Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 142 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Tarozidagi mevalar massasi teng bo‘lishi uchun qancha nok kerak? A) 6 B) 10 C) 3 D) 9 2 / 40 2. Sohibqiron bobomiz qachon tavallud topgan? A) 1336-yilning 9-aprelida B) 1335-yilning 8-aprelida C) 1337-yilning 9-aprelida D) 1330-yilning 9-aprelida 3 / 40 3. Sayyora sirtidagi harorat .... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +440⁰C gacha, kechasi +420⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi +70⁰C gacha, kechasi +20⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi -470⁰C gacha, kechasi -20⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +470⁰C gacha, kechasi +20⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. Kulol 50 minutda 2 ta likopchaga gul chizdi. 7 ta shunday likopchaga qancha vaqtda gul chizadi? A) 1 soat 55 minut B) 2 soat 35 minut C) 3 soat D) 2 soat 55 minut 5 / 40 5. " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Mirzo Ulug'bek B) A. Temur C) Ibn Sino D) Alisher Navoiy 6 / 40 6. "Mehnating ...." . Ushbu maqolni davom ettiring. A) Xor qilmas B) Baxt keltirar C) TJY D) Zeb u ziynating 7 / 40 7. Kub to’la sirtining yuzi 96 sm2 ga teng.Kubning hajmini toping A) 62 B) 16 C) 64 D) 8 8 / 40 8. Yo’lni 60% kesib o’tdi, yana 20% kesib o’tgandan so’ng 8 km qolyapti. yo’lni uzunligini toping. A) 60 km B) 40 km C) 80 km D) 56 km 9 / 40 9. Tomoni 12 cm bo'lgan kvadratning yuzi 36 cm2 bo'lgan nechta kvadratchalarga bo'lish mumkin? A) 2 B) 4 C) 3 D) 5 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. B) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. C) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi D) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z birikmasi B) So‘z C) Gap D) Matn 12 / 40 12. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Integrallashtirilgan C) Dars jadvali tuzilmaydi. D) Komplektlashtirilgan 13 / 40 13. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Abjad: B) Mufradot: C) Murakkabbot: D) Muqattaol 14 / 40 14. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 15 / 40 15. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 16 / 40 16. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Vatan C) Qosh: D) Yoz: 17 / 40 17. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: D) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish 18 / 40 18. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 4 B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 2: D) 3: 19 / 40 19. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 2: C) 3: D) 5: 20 / 40 20. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: B) Milliy o'quv dasturi: C) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: D) PQ 2909 -son. 20.04.2017 21 / 40 21. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ilmiy va amaliy xarakterda B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 22 / 40 22. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 23 / 40 23. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) a,, d, e C) a, b, d ,e: D) b , d 25 / 40 25. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) ideografik yozuv C) fonematik yozuv: D) fonografik yozuv: 26 / 40 26. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 8: C) 2: D) 6: 27 / 40 27. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1994-yil 21-oktabr B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1997-yil 27-avgust: D) 1993-yil 2-sentabr: 28 / 40 28. Diksiya nima? A) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: B) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi C) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 29 / 40 29. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 30 / 40 30. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida B) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: 31 / 40 31. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 32 / 40 32. Fonematik eshitish - bu... A) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi B) Barcha javoblar to'g'ri: C) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 33 / 40 33. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 34 / 40 34. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 8 C) 2 D) 6: 35 / 40 35. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) Barcha javoblar to'g'ri: D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 36 / 40 36. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 37 / 40 37. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 38 / 40 38. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 39 / 40 39. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 40 / 40 40. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz