Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 97 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 4 B) 5 C) 3 D) 1 2 / 40 2. Qaysi mulohaza toʻgʻri? A) To’g’ri javob yo’q B) Toʻgʻri kasrlar 1 ga teng boʻladi C) Toʻgʻri kasrlar 1 dan kichik boʻladi D) Toʻgʻri kasrlar 1 dan katta boʻladi 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 88 sutkada B) 44 sutkada C) 48 sutkada D) 24 sutkada 4 / 40 4. Benzin quyish shaxobchasiga 2400 l benzin keltirildi. 1kuni benzinning 3/10 qismi, 2-kuni 2/10 qismi sarflandi. Shu ikki kunda necha litr benzin sarflandi? A) 1200 l B) 1100 l C) 480 l D) 720 l 5 / 40 5. Agar 65030 soni 4 ta oʻnlikka ortirilsa qiydagi son hosil boʻladi. A) 65 007 B) 65 070 C) 68 430 D) 65 700 6 / 40 6. li, -siz ,-dor ,-chan qaysi so‘z turkumiga oid so'zlarni yasovchi qo‘shimchalar A) Fe'l B) Ot C) Son D) Sifat 7 / 40 7. Yuzi 60 m .kv bo'lgan qog'ozning 1/4 qismi qirqib olindi. Qolgan qismining yuzini toping A) 30 m. kv B) 15 m. kv C) 45 m.kv D) 20 m. kv 8 / 40 8. "Husayn zudlik bilan Buxorodan chiqib ketsin,chiqib ayt "- bu kimning gapi? A) TJY B) Buxorolik amaldor C) Sitorabonu D) Xorazmlik qo'shnisi Abu Bakir bobo 9 / 40 9. Yozishga oʻrgatishning ilk bosqichida... A) Toza va ozoda yozish oʻrgatiladi B) Ruchkani toʻgʻri ushlash qoidasi oʻrgatiladi C) To’g’ri javob yo’q D) Daftarni qiya ushlash qoidasi oʻrgatiladi 10 / 40 10. Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 5 B) 2 C) 8 D) 4 11 / 40 11. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga C) Barchasi to‘g‘ri D) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi 12 / 40 12. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) Erkin diktant B) Saylanma diktant C) O'z diktant D) Izohli diktant 13 / 40 13. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Muqattaol: C) Abjad: D) Murakkabbot: 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) b , d B) a,, d, e C) a, b, d ,e: D) a, e 15 / 40 15. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 6: C) 8 D) 2 16 / 40 16. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 4 B) 2: C) 3: D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 17 / 40 17. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 18 / 40 18. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 4 C) 5 D) 3: 19 / 40 19. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: B) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 21 / 40 21. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 3: C) 4 D) 2: 22 / 40 22. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak 23 / 40 23. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) induksiya-deduksiya metodi: B) ko'rgazmali metod C) analitik-sintetik tovush metodi: D) suhbat metodi: 24 / 40 24. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 5: C) 8: D) 2: 25 / 40 25. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 26 / 40 26. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 27 / 40 27. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Yoz: C) Qosh: D) Odob: 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ikkalasi ham to'g'ri: 29 / 40 29. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) ideografik yozuv C) piktografik yozuv: D) fonematik yozuv: 30 / 40 30. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: 31 / 40 31. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 32 / 40 32. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish 33 / 40 33. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Muqattaol 34 / 40 34. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 35 / 40 35. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) Barcha javoblar to'g'ri: 36 / 40 36. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 37 / 40 37. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 38 / 40 38. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 39 / 40 39. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ng: C) ch: D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 40 / 40 40. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz