Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 137 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 2 / 40 2. Shiroq kim edi? A) lashkarboshi B) Eron lashkari C) cho‘pon D) qabila boshlig‘i 3 / 40 3. Sayyoralar o'zidan nur chiqarmaydi. Biz sayyoralardan qaytayotgan ... nurlarini ko'ramiz, xolos. A) Oy B) Quyosh C) To'g'ri javob yo'q D) Yulduz 4 / 40 4. Yumshoq bug'doy navi qachon ekiladi ? A) Kuzda B) Yoz va kuz oralig'ida C) Kech kuzda D) Yoz va kuz oralig'ida 5 / 40 5. Arifmetik amallardan foyadalanib 3ta 5 raqami bilan 2 va 4 hosil qiling. A) 5+5:5=4 5+5-5=5 B) 5+5+5=5 5+5-5=4 C) (5+5):5=2 5-5:5=4 D) 5-5:5=5 5+5:5=4 6 / 40 6. " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar B) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar C) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar D) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi 7 / 40 7. Kub to’la sirtining yuzi 96 sm2 ga teng.Kubning hajmini toping A) 64 B) 62 C) 16 D) 8 8 / 40 8. Oyni yerni qanchada aylanib chiqadi? A) 28 sutka 8 soat B) 27 sutka 7 soat C) 27 sutka 6.7 soat D) 27 sutka 8 soat 9 / 40 9. Qopdagi guruchning 5 dan 2 qismi 28 kg. Qopda qancha guruch bor? A) 45 B) 65 C) 60 D) 70 10 / 40 10. Kvadrat cm - bu A) Tomonlari uzunligi yig'indisi B) to’g’ri javob yo’q C) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 D) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 11 / 40 11. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; 12 / 40 12. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid 13 / 40 13. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) a, e C) b , d D) a, b, d ,e: 15 / 40 15. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Odob: D) Vatan 16 / 40 16. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: 17 / 40 17. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 18 / 40 18. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 19 / 40 19. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Muqattaol 20 / 40 20. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 21 / 40 21. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 22 / 40 22. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 23 / 40 23. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: C) ch: D) sh 24 / 40 24. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 2 C) 4 D) 8 25 / 40 25. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: C) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 26 / 40 26. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) ideografik yozuv C) fonematik yozuv: D) fonografik yozuv: 27 / 40 27. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Barcha javoblar to'g'ri: B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 28 / 40 28. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 3: C) 5: D) 4 29 / 40 29. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 30 / 40 30. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ilmiy va amaliy xarakterda B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) amaliy va nazariy xarakterda: D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 31 / 40 31. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 32 / 40 32. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 33 / 40 33. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Mufradot: 34 / 40 34. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) Barcha javoblar to'g'ri: C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 35 / 40 35. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: C) PQ 2909 -son. 20.04.2017 D) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: 36 / 40 36. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 37 / 40 37. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 8: C) 5: D) 2: 38 / 40 38. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 4 B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 2: D) 3: 39 / 40 39. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 5 C) 3: D) 2: 40 / 40 40. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz