Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 153 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 5 B) 1 C) 3 D) 4 2 / 40 2. Ikkita ustun orasidagi masofa 100 m bo‘lsa, 1-ustun bilan 11-ustun orasidagi masofa necha metr? A) 1001 m B) 1000 m C) 1010 m D) 1100 m 3 / 40 3. Mars Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 887 sutkada B) 607 sutkada C) 687 sutkada D) 608 sutkada 4 / 40 4. Uchburchakning perimetri 28 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 4 marta ko'p. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha satimetr kam? A) 21 B) 84 C) 24 D) 4 5 / 40 5. So'zlovchi fikri qaratilgan shaxs yoki narsalarni bildiruvchi so'z birikmasi nima deyiladi? A) Ikkinchi darajali bo'lak B) Birikma C) Undalma D) Uyushiq bo'lak 6 / 40 6. Alpomishning haqiqiy ismini toping. A) Qultoy B) TJY C) Hakimbek D) Boysari 7 / 40 7. Noruda foydali qazilmalarga ... . A) Ohaktosh, granit, B) marmar C) barcha javoblar to`g`ri D) osh tuzi, oltingugurt 8 / 40 8. Bozordan biror narsa ol: ham o'zing ye, ham tovug'ing yesin, ham moling yesin. Topishmoqning javobini toping? A) Banan B) Qovoq C) Tarvuz D) Qovun 9 / 40 9. Sifat so‘z turkumiga oid so‘zlar berilgan qatorni aniqlang. A) Ikkinchi, O'ninchi. B) To’g’ri javob yo’q C) Ko‘p, kam, chiroyli D) Suluv, Ayyor, quv 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... B) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... C) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... D) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. 11 / 40 11. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi B) Olmosh so‘z turkumi haqida bili C) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 12 / 40 12. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 5 13 / 40 13. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Vatan C) Odob: D) Yoz: 14 / 40 14. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 15 / 40 15. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 16 / 40 16. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 17 / 40 17. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 18 / 40 18. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: 19 / 40 19. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 3: C) 4 D) 2: 20 / 40 20. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1993-yil 2-sentabr: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1991-yil 18-noyabr: 21 / 40 21. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 22 / 40 22. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 23 / 40 23. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 24 / 40 24. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: 25 / 40 25. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 26 / 40 26. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 27 / 40 27. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 28 / 40 28. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 29 / 40 29. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish B) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: 30 / 40 30. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) PQ 2909 -son. 20.04.2017 31 / 40 31. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 6: C) 2 D) 8 32 / 40 32. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: B) sh C) ch: D) ng: 33 / 40 33. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 34 / 40 34. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 6: C) 2: D) 8: 35 / 40 35. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 5 C) 3: D) 2: 36 / 40 36. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 37 / 40 37. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 38 / 40 38. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Mufradot: C) Murakkabbot: D) Abjad: 39 / 40 39. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 40 / 40 40. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) Barcha javoblar to'g'ri: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz