Uy » Diagnostika testlari » Musiqa fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Musiqa fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 5, 2023 449 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi B) Ta’lim C) Mexnatsevarlik D) Ijtimoiylashadi 2 / 50 2. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 7-10 yosh B) 11-15 yosh C) 12-13 yosh D) 15-17 yosh 3 / 50 3. Individning o’z tajribasini esda olib qolishi, esda saqlashi va keyinchalik uni yana esga tushurishi nima deb ataladi? A) Idrok B) Sezgi C) Tafakkur D) Xotira 4 / 50 4. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, iroda B) emotsiya, temperament C) temperament, xarakter, qobiliyat D) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur 5 / 50 5. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Predmetli faoliyat B) Rolli o’yin C) Ta’lim D) O’quv-kasbiy faoliyat 6 / 50 6. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. B) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. C) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. D) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. 7 / 50 7. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) a,b,c javoblar to‘g‘ri. B) Oila C) Jamoa D) b)Tashqi muhit. 8 / 50 8. Eng jo‘shqin hissiyotlarga boy davr qaysi davr? A) Keksalik. B) yetuklik. C) O‘spirinlik D) O‘smirlik.. 9 / 50 9. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin, mehnat B) O‘yin, o‘qish C) O‘yin, mehnat va o‘qish. D) O‘yin va ehtiyoj 10 / 50 10. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati B) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi C) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati D) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati 11 / 50 11. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 1998 yilda B) 1999 yilda C) 2000 yilda D) 2002 yilda 12 / 50 12. Musiqa darsini kuylash, tinglash, suhbat, savol, javoblar orqali tashkil qilish qanday dars tipiga kiradi A) Mustahkamlash B) munozarali C) Aralash va takrorlash D) Aralash 13 / 50 13. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma B) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash C) tajribalilik, is’tedod, murakkablik D) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik 14 / 50 14. Musiqa idroki nimani o’stiradi? A) ehtiroslarni va his to’yg’ularini shakllantiradic) 1965- yilda B) estetik va his to’yg’ularni uyg’otadi C) hayotiy tajribasini, real voqiylikni badiiy his qilib qobiliyatni o’stiradi. D) fikrlashga, xarakterlanishni o’zgartiradi 15 / 50 15. «O’zbekiston Vatanim manim» qo’shiq tanlovi nechanchi yildan o’tqazila boshlandi? A) 2000 yildan B) 1999yildan C) 1998 yildan D) 1997 yildan 16 / 50 16. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Marsh B) Vokal C) Raqs D) Qo’shiq 17 / 50 17. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) pand - nasihat B) vatanparvarlik va falsafiy janr C) “Sadr”, “Jaxrxonlik” D) mexr – oqibat 18 / 50 18. Qo’shiqni o’rgatishda qanday turlarga ajratib o’rgatish mumkin? A) Baland.past, o’rtacha, tez jamoa va birgalikda B) Jamoaviy tarzda C) Turlicha o’rgatish mumkin D) Guruhga bo’lib, yakka holda, jamoa tarzda 19 / 50 19. Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. B) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. C) Savol va topshiriqdan iborat. D) Barcha mtodlardan iboratdir. 20 / 50 20. Katta ashulani ijrochi qay xolat ijro etishi mumkin? A) Ovozi yuqori bo’lgan kishilar o’z joylariga kuylash kerak B) Uch-to’rt ashulachi odatda tik turgan xolda ijro etishi kerak C) Jamoaviy tarzda ijro etishi kerak D) Faqatgina yakka xolatda 21 / 50 21. Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. B) Erkin Voxidov C) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min D) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov 22 / 50 22. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1965- yilda B) 1970- yilda C) 1957- yilda D) 1960- yilda 23 / 50 23. Katta ashula asosan qaerlarda ijro etiladi? A) Qashqadaryo va Surxondaryo voxalarida. B) Qoraqalpog’istonda. C) Farg’ona vodiysi, qisman Toshkentda D) Samarqand va Buxoroda. 24 / 50 24. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 25 / 50 25. Davomiylik nima ? A) dars yakunida xulosalash B) barcha darslarni takomillashtirib borish C) darsning har bir elementi o’z navbatida har bir darsga moslashish D) dars boshlanishi bog’lash 26 / 50 26. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) asarni ohangini eshitirish B) asar haqida to’la tushintirish C) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish D) turli xil ko’rgazmalar berish 27 / 50 27. Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 2 qismli asar B) 3 qismli asar C) 4 qismli asar D) 1 qismli asar 28 / 50 28. 4-sinflarda ko’proq qanday janrdagi qo’shiqlar o’rgatiladi? A) an’anaviy terma qo’shiqlar B) mumtoz qo’shiqlar C) terma, lapar, aytishuv,mumtoz D) xalq og’zaki ijodidagi aytishuvlar 29 / 50 29. 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” B) *a “Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” C) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” D) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” 30 / 50 30. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 1-sinf B) 4-sinf C) 3-sinf D) 2-sinf 31 / 50 31. 1- sinflarda o’quvchilar qaysi musiqa asboblari bilan tanishadilar? A) Karnay , surnay,klarnet, doira B) Barcha asboblar bilan C) Chet el musiqa asboblari bilan D) Fortopiano, rubob, doira , dutor 32 / 50 32. birinchi o’zbek bolalar xor jamoasi dirijori kim? A) D.Zokirov B) M.Ashrafiy C) S.Boboev D) Sh.Yormatov 33 / 50 33. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) Avaz Mansurov,M.Ashrafiy, R. Glier C) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy D) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov 34 / 50 34. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, B) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil C) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov D) S.Boboev, M.Leviev 35 / 50 35. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, B) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy C) S.Boboev, M.Leviev D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 36 / 50 36. birinchi o’zbek musiqasida, vokal-cholg’u syuita va kantata ijodkorlari kimlar A) S.Boboev, M.Leviev B) S.Yudakov, M.Nasimov C) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 37 / 50 37. Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 38 / 50 38. 4-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. B) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak C) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak D) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. 39 / 50 39. 3-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 40 / 50 40. “Pionino” qo’shig’i qaysi sinfga mo’ljallagan? A) 5-sinfga B) 3-sinfga C) Barchasiga D) 1-sinfga 41 / 50 41. «Ulug’bek burji» va «Nodira» milliy raqs uslubidagi baletlari kimga tegishli? A) I.Akbarov B) I.Akbarov C) Mustafo Bafoev D) Avaz Mansurov 42 / 50 42. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) I.Akbarov D) M.Ashrafiy 43 / 50 43. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) S.Prokofev C) A.Kozlovsikiy D) B.Asafev 44 / 50 44. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) Petr Ilich Chaykovskiy B) S.Prokofev C) A.Kozlovsikiy D) A. Xachaturyan 45 / 50 45. “BUMERANG” texnikasi nimaga qaratilgan? A) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. B) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. C) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. D) o’quvchini dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o’rganilgan materialni yodida saqlab qolish, so’zlab bera olish, fikrni erkin holda bayon eta olish hamda bir dars davomida barcha o’quvchi – o’quvchilarni baholay olishga qaratilgan. 46 / 50 46. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. B) to’g’ri javob berishga qaratilgan C) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. D) “3x4” metodi nimaga qaratilgan? 47 / 50 47. Chexiyada qo’llaniladigan ta’lim tizimining o’ziga xos uslubi qaysi variantda to’g’i ko’rsatilgan? A) Chexiyadagi musiqiy tarbiya - o’zgarib turuvchi tizim bo’lib, ta’lim o’quv faniga, pedagogning maqsad va niyatlari hamda o’quvchining shaxsiy xususiyatlariga moslashtirilgan. B) Solfedjio fanini chuqur o’rgatish xususiyatlariga moslashtirilgan C) Materiallarni yig’ish, ishlov berish pedagogik interpretatsii qilish va pedagogik tizimning faoliyati to’g’risidagi ma’lumotlarni saqlash, ularning holatini uzluksiz kuzatilishini ta’minlash, zamonaviy korrektirovka qilish va rivojlanishini belgilab berish D) cMusiqiy savodxonlik,jamoa bo’lib kuylash xususiyatlariga moslashtirilgan 48 / 50 48. “Bir kuyni o’rganish uchun ko’p vaqt ketmaydi, ammo uni chalish uchun, tayyor ijod mahsuliga keltirish uchun yillar kerak bo’ladi”degan ibora kimga ta’luqli? A) Komiljon Otaniyozov B) Shermat Yormatov C) Turg’un Alimatov D) Dilorom Omonnullaeva 49 / 50 49. “Stolbitsa” metodi qaysi mamlakat musiqa ta’limi tizimida keng tarqalgan ? A) Germaniyada B) Yaponiyada C) Balgariyada D) Shvedtsariyada 50 / 50 50. Vengriyada musiqiy ta’lim tizimi kim tomonidan yaratilgan tizimga asoslangan? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. B) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. C) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. D) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tarix fanidan diagnostika savollari