Uy » Diagnostika testlari » Musiqa fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Musiqa fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 5, 2023 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 1 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Emotsiya B) Munosabat C) Umumiy taraqqiyot D) Intelekt 2 / 50 2. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Intelekt B) Kasb-hunar C) Ta’limga bo’lgan munosabati D) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi 3 / 50 3. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Ta’lim B) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi C) Ijtimoiylashadi D) Mexnatsevarlik 4 / 50 4. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Intelekt B) O’yin C) Maktab yoshi D) Ta’lim 5 / 50 5. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Predmetli faoliyat B) Rolli o’yin C) Ta’lim D) O’quv-kasbiy faoliyat 6 / 50 6. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. B) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. C) Kasb tanlash. D) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. 7 / 50 7. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 5-7 yosh. B) 2-6 yosh. C) 3-7 yosh. D) 1-3 yosh. 8 / 50 8. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Harakat. B) Instinktiv harakatlar. C) E'tiqod va idealar. D) * a) Motiv va ehtiyojlar 9 / 50 9. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi B) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati C) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati D) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati 10 / 50 10. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog B) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar C) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar D) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. B) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim C) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i D) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i 12 / 50 12. O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1965- yilda B) 1960- yilda C) 1977- yilda D) 1970 yilda 13 / 50 13. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik B) tajribalilik, is’tedod, murakkablik C) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash D) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma 14 / 50 14. «O’zbekiston Vatanim manim» qo’shiq tanlovi nechanchi yildan o’tqazila boshlandi? A) 1997 yildan B) 1998 yildan C) 2000 yildan D) 1999yildan 15 / 50 15. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Raqs B) Vokal C) Marsh D) Qo’shiq 16 / 50 16. Qo’shiqni o’rgatishda qanday turlarga ajratib o’rgatish mumkin? A) Guruhga bo’lib, yakka holda, jamoa tarzda B) Jamoaviy tarzda C) Baland.past, o’rtacha, tez jamoa va birgalikda D) Turlicha o’rgatish mumkin 17 / 50 17. Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Savol va topshiriqdan iborat. B) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. C) Barcha mtodlardan iboratdir. D) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. 18 / 50 18. Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Xarfiy ifodalar B) Musiqaning ifoda vositalari C) Yurqinli ifodalar D) Xarakatli ifodalar 19 / 50 19. Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) puflab chalinadiigan cholg’ular B) torli cholg’ular paydo bo’lgan C) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan D) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan 20 / 50 20. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1957- yilda B) 1965- yilda C) 1960- yilda D) 1970- yilda 21 / 50 21. Didaktiv jarayon barcha sinflarda qaysi paytda keng qo’llanilib boriladi? A) darsga tayyorgarlik ko’rish va uni sinfda olib borish davrida. B) dars yakunida qo’llaniladi C) savol va javoblar o’tkazilayotganda D) o’quvchilar bilan darsga kirganda 22 / 50 22. Darsning yillik ish rejasini tuzayotganda,o’qituvchi uchun qanday imkoniyat beriladi A) imkoniyat berilmaydi B) xamma qo’iqlar kiritiladi C) Ayrim qo’shiqlar tushirilib qoldiriladi D) asarlarni tanlash imkoniyati 23 / 50 23. Darsda qo’shiqni frazaga bo’lib o’rganish nima deyiladi? A) Jumla B) Xarakter C) Suxbatlar D) Mazmunli 24 / 50 24. Dars o’tish jarayonida nechta tamoyilga jiddiy amal qilish kerak? A) 6 ta B) 5ta C) 3 ta D) 4 ta 25 / 50 25. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) turli xil ko’rgazmalar berish B) asar haqida to’la tushintirish C) asarni ohangini eshitirish D) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish 26 / 50 26. Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 1 qismli asar B) 4 qismli asar C) 3 qismli asar D) 2 qismli asar 27 / 50 27. 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) *a “Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” B) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” C) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” D) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” 28 / 50 28. 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 3-sinf B) 1-sinf C) 2-sinf D) 4-sinf 29 / 50 29. 1- sinflarda o’quvchilar qaysi musiqa asboblari bilan tanishadilar? A) Fortopiano, rubob, doira , dutor B) Chet el musiqa asboblari bilan C) Karnay , surnay,klarnet, doira D) Barcha asboblar bilan 30 / 50 30. 6-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida C) Xalq musiqa janrlarida mumtoz musiqa,Sharq xalqlari mumtoz musiqasi,buyuk rus kompozitorlari,Evropa klassik musiqasi, simfoniya janri,kompozitorlar ijodi bilan qisqacha tanishuv,o’zbek zamonaviy musiqasida bastakor va kompozitor ijodi,Markaziy Osiyo va Yaqin Sharq xalqlari musiqasi,jiddiy va engil musiqaning ifoda vositalari,bastakorlik ijodida an’anaviylik,estrada qo’shiqlarida milliylik va baynalminallik xususiyatlari,milliy estrada,rok, janri,o’zbek musiqasida estrada janri, kino musiqasi,mumtoz musiqani, ustozona (kasbiy) musiqani, xalq musiqa janrlarini D) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. 31 / 50 31. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy C) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov D) Avaz Mansurov,M.Ashrafiy, R. Glier 32 / 50 32. birinchi o’zbek musiqasida, vokal-cholg’u syuita va kantata ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, B) S.Yudakov, M.Nasimov C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) S.Boboev, M.Leviev 33 / 50 33. 4-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 34 / 50 34. 3-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida B) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. C) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 35 / 50 35. 1-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak B) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida C) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 36 / 50 36. “Pionino” qo’shig’i qaysi sinfga mo’ljallagan? A) Barchasiga B) 5-sinfga C) 1-sinfga D) 3-sinfga 37 / 50 37. “Oftob yaxshimi odob yaxshimi” qo’shig’i qaysi sinflarda o’rgatiladi? A) 3 sinfda B) 4 sinfda C) 1 sinfda D) 6 sinfda 38 / 50 38. “Asp bo’laman”o’zbek xalq kuyiga asosan qaysi sinflarda xarakatlar o’rgatilib boriladi? A) 1-2 sinflarda B) 6-7 sinflarda C) 2-3 sinflarda D) 4-5 sinflarda 39 / 50 39. «Sharq afsonasi» baletini yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) M.Ashrafiy D) A.Kozlovsikiy 40 / 50 40. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) I.Akbarov B) A.Kozlovsikiy C) A. Xachaturyan D) M.Ashrafiy 41 / 50 41. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) Petr Ilich Chaykovskiy B) B.Asafev C) B.Asafev D) A. Xachaturyan 42 / 50 42. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) S.Prokofev D) Petr Ilich Chaykovskiy 43 / 50 43. “BUMERANG” texnikasi nimaga qaratilgan? A) o’quvchini dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o’rganilgan materialni yodida saqlab qolish, so’zlab bera olish, fikrni erkin holda bayon eta olish hamda bir dars davomida barcha o’quvchi – o’quvchilarni baholay olishga qaratilgan. B) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. 44 / 50 44. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) “3x4” metodi nimaga qaratilgan? B) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. C) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) to’g’ri javob berishga qaratilgan 45 / 50 45. “Bir kuyni o’rganish uchun ko’p vaqt ketmaydi, ammo uni chalish uchun, tayyor ijod mahsuliga keltirish uchun yillar kerak bo’ladi”degan ibora kimga ta’luqli? A) Dilorom Omonnullaeva B) Shermat Yormatov C) Turg’un Alimatov D) Komiljon Otaniyozov 46 / 50 46. Gollandiya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) D.B.Kabaleviskiy tomonidan B) Emil Jak-Dalkroz tomonidan C) B.M. Teplov tomonidan D) Per van Xauven tomonidan 47 / 50 47. Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. B) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim. C) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. 48 / 50 48. Vengriyada musiqiy ta’lim tizimi kim tomonidan yaratilgan tizimga asoslangan? A) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. B) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. C) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. D) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? 49 / 50 49. Angliya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim B) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimi. C) Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. D) Zoltan Koday tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. 50 / 50 50. Musiqa tinglash faoliyati necha bosqichda amalga oshiriladi? A) 4ta B) 5ta C) 6ta D) 7ta 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tarix fanidan diagnostika savollari