Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 158 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. 1 ta sariq koptokcha massasi nechta qizil koptokcha massasiga teng? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 2 / 40 2. Qaysi gapda ozaytirma darajadagi sifat mavjud? A) Qoramtir osmon asta-sekin yorisha boshladi B) Gulzorga toʻkilgan bulturgi xazon ilma-teshik boʻlib, jigarrang tus olgan C) Bugun juda yaxshi dam oldim D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Saturn sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 2 ta B) 60 ta C) 84 ta D) 67 ta 4 / 40 4. Yumshoq bug'doy navi qachon ekiladi ? A) Yoz va kuz oralig'ida B) Yoz va kuz oralig'ida C) Kech kuzda D) Kuzda 5 / 40 5. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 8012 B) 8102 C) 802 D) 812 6 / 40 6. Sinonim so'zlarni toping A) badjahl ,qaysar ,injiq B) tantiq, yalqov, beparvo C) Barchasi D) go'zal ,suluv ,chiroyli 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1373 B) 1378 C) 1370 D) 1384 8 / 40 8. "Sassiqpopishak" matni muallifi kim? A) Dilshod Rajab B) Pirimqul Qodirov C) Sobit G'afurov D) Rajab G'afurov 9 / 40 9. a+2, b-4, a+b, a-b. Bu qanday ifoda? A) Tenglama B) Raqamli matematik ifoda C) Murakkab harfiy ifoda D) Sodda harfiy ifoda 10 / 40 10. Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida B) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida D) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 11 / 40 11. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Hikoya,maqola, roman B) .Yozma bayon, insho C) Roman, monografiya D) Doklad, hisobot 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik B) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi C) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi D) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik 13 / 40 13. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 14 / 40 14. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Vatan C) Odob: D) Qosh: 15 / 40 15. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ikkalasi ham to'g'ri: 16 / 40 16. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 17 / 40 17. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 6: C) 8: D) 5: 18 / 40 18. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 19 / 40 19. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) ideografik yozuv B) fonografik yozuv: C) piktografik yozuv: D) fonematik yozuv: 20 / 40 20. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 5 B) 2: C) 3: D) 4 21 / 40 21. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 2: B) 3: C) 4 D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 22 / 40 22. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida B) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 23 / 40 23. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: B) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 24 / 40 24. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 25 / 40 25. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 26 / 40 26. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 27 / 40 27. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 28 / 40 28. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, b, d ,e: B) a, e C) a,, d, e D) b , d 29 / 40 29. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 30 / 40 30. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ng: C) ch: D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 31 / 40 31. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) suhbat metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 32 / 40 32. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 33 / 40 33. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1991-yil 18-noyabr: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 35 / 40 35. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 2 C) 4 D) 8 36 / 40 36. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 37 / 40 37. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 38 / 40 38. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Murakkabbot: C) Muqattaol D) Abjad: 39 / 40 39. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) Barcha javoblar to'g'ri: D) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish 40 / 40 40. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz