Musiqa fanidan diagnostika savollari Dekabr 5, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan diagnostika savollari ga 1 fikr bildirilgan 0% 2 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. E. Erikson psixosotsio dinamik davralshtirishi bosqichlarida tug’ilgandan 1 yoshgacha davrni nima deb ataladi? A) Ilk bolalik B) Chaqaloklik C) Kichik maktab yoshi D) Go’daklik 2 / 50 2. Insonning fikrlash jarayonlari orqali qaror qabul qilishi, hamda qabul qilingan qaror asosida o’z xarakterlarini yo’naltirish bu .... A) Tafakkur B) Iroda C) Idrok D) Xotira 3 / 50 3. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) emotsiya, iroda B) nutq, xotira C) temperament, xarakter, qobiliyat D) sezgi, idrok, xotira 4 / 50 4. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Pavlov B) Karl Yung C) Sechenov D) Gippokrat 5 / 50 5. Individual so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. B) individning tug’ilgandan boshlab to hayotining so’ngigacha davom etadigan o’ziga xos shakllanish jarayoni. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. 6 / 50 6. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. B) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. C) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. D) Kasb tanlash. 7 / 50 7. O‘smirlarning o‘zini katta bo‘lganini his qila olishi ularga nisbatan qanday munosabat o‘rnatishni taqozo qiladi? A) O‘rtoqlik munosabatlari B) Cheklangan tenglik munosabatlari. C) Tenglik munosabatlari. D) Rahbarlik va bo‘ysunish munosabatlari 8 / 50 8. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) b c javoblar to‘g‘ri. B) O‘spirinlik. C) yetuklik. D) O‘smirlik. 9 / 50 9. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 3-7 yosh. B) 5-7 yosh. C) 1-3 yosh. D) 2-6 yosh. 10 / 50 10. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Harakat. B) Instinktiv harakatlar. C) E'tiqod va idealar. D) * a) Motiv va ehtiyojlar 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i B) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i C) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim D) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. 12 / 50 12. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 2000 yilda B) 1998 yilda C) 2002 yilda D) 1999 yilda 13 / 50 13. Musiqa darslari boshqa fanlar bilan qanday farqlanadi? A) Badiyligi, qiziqarliligi, bolalarda ko’proq ijodiy zavq, tuyg’u va obraz kechinmalar uyg’otish bilan B) Qiziqarli va munozaraligi bilan C) Badiyligi qiziqarliligi,ijro yo’llari bilan muammoli savol va topshiriqlari bilan D) Tarbiyaviyligi va raqsbopligi bilan 14 / 50 14. Musiqa darsini kuylash, tinglash, suhbat, savol, javoblar orqali tashkil qilish qanday dars tipiga kiradi A) Aralash B) Aralash va takrorlash C) Mustahkamlash D) munozarali 15 / 50 15. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik B) tajribalilik, is’tedod, murakkablik C) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash D) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma 16 / 50 16. Musiqa idroki nimani o’stiradi? A) hayotiy tajribasini, real voqiylikni badiiy his qilib qobiliyatni o’stiradi. B) fikrlashga, xarakterlanishni o’zgartiradi C) ehtiroslarni va his to’yg’ularini shakllantiradic) 1965- yilda D) estetik va his to’yg’ularni uyg’otadi 17 / 50 17. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Qo’shiq B) Marsh C) Raqs D) Vokal 18 / 50 18. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) mexr – oqibat B) vatanparvarlik va falsafiy janr C) pand - nasihat D) “Sadr”, “Jaxrxonlik” 19 / 50 19. Qo’shiq aytish haqida o’qituvchining kirish so’zi ning mazmuni? A) Qo’shiq muallifi, ayrim tarixiy xususiyatlari, hayotiy ahamiyati, suhbat, qo’shiq kuylab eshittirish B) Og’zaki tushintirib borish C) Qo’shiq mazmuni, so’zlash, so’rash, tekshirish, davomatni aniqlash D) Kirish ,suhbat, tushuncha 20 / 50 20. Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Tanovar” B) “Bulbulcha” C) “Bir kelsin” D) “Gulqandim” 21 / 50 21. qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Kavkabiy, B) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy C) Forobiy D) Abdurauf Fitrat 22 / 50 22. Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov B) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. C) Erkin Voxidov D) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min 23 / 50 23. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1970- yilda B) 1957- yilda C) 1960- yilda D) 1965- yilda 24 / 50 24. Qanday tamoillar darsni unumli o’tishini ta’minlaydi? A) fantaziya, kino filmlar, texnikalar B) didaktika, romantika, ijodkorlik C) Aloqa, adabiyot, tarix, tasviriy san’at, kino, teatr hayotiy dalillar D) dadillik, xursandchilik, teatr 25 / 50 25. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 26 / 50 26. Ikki ovozlilik elementlari nechanchi sinf musiqa darslarida qo’llaniladi? A) 2-sinf B) 4-sinf C) 1-sinf D) 3-sinf 27 / 50 27. Didaktiv jarayon barcha sinflarda qaysi paytda keng qo’llanilib boriladi? A) darsga tayyorgarlik ko’rish va uni sinfda olib borish davrida. B) savol va javoblar o’tkazilayotganda C) o’quvchilar bilan darsga kirganda D) dars yakunida qo’llaniladi 28 / 50 28. Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 2 qismli asar B) 1 qismli asar C) 4 qismli asar D) 3 qismli asar 29 / 50 29. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) S.Boboev, M.Leviev 30 / 50 30. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) S.Boboev, M.Leviev B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, C) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 31 / 50 31. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) S.Boboev, M.Leviev C) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 32 / 50 32. Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 33 / 50 33. 5-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak: A) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. B) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak C) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish D) Orkestr, ansambl va xor,xor turlari,ovoz turlari,simfonik orkestr,sahnaviy musiqa asarlari,opera san’ati,opera ijodkorlari xaqida bilishlari kerak 34 / 50 34. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 35 / 50 35. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida C) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. D) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak 36 / 50 36. nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) Davlat ta’lim standarti B) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari C) qo’llanmalar D) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun 37 / 50 37. “Pionino” qo’shig’i qaysi sinfga mo’ljallagan? A) 5-sinfga B) Barchasiga C) 1-sinfga D) 3-sinfga 38 / 50 38. “Nisholda” qo’shig’ini o’quvchilarga qaysi paytda o’rgatasiz? A) Xufton paytida B) Erta baxorda C) Mavsumiy marosim oylarida D) Ramazon paytida 39 / 50 39. “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) Shermat Yormatov B) M.Ashrafiy C) I.Akbarov D) Avaz Mansurov 40 / 50 40. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) A.Kozlovsikiy B) A. Xachaturyan C) M.Ashrafiy D) I.Akbarov 41 / 50 41. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) Petr Ilich Chaykovskiy C) B.Asafev D) B.Asafev 42 / 50 42. XX asrda yaratilgan «Gayane», «Spartak»baletlarini kim yaratgan? A) S.Prokofev B) Petr Ilich Chaykovskiy C) A.I. Xachaturyan D) S.Prokofev 43 / 50 43. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) S.Prokofev B) B.Asafev C) A. Xachaturyan D) A.Kozlovsikiy 44 / 50 44. Bolalar uchun yaratilgan«Orzu»baleti yaratuvchisi kim? A) P.I.Chaykovskiy B) Avaz Mansurov C) M.Ashrafiy D) I.Akbarov 45 / 50 45. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A.Kozlovsikiy B) S.Prokofev C) A. Xachaturyan D) Petr Ilich Chaykovskiy 46 / 50 46. “IERARXIYA” texnikasi nimaga qaratilgan? A) *aoddiydan murakkabga, murakkabdan oddiyga o’tish usullarini qo’llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o’rgatishga qaratilgan. B) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. C) bsavol berish, eshita olishga qaratilgan D) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. 47 / 50 47. “INTERVYu” texnikasi o’quvchiga nimani o’rgatishga qaratilgan? A) o’quvchini mantiqiy fikrlashiga B) mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o’rgatishga qaratilgan. C) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. 48 / 50 48. Rumeniya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqdad) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? B) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqda C) Z.Koday, K.Orf, E Jak Dalkroz,E Villem usullarini ijodiy o’rganish bilan uyg’unlashib ketgan musiqa uslubi qo’llanilmoqda D) D.B.Kabaleviskiy musiqa uslubi qo’llanilmoqda 49 / 50 49. Vengriyada musiqiy ta’lim tizimi kim tomonidan yaratilgan tizimga asoslangan? A) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. B) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. 50 / 50 50. Musiqa madaniyati fanidan 4-7-sinflarda xaftalik o’quv soatlari qancha? A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari