Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 156 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. 1 ta sariq koptokcha massasi nechta qizil koptokcha massasiga teng? A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 2 / 40 2. Maktab matematika kursida taʼlim metodlarini qanday klassifikatsiyalash mumkin? A) Ilmiy izlanish metodlari, Oʻqitish metodlari, Xulosa chiqarish metodlari B) Xulosa chiqarish metodlari, Oʻrgatish metodlari C) To’g’ri javob yo’q D) Ilmiy izlanish metodlari 3 / 40 3. Yupiter Quyosh atrofini necha marta aylanib chiqadi? A) 12 yilda 1 marta B) 1 yilda 1 marta C) 12 yilda D) 12 yilda 2 marta 4 / 40 4. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor?4 A) 4 B) 6 C) 3 D) 5 5 / 40 5. Agar bir songa 7 ni qoʻshsa, yigʼindini 7 ga boʻlib, bo'linmadan 7ni ayrib, ayrima 7ga koʻpaysa natija 7 chiqadi bu qanday son. A) 52 B) 49 C) 70 D) 42 6 / 40 6. Bu yoyilmadan qaysi kubni hosil qilish mumkin ? A) B B) A C) C D) D 7 / 40 7. Odam yugurganda minutiga necha martagacha nafas oladi? A) 50-60 marta B) 40-45 marta C) 20-25 marta D) 30-40 marta 8 / 40 8. 4-sinf o'qish darsligi nechta bob? A) 12 B) 14 C) 11 D) 13 9 / 40 9. Yuzasi 81 cm bo'lgan kvadratning perimetriga teng bo'lgan to'g'ri to'rtburchakning tomonlarini qanoatlantiradigan javobni toping. A) 8 va 5 B) 9 va 4 C) 12 va 3 D) 18 va 10 10 / 40 10. Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash B) to’g’ri javob yo’q C) Voqealikni anglash D) Predmetlarni aniqlash 11 / 40 11. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Hikoya,maqola, roman B) Roman, monografiya C) .Yozma bayon, insho D) Doklad, hisobot 12 / 40 12. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) So'z C) Tovush D) Bo'g'in 13 / 40 13. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 14 / 40 14. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 15 / 40 15. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 8: C) 6: D) 5: 16 / 40 16. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) b , d B) a,, d, e C) a, e D) a, b, d ,e: 17 / 40 17. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda 18 / 40 18. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) Barcha javoblar to'g'ri: D) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 20 / 40 20. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Mufradot: 21 / 40 21. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 22 / 40 22. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 23 / 40 23. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 4 B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 2: D) 3: 24 / 40 24. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) fonografik yozuv: C) ideografik yozuv D) piktografik yozuv: 25 / 40 25. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Odob: C) Yoz: D) Qosh: 26 / 40 26. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 27 / 40 27. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: 28 / 40 28. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 29 / 40 29. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 30 / 40 30. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: 31 / 40 31. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 32 / 40 32. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) suhbat metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 33 / 40 33. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Abjad: C) Mufradot: D) Murakkabbot: 34 / 40 34. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. B) Barcha javoblar to'g'ri: C) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 35 / 40 35. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) Milliy o'quv dasturi: 36 / 40 36. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 37 / 40 37. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish C) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 38 / 40 38. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ch: B) sh C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) ng: 39 / 40 39. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 4 B) 5: C) 2: D) 3: 40 / 40 40. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz