Musiqa fanidan diagnostika savollari Dekabr 5, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 2 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Yuqori B) O’rtacha C) Sezilmaydi D) Sust 2 / 50 2. Endi u bola emas-u Hali katta ham emas bu formula qaysi davr xarakterini bildiradi? A) Kichik maktab yoshi B) Bolalik C) Etuklik D) O’smirlik 3 / 50 3. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Huquqiy B) Barchasi to’g’ri C) Emotsianal D) Makoniy 4 / 50 4. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) temperament, xarakter, qobiliyat B) emotsiya, temperament C) emotsiya, iroda D) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy ilk bolalik davri iniqirozi deb nechi yoshlarni ko’rsatgan. A) 4-5 yosh B) 11-12 yosh C) 1-3 yosh D) 3-7 yosh 6 / 50 6. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) O‘qish. B) O‘yin. C) a,b,c javoblar to‘g‘ri. D) Mehnat. 7 / 50 7. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) a,b,c javoblar to‘g‘ri. B) Oila C) Jamoa D) b)Tashqi muhit. 8 / 50 8. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) a,b,c javob to‘g‘ri. B) Test. C) Kuzatish. D) Suhbat. 9 / 50 9. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin va ehtiyoj B) O‘yin, mehnat C) O‘yin, mehnat va o‘qish. D) O‘yin, o‘qish 10 / 50 10. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) “Nutqsiz” ta'sirga B) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga C) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga D) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga 11 / 50 11. O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1960- yilda B) 1965- yilda C) 1970 yilda D) 1977- yilda 12 / 50 12. Musiqa darslari boshqa fanlar bilan qanday farqlanadi? A) Badiyligi, qiziqarliligi, bolalarda ko’proq ijodiy zavq, tuyg’u va obraz kechinmalar uyg’otish bilan B) Tarbiyaviyligi va raqsbopligi bilan C) Badiyligi qiziqarliligi,ijro yo’llari bilan muammoli savol va topshiriqlari bilan D) Qiziqarli va munozaraligi bilan 13 / 50 13. Musiqa darsini kuylash, tinglash, suhbat, savol, javoblar orqali tashkil qilish qanday dars tipiga kiradi A) Mustahkamlash B) Aralash va takrorlash C) munozarali D) Aralash 14 / 50 14. ashulachilik nafasi deb nimaga aytiladi? A) Fiziologik nafas B) tez, qiska nafas C) sun’iy ya’ni extiyojga qarab olinadigan nafas D) erkin nafas 15 / 50 15. Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Barcha mtodlardan iboratdir. B) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. C) Savol va topshiriqdan iborat. D) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. 16 / 50 16. qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy B) Abdurauf Fitrat C) Kavkabiy, D) Forobiy 17 / 50 17. Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Xarfiy ifodalar B) Xarakatli ifodalar C) Musiqaning ifoda vositalari D) Yurqinli ifodalar 18 / 50 18. Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan B) torli cholg’ular paydo bo’lgan C) puflab chalinadiigan cholg’ular D) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan 19 / 50 19. Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Erkin Voxidov B) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov C) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min D) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. 20 / 50 20. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 21 / 50 21. Ikki ovozlilik elementlari nechanchi sinf musiqa darslarida qo’llaniladi? A) 2-sinf B) 4-sinf C) 1-sinf D) 3-sinf 22 / 50 22. Darsning yillik ish rejasini tuzayotganda,o’qituvchi uchun qanday imkoniyat beriladi A) Ayrim qo’shiqlar tushirilib qoldiriladi B) xamma qo’iqlar kiritiladi C) asarlarni tanlash imkoniyati D) imkoniyat berilmaydi 23 / 50 23. Darsda qo’shiqni frazaga bo’lib o’rganish nima deyiladi? A) Jumla B) Suxbatlar C) Mazmunli D) Xarakter 24 / 50 24. Davomiylik nima ? A) dars boshlanishi bog’lash B) barcha darslarni takomillashtirib borish C) darsning har bir elementi o’z navbatida har bir darsga moslashish D) dars yakunida xulosalash 25 / 50 25. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish B) asar haqida to’la tushintirish C) turli xil ko’rgazmalar berish D) asarni ohangini eshitirish 26 / 50 26. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) asarni ohangini eshitirish B) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish C) turli xil ko’rgazmalar berish D) asar haqida to’la tushintirish 27 / 50 27. 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” B) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” C) *a “Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” D) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” 28 / 50 28. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 4-sinf B) 2-sinf C) 3-sinf D) 1-sinf 29 / 50 29. 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) *a Qush tovushlar orqali B) Yurish orqali C) b Oyoq to’ppilatish orqali D) Gram zaps eshittirish orqali 30 / 50 30. 6-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish D) Xalq musiqa janrlarida mumtoz musiqa,Sharq xalqlari mumtoz musiqasi,buyuk rus kompozitorlari,Evropa klassik musiqasi, simfoniya janri,kompozitorlar ijodi bilan qisqacha tanishuv,o’zbek zamonaviy musiqasida bastakor va kompozitor ijodi,Markaziy Osiyo va Yaqin Sharq xalqlari musiqasi,jiddiy va engil musiqaning ifoda vositalari,bastakorlik ijodida an’anaviylik,estrada qo’shiqlarida milliylik va baynalminallik xususiyatlari,milliy estrada,rok, janri,o’zbek musiqasida estrada janri, kino musiqasi,mumtoz musiqani, ustozona (kasbiy) musiqani, xalq musiqa janrlarini 31 / 50 31. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, B) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil C) S.Boboev, M.Leviev D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 32 / 50 32. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov B) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil C) S.Boboev, M.Leviev D) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, 33 / 50 33. Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? B) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy C) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev D) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, 34 / 50 34. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 35 / 50 35. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida B) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. C) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish D) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak 36 / 50 36. 1-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 37 / 50 37. nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari B) qo’llanmalar C) Davlat ta’lim standarti D) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun 38 / 50 38. “Oftob yaxshimi odob yaxshimi” qo’shig’i qaysi sinflarda o’rgatiladi? A) 1 sinfda B) 6 sinfda C) 3 sinfda D) 4 sinfda 39 / 50 39. “Kompozitor”, “ijrochi”, “tinglovchi” kabi atamalar nechanchi sinf musiqa darslarida o’tiladi? A) 1-sinf B) 4-sinf C) 3-sinf D) 2-sinf 40 / 50 40. “Kichkintoymiz-gijingtoymiz” qo’shig’i qaysi sinflarga xos? A) 3-4-sinflarga B) 1-2-sinflarga C) 6-7-sinflarga D) Barcha sinflarga 41 / 50 41. “Qachonki so’z beoqibat qolsa, musiqa yordamga keladi”. Ushbu so’zlar kimga tegishli? A) P.I.Chaykovskiyga B) al-Forobiyga C) M.Burxonovga D) Motsartga. 42 / 50 42. “Binafsha”, “Laylak qor” qanday mavzuga tegishli qo’shiqlar? A) Mexnat mavzusiga B) Jangovarlik mavzusiga C) Vatanparvarlik mavzusiga D) Tabiat mavzusiga 43 / 50 43. “Asp bo’laman”o’zbek xalq kuyiga asosan qaysi sinflarda xarakatlar o’rgatilib boriladi? A) 6-7 sinflarda B) 1-2 sinflarda C) 4-5 sinflarda D) 2-3 sinflarda 44 / 50 44. «Hind dostoni» va «To’maris»,baleti yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) Ulug’bek Musaev D) M.Ashrafiy. 45 / 50 45. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) M.Ashrafiy B) A.Kozlovsikiy C) I.Akbarov D) A. Xachaturyan 46 / 50 46. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) A.Kozlovsikiy B) B.Asafev C) S.Prokofev D) A. Xachaturyan 47 / 50 47. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) S.Prokofev B) Petr Ilich Chaykovskiy C) A.Kozlovsikiy D) A. Xachaturyan 48 / 50 48. “IERARXIYA” texnikasi nimaga qaratilgan? A) *aoddiydan murakkabga, murakkabdan oddiyga o’tish usullarini qo’llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o’rgatishga qaratilgan. B) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. C) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) bsavol berish, eshita olishga qaratilgan 49 / 50 49. “BLITs –O’YIN” metodi nimaga qaratilgan? A) ta’rif bera olishiga qaratilgan. B) kichik guruh holda tahlil etishga qaratilgan C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) keng doirada turli g’oyalarni bera olishga qaratilgan 50 / 50 50. Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim. B) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. D) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari