Boshlang’ich attestatsiya №14 Fevral 15, 2023Fevral 15, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №14 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Kubning qirrasi 20 cm bo‘lib, uning 10 cm3 joyiga 23ta gulcha rasmi yopishtirildi. Kubga hammasi bo‘lib qancha gulcha rasmi yopishtirilgan? A) 800 B) 18400 C) 8000 D) 1840 2 / 40 2. Qaysi qatorda paronim soʻzlar qoʻllangan? A) Koʻz, yoqa, bosh B) Nozik, nafis, ixcham C) Amr, amir, qolmoq, qalmoq D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Sayyoralardan qaysi birida tabiiy yo'ldoshlari yo'q? A) Venerada B) Merkuriyda C) Merkuriy va Venerada D) Merkuriy va Yerda 4 / 40 4. O'z ma'nosida berilgan jumlani toping A) Qattiq yer B) Qattiq gap C) Qattiq sovuq D) Qattiq shamol 5 / 40 5. Bobur otasining ismi kim? A) Shohruh Mirzo B) Humoyun C) Mirzo Ulug'bek D) Umarshayx Mirzo 6 / 40 6. Daroyi nima? A) Ertapishar qovun navi B) daryoning tentirab oqayotgan suvlari C) Ertapishar uzum navi D) daryoning o'zani 7 / 40 7. Kub to’la sirtining yuzi 96 sm2 ga teng.Kubning hajmini toping A) 64 B) 62 C) 8 D) 16 8 / 40 8. MDCCCXXXVI= ? A) 1736 B) 1734 C) 1834 D) 1836 9 / 40 9. Harfiy metodga berilgan taʼrifni toping A) Harflarning nomlarini yodlatish B) Analiz-sintez jarayon C) Boʻgʻin hosil qilish D) To’g’ri javob yo’q 10 / 40 10. 2-sinf o‘quvchilarining o‘qish malakasi qaysi bosqichga to‘g‘ri keladi? A) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish malakasi shakllanadi B) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish ko‘nikmasi to‘la shakllanadi. C) Bo‘g‘inlab sidirg‘a o‘qishga D) Bo‘g‘inlamay sidirg‘a o‘qishga 11 / 40 11. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) muhokama C) Tasvirlash,hikoya qilish D) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama 12 / 40 12. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 13 / 40 13. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 14 / 40 14. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 2: C) 4 D) 5 15 / 40 15. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Mufradot: D) Muqattaol 16 / 40 16. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 17 / 40 17. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) induksiya-deduksiya metodi: B) ko'rgazmali metod C) suhbat metodi: D) analitik-sintetik tovush metodi: 18 / 40 18. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 19 / 40 19. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1997-yil 27-avgust: 20 / 40 20. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 6: C) 8 D) 2 21 / 40 21. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 22 / 40 22. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ilmiy va amaliy xarakterda B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 23 / 40 23. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 24 / 40 24. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 25 / 40 25. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 26 / 40 26. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 2: C) 4 D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 27 / 40 27. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) ideografik yozuv C) fonografik yozuv: D) fonematik yozuv: 28 / 40 28. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 3: C) 5: D) 4 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) a, b, d ,e: C) a, e D) b , d 30 / 40 30. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: C) PQ 2909 -son. 20.04.2017 D) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: 31 / 40 31. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 32 / 40 32. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 33 / 40 33. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Odob: C) Vatan D) Qosh: 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Barcha javoblar to'g'ri: B) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 35 / 40 35. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 36 / 40 36. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda B) Barcha javoblar to'g'ri: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: 37 / 40 37. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Abjad: 38 / 40 38. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 39 / 40 39. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: 40 / 40 40. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 8: C) 2: D) 5: 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Boshlang'ich sinf