Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 152 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Algoritm nima? A) Misol va masalalar B) Har qanday masalaning javobi C) Har qanday matematik masalaning yechish ketma-ketligi D) 4 amal ishtirokida yechiladigan masalar 2 / 40 2. Qora metall rudalari necha xil boʻladi? A) 4 xil: magnitli temirtosh, qoʻngʻir temirtosh, rudali temirtosh, qizil temirtosh B) 2 xil: qoʻngʻir temirtosh, rudali temirtosh C) 3 xil: magnitli temirtosh, qoʻngʻir temirtosh, qizil temirtosh D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Saturnning sirtidagi harorati necha ⁰C atrofida bo'ladi? A) -100⁰C B) -120⁰C C) -10⁰C D) -180⁰C 4 / 40 4. Ona bilan bola bozorga borib 6 kg sanzi, 20 kg kartoshka, undan 2 marta kam lavlagi, 3 kg olma va 5 kg karam sotib oldi. Jami necha kg sabzavot sotib olingan? A) 44 B) 41 C) 43 D) 40 5 / 40 5. Ushburchakning tamonlari berilgan, uning yuzini topish uchun qaysi turdagi algoritmda foydalaniladi? A) Takrorlanuvchi algoritm B) Tarmoqlanuvchi algoritm C) Chiziqli algoritm D) Blok sxemada xato bor 6 / 40 6. Minerallar qaysilar? A) Barchasi B) Temir, ohaktosh C) Kalsiy, kaliy D) Fosfor 7 / 40 7. -li, -siz ,-dor ,-chan qaysi so‘z turkumiga oid so'zlarni yasovchi qo‘shimchalar ? A) Fe'l B) Sifat C) Ot D) Son 8 / 40 8. "Jiyron" hikoyasidagi o'qituvchi kim edi? A) Munira B) Nigora C) Sardor D) Erkin 9 / 40 9. Bilim olish huquqi Konstitutsiyaning qaysi moddasida belgilangan? A) 41-modda B) 40-modda C) 34-modda D) 50-modda 10 / 40 10. Morfema necha turga bo’linadi? A) 5 B) 3 C) 4 D) 2 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Gap 12 / 40 12. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 1, 2, 3, 4 B) 3, 4 C) 1, 3 D) 2, 3 13 / 40 13. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 14 / 40 14. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 15 / 40 15. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 3: C) 5: D) 2: 16 / 40 16. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 17 / 40 17. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) ideografik yozuv B) fonografik yozuv: C) fonematik yozuv: D) piktografik yozuv: 18 / 40 18. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 19 / 40 19. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 21 / 40 21. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 22 / 40 22. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 23 / 40 23. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) Barcha javoblar to'g'ri: C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 24 / 40 24. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) amaliy va nazariy xarakterda: 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 26 / 40 26. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 27 / 40 27. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 8: C) 5: D) 6: 28 / 40 28. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Vatan C) Qosh: D) Yoz: 29 / 40 29. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 30 / 40 30. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 31 / 40 31. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) induksiya-deduksiya metodi: C) analitik-sintetik tovush metodi: D) ko'rgazmali metod 32 / 40 32. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 4 C) 5 D) 3: 33 / 40 33. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: C) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida D) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: 34 / 40 34. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Muqattaol C) Murakkabbot: D) Abjad: 35 / 40 35. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 36 / 40 36. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Murakkabbot: C) Muqattaol: D) Abjad: 37 / 40 37. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 38 / 40 38. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ng: C) ch: D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 39 / 40 39. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 40 / 40 40. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 4 B) 2: C) 3: D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz