Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 141 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Teatr davomiyligi 1 soat-u 45 minutdan iborat. U soat 9:45 da boshlansa, qachon tugaydi? A) 11³⁰ B) 10 ⁴⁵ C) 11 ⁰⁰ D) 10 ³⁰ 2 / 40 2. Sohibqiron bobomiz qachon tavallud topgan? A) 1336-yilning 9-aprelida B) 1330-yilning 9-aprelida C) 1337-yilning 9-aprelida D) 1335-yilning 8-aprelida 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 24 sutkada B) 48 sutkada C) 44 sutkada D) 88 sutkada 4 / 40 4. Ahmadda uch xil rangdagi 8 ta qalam bor. Agar qizil qalamlari yashil qalamlaridan 3 marta ko'p bo'lsa, sariq qalamlari soni nechta? A) 1 B) 4 C) 2 D) 3 5 / 40 5. translate “Kick” A) d . bermoq B) tepmoq C) c . olmoq D) b . urmoq 6 / 40 6. Bolalar Jepettoni nima uchun " Zog'ora non" deb atashardi ? A) Jepetto zog'ora nonlarni xush ko'rmagani uchun B) Uning boshidagi sap-sariq parigi zog'ora nonga o'xshagani uchun C) Semiz, lo'ppi yuzi zog'ora nonga o'xshagani uchun D) Jepetto mazali zog'ora nonlar pishirgani uchun 7 / 40 7. Bir chiziqli daftarda harflar bòyi necha mm bòladi? A) kichik harf 3 mm bosh harf 8 mm B) kichik harf 3 mm bosh harf 6 mm C) kichik harf 4 mm bosh harf 8 mm bòlsin D) kichik harf 3 mm bosh harf 7 mm 8 / 40 8. Sifat otga qanday bog’lanadi? A) ohang yordamida B) to'g'ri javob yo'q C) qo'shimcha orqali D) bog'lanmaydi 9 / 40 9. D tovushi joylashish o‘rniga ko‘ra qanday turga kiradi? A) sirg‘aluvchi B) til oldi C) Jarangli D) portlovchi 10 / 40 10. Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) To’g'ri B) Noto’gri 11 / 40 11. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi C) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 12 / 40 12. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Amaliy tekshirish metodlari B) Nazariy tekshirish metodlari C) Eksperiment D) Analitik-sintetik metod 13 / 40 13. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 14 / 40 14. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 15 / 40 15. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 16 / 40 16. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish 17 / 40 17. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 4 C) 3: D) 5: 18 / 40 18. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ilmiy va amaliy xarakterda C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) amaliy va nazariy xarakterda: 19 / 40 19. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 20 / 40 20. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 4 C) 2 D) 8 21 / 40 21. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 22 / 40 22. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 23 / 40 23. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Yoz: C) Vatan D) Qosh: 24 / 40 24. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson 25 / 40 25. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) induksiya-deduksiya metodi: D) suhbat metodi: 26 / 40 26. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish B) Barcha javoblar to'g'ri: C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda 27 / 40 27. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) ch: C) sh D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 28 / 40 28. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Murakkabbot: C) Abjad: D) Muqattaol 29 / 40 29. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) Milliy o'quv dasturi: C) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: D) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: 30 / 40 30. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 31 / 40 31. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 32 / 40 32. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : 33 / 40 33. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 34 / 40 34. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 35 / 40 35. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) fonografik yozuv: C) ideografik yozuv D) fonematik yozuv: 36 / 40 36. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 6: C) 2: D) 8: 37 / 40 37. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 2: C) 4 D) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: 38 / 40 38. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1997-yil 27-avgust: D) 1993-yil 2-sentabr: 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: 40 / 40 40. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz