Uy » Diagnostika testlari » Musiqa fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Musiqa fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 5, 2023 198 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 1 0% 1 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Ta’lim B) Mexnatsevarlik C) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi D) Ijtimoiylashadi 2 / 50 2. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Ta’lim B) Intelekt C) Maktab yoshi D) O’yin 3 / 50 3. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) O’quv-kasbiy faoliyat B) Ta’lim C) Predmetli faoliyat D) Rolli o’yin 4 / 50 4. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) ishonch va ishonchsizlik. B) o’yinlar yetakchilik qiladi. C) jinsiy identifikatsiya. D) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. 5 / 50 5. Individual so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) individning tug’ilgandan boshlab to hayotining so’ngigacha davom etadigan o’ziga xos shakllanish jarayoni. B) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. 6 / 50 6. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) a,b,c javoblar to‘g‘ri. B) Oila C) b)Tashqi muhit. D) Jamoa 7 / 50 7. Eng jo‘shqin hissiyotlarga boy davr qaysi davr? A) yetuklik. B) Keksalik. C) O‘spirinlik D) O‘smirlik.. 8 / 50 8. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati B) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati C) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati D) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi 9 / 50 9. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga B) “Nutqsiz” ta'sirga C) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga D) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga 10 / 50 10. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Didaktik qobiliyat B) Gnostik qobiliyat C) Perseptiv qobiliyat. D) Akademik qobiliyat 11 / 50 11. Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim B) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. C) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i D) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i 12 / 50 12. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 1998 yilda B) 2000 yilda C) 2002 yilda D) 1999 yilda 13 / 50 13. Musiqa darslari boshqa fanlar bilan qanday farqlanadi? A) Qiziqarli va munozaraligi bilan B) Badiyligi, qiziqarliligi, bolalarda ko’proq ijodiy zavq, tuyg’u va obraz kechinmalar uyg’otish bilan C) Badiyligi qiziqarliligi,ijro yo’llari bilan muammoli savol va topshiriqlari bilan D) Tarbiyaviyligi va raqsbopligi bilan 14 / 50 14. «O’zbekiston Vatanim manim» qo’shiq tanlovi nechanchi yildan o’tqazila boshlandi? A) 1998 yildan B) 1999yildan C) 2000 yildan D) 1997 yildan 15 / 50 15. Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Vokal B) Marsh C) Qo’shiq D) Raqs 16 / 50 16. Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Yurqinli ifodalar B) Musiqaning ifoda vositalari C) Xarakatli ifodalar D) Xarfiy ifodalar 17 / 50 17. Katta ashulani ijrochi qay xolat ijro etishi mumkin? A) Jamoaviy tarzda ijro etishi kerak B) Faqatgina yakka xolatda C) Ovozi yuqori bo’lgan kishilar o’z joylariga kuylash kerak D) Uch-to’rt ashulachi odatda tik turgan xolda ijro etishi kerak 18 / 50 18. nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1965- yilda B) 1960- yilda C) 1970- yilda D) 1957- yilda 19 / 50 19. Katta ashula asosan qaerlarda ijro etiladi? A) Farg’ona vodiysi, qisman Toshkentda B) Qoraqalpog’istonda. C) Qashqadaryo va Surxondaryo voxalarida. D) Samarqand va Buxoroda. 20 / 50 20. Ikki ovozlilik elementlari nechanchi sinf musiqa darslarida qo’llaniladi? A) 1-sinf B) 3-sinf C) 4-sinf D) 2-sinf 21 / 50 21. Darsda olingan har bir yangi bilim qanday o’zlashtiriladi? A) Dars faoliyatida va keyingi darslarda B) O’zlashtirilmaydi C) Har doim o’zlashtirib boriladi D) Yangi darsni o’rganilgan paytida 22 / 50 22. Dars o’tish jarayonida nechta tamoyilga jiddiy amal qilish kerak? A) 6 ta B) 3 ta C) 5ta D) 4 ta 23 / 50 23. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) asarni ohangini eshitirish B) asar haqida to’la tushintirish C) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish D) turli xil ko’rgazmalar berish 24 / 50 24. 2G’4, 3G’4 o’lchovlari nechanchi sinf musiqa darslarida o’rgatiladi? A) 4-sinf B) 3-sinf C) d 1-sinf D) 2-sinf 25 / 50 25. 1- sinflarda o’quvchilar qaysi musiqa asboblari bilan tanishadilar? A) Fortopiano, rubob, doira , dutor B) Karnay , surnay,klarnet, doira C) Chet el musiqa asboblari bilan D) Barcha asboblar bilan 26 / 50 26. birinchi o’zbek bolalar xor jamoasi dirijori kim? A) Sh.Yormatov B) D.Zokirov C) M.Ashrafiy D) S.Boboev 27 / 50 27. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, B) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy C) S.Boboev, M.Leviev D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 28 / 50 28. 5-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak: A) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak B) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. C) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish D) Orkestr, ansambl va xor,xor turlari,ovoz turlari,simfonik orkestr,sahnaviy musiqa asarlari,opera san’ati,opera ijodkorlari xaqida bilishlari kerak 29 / 50 29. 4-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. B) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak 30 / 50 30. