Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 149 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Har bir harfga bitta raqam mos keladi. Hisoblaymiz: A) 9 B) 10 C) 15 D) 17 2 / 40 2. Sohibqiron bobomiz qachon tavallud topgan? A) 1330-yilning 9-aprelida B) 1336-yilning 9-aprelida C) 1335-yilning 8-aprelida D) 1337-yilning 9-aprelida 3 / 40 3. Uran sayyorasi Quyosh atrofini necha yilda bir marta aylanib chiqadi? A) 84 yilda B) 12 yilda 1 marta C) 3 yilda D) 60 yilda 4 / 40 4. Eng yaqin yulduzning nuri bizga necha yilda yetib keladi ? A) 5 B) 2 C) 4 D) 7 5 / 40 5. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor? A) 6 B) 3 C) 5 D) 4 6 / 40 6. Aylana ikki nuqtasini tutashtiruvchi kesma qanday ataladi ? A) Diametr B) TJY C) Vatar D) Radius 7 / 40 7. " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar B) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar C) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar D) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi 8 / 40 8. Astagina shivirlar: -Chiroq qolibdi o'chib... Ushbu she'riy parchadagi gap kimga tegishli? A) Tolib B) Omon C) Sardor D) Shoira 9 / 40 9. Ushbu retsept asosida qancha sabzavot ishlatilgan? Baliq go'shti-200 g, kartoshka-300 g, sabzi-200 g, piyoz-100 g, pishloq-150 g. A) 1 kg B) 950 g C) 800 g D) 600 g 10 / 40 10. Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) To'g'ri proporsional B) Teng kuchli C) Teskari proporsional D) O'zgarmas 11 / 40 11. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi C) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 12 / 40 12. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq B) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali C) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash D) O'qish va yozish:og'zaki va yozma 13 / 40 13. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 14 / 40 14. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Mufradot: D) Muqattaol: 15 / 40 15. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 16 / 40 16. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 8: B) 6: C) 2: D) 5: 17 / 40 17. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Odob: D) Vatan 18 / 40 18. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 19 / 40 19. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 20 / 40 20. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 8 C) 2 D) 4 21 / 40 21. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1994-yil 21-oktabr B) 1997-yil 27-avgust: C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1993-yil 2-sentabr: 22 / 40 22. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida B) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 23 / 40 23. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 24 / 40 24. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: 25 / 40 25. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 26 / 40 26. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 27 / 40 27. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) b , d B) a, b, d ,e: C) a, e D) a,, d, e 29 / 40 29. Fonematik eshitish - bu... A) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 30 / 40 30. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 32 / 40 32. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 5 C) 2: D) 4 33 / 40 33. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) Barcha javoblar to'g'ri: 34 / 40 34. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ng: C) ch: D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 35 / 40 35. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Abjad: B) Muqattaol C) Murakkabbot: D) Mufradot: 36 / 40 36. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 37 / 40 37. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) ideografik yozuv C) piktografik yozuv: D) fonografik yozuv: 38 / 40 38. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ilmiy va amaliy xarakterda C) amaliy va nazariy xarakterda: D) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: 39 / 40 39. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 40 / 40 40. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi D) Barcha javoblar to'g'ri: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz