Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 153 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Bitta olma va bitta nokning birgalikdagi og‘irligi 2 ta olma og‘irligidan 100 g ortiq. Olma og‘irmi yoki nok? Qancha og‘ir? A) Olma,100 g ortiq B) Nok ,100 g ortiq C) Olma, 50 g ortiq D) Nok, 50 g ortiq 2 / 40 2. Oʻquvchilarga uy ishlari qanday shaklda beriladi? A) Murakkabroq misollar va masalalar shaklida B) Oʻquvchilarning bilimlarini hisobga olgan holda turli shaklda C) Muammoli topshiriqlar shaklida D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Neptun sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 12 ta B) 26 ta C) 18 ta D) 13 ta 4 / 40 4. Ushbu so'zlardan nechtasida nuqtalar o'rniga h undoshi qo'yiladi ? asla..a, alo...ida, vo...a, ta...ir, ba...t, ba...s, va...ima, gav...ar, giyo..., gul..an A) 9 B) 7 C) 6 D) 8 5 / 40 5. Olma daraxtlari har birining orasida 16 metir qilib katta yoʼl boʻylab ekib chiqildi. Agar katta yoʻlning uzunligi 960 metr boʻlsa nechta olma daraxti ekiladi. A) 60 B) 63 C) 61 D) 62 6 / 40 6. "Robot" so'zi birinchi marta qaysi asarda qo'llanilgan ? A) TJYT B) Ayzek Azimovning 1948yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida C) Ayzek Azimovning 1941yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida D) Chex yozuvchisi Karel Chapek va uning ukasi Iosif 1920 -yilda " Rossum Universal robotlar" spektakli 7 / 40 7. Yuzi 60 m .kv bo'lgan qog'ozning 2/6 qismi qirqib olindi. Qolgan qismining yuzini toping A) 180 m. kv B) 10 m. kv C) 20 m. kv D) 40 m. kv 8 / 40 8. Erpo'lat, Quvonchbek qaysi hikoya qahramoni? A) "Qor odamning sovg'asi " Oqiljon Husanov B) "Xatarli uchrashuv" Pirimqul Qodirov C) "Yomonlik" Pirimqul Qodirov D) "Chang'i" Muratboy Nizanov 9 / 40 9. T, d, s, undoshlari hosil bo‘lish o‘rniga ko‘ra qaysi turga kiradi? A) Til oldi B) To’g’ri javob yo’q C) jarangli D) Portlovchi 10 / 40 10. Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 B) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 C) Tomonlari uzunligi yig'indisi D) to’g’ri javob yo’q 11 / 40 11. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) Barchasi to‘g‘ri 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflar uchun otlarda egalik qo'shimchalari mavzusining murakkab hisoblanishining sababi nimada? A) „shaxs" tushunchasi bilan hali tanishtirilmaganligi B) Nutq o'stirish mashqlaridan foydalanmaslik C) Mavzuni yaxshi o'zlashtirmaslik D) Qo'shimchalar tarkibi o'xshashligi 13 / 40 13. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 5 C) 4 D) 3: 14 / 40 14. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 15 / 40 15. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 16 / 40 16. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 17 / 40 17. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak B) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 18 / 40 18. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1993-yil 2-sentabr: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1997-yil 27-avgust: 19 / 40 19. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 4 C) 2 D) 8 20 / 40 20. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 21 / 40 21. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 22 / 40 22. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Muqattaol D) Mufradot: 23 / 40 23. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 24 / 40 24. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 25 / 40 25. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 26 / 40 26. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak 27 / 40 27. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 28 / 40 28. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 29 / 40 29. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Vatan C) Yoz: D) Qosh: 30 / 40 30. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 31 / 40 31. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 3: C) 4 D) 5: 32 / 40 32. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 2: B) 6: C) 8: D) 5: 33 / 40 33. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) Barcha javoblar to'g'ri: 34 / 40 34. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) ideografik yozuv C) piktografik yozuv: D) fonematik yozuv: 35 / 40 35. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) ch: C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) sh 36 / 40 36. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) amaliy va nazariy xarakterda: 37 / 40 37. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 38 / 40 38. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Abjad: 39 / 40 39. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 40 / 40 40. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: C) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda D) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz