Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 49 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 1 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Nechta quyonchaning massasi 2 ta jo‘jacha massasiga teng? A) 2 B) Yarimta C) 1 D) 3 2 / 40 2. Har bir xaltachaga 6 tadan, har bir qutiga 5 tadan olma solindi. Hamma olmalar soni 27 ta bo‘lsa, nechta xaltacha va nechta qutiga olma solingan? A) 2 ta xaltacha, 2 ta quti B) 3 ta xaltacha, 2 ta quti C) 3 ta xaltacha va 3 ta quti D) 2 ta xaltacha, 3 ta quti 3 / 40 3. Yupiterning diametri Yernikidan necha marta katta? A) 11 marta B) 12 marta C) 10 marta D) 100 marta 4 / 40 4. Yer sharining necha qismi suvdan iborat? A) 2/4 B) 1/3 C) 3/4 D) 2/3 5 / 40 5. Fozilda 48 ta yongʻoq bor edi. Ularning choragini akasiga, qolganlarning choragini ukasiga berdi. Fozilda nechta yongʻoq qoldi. A) 27ta B) 36ta C) 9ta D) 60ta 6 / 40 6. Ibn Sino qoldirgan tabiblarning nomlarini belgilang A) Tozalik, giyohlar, qolgan ikkisi mijoz kayfiyati B) Tozalik, parhez, badantarbiya, qolgan ikkisi mijoz kayfiyati C) Tozalik, giyohlar, badantarbiya D) Tozalik, dori-darmon, badantarbiya, qolgan ikkisi mijoz kayfiyati 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1378 B) 1373 C) 1370 D) 1384 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Tursunali B) Tolibjon C) Tuflijon D) Teshajon 9 / 40 9. Yozishga oʻrgatishning ilk bosqichida... A) Ruchkani toʻgʻri ushlash qoidasi oʻrgatiladi B) To’g’ri javob yo’q C) Toza va ozoda yozish oʻrgatiladi D) Daftarni qiya ushlash qoidasi oʻrgatiladi 10 / 40 10. Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa D) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 3 4 C) 1, 2, 4 D) 1, 2, 3, 4 13 / 40 13. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 14 / 40 14. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 15 / 40 15. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 16 / 40 16. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Vatan C) Odob: D) Qosh: 17 / 40 17. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 18 / 40 18. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: B) ng: C) sh D) ch: 19 / 40 19. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 2: C) 3: D) 4 20 / 40 20. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: 21 / 40 21. Fonematik eshitish - bu... A) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi B) Barcha javoblar to'g'ri: C) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 22 / 40 22. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 23 / 40 23. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 24 / 40 24. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 2 C) 6: D) 8 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, b, d ,e: B) b , d C) a, e D) a,, d, e 26 / 40 26. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1997-yil 27-avgust: 27 / 40 27. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 28 / 40 28. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Abjad: B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Muqattaol: 29 / 40 29. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 30 / 40 30. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) suhbat metodi: D) induksiya-deduksiya metodi: 31 / 40 31. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) Barcha javoblar to'g'ri: C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 32 / 40 32. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 33 / 40 33. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 5: C) 3: D) 2: 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 35 / 40 35. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) Barcha javoblar to'g'ri: D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 36 / 40 36. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 4 C) 5 D) 2: 37 / 40 37. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 5: C) 8: D) 6: 38 / 40 38. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 39 / 40 39. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) amaliy va nazariy xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 40 / 40 40. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz