Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 149 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Rim raqamlarida ifodalang. 1075 A) MLXXV B) MXXXCV C) MVXXV D) M0LXXV 2 / 40 2. "VATAN MO‘TABARDIR" hikoyasida dushmanlar kimdan bir parcha tadhlandiq yerni so‘rashdi? A) O‘g‘uzxondan B) Jaloliddin Manguberdidan C) Amir Temurdan D) Mirzo Ulug‘bekdan 3 / 40 3. Yupiter sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 58 ta B) 67 ta C) 2 ta D) 5 ta 4 / 40 4. Ahmadda uch xil rangdagi 8 ta qalam bor. Agar qizil qalamlari yashil qalamlaridan 3 marta ko'p bo'lsa, sariq qalamlari soni nechta? A) 4 B) 1 C) 3 D) 2 5 / 40 5. -9 A) 10 B) 19 C) 9 D) 18 6 / 40 6. "Opasingil daryolar" ertagidagi kenja daryo nomini ayting. A) Sirdaryo B) Zarafshon C) Amudaryo D) TJY 7 / 40 7. Grek afsonalaridagi urush xudosi ( astag'furulloh) sharafiga nomlangan sayyora qaysi ? A) Merkuriy B) Mars C) Saturn D) Yupiter 8 / 40 8. Xoliqova, Sh. Ergasheva qaysi darslik muallifi A) 4-sinf odobnoma muallifi B) 4-sinf matematika muallifi C) 4-sinf tabiat muallifi D) 4-sinf ona tili muallifi 9 / 40 9. Matematika fanini o'qitishning negizini nima tashkil etadi? A) Taqqoslashlar B) Tenglamalar C) Misollar D) Masalala 10 / 40 10. Epigraf nima? A) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish B) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. C) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. D) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni 11 / 40 11. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Individual va jamoaviy insholar D) Jamoaviy insholar 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 13 / 40 13. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: B) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 14 / 40 14. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Qosh: C) Vatan D) Yoz: 15 / 40 15. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Abjad: C) Mufradot: D) Murakkabbot: 16 / 40 16. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 17 / 40 17. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 18 / 40 18. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 8 C) 2 D) 6: 19 / 40 19. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson B) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson C) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 20 / 40 20. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1993-yil 2-sentabr: 21 / 40 21. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 22 / 40 22. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 8: C) 2: D) 5: 23 / 40 23. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) piktografik yozuv: D) ideografik yozuv 24 / 40 24. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) Milliy o'quv dasturi: 25 / 40 25. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 26 / 40 26. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Abjad: 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 28 / 40 28. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 4 C) 2: D) 5 29 / 40 29. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 30 / 40 30. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 4 C) 2: D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 31 / 40 31. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) b , d C) a,, d, e D) a, b, d ,e: 32 / 40 32. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: 33 / 40 33. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 34 / 40 34. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 35 / 40 35. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 36 / 40 36. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 37 / 40 37. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ch: B) ng: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) sh 38 / 40 38. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) analitik-sintetik tovush metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 39 / 40 39. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 40 / 40 40. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 3: C) 4 D) 2: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz