Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 142 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Nechta quyonchaning massasi 2 ta jo‘jacha massasiga teng? A) Yarimta B) 1 C) 2 D) 3 2 / 40 2. "Riyoziyot" so‘zining lug‘aviy ma’nosi nima? A) kimyo B) tarix C) matematika D) astronomiya 3 / 40 3. Yupiterning sirti, asosan, suyuq holatda bo'lib, deyarli qanday gazlar bilan o'ralgan? A) Vodorod bilan o'ralgan B) Karbonat angidrid va boshqa gazlar bilan o'ralgan. C) Geliy gazlari bilan o'ralgan D) Vodorod va geliy gazlari bilan o'ralgan. 4 / 40 4. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 812 B) 8012 C) 8102 D) 802 5 / 40 5. 47418-X*X=47354. Tenglamani javobi toʻgʻri berilgan qatorni toping A) 6 * 7 B) 8 * 8 C) 0 * 0 D) 6 * 6 6 / 40 6. "Ona tilim" she'rida til kimning she'rlaridan rang va qiyos olgan deyiladi? A) Mir Alisher B) Bobur Mirzo C) TJY D) Mashrab 7 / 40 7. Yuzi 60 m .kv bo'lgan qog'ozning 1/4 qismi qirqib olindi. Qolgan qismining yuzini toping A) 45 m.kv B) 20 m. kv C) 30 m. kv D) 15 m. kv 8 / 40 8. Bog’bon 0.35 g yerga 0.021 t urug’ sepdi.0.3 t urug’ni qancha joyga ekiladi? A) 5 g B) 7 g C) 4 g D) 6 g 9 / 40 9. Asosan savod oʻrgatish davrida foydalaniladigan metod berilgan qatorni aniqlang A) Mustaqil mashq usuli B) Tasavvur orqali yozish usuli C) Muammoli vaziyat usuli D) To’g’ri javob yo’q 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish B) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish C) barcha javoblar to’g’ri D) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish 11 / 40 11. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 12 / 40 12. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) So'z C) Bo'g'in D) Tovush 13 / 40 13. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 14 / 40 14. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 15 / 40 15. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 16 / 40 16. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 17 / 40 17. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 18 / 40 18. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 2 C) 6: D) 8 19 / 40 19. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) amaliy va nazariy xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 21 / 40 21. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Qosh: C) Odob: D) Yoz: 22 / 40 22. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) Barcha javoblar to'g'ri: 23 / 40 23. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ch: C) ng: D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 24 / 40 24. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) ideografik yozuv B) piktografik yozuv: C) fonematik yozuv: D) fonografik yozuv: 25 / 40 25. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 26 / 40 26. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 3: C) 5: D) 2: 27 / 40 27. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Abjad: C) Mufradot: D) Murakkabbot: 28 / 40 28. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 8: B) 6: C) 5: D) 2: 29 / 40 29. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: B) PQ 2909 -son. 20.04.2017 C) Milliy o'quv dasturi: D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 31 / 40 31. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) Barcha javoblar to'g'ri: 32 / 40 32. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 2: C) 4 D) 3: 33 / 40 33. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 34 / 40 34. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 35 / 40 35. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 36 / 40 36. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: C) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish D) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: 37 / 40 37. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 3: C) 4 D) 5 38 / 40 38. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 39 / 40 39. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) ko'rgazmali metod C) analitik-sintetik tovush metodi: D) induksiya-deduksiya metodi: 40 / 40 40. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz