Uy » Diagnostika testlari » Matematika fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Matematika fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 238 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 3 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Matematika fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) 0-1 bevosita emotsianal muloqat B) 2-4 yosh roli o’yin C) 2-3 yosh ishonch D) Ta’lim 4-6 yosh 2 / 50 2. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. B) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. C) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. D) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. 3 / 50 3. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 15-17 yosh B) 12-13 yosh C) 11-15 yosh D) 7-10 yosh 4 / 50 4. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) emotsiya, temperament B) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur C) temperament, xarakter, qobiliyat D) emotsiya, iroda 5 / 50 5. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) O’quv-kasbiy faoliyat B) Predmetli faoliyat C) Rolli o’yin D) Ta’lim 6 / 50 6. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Ontogonez. B) Hayot. C) Filogenez. D) Bosqichli davr. 7 / 50 7. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) O‘spirinlik. B) yetuklik. C) b c javoblar to‘g‘ri. D) O‘smirlik. 8 / 50 8. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) Chaqaloqlik davrida. B) 10 yoshdan. C) 5yoshdan D) 15-17 yoshdan. 9 / 50 9. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. B) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. D) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. 10 / 50 10. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Flegmatik. B) Sangvinik. C) Melanxolik D) Xolerik. 11 / 50 11. . Standard komponentalar palitrasida qabday komponentalar joylashgan? A) Animate, label B) Dbgrid, edit C) Table, stringrid D) Button, checkbox 12 / 50 12. Abu Ali Ibn Sino «Ash-SHifo» kitobidagi natural sonlar ustida bajarilgan arifmetik amallarni va kvadratga ko‘tarish amalining to‘g‘riligini qaysi raqam yordamida tekshirish usulini o‘ylab topgan? A) 5 B) 6 C) 9 D) 7 13 / 50 13. O‘quvchilarning ta’lim tayyorgarligi darajasini baholashning reyting tizimi qanday nazorat turlaridan iborat? A) Oraliq nazorat, ijodiy faollik nazorat, bosqichli nazorat, yakuniy nazorat B) Oraliq nazorat, joriy nazorat, ijodiy faollik nazorat, bosqichli nazorat, yakuniy nazorat C) Oraliq nazorat, joriy nazorat, bosqichli nazorat, yakuniy nazorat D) Oraliq nazorat, joriy nazorat, ijodiy faollik nazorat, bosqichli nazorat 14 / 50 14. Eski traktor maydonni 6 soatda,yangisi esa 4 soatda haydaydi. Shu maydonni 3 ta eski va 2 ta yangi traktor qancha vaqtda haydaydi? A) 1 sоаtda B) 2 sоаtda C) 1,5 sоаtda D) 2,5 sоаtda 15 / 50 15. "Agar uchburchakning biror tomoni katta bo‘lsa, u holda ana shu katta tomon qarshisida katta burchak yotadi". Ushbu teorema turini aniqlang . A) Teskari teoremaga qarama-qarshi teorema B) To‘g‘ri teoremaga qarama-qarshi teorema C) To‘g‘ri teorema D) Teskari teorema 16 / 50 16. Umumiy ma’lumotlarga tayanib ayrim yoki xususiy xulosa chiqarish nima deyiladi? A) deduksiya B) sintez C) Induksiya D) analogiya 17 / 50 17. Noma’lumlardan ma’lumlarga tomon izlash metodi nima deyiladi? A) tajriba B) tahlil C) kuzatish D) analiz 18 / 50 18. O‘rganilayotgan matematik ob’ektdagi narsalarning o‘xshash va farqli tomonlarini aniqlovchi metod qanday ataladi? A) kuzatish B) tajriba C) tahlil D) Taqqoslash metodi 19 / 50 19. To‘g‘ri burchakli uchburchakning bir kateti atrofida aylanishdan hosil bo‘lgan jism konus deyiladi. Ushbu ta’rif turini aniqlang. A) Genetik tari’f B) Abstrakt ta’rif C) Klassifikatsion ta’rif D) Real ta’rif 20 / 50 20. Tassavvur deb nimaga aytiladi? A) ob’ektdagi narsa to‘g‘risida ma’lum bir matematik tushuncha B) Mantiqiy bilish C) Matematik ob’ektdagi narsalarningasosiy xossalarni aks ettiruvchi tafakkur to‘plamasi D) ob’ektiv olamning sub’ektiv obrazining ma’lum vaqt o‘tgandan keyin qayta tiklanish jarayoni 21 / 50 21. Matematika fani bo‘yicha kognitiv kompetensiyalarni o‘z navbatida qaysi o‘quv harakatlari bo‘yicha ajratish maqsadga muvofiq bo‘ladi? A) Ehtimollar nazariyasi tushunchalarini tushunish va ulardan foydalanish B) Simmetriya va shaklalmashtirishlar C) Muloqot; Munosabatlar; Tasvirlash D) Masala yechish; Asoslash va isbotlash; Muloqot; Munosabatlar; Tasvirlash. 22 / 50 22. Uchinchi turdagi muammolar qanday nomlanadi? A) Ritorik masalalar B) Matnli muammmolar C) Matnli masalalar D) Ritorik muammolar 23 / 50 23. Singapur o‘qituvchilari kuniga necha soatdan ishlaydilar? A) 6 – 8 B) 7 – 9 C) 9-Oct D) 10 – 12 24 / 50 24. Singapur matematikasida tushunchalarni o‘rgatishning 1 bosqichida… A) faoliyat o‘yinlarini o‘ynaydilar B) Kiritilayotgan tushunchalarga oid faoliyat o‘yinlarini o‘ynaydilar C) tushunchalarga oid ma’lumotlarni o‘rganadilar D) Kiritilayotgan tushunchalarga oid formulalarni o‘rganadilar 25 / 50 25. Muammoni yechish bosqichlari qaysilar? A) muammoni shakllantirish, muammolarni kelishish, muammoni yechish B) muammoni shakllantirish, muammo ustida ishlash, muammoni yechish C) muammoni shakllantirish, amaliy tahlil o‘tkazish, muammo ustida ishlash, muammoni yechish D) muammoni shakllantirish, muammoni kuzatish, muammo buyicha ma’ruza tayyorlash 26 / 50 26. Analogiya bo‘yicha tekshirish… A) bir–biriga qarama–qarshi bo‘lgan) — ikki vaziyatdan, fikrdan, narsadan, imkoniyatdan birini tanlash yoki tanlashga majbur bo‘lmoq. B) so‘rov varaqasi shaklida keltirilgan, savollar va fikr–mulohazalardan iborat bo‘lgan dastlabki ma’lumotlar to‘plash vositasi C) ikki bir–biriga o‘xshaydigan ob’ektlardagi bir xilliklar, ularning shakllari va ular o‘rtasidagi mantiqiy aloqadorlik. D) ijtimoiy - siyosiy holatni baholash metodlarining to‘g‘riligini tekshirishning samarali vositasi 27 / 50 27. Pisa xalqaro dasturi bo‘yicha har bir o‘quvchining bilimi necha balli tizimda baholanadi? A) 1000 B) 100 C) 10 D) 5 28 / 50 28. Pisa xalqaro dasturi nechanchi yildan o‘z faoliyatini boshlagan? A) 2003 B) 2000 C) 2006 D) 2002 29 / 50 29. «GeoGebra»a qanday dastur? A) bu o‘qituvchilar va ta’lim olayotganlarga vaqt va manzilidan qat’iy nazar doimiy ravishda o‘zaro aloqa qilish, bog‘lanish imkoniyatini ta’minlaydigan dastur B) yulduz osmonni o‘rganish uchun mo‘ljallangan. Unda o‘quvchilar barcha yulduzlar va galaktikalar nomini va manzilini ko‘rishlari, shuningdek, ular haqida ma’lumot olishlari mumkin C) barcha darajalarda matematikani o‘rganish uchun mo‘ljallangan dastur hisoblanadi. Unda geometriya, algebra, statistika va boshqa ko‘’lab qo‘llanmalarni to‘ishingiz mumkin. D) bu kimyo darslariga qo‘shimcha Dastur virtual laboratoriya sifatida amalga oshiriladi. Bu yerda har bir kishi "‘rofessor" sifatida eng ajoyib tajribalarni o‘tkazishi mumkin 30 / 50 30. Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan umumiy darajasi qanday nomlanadi? A) A2+ B) B1+ C) A1+ D) B2 31 / 50 31. Umumta’lim fanlarini o‘rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi qanday nomlanadi? A) A2+ B) A1+ C) A2 D) B1+ 32 / 50 32. Aniq hisob-kitoblarga asoslangan holda shaxsiy, oilaviy, kasbiy va iqtisodiy rejalarni tuza olish, kundalik faoliyatda turli diagramma, chizma va modellarni o‘qiy olish, inson mehnatini yengillashtiradigan, mehnat unumdorligini oshiradigan, qulay shart-sharoitga olib keladigan fan va texnika yangiliklaridan foydalana olish layoqatlarini shakllantirishni nazarda tutadi. A) O‘zini o‘zi rivojlantirish kompetentsiyasi B) Axborotlar bilan ishlash kompetentsiyasi C) Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish kompetentsiyasi D) Kommunikativ kompetentsiya 33 / 50 33. O‘zining “Zij”kitobida bir gradusning sinusini hisoblash uchun alohida risola yozgan alloma? A) Umar Xayyom B) Abu Rayxon Beruniy C) Abu Ali Ibn Sino D) Mirzo Ulug‘bek 34 / 50 34. N’yuton binomi yoyilmasini istalgan n natural son uchun isbotlagan alloma? A) Abu Ali Ibn Sino B) Nasriddin Al-Tusiy C) Umar Xayyom D) Abu Rayxon Beruniy 35 / 50 35. “Negizlar”kitobining muallifi kim? A) Evklid B) Pifagor C) Arximed D) Eyler 36 / 50 36. x3-4x2+6x-9=0 tenglamani ildizlari ko‘paytmasini toping A) -9 B) 9 C) 6 D) 4 37 / 50 37. Matematika fani o‘qituvchilari malakasini oshirish kursida mutaxassislik fanlari necha soatga mo‘ljallangan? A) 72 B) 82 C) 100 D) 48 38 / 50 38. Matematik model nima? A) algoritm B) Matematik timsollar, belgilar va hodisalar sinfining taxminiy namunasi, bayoni C) Matematikada mavjud usullar majmui D) Soddalashtirilgan yechim 39 / 50 39. Dars tahlili nima? A) o‘quv mashg‘ulotini bir butun yaxlit holda yoki muayyan bo‘laklarga bo‘lib baholash B) Umumiy qoida C) Umumiy bo‘lmagan qoidalar D) o‘quv mashg‘uloti 40 / 50 40. Mavjud bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik faoliyatda qo‘llay olish qobiliyati nima deyiladi? A) malaka B) ko‘nikma C) Bilim D) kompetensiya 41 / 50 41. O‘rganilgan bilim va shakllangan ko‘nikmalarni notanish vaziyatlarda qo‘llay olish va yangi bilimlar hosil qilish nima deyiladi? A) kompetensiya B) ko‘nikma C) Bilim D) malaka 42 / 50 42. O‘rganilgan bilimlarni tanish vaziyatlarda qo‘llay olish nima deyiladi? A) Bilim B) izoh C) malaka D) ko‘nikma 43 / 50 43. Nechanchi yildan boshlab Singapurlik o‘quvchilar matematikadan o‘tkazilayotgan turli xalqaro olimpiadalar g‘olibi bo‘lib kelishmoqda? A) 2000 B) 2007 C) 1995 D) 2005 44 / 50 44. TIMSS-2011 yilda nechta mamlakatdan 4- sinf o‘quvchilari ishtirok etishdi? A) 45 B) 42 C) 50 D) 56 45 / 50 45. TALIS – (The Teaching and Learning International Survey) tadqiqotining maqsadi nimadan iborat? A) 15 yoshli o‘quvchilarning matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha hamda o‘qish savodxonligini baholash B) boshlang‘ich 4-sinf o‘quvchilarining matnni o‘qish va tushunish darajasini baholash C) rahbar va pedagog kadrlarning umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘qitish va ta’lim olish muhitini hamda o‘qituvchilarning ish sharoitlarini o‘rganish. D) Maktab o‘qituvchilari bilimini baholash 46 / 50 46. PIRLS – (Progress in International Reading and Literacy Study) tadqiqotining maqsadi nimadan iborat? A) Bilimlarni qo‘llash qobiliyatini baholash B) 15 yoshli o‘quvchilarning matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha hamda o‘qish savodxonligini baholash C) boshlang‘ich 4-sinf o‘quvchilarining matnni o‘qish va tushunish darajasini baholash D) Maktab o‘quv dasturlarini ishlab chiqish 47 / 50 47. TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study) xalqaro tadqiqotlari har necha yilda o‘tkaziladi? A) 5 B) 3 C) 4 D) 2 48 / 50 48. STEAM – dasturining maqsadini aniqlang? A) o‘qituvchi va o‘quvchining hamkorlikdagi ta’lim usuli B) fanlararo integratsiya yondashuvga asoslangan o‘qituvchi va o‘quvchining hamkorlikdagi faoliyati C) Dasturlashtirilgan ta’lim D) Intarfaol metodlarga asoslangan ta’lim 49 / 50 49. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2018–2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini yanada takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlar dasturi to‘g‘risida”gi №PQ–3931- son qarori qachon qabul qilingan? A) 2018 yil 15 oktabr B) 2018 yil 8 dekabrda C) 2018 yil 5 sentabrda D) 2018 yil 15 noyabr 50 / 50 50. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 997-sonli qarori qachon qabul qilingan? A) 2018 yil 15 oktabr B) 2017 yil 6 aprel C) 2017 yil 15 mart D) 2018 yil 8 dekabrda 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari