish mumkin? A) Jamoaviy tarzda B) Baland.past, o’rtacha, tez jamoa va birgalikda C) Turlicha o’rgatish mumkin D) Guruhga bo’lib, yakka holda, jamoa tarzda 17 / 50 17. Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Bir kelsin” B) “Tanovar” C) “Bulbulcha” D) “Gulqandim” 18 / 50 18. qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Forobiy B) Abdurauf Fitrat C) Kavkabiy, D) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy 19 / 50 19. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 20 / 50 20. Didaktiv jarayon barcha sinflarda qaysi paytda keng qo’llanilib boriladi? A) darsga tayyorgarlik ko’rish va uni sinfda olib borish davrida. B) dars yakunida qo’llaniladi C) savol va javoblar o’tkazilayotganda D) o’quvchilar bilan darsga kirganda 21 / 50 21. Darsda olingan har bir yangi bilim qanday o’zlashtiriladi? A) Dars faoliyatida va keyingi darslarda B) O’zlashtirilmaydi C) Har doim o’zlashtirib boriladi D) Yangi darsni o’rganilgan paytida 22 / 50 22. Darsda qo’shiqni frazaga bo’lib o’rganish nima deyiladi? A) Suxbatlar B) Mazmunli C) Jumla D) Xarakter 23 / 50 23. Dars o’tish jarayonida soddadan murakkabga qarab o’zlashtirish nima deb ataladi? A) c )ilmiylik B) sistemalilik C) murakkablilik D) davomiylik 24 / 50 24. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) turli xil ko’rgazmalar berish B) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish C) asarni ohangini eshitirish D) asar haqida to’la tushintirish 25 / 50 25. 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” B) *a “Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” C) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” D) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” 26 / 50 26. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 2-sinf B) 1-sinf C) 3-sinf D) 4-sinf 27 / 50 27. 2G’4, 3G’4 o’lchovlari nechanchi sinf musiqa darslarida o’rgatiladi? A) 3-sinf B) 4-sinf C) 2-sinf D) d 1-sinf 28 / 50 28. 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) Gram zaps eshittirish orqali B) Yurish orqali C) b Oyoq to’ppilatish orqali D) *a Qush tovushlar orqali 29 / 50 29. 1- sinflarda o’quvchilar qaysi musiqa asboblari bilan tanishadilar? A) Fortopiano, rubob, doira , dutor B) Barcha asboblar bilan C) Chet el musiqa asboblari bilan D) Karnay , surnay,klarnet, doira 30 / 50 30. birinchi o’zbek bolalar xor jamoasi dirijori kim? A) D.Zokirov B) Sh.Yormatov C) S.Boboev D) M.Ashrafiy 31 / 50 31. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy C) S.Boboev, M.Leviev D) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, 32 / 50 32. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) S.Boboev, M.Leviev B) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov C) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 33 / 50 33. 1-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 34 / 50 34. “Qo’shig’imiz avjida” kimning musiqiy asari? A) D.Zokirov B) R.Qodirov C) T.Azimov D) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. 35 / 50 35. “Kompozitor”, “ijrochi”, “tinglovchi” kabi atamalar nechanchi sinf musiqa darslarida o’tiladi? A) 1-sinf B) 3-sinf C) 4-sinf D) 2-sinf 36 / 50 36. “Qachonki so’z beoqibat qolsa, musiqa yordamga keladi”. Ushbu so’zlar kimga tegishli? A) Motsartga. B) M.Burxonovga C) P.I.Chaykovskiyga D) al-Forobiyga 37 / 50 37. “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) Shermat Yormatov B) Avaz Mansurov C) I.Akbarov D) M.Ashrafiy 38 / 50 38. “Dilorom”operasini kim yaratgan? A) Muxtor Ashrafi B) Ulug’bek Musaev C) B.Asafev D) Avaz Mansurov 39 / 50 39. «Hind dostoni» va «To’maris»,baleti yaratuvchisi kim? A) Ulug’bek Musaev B) M.Ashrafiy. C) Avaz Mansurov D) I.Akbarov 40 / 50 40. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) I.Akbarov B) A.Kozlovsikiy C) A. Xachaturyan D) M.Ashrafiy 41 / 50 41. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) A.Kozlovsikiy B) A. Xachaturyan C) B.Asafev D) S.Prokofev 42 / 50 42. “BUMERANG” texnikasi nimaga qaratilgan? A) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. B) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) o’quvchini dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o’rganilgan materialni yodida saqlab qolish, so’zlab bera olish, fikrni erkin holda bayon eta olish hamda bir dars davomida barcha o’quvchi – o’quvchilarni baholay olishga qaratilgan. 43 / 50 43. “INTERVYu” texnikasi o’quvchiga nimani o’rgatishga qaratilgan? A) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. B) o’quvchini mantiqiy fikrlashiga C) mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o’rgatishga qaratilgan. D) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. 44 / 50 44. “BLITs –O’YIN” metodi nimaga qaratilgan? A) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. B) kichik guruh holda tahlil etishga qaratilgan C) ta’rif bera olishiga qaratilgan. D) keng doirada turli g’oyalarni bera olishga qaratilgan 45 / 50 45. Rumeniya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Z.Koday, K.Orf, E Jak Dalkroz,E Villem usullarini ijodiy o’rganish bilan uyg’unlashib ketgan musiqa uslubi qo’llanilmoqda B) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqda C) D.B.Kabaleviskiy musiqa uslubi qo’llanilmoqda D) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqdad) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? 46 / 50 46. “Stolbitsa” metodi qaysi mamlakat musiqa ta’limi tizimida keng tarqalgan ? A) Germaniyada B) Balgariyada C) Yaponiyada D) Shvedtsariyada 47 / 50 47. Germaniya musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Karl Orf Shulverk” uslubiy qo’llanmasi, asosan umumtaulim maktablari va bolalar muassasalaridagi 4 yoshdan -16 yoshgacha bolgan bolalarning uzluksiz musiqiy ta’lim tarbiya tizimi qo’llanilmoqda. B) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. C) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. 48 / 50 48. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. B) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? C) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. 49 / 50 49. Angliya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Zoltan Koday tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. B) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimi. C) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim D) Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. 50 / 50 50. Musiqa madaniyati fanidan 4-7-sinflarda xaftalik o’quv soatlari qancha? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari