Uy » Diagnostika testlari » Musiqa fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Musiqa fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 5, 2023 365 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 2 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 2-4 yosh roli o’yin B) 0-1 bevosita emotsianal muloqat C) Ta’lim 4-6 yosh D) 2-3 yosh ishonch 2 / 50 2. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Emotsianal B) Huquqiy C) Barchasi to’g’ri D) Makoniy 3 / 50 3. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi B) Ta’lim C) Mexnatsevarlik D) Ijtimoiylashadi 4 / 50 4. D.B. Elkonin ilk bolalik davrining etakchi faoliyati turi… A) Ta’lim B) Predmetli faoliyat C) Muloqat D) O’quv kasbiy faoliyat 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 0dan 1 yoshgacha B) 2-4 yosh C) 6-7 yosh D) 1-3 yosh 6 / 50 6. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. B) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. C) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. D) Kasb tanlash. 7 / 50 7. Ijtimoiy psixologiyada psixologik ta'sirning necha vositasi bor? A) 3 vositasi. B) 2 vositasi. C) 4 vositasi. D) 9 vositasi. 8 / 50 8. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. B) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. C) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. D) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. 9 / 50 9. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. B) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. D) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. 10 / 50 10. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Instinktiv harakatlar. B) E'tiqod va idealar. C) Harakat. D) * a) Motiv va ehtiyojlar 11 / 50 11. «Bizning kelajagimiz» bolalar ijodiy festivali qachon tashkil qilingan? A) 2002 yilda B) 1998 yilda C) 2000 yilda D) 1999 yilda 12 / 50 12. Musiqa ta’limining tamoyillaridan biri qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan? A) tajribalilik, is’tedod, murakkablik B) qobiliyat, ilmiylik, bilim,ko’nikma C) ilmiylik , mehnat,qobiliyat, tanlash D) sistemalilik, davomiylik, ilmiylik 13 / 50 13. Musiqa idroki nimani o’stiradi? A) estetik va his to’yg’ularni uyg’otadi B) fikrlashga, xarakterlanishni o’zgartiradi C) hayotiy tajribasini, real voqiylikni badiiy his qilib qobiliyatni o’stiradi. D) ehtiroslarni va his to’yg’ularini shakllantiradic) 1965- yilda 14 / 50 14. marosim bilan bog’lik qo’shiqlardan farqli o’laroq marsiya, yig’i-yo’qlovlar uchun badiha tarzida rivoj va metroritmik erkinlik xarakterli janrlar ham uchraydi ular qaysilar? A) vatanparvarlik va falsafiy janr B) pand - nasihat C) mexr – oqibat D) “Sadr”, “Jaxrxonlik” 15 / 50 15. Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. B) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. C) Savol va topshiriqdan iborat. D) Barcha mtodlardan iboratdir. 16 / 50 16. Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Gulqandim” B) “Bulbulcha” C) “Bir kelsin” D) “Tanovar” 17 / 50 17. qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy B) Kavkabiy, C) Forobiy D) Abdurauf Fitrat 18 / 50 18. Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan B) torli cholg’ular paydo bo’lgan C) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan D) puflab chalinadiigan cholg’ular 19 / 50 19. Katta ashulani ijrochi qay xolat ijro etishi mumkin? A) Faqatgina yakka xolatda B) Uch-to’rt ashulachi odatda tik turgan xolda ijro etishi kerak C) Jamoaviy tarzda ijro etishi kerak D) Ovozi yuqori bo’lgan kishilar o’z joylariga kuylash kerak 20 / 50 20. O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 21 / 50 21. Darsning yillik ish rejasini tuzayotganda,o’qituvchi uchun qanday imkoniyat beriladi A) Ayrim qo’shiqlar tushirilib qoldiriladi B) xamma qo’iqlar kiritiladi C) imkoniyat berilmaydi D) asarlarni tanlash imkoniyati 22 / 50 22. Darsda olingan har bir yangi bilim qanday o’zlashtiriladi? A) Dars faoliyatida va keyingi darslarda B) Yangi darsni o’rganilgan paytida C) Har doim o’zlashtirib boriladi D) O’zlashtirilmaydi 23 / 50 23. Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) turli xil ko’rgazmalar berish B) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish C) asar haqida to’la tushintirish D) asarni ohangini eshitirish 24 / 50 24. 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) Gram zaps eshittirish orqali B) *a Qush tovushlar orqali C) b Oyoq to’ppilatish orqali D) Yurish orqali 25 / 50 25. 6-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida D) Xalq musiqa janrlarida mumtoz musiqa,Sharq xalqlari mumtoz musiqasi,buyuk rus kompozitorlari,Evropa klassik musiqasi, simfoniya janri,kompozitorlar ijodi bilan qisqacha tanishuv,o’zbek zamonaviy musiqasida bastakor va kompozitor ijodi,Markaziy Osiyo va Yaqin Sharq xalqlari musiqasi,jiddiy va engil musiqaning ifoda vositalari,bastakorlik ijodida an’anaviylik,estrada qo’shiqlarida milliylik va baynalminallik xususiyatlari,milliy estrada,rok, janri,o’zbek musiqasida estrada janri, kino musiqasi,mumtoz musiqani, ustozona (kasbiy) musiqani, xalq musiqa janrlarini 26 / 50 26. birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov B) S.Boboev, M.Leviev C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, 27 / 50 27. birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) S.Boboev, M.Leviev D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 28 / 50 28. birinchi o’zbek musiqasida, vokal-cholg’u syuita va kantata ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, B) S.Boboev, M.Leviev C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) S.Yudakov, M.Nasimov 29 / 50 29. Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy D) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? 30 / 50 30. 4-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak A) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak B) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. C) Ansambl, orkestr va xor haqida,o’rganilgan qo’shiqlarning mazmuni va mualliflari haqida,musiqa savodiga doir kuy, usul, ritm, sur’at, o’lchov notalar shakli va pauzalar cho’zimi, nota yo’lidagi o’rni,oddiy musiqa shakllari volta, repriza haqida,tinglangan musiqa asarlarining mazmuni, janri (qo’shiq, marsh, raqs) va mualliflari haqida umumiy bilimlarga ega bo’lish. D) Xalq musiqa ijodi,o’zbek xalq musiqasining ommaviy janrlari,o’zbek musiqasida bastakorlik uslubi hamda kompozitorlik ijodi haqida,rus, dunyo xalq musiqasi,va O’zbekistonda yashovchi xalqlarining musiqasi haqida umumiy tushunchaga ega bo’lish kerak 31 / 50 31. 2-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) Asarning nomi, ijodkorlari va badiiy mazmuni haqida umumiy tasavvurga ega bo’lish;musiqaning ifoda tili-kuy, registr va dinamik tuslari haqida tushunchaga ega bo’lish,nota yozilishida etti asosiy bosqich xaqidaG’cholg’u asboblari,kuyning tuzilishi, uning ifoda vositalari haqidagi tushunchalarni bilish. B) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish C) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. D) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak 32 / 50 32. 1-sinf Musiqa madaniyati fanidan o’quvchilar qanday bilimlarga ega bo’lishlari kerak? A) sozlar ijrochiligi, raqs ijrochiligi, yakka va jamoa bo’lib ijro etishni bilishlari kerak B) shoir va bastakorlarni bir-biridan farqi,musiqaning badiiy tavsifi,musiqaning tasviriy tavsifi,nota chizig’i, skripka kaliti, etti tovush haqida,musiqiy ifoda vositalari,kuyga tavsif berish,xalq cholg’u asboblari xaqida C) kuy, ritm-usul, sur’at, o’lchov, registr, dinamik belgilarni bilishlari kerak D) xalq va kasbiy musiqa, bolalar kuy va qo’shiqlari, ommaviy xalq kuy qo’shiqlari, maqom, dostonlar, zamonaviy musiqa ijodi, xalq sozanda va xonandalari ijodini bilish 33 / 50 33. “Pionino” qo’shig’i qaysi sinfga mo’ljallagan? A) 3-sinfga B) 1-sinfga C) 5-sinfga D) Barchasiga 34 / 50 34. “Oftob yaxshimi odob yaxshimi” qo’shig’i qaysi sinflarda o’rgatiladi? A) 4 sinfda B) 1 sinfda C) 3 sinfda D) 6 sinfda 35 / 50 35. “Kichkintoymiz-gijingtoymiz” qo’shig’i qaysi sinflarga xos? A) 6-7-sinflarga B) 3-4-sinflarga C) Barcha sinflarga D) 1-2-sinflarga 36 / 50 36. “Qachonki so’z beoqibat qolsa, musiqa yordamga keladi”. Ushbu so’zlar kimga tegishli? A) al-Forobiyga B) P.I.Chaykovskiyga C) M.Burxonovga D) Motsartga. 37 / 50 37. “Maysaraning ishi”operasini kim yaratgan? A) M.Ashrafiy B) Sulaymon Yudakov C) Avaz Mansurov D) I.Akbarov 38 / 50 38. «Sharq afsonasi» baletini yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) M.Ashrafiy C) Avaz Mansurov D) A.Kozlovsikiy 39 / 50 39. «Hind dostoni» va «To’maris»,baleti yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) M.Ashrafiy. D) Ulug’bek Musaev 40 / 50 40. «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) I.Akbarov D) M.Ashrafiy 41 / 50 41. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) A. Xachaturyan B) S.Prokofev C) A.Kozlovsikiy D) B.Asafev 42 / 50 42. Bolalar uchun yaratilgan«Orzu»baleti yaratuvchisi kim? A) P.I.Chaykovskiy B) M.Ashrafiy C) I.Akbarov D) Avaz Mansurov 43 / 50 43. «Romeo va Juletta»baletini kim yaratgan? A) B.Asafev B) A.Kozlovsikiy C) S.Prokofev D) A. Xachaturyan 44 / 50 44. «Oqqushlar ko’li», ya’ni «Lebedinnoe ozero» baleti kimga tegishli? A) A. Xachaturyan B) A.Kozlovsikiy C) S.Prokofev D) Petr Ilich Chaykovskiy 45 / 50 45. “BLITs –O’YIN” metodi nimaga qaratilgan? A) kichik guruh holda tahlil etishga qaratilgan B) ta’rif bera olishiga qaratilgan. C) harakatlar ketma-ketligini to’g’ri tashkil etishga, mantiqiy fikrlashga, o’rganayotgan predmeti asosida ko’p, xilma-xil fikrlardan, ma’lumotlardan kerakligini tanlab olishni o’rgatishga qaratilgan. D) keng doirada turli g’oyalarni bera olishga qaratilgan 46 / 50 46. “Bir kuyni o’rganish uchun ko’p vaqt ketmaydi, ammo uni chalish uchun, tayyor ijod mahsuliga keltirish uchun yillar kerak bo’ladi”degan ibora kimga ta’luqli? A) Turg’un Alimatov B) Komiljon Otaniyozov C) Shermat Yormatov D) Dilorom Omonnullaeva 47 / 50 47. “Stolbitsa” metodi qaysi mamlakat musiqa ta’limi tizimida keng tarqalgan ? A) Shvedtsariyada B) Yaponiyada C) Germaniyada D) Balgariyada 48 / 50 48. Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) Zoltan Koday 1920-yillardan bolalar musiqiy tarbiya tizimi ommaviylik tamoyiliga asoslangan. B) Jak-Dalkroz musiqiy dinamika va emotsional harakatlari hamda obrazli mazmun, musiqa ostida plastik harakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan. C) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? D) Karl Orf tomonidan ishlab chiqilgan musiqiy tizimga asoslangan.D Dj. Kerven (1816-1880) tomonidan ishlab chiqilgan relyativ tizimiga asoslangan o’qitish usullari qo’llanilmoqda. 49 / 50 49. Musiqa madaniyati fanidan 4-7-sinflarda xaftalik o’quv soatlari qancha? A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 50 / 50 50. Musiqa tinglash faoliyati necha bosqichda amalga oshiriladi? A) 7ta B) 6ta C) 5ta D) 4ta 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tarix fanidan diagnostika savollari