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. B) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. C) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 31 / 50 31. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. D) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida 32 / 50 32. nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) qo’llanmalar B) Davlat ta’lim standarti C) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun D) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari 33 / 50 33. “Qo’shig’imiz avjida” kimning musiqiy asari? A) D.Zokirov B) T.Azimov C) R.Qodirov D) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. 34 / 50 34. “Asp bo’laman”o’zbek xalq kuyiga asosan qaysi sinflarda xarakatlar o’rgatilib boriladi? A) 1-2 sinflarda B) 6-7 sinflarda C) 2-3 sinflarda D) 4-5 sinflarda 35 / 50 35. “Maysaraning ishi”operasini kim yaratgan? A) M.Ashrafiy B) Avaz Mansurov C) I.Akbarov D) Sulaymon Yudakov 36 / 50 36. «Sharq afsonasi» baletini yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) A.Kozlovsikiy C) Avaz Mansurov D) M.Ashrafiy 37 / 50 37. «Bog’chasaroy fontani»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) B.Asafev C) B.Asafev D) Petr Ilich Chaykovskiy 38 / 50 38. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) B.Asafev B) S.Prokofev C) A.Kozlovsikiy D) A. Xachaturyan 39 / 50 39. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) Petr Ilich Chaykovskiy D) S.Prokofev 40 / 50 40. “IERARXIYA” texnikasi nimaga qaratilgan? A) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. B) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. C) *aoddiydan murakkabga, murakkabdan oddiyga o’tish usullarini qo’llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o’rgatishga qaratilgan. D) bsavol berish, eshita olishga qaratilgan 41 / 50 41. “INTERVYu” texnikasi o’quvchiga nimani o’rgatishga qaratilgan? A) o’quvchini mantiqiy fikrlashiga B) ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. C) savol berish, eshita olish, to’g’ri javob berish, savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o’rgatishga qaratilgan. 42 / 50 42. “BLITs –O’YIN” metodi nimaga qaratilgan? A) kichik guruh holda tahlil etishga qaratilgan B) keng doirada turli g’oyalarni bera olishga qaratilgan C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) ta’rif bera olishiga qaratilgan. 43 / 50 43. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) o’quvchi erkin fikrlash, keng doirada turli g’oyalarni bera olish, ta’lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olish, ta’rif bera olishiga qaratilgan. B) “3x4” metodi nimaga qaratilgan? C) savolni to’g’ri tuzishni o’rgatishga qaratilgan. D) to’g’ri javob berishga qaratilgan 44 / 50 44. Chexiyada qo’llaniladigan ta’lim tizimining o’ziga xos uslubi qaysi variantda to’g’i ko’rsatilgan? A) cMusiqiy savodxonlik,jamoa bo’lib kuylash xususiyatlariga moslashtirilgan B) Materiallarni yig’ish, ishlov berish pedagogik interpretatsii qilish va pedagogik tizimning faoliyati to’g’risidagi ma’lumotlarni saqlash, ularning holatini uzluksiz kuzatilishini ta’minlash, zamonaviy korrektirovka qilish va rivojlanishini belgilab berish C) Solfedjio fanini chuqur o’rgatish xususiyatlariga moslashtirilgan D) Chexiyadagi musiqiy tarbiya - o’zgarib turuvchi tizim bo’lib, ta’lim o’quv faniga, pedagogning maqsad va niyatlari hamda o’quvchining shaxsiy xususiyatlariga moslashtirilgan. 45 / 50 45. “Bir kuyni o’rganish uchun ko’p vaqt ketmaydi, ammo uni chalish uchun, tayyor ijod mahsuliga keltirish uchun yillar kerak bo’ladi”degan ibora kimga ta’luqli? A) Turg’un Alimatov B) Komiljon Otaniyozov C) Dilorom Omonnullaeva D) Shermat Yormatov 46 / 50 46. Rumeniya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqdad) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? B) D.B.Kabaleviskiy musiqa uslubi qo’llanilmoqda C) Z.Koday, K.Orf, E Jak Dalkroz,E Villem usullarini ijodiy o’rganish bilan uyg’unlashib ketgan musiqa uslubi qo’llanilmoqda D) Emil Jak-Dalkroz musiqa uslubi qo’llanilmoqda 47 / 50 47. Gollandiya musiqa ta’limi tizimida ko’proq kim tomonidan ishlab chiqilgan o’qitish uslublari qo’llanilmoqda? A) Emil Jak-Dalkroz tomonidan B) B.M. Teplov tomonidan C) Per van Xauven tomonidan D) D.B.Kabaleviskiy tomonidan 48 / 50 48. Germaniya musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. B) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. C) Karl Orf Shulverk” uslubiy qo’llanmasi, asosan umumtaulim maktablari va bolalar muassasalaridagi 4 yoshdan -16 yoshgacha bolgan bolalarning uzluksiz musiqiy ta’lim tarbiya tizimi qo’llanilmoqda. D) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. 49 / 50 49. Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? A) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizim. B) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi. C) Emil Jak-Dalkroz (1865-1950) Shveytsariyalik pedagog, kompozitor, musiqachi, yozuvchiva jamoat arbobi, musiqiy-ritmik tarbiya tizimi. D) D.B.Kabaleviskiy tomonidan yaratilgan musiqa ta’limi tizimi. 50 / 50 50. Vengriyada musiqiy ta’lim tizimi kim tomonidan yaratilgan tizimga asoslangan? A) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. B) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tarix fanidan diagnostika savollari