Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 133 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. To‘garakka 20 ta o‘quvchi qatnashadi. Ularning o‘rtacha yoshi 12 yosh. Agar ustozini yoshini ham qo‘shib hisoblasa, ularning o‘rtacha yoshi 14 yosh bo‘ladi. Ustoz yoshini toping. A) 30 B) 35 C) 54 D) 20 2 / 40 2. "Til qudrati" rivoyatida ikki olim kimga ilm berish haqida suhbatlashib, tortishib qolishdi? A) qiz bolaga B) o‘quvchiga C) o‘g‘il bolaga D) farzandga 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Barchasi to'g'ri B) Tong C) Yulduz D) Zuhro 4 / 40 4. Sayyoh ikki qishloq orasidagi masofaning 3/5 qismini bosib o'tdi. Agar sayyoh 15 km masofani bosib o'tgan bo'lsa, ikki qishloq orasidagi masofa qancha? A) 45 B) 30 C) 25 D) 25 5 / 40 5. " Daydi toshlar"-bu... A) Asteroidlar B) Meteorlar C) Meteoritlar D) Kometalar 6 / 40 6. 1×1×1 kubni bo'yash uchun 2 g bo'yoq ketadi. 3×3×3 kubni bo'yash uchun qancha bo'yoq ketadi ? A) 27 g B) 54 g C) 18 g D) 6 g 7 / 40 7. 1234 betli kitobning 123 betini o'qidim. Kitobning o'rtasigacha yetish uchun yana necha bet o'qishim kerak? A) 194 B) 213 C) 304 D) 617 8 / 40 8. Qaysi egalik qo’shimchasi ot va sifat yasaydi? A) -im B) -an C) -lari D) -iz 9 / 40 9. Yuzasi 81 cm bo'lgan kvadratning perimetriga teng bo'lgan to'g'ri to'rtburchakning tomonlarini qanoatlantiradigan javobni toping. A) 9 va 4 B) 8 va 5 C) 18 va 10 D) 12 va 3 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... D) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. 11 / 40 11. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 12 / 40 12. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 13 / 40 13. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) Barcha javoblar to'g'ri: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 14 / 40 14. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 15 / 40 15. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 16 / 40 16. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: 17 / 40 17. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 2: C) 3: D) 5 18 / 40 18. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 2: C) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: D) 4 19 / 40 19. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 20 / 40 20. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 22 / 40 22. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak 23 / 40 23. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1993-yil 2-sentabr: C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1994-yil 21-oktabr 24 / 40 24. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Yoz: C) Odob: D) Qosh: 25 / 40 25. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 2 C) 8 D) 6: 26 / 40 26. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Abjad: C) Mufradot: D) Murakkabbot: 27 / 40 27. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 28 / 40 28. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) amaliy va nazariy xarakterda: 29 / 40 29. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 30 / 40 30. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 31 / 40 31. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 8: C) 5: D) 6: 32 / 40 32. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 4 C) 2: D) 3: 33 / 40 33. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ng: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) ch: 34 / 40 34. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 35 / 40 35. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 36 / 40 36. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) ideografik yozuv B) fonografik yozuv: C) fonematik yozuv: D) piktografik yozuv: 37 / 40 37. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 38 / 40 38. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 39 / 40 39. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) suhbat metodi: D) induksiya-deduksiya metodi: 40 / 40 40. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz