Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 141 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Surati maxrajiga teng yoki maxrajidan katta bo‘lgan kasr nima deyiladi? A) Aralash kasr B) To‘g‘ri kasr C) Noto‘g‘ri kasr D) Bunday kasr bo‘lmaydi 2 / 40 2. Qaysi soʻzlardagi f tovushi v tarzida talaffuz qilinadi? A) Fazo, kaft B) Firdavs, foniyv C) Afzal, afgʻon D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Sayyora atrofida doimiy aylanib yuradigan yirik osmon jismi nima deb ataladi? A) Yulduzlar B) Quyosh sistemasi C) Sayyoralar D) Tabiiy yo'ldosh 4 / 40 4. Quyida berilgan gaplar juftligining qaysi birida shakldosh so'zlar o'zaro bir turkumga mansub hisoblanadi? A) Sizdek tajribali kadrlarni hurmat qilamiz. Filmda yaxshi chiqqan kadrlarni ta'kidlab ko'rsatishdi. B) Arg'amchiga qil quvvat. Nomusni yoshlikdan ehtiyot qil. C) Yoz o'tmoqda soz! Dutor -eng yaxshi soz. D) Bir yil tut ekkan kishi yuz yil gavhar teradi. Yaxshilarning etagini tut. 5 / 40 5. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 802 B) 8012 C) 8102 D) 812 6 / 40 6. Kuchukcha qaysi metodika bo'yicha yasalgan ? A) Origami B) Mozaika C) Applikatsiya D) Krigami 7 / 40 7. Aylanada yotgan 53 ta nuqtadan nechta vatar o'tkazish mumkin ? A) 1384 B) 1378 C) 1370 D) 1373 8 / 40 8. Qaysi alloma qo’shishni fanga kiritgan? A) Al Koshiy B) Ali Qushchi C) Al Xorazmiy D) Al Farg'oniy 9 / 40 9. Fermer xo'jaligida 100 qop kartoshka terildi. 1-kuni 2450 kg, 2-kuni 2550 kg terilgan bo'lsa, har bir kunda necha qopdan kartoshka terilgan? A) 49 qop, 51 B) 41 qop, 51 C) 50 qop, 49 D) 50 qop, 50 10 / 40 10. So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) to’g’ri javob yo’q B) Morfema C) Bosh bo’lak D) O’zak 11 / 40 11. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) B.2-sinfda C) 4-sinfda D) 1-sinfda 12 / 40 12. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 B) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 C) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 D) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 13 / 40 13. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 14 / 40 14. Fonematik eshitish - bu... A) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi B) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari C) Barcha javoblar to'g'ri: D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 15 / 40 15. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 16 / 40 16. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) ilmiy va amaliy xarakterda C) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 17 / 40 17. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 18 / 40 18. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 19 / 40 19. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: B) Milliy o'quv dasturi: C) PQ 2909 -son. 20.04.2017 D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 20 / 40 20. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: D) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: 21 / 40 21. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) ch: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) ng: 22 / 40 22. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) suhbat metodi: D) induksiya-deduksiya metodi: 23 / 40 23. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Mufradot: 24 / 40 24. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 4 C) 3: D) 5 25 / 40 25. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 26 / 40 26. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 6: C) 2 D) 8 27 / 40 27. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1994-yil 21-oktabr 28 / 40 28. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) a, b, d ,e: C) a, e D) b , d 30 / 40 30. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Barcha javoblar to'g'ri: B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 31 / 40 31. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 32 / 40 32. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Abjad: 33 / 40 33. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) Barcha javoblar to'g'ri: 34 / 40 34. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 2: D) 4 35 / 40 35. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 36 / 40 36. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) Barcha javoblar to'g'ri: 37 / 40 37. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) ideografik yozuv B) fonematik yozuv: C) piktografik yozuv: D) fonografik yozuv: 38 / 40 38. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Vatan C) Yoz: D) Qosh: 39 / 40 39. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda B) Barcha javoblar to'g'ri: C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: 40 / 40 40. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz