Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 142 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Uchburchakning to‘g‘ri burchakli tomoni atrofida aylanishi natijasida qaysi figura hosil bo‘ladi? A) Doira B) Konus C) Piramida D) Aylana 2 / 40 2. "Bobur va Humoyun" hikoyasi muallifi kim? A) Habib Rahmat B) Pirimqul Qodirov C) Oybek D) Safo Ochil 3 / 40 3. Saturn Quyosh atrofini bir marta aylanib chiqishi uchun necha yilga yaqin vaqt ketadi? A) 30 yilga B) 10 yilga C) 20 yilga D) 40 yilga 4 / 40 4. Tekislikdagi 5 ta chiziq kesishish nuqtalari eng ko'pi bilan nechta bo'lishi mumkin? A) 5 B) 10 C) Kesishmaydi D) 1 5 / 40 5. Ushburchakning tamonlari berilgan, uning yuzini topish uchun qaysi turdagi algoritmda foydalaniladi? A) Takrorlanuvchi algoritm B) Tarmoqlanuvchi algoritm C) Chiziqli algoritm D) Blok sxemada xato bor 6 / 40 6. Sinonim so'zlarni toping A) go'zal ,suluv ,chiroyli B) tantiq, yalqov, beparvo C) badjahl ,qaysar ,injiq D) Barchasi 7 / 40 7. Eni 9 sm ,bo'yi 6 sm bo'lgan to'rtburchakdan tomoni 3 sm bo'lfan kvadrat qirqib olindi .Qolgan qismining yuzini toping A) 46 B) 51 C) 45 D) 48 8 / 40 8. Sifat otga qanday bog’lanadi? A) to'g'ri javob yo'q B) ohang yordamida C) bog'lanmaydi D) qo'shimcha orqali 9 / 40 9. O'quvchilarni badiiy adabiyot o'qishga yo'naltiruvchi dars turi qaysi? A) Izohli o‘qish B) Sinfdan tashqari o‘qish C) Sidirg‘a o‘qish D) Muammoli o‘qish 10 / 40 10. Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa 11 / 40 11. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 12 / 40 12. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 1 3 4 5 C) 2 3 4 5 D) 1 2 4 5 13 / 40 13. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 14 / 40 14. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) sh C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) ch: 15 / 40 15. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 16 / 40 16. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 17 / 40 17. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 18 / 40 18. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 5 B) 4 C) 3: D) 2: 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) b , d C) a, e D) a, b, d ,e: 20 / 40 20. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 21 / 40 21. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 22 / 40 22. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 23 / 40 23. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida B) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: 24 / 40 24. Fonematik eshitish - bu... A) Barcha javoblar to'g'ri: B) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 25 / 40 25. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) ideografik yozuv D) piktografik yozuv: 26 / 40 26. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 4 D) 2: 27 / 40 27. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1993-yil 2-sentabr: 28 / 40 28. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: 29 / 40 29. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 8 B) 4 C) 6: D) 2 30 / 40 30. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Qosh: C) Odob: D) Yoz: 31 / 40 31. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 4 C) 2: D) 3: 32 / 40 32. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Muqattaol C) Abjad: D) Mufradot: 33 / 40 33. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ikkalasi ham to'g'ri: 34 / 40 34. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 6: C) 2: D) 8: 35 / 40 35. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda 36 / 40 36. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) induksiya-deduksiya metodi: B) analitik-sintetik tovush metodi: C) suhbat metodi: D) ko'rgazmali metod 37 / 40 37. Diksiya nima? A) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 38 / 40 38. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) amaliy va nazariy xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 39 / 40 39. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 40 / 40 40. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Muqattaol: D) Mufradot: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz