Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 142 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Agar yuqoridan hisoblasak, Laylo 4-qavatda yashaydi. Uy 9 qavatli bo‘lsa, Laylo nechanchi qavatda yashaydi? A) 4 B) 3 C) 6 D) 5 2 / 40 2. "Bobur va Humoyun" hikoyasi muallifi kim? A) Habib Rahmat B) Oybek C) Safo Ochil D) Pirimqul Qodirov 3 / 40 3. Quyosh atrofida nechta sayyora aylanib yuradi? A) 8 ta B) 6 ta C) 9 ta D) 10 ta 4 / 40 4. Bo'yi 180 cm, eni 3 m bo'lgan to'g'ri to'rtburchak shaklidagi devor yuzasi kafel plitkasi bilan qoplanishi kerak. Kafel plitkasining bo'yi 30 cm, eni 20 cm bo'lsa, butun devorni qoplash uchun nechta plitka kerak? A) 90 B) 180 C) 80 D) 86 5 / 40 5. …- bu to'gri chiziqning maʼlum nuqtalaridan boshlanuvchi bir qismidir. Uning boshlanish nuqtasi bor, lekin oxiri yoʻq. Nima haqida aytilayapti. A) To'g'ri chiziq B) Kesma C) Nur D) Burchak 6 / 40 6. Tustovuq va quyonlarning boshi 35ta. Oyoqlari 94 ta bo'lsa. Tustovuqning sonini toping. A) 22 B) 17 C) 12 D) 23 7 / 40 7. Ham undalma, ham uyushiq bo'lak qatnashgan gapni aniqlang. A) Esiz, bu rejamiz amalga oshmaydigan ko'rinadi. B) Gulla, yashna, diyorim! C) Seni shu niyatda ulg'aytirganmidim, nodon bola! D) Bolam, qo'g'girchog'ing qani? 8 / 40 8. Bozordan biror narsa ol: ham o'zing ye, ham tovug'ing yesin, ham moling yesin. Topishmoqning javobini toping? A) Tarvuz B) TJY C) Qovun D) Qovoq 9 / 40 9. Qaysi qatordagi so'z sifat so'z turkumiga mos? A) Chiroy B) Terim C) Mevali D) Soy 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. B) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi C) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi D) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. 11 / 40 11. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 35-40 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 30-35 daqiqa 12 / 40 12. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik B) ekskursiya C) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari D) ona tili darslari 13 / 40 13. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 14 / 40 14. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 15 / 40 15. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak 16 / 40 16. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) induksiya-deduksiya metodi: D) suhbat metodi: 17 / 40 17. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 18 / 40 18. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: B) ch: C) sh D) ng: 19 / 40 19. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1994-yil 21-oktabr 20 / 40 20. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 3: C) 2: D) 5 21 / 40 21. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 22 / 40 22. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 23 / 40 23. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) ideografik yozuv C) fonematik yozuv: D) fonografik yozuv: 24 / 40 24. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) Barcha javoblar to'g'ri: 25 / 40 25. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Murakkabbot: C) Abjad: D) Mufradot: 26 / 40 26. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi D) Barcha javoblar to'g'ri: 27 / 40 27. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 28 / 40 28. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Muqattaol: C) Murakkabbot: D) Abjad: 29 / 40 29. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: D) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 31 / 40 31. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) b , d C) a,, d, e D) a, b, d ,e: 33 / 40 33. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 2 B) 6: C) 8 D) 4 34 / 40 34. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: B) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: C) PQ 2909 -son. 20.04.2017 D) Milliy o'quv dasturi: 35 / 40 35. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 5: C) 2: D) 8: 36 / 40 36. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 37 / 40 37. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ilmiy va amaliy xarakterda C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 38 / 40 38. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 39 / 40 39. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 40 / 40 40. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz