6-sinf Informatika №5 Oktabr 28, 2022Oktabr 28, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Informatika №5 ga 429 fikr bildirilgan 0 12345678910111213141516171819202122232425 Tomonidan yaratilgan InfoMaster 6-sinf Informatika №5 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 7-dars. MURAKKAB ANIMATSIYALAR YARATISH. KO‘P SAHNALI MULTFILMLAR YARATISH 1 / 25 1. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartira oladigan kattaliklar… deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) Konstantalar B) ingl. Variable (o’zgaruvchilar) 2 / 25 2. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchini yaratish. B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. C) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. D) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlardan foydalangan holda o‘zgaruvchilar qiymatini oshirish yoki kamaytirish. 3 / 25 3. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartirmaydigan kattaliklar … deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) ingl. Variable (o’zgaruvchilar) B) Konstantalar 4 / 25 4. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; C) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali D) ikkalasi teng; 5 / 25 5. Quyidagi blokda shart bajarilsa qaysi operator ishlaydi? A) 1-tarmoq operatori B) Hech qaysi bajarilmaydi C) 2-tarmoq operatori 6 / 25 6. Tarmoqlanuvchi if..then va if..then..else bloklaridan foydalanib, A=6 va В=8 sonlariga teng bo’lsa qanday natija chiqadi? A) A soni B sonidan katta B) A soni B soniga teng C) A soni B sonidan kichik 7 / 25 7. Quyidagi blokda shartning natijasi rost qiymatni qabul qilsa qaysi bo‘limi ichidagi buyruqlar bajariladi? A) if B) Hech qaysi bajarilmaydi C) else 8 / 25 8. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; B) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali C) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; D) mantiqiy qo‘shish (dizyunksiya) amali 9 / 25 9. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. B) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. C) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. D) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. 10 / 25 10. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. B) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. C) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. D) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. 11 / 25 11. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. B) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. 12 / 25 12. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. B) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. C) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 13 / 25 13. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. C) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. D) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. 14 / 25 14. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. B) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. C) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. D) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. 15 / 25 15. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. B) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. C) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. D) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. 16 / 25 16. Scratch dasturi qanday grafik rejimga ega? A) Faqat vektorli B) Rastrli va froktal C) Rastrli va vektorli D) Faqat rastrli 17 / 25 17. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna xolstda joylashgan bir yoki bir nechta obyekt (tasvir)ni tanlash uchun ishlatiladi. B) Uskuna xolstda yaratilgan obyektlarga tayanch nuqtalarini qo‘shish, ular orqali obyektlarni transformatsiya qilish (bir shakldan boshqa shaklga o‘tkazish) uchun ishlatiladi. C) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. D) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. 18 / 25 18. Scratch dasturining qaydi sahifasida maxsus grafik muharrir o‘rnatiladi? A) “Motion” B) “Costums” C) “Sounds” D) “Code” 19 / 25 19. Multiplikatsiya – … A) ekranda harakatlanuvchi tasvirlarni yaratish texnologiyasi. B) film ibtidosida bosh qahramonlar bilan tanishuv o‘tkaziladi, ya’ni umumiy holat C) kompyuter ekrani yoki boshqa elektron qurilmalarda ko‘rish uchun mo‘ljallangan film. D) harakat qiluvchi rasmlarni yaratishning usullari 20 / 25 20. Multfilm – A) ekranda harakatlanuvchi tasvirlarni yaratish texnologiyasi. B) kompyuter ekrani yoki boshqa elektron qurilmalarda ko‘rish uchun mo‘ljallangan film. C) film ibtidosida bosh qahramonlar bilan tanishuv o‘tkaziladi, ya’ni umumiy holat D) harakat qiluvchi rasmlarni yaratishning usullari 21 / 25 21. Davomiyligiga kо‘ra multfilmlarni qanday turlarga ajratish mumkin? A) bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin. B) rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar; C) qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan; D) qisqametrajli, tо‘liq metrajli; 22 / 25 22. Ssenariysiz multfilm yaratish mumkinmi? A) Yo’q B) Ha 23 / 25 23. Texnologik jarayonlarga kо‘ra multfilmlarni qanday turlarga ajratish mumkin? A) bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin. B) rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar; C) qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan; D) qisqametrajli, tо‘liq metrajli; 24 / 25 24. Yosh qiziqishlariga kо‘ra multfilmlarni qanday turlarga ajratish mumkin? A) qisqametrajli, tо‘liq metrajli; B) qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan; C) bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin. D) rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar; 25 / 25 25. Yaratilish maqsadiga kо‘ra multfilmlarni qanday turlarga ajratish mumkin? A) rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar; B) qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan; C) bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin. D) qisqametrajli, tо‘liq metrajli; 0% tomonidan Wordpress Quiz plugin 6-sinf Informatika