Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 156 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Davlatbek, Dilnoza, Davronbek jami 27 ta olma terishdi. Dilnoza Davlatbekdan 3 ta kam, Davronbekdan esa 3 ta ko‘p olma tergan bo‘lsa, Dilnoza nechta olma tergan? A) 6 B) 9 C) 21 D) 12 2 / 40 2. "Minora" she’rining muallifi kim? A) Aziza Ahmedova B) Mahmud Murodov C) Maqsud Shayxzoda D) Safar Barnoyev 3 / 40 3. Saturn sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 84 ta B) 2 ta C) 60 ta D) 67 ta 4 / 40 4. Ifodani soddalashtiring: (a-7)-(b-4)= A) a-b-3 B) a+b-11 C) v D) a-b+3 5 / 40 5. So'zlovchi fikri qaratilgan shaxs yoki narsalarni bildiruvchi so'z birikmasi nima deyiladi? A) Undalma B) Ikkinchi darajali bo'lak C) Birikma D) Uyushiq bo'lak 6 / 40 6. Diktantning maqsadga ko'ra turlari? A) Ta'limiy va izohli B) Tekshirish va ta'limiy C) Saylanma va yod yozuv D) Tekshirish va lug'at 7 / 40 7. -li, -siz ,-dor ,-chan qaysi so‘z turkumiga oid so'zlarni yasovchi qo‘shimchalar ? A) Sifat B) Fe'l C) Son D) Ot 8 / 40 8. "Ko'k arg'umchoq" hikoyasidagi " ko'k arg'umchoq" deb nimaga aytilgan? A) TJY B) Eshak C) Hayvonlar D) Qushlar 9 / 40 9. Nodira rasm to'garagiga 4kunda bir marotaba, Kamola haftasiga 1marta, Aziza esa 3 kunda bir boradi. Ular 1-fevral seshanba kuni uchrashishdi. Ular keyingi safar haftaning qaysi kunida uchrashadi. A) Juma B) Dushanba C) Shanba D) Seshanba 10 / 40 10. Analiz deb nimaga aytamiz? A) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli B) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir C) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli D) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 5 bosqichda B) 6 bosqichda C) 3 bosqichda D) 4 bosqichda 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 3—5 daqiqaga D) 10-25 daqiqaga 13 / 40 13. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi B) Barcha javoblar to'g'ri: C) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi D) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak 14 / 40 14. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 2 B) 6: C) 4 D) 8 15 / 40 15. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: 16 / 40 16. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) Milliy o'quv dasturi: C) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 17 / 40 17. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Murakkabbot: C) Mufradot: D) Abjad: 18 / 40 18. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 19 / 40 19. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 3: C) 5 D) 4 20 / 40 20. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 21 / 40 21. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 22 / 40 22. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Murakkabbot: C) Abjad: D) Muqattaol 23 / 40 23. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 24 / 40 24. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Odob: D) Vatan 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ikkalasi ham to'g'ri: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 26 / 40 26. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1993-yil 2-sentabr: C) 1997-yil 27-avgust: D) 1994-yil 21-oktabr 27 / 40 27. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, b, d ,e: B) a, e C) a,, d, e D) b , d 28 / 40 28. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) fonografik yozuv: C) piktografik yozuv: D) ideografik yozuv 29 / 40 29. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 8: B) 5: C) 2: D) 6: 30 / 40 30. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) Barcha javoblar to'g'ri: 31 / 40 31. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 32 / 40 32. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 33 / 40 33. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 34 / 40 34. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) induksiya-deduksiya metodi: C) analitik-sintetik tovush metodi: D) ko'rgazmali metod 35 / 40 35. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 4 C) 3: D) 2: 36 / 40 36. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 37 / 40 37. Fonematik eshitish - bu... A) Barcha javoblar to'g'ri: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 38 / 40 38. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 39 / 40 39. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 40 / 40 40. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) Barcha javoblar to'g'ri: D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz