Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 152 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Uch xil rangdan ikkitasini tanlashning nechta yo‘li bor ? A) 6 B) 4 C) 2 D) 3 2 / 40 2. Boʻlinuvchi 2 marta ortsa, boʻluvchi 2 marta kamaysa, boʻlinmada qanday oʻzgarish boʻladi? A) 4 marta kamayadi B) 4 marta ortadi C) 2 marta ortadi D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Quyosh atrofida nechta sayyora aylanib yuradi? A) 9 ta B) 10 ta C) 6 ta D) 8 ta 4 / 40 4. To'g'ri to'rtburchakning bo'yi 46 cm, eni bo'yining 40 % idan 2,4 ga kichik. To'g'ri to'rtburchaning tomonlari ayirmasini toping A) 62 B) 30 C) 36 D) 40 5 / 40 5. O'simlik turlarini belgilang A) Gul, buta, daraxt B) O't , buta , daraxt C) Suv o'ti, piyoz, daraxt D) Maysa, buta, o't 6 / 40 6. "Vatan madhi" matni muallifi? A) Dilshod Rajab B) Õtkir Hoshimov C) TJY D) Orif Tõxtash 7 / 40 7. Kub to’la sirtining yuzi 96 sm2 ga teng.Kubning hajmini toping A) 62 B) 8 C) 16 D) 64 8 / 40 8. Shukur Sa'dullaning hikoyasini toping? A) Mo'jiza B) Xarita C) Bolalar D) Qovun sayli 9 / 40 9. VII-VII asrlarda turkiy xalqlar qanday yozuvdan foydalangan? A) Eski arab yozuvi B) To’g’ri javob yo’q C) Oʻrxun-Enasoy yozuvi D) Fors va Bitik yozuvi 10 / 40 10. Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi B) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi C) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi D) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. 11 / 40 11. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 3-4-sinflarda B) 2-sinfdan C) 1-2-sinflarda D) 2-3-sinflarda 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 3 B) 2 C) 4 D) 1 13 / 40 13. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 14 / 40 14. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) analitik-sintetik tovush metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 15 / 40 15. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda 16 / 40 16. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) Barcha javoblar to'g'ri: C) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 17 / 40 17. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) b , d C) a, b, d ,e: D) a,, d, e 19 / 40 19. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 20 / 40 20. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 8 B) 2 C) 6: D) 4 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ikkalasi ham to'g'ri: 22 / 40 22. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Abjad: B) Muqattaol: C) Murakkabbot: D) Mufradot: 23 / 40 23. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) amaliy va nazariy xarakterda: 24 / 40 24. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Muqattaol D) Mufradot: 25 / 40 25. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 26 / 40 26. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 27 / 40 27. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 8: C) 5: D) 6: 28 / 40 28. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 4 C) 2: D) 5 29 / 40 29. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ch: B) ng: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) sh 30 / 40 30. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 31 / 40 31. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 32 / 40 32. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) PQ 2909 -son. 20.04.2017 C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: 33 / 40 33. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 34 / 40 34. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 35 / 40 35. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Vatan C) Qosh: D) Odob: 36 / 40 36. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 37 / 40 37. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 38 / 40 38. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 39 / 40 39. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) ideografik yozuv D) fonografik yozuv: 40 / 40 40. Diksiya nima? A) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: B) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz