Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 106 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Har bir harfga bitta raqam mos keladi. Hisoblaymiz: A) 10 B) 15 C) 9 D) 17 2 / 40 2. "VATAN MO‘TABARDIR" hikoyasida dushmanlar kimdan bir parcha tadhlandiq yerni so‘rashdi? A) Mirzo Ulug‘bekdan B) O‘g‘uzxondan C) Amir Temurdan D) Jaloliddin Manguberdidan 3 / 40 3. Venerani qoplagan gazlar va bulutlar Quyosh nurlarini yaxshi qaytarishi natijasida tunlari u bizga qanday ko'rinadi? A) Yulduz kabi charaqlab B) Oy kabi charaqlab C) Barchasi to'g'ri D) Quyosh kabi charaqlab 4 / 40 4. Ushbu so'zlardan nechtasida nuqtalar o'rniga h undoshi qo'yiladi ? asla..a, alo...ida, vo...a, ta...ir, ba...t, ba...s, va...ima, gav...ar, giyo..., gul..an A) 8 B) 7 C) 9 D) 6 5 / 40 5. Fil bir kunda 1 sr 34 kg 500 g oziq-ovqat yeydi. Bu necha grammga teng. A) 10034000500 B) 1034500 C) 1340500 D) 134500 6 / 40 6. Diktantning maqsadga ko'ra turlari? A) Tekshirish va lug'at B) Ta'limiy va izohli C) Tekshirish va ta'limiy D) Saylanma va yod yozuv 7 / 40 7. Grek afsonalaridagi urush xudosi ( astag'furulloh) sharafiga nomlangan sayyora qaysi ? A) Merkuriy B) Mars C) Yupiter D) Saturn 8 / 40 8. "Husayn zudlik bilan Buxorodan chiqib ketsin,chiqib ayt "- bu kimning gapi? A) TJY B) Sitorabonu C) Buxorolik amaldor D) Xorazmlik qo'shnisi Abu Bakir bobo 9 / 40 9. Kamayuvchi 25 ta orttirildi. Ayriluvchi esa 15 ta kamaytirildi. Ayirma qanday o'zgaradi? A) 40 ta kamayadi B) 25 ta kamayadi C) Natija o‘zgarmaydi D) 40 ta ortadi 10 / 40 10. Ona tili o’qitish metodikasining asosiy bo’limlari qaysilar? A) Nutq o’stirish,o’qish metodikasi B) Barchasi C) So’z yasalishini o’rgatish metodikasi D) Savod o’rgatish ,grammatika,fonetika 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 3 bosqichda B) 6 bosqichda C) 5 bosqichda D) 4 bosqichda 12 / 40 12. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 13 / 40 13. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: C) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida D) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: 14 / 40 14. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 2: C) 3: D) 4 15 / 40 15. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda D) Barcha javoblar to'g'ri: 16 / 40 16. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 5 C) 4 D) 3: 17 / 40 17. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) fonografik yozuv: C) piktografik yozuv: D) ideografik yozuv 18 / 40 18. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 19 / 40 19. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 20 / 40 20. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) PQ 2909 -son. 20.04.2017 D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 21 / 40 21. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 22 / 40 22. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 23 / 40 23. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 24 / 40 24. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 25 / 40 25. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) ch: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) sh 26 / 40 26. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 8: B) 6: C) 2: D) 5: 27 / 40 27. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 28 / 40 28. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 30 / 40 30. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 31 / 40 31. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Abjad: B) Mufradot: C) Muqattaol: D) Murakkabbot: 32 / 40 32. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 2 C) 4 D) 8 33 / 40 33. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ilmiy va amaliy xarakterda B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 34 / 40 34. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Odob: D) Vatan 35 / 40 35. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 36 / 40 36. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 37 / 40 37. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 4 C) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: D) 2: 38 / 40 38. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 39 / 40 39. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Muqattaol C) Abjad: D) Mufradot: 40 / 40 40. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1991-yil 18-noyabr: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz