Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 128 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Teatr davomiyligi 1 soat-u 45 minutdan iborat. U soat 9:45 da boshlansa, qachon tugaydi? A) 10 ⁴⁵ B) 11³⁰ C) 10 ³⁰ D) 11 ⁰⁰ 2 / 40 2. Ayni damda dunyo xalqlarining necha foizi lotin yozuvidan foydalanadi? A) To’g’ri javob yo’q B) Dunyo aholisining 20% ga yaqini C) Dunyo aholisining 30% ga yaqini D) Dunyo aholisining 50% ga yaqini 3 / 40 3. Yupiterning diametri Yernikidan necha marta katta? A) 100 marta B) 10 marta C) 11 marta D) 12 marta 4 / 40 4. Agar ustunlar orasi 100 m dan bo'lsa, birinchi va 11ustunlar orasi necha metrni tashkil etadi? A) 1 km 100 m B) 900 m C) 1 km D) 1 km 200 m 5 / 40 5. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor? A) 3 B) 6 C) 5 D) 4 6 / 40 6. Akasi yerni a soatda, ukasi b soatda chopadi. Ikkalasi birgalikda qancha vaqtda chopadi ? Qaysi formula to'g'ri ? A) a•b/ a+b B) Barchasi to'g'ri C) TJY D) a+b= x 7 / 40 7. Konlarni qidirib topish bilan kimlar shug'ullannadi? A) Arxeolog B) Kimyogar C) Shaxtyor D) Geolog 8 / 40 8. Qaysi alloma qo’shishni fanga kiritgan? A) al farg'oniy B) ali qushchi C) al xorazmiy D) al koshiy 9 / 40 9. Kvadrat metr deb nimaga aytiladi? A) Hamma javob to‘g‘ri B) Tomoni 1m bo‘lgan kvadratga C) Hamma tomoni teng bo‘lgan uchburchakka D) Ikkita tomoni teng bo‘lgan to‘rtburchakka 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi B) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. C) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi D) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. 11 / 40 11. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Muhokama, individual C) Tasvir, jamoaviy insho D) Hikoya, tasvir, muhokama 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 13 / 40 13. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 14 / 40 14. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 2: C) 3: D) 5 15 / 40 15. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Muqattaol: C) Abjad: D) Murakkabbot: 16 / 40 16. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: 17 / 40 17. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 18 / 40 18. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 4 C) 2: D) 3: 19 / 40 19. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) Milliy o'quv dasturi: D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi D) Barcha javoblar to'g'ri: 21 / 40 21. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Murakkabbot: C) Abjad: D) Mufradot: 22 / 40 22. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 23 / 40 23. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ch: B) ng: C) sh D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 24 / 40 24. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 5: C) 3: D) 2: 25 / 40 25. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Qosh: C) Vatan D) Odob: 26 / 40 26. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1994-yil 21-oktabr B) 1997-yil 27-avgust: C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1993-yil 2-sentabr: 27 / 40 27. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: 28 / 40 28. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish 29 / 40 29. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: B) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson 30 / 40 30. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 31 / 40 31. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 32 / 40 32. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) suhbat metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 33 / 40 33. Diksiya nima? A) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 34 / 40 34. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 8: B) 6: C) 5: D) 2: 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) a, e C) b , d D) a, b, d ,e: 36 / 40 36. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: 37 / 40 37. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 38 / 40 38. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 39 / 40 39. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) ideografik yozuv C) piktografik yozuv: D) fonografik yozuv: 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz