Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 152 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Har bir parrandaning massasini topamiz. A) G'oz- 7 kg, tovuq-7 kg B) G'oz- 6 kg, tovuq-7 kg C) G'oz- 3kg, tovuq-73kg D) G'oz- 6kg, tovuq-3 kg 2 / 40 2. "Bobur va Humoyun" hikoyasi muallifi kim? A) Pirimqul Qodirov B) Habib Rahmat C) Oybek D) Safo Ochil 3 / 40 3. Mars sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 5 ta B) 2 ta C) 8 ta D) 3 ta 4 / 40 4. 1 milliard sekund o'tishi uchun qariyb necha yil o'tadi ? A) 40 yil B) 32 yil C) 25 yil D) 30 yil 5 / 40 5. Doirani, kesmani, kvadrat yoki toʻgʻri to'rt burchakni bir butun deb qarash mumkin. Butunning teng boʻlaklari... deyiladi. A) Toʻgʻri kasirlar B) Shakllar C) Ulushlar D) Noto'g'ri kasrlar 6 / 40 6. "Vatan madhi" matni muallifi? A) Orif Tõxtash B) Õtkir Hoshimov C) TJY D) Dilshod Rajab 7 / 40 7. Ari 1 sekundda 190 marta qanot qoqsa ,3 minutda necha marta qanot qoqadi ? A) 34 200 marta B) 570 marta C) 500 marta D) 28 800 marta 8 / 40 8. Ekin yerda ko'karar Odam elida. Maqol qaysi matga tegishli ? A) Davlat B) Rivoyat C) Kichik vatan D) TJY 9 / 40 9. 100 kg o'rikdan 80 kg sharbat siqib olindi. 700 kg o'rikdan necha kg sharbat siqib olingan? A) 230 kg B) 875 kg C) 125 kg D) 560 kg 10 / 40 10. Boshlang'ich sinflarda qaysi so’z turkumi o’rganilmaydi? A) Kishilik olmoshlari B) Morfema C) to’g’ri javob yo’q D) Ravish 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bog‘lanishli nutq B) Fonetika va orfagrafiya C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi D) So‘z birikmasi va gap tuzish 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 13 / 40 13. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 14 / 40 14. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) Barcha javoblar to'g'ri: 15 / 40 15. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 2: C) 8: D) 6: 16 / 40 16. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 17 / 40 17. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 2: C) 4 D) 3: 18 / 40 18. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: 19 / 40 19. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) b , d C) a, b, d ,e: D) a, e 21 / 40 21. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) ideografik yozuv C) piktografik yozuv: D) fonematik yozuv: 22 / 40 22. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Mufradot: C) Murakkabbot: D) Abjad: 23 / 40 23. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 24 / 40 24. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Vatan C) Odob: D) Qosh: 25 / 40 25. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda C) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: D) Barcha javoblar to'g'ri: 26 / 40 26. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 27 / 40 27. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) PQ 2909 -son. 20.04.2017 B) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: C) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: D) Milliy o'quv dasturi: 28 / 40 28. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 2: B) 5 C) 4 D) 3: 29 / 40 29. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) amaliy va nazariy xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 30 / 40 30. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 31 / 40 31. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 32 / 40 32. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) sh B) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: C) ch: D) ng: 33 / 40 33. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) induksiya-deduksiya metodi: B) suhbat metodi: C) ko'rgazmali metod D) analitik-sintetik tovush metodi: 34 / 40 34. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1997-yil 27-avgust: 35 / 40 35. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda D) Barcha javoblar to'g'ri: 36 / 40 36. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 2 B) 8 C) 6: D) 4 37 / 40 37. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 38 / 40 38. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 3: C) 4 D) 2: 39 / 40 39. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari D) Barcha javoblar to'g'ri: 40 / 40 40. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz