Boshlang’ich attestatsiya №12 Iyul 5, 2022Iyul 5, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №12 ga fikr bildirilmagan. 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Agar 2 ta to‘g‘ri chiziq kesishganda ular o‘zaro to‘g‘ri burchak hosil qilsa, bu to‘gpri chiziqlar nima deb nomlanadi? A) Parallelepiped B) To‘g‘ri chiziq C) Parallel D) Perpendikulyar 2 / 40 2. Kamayuvchi 25 ta ortirildi, ayriluvchi esa 15 ta kamaytirildi. Ayirma qanday o‘zgaradi? A) 25 ta kamayadi B) 40 ta kamayadi C) 40 ta ortadi D) 15 ta ortadi 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Yulduz B) Barchasi to'g'ri C) Tong D) Zuhro 4 / 40 4. Agar ustunlar orasi 100 m dan bo'lsa, birinchi va 11ustunlar orasi necha metrni tashkil etadi? A) 1 km B) 1 km 200 m C) 900 m D) 1 km 100 m 5 / 40 5. Arifmetik amallardan foyadalanib 3ta 5 raqami bilan 2 va 4 hosil qiling. A) 5-5:5=5 5+5:5=4 B) 5+5:5=4 5+5-5=5 C) (5+5):5=2 5-5:5=4 D) 5+5+5=5 5+5-5=4 6 / 40 6. "Vatan madhi" matni muallifi? A) Õtkir Hoshimov B) TJY C) Orif Tõxtash D) Dilshod Rajab 7 / 40 7. 5 ta ishchi 5 soatda 5 metr chuqur kovladi. 100metrlik chuqurni 100soatda kovlash uchun nechta ishchi jerak bo‘ladi? A) 5 B) 100 C) 10 D) 500 8 / 40 8. "Ekin yerda ko'karar Odam elida." Maqol qaysi matga tegishli ? A) TJY B) Kichik vatan C) Rivoyat D) Davlat 9 / 40 9. Xat boshiga amal qilish qachon oʻrgatiladi? A) 1-sinf 2- yarim yillikdan B) 3-sinfda C) 2 -sinf 1 -yarim yillikdan D) 1- sinf 1-yarim yillikdan 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Monolog B) Tashqi C) Dialog D) Ichki 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 3 bosqichda C) 6 bosqichda D) 5 bosqichda 12 / 40 12. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 35-40 daqiqa D) 30-35 daqiqa 13 / 40 13. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 14 / 40 14. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash B) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 15 / 40 15. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Bog‘lanishli nutq B) Og‘zaki nutq C) Yozma nutq D) Tashqi nutq 16 / 40 16. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 17 / 40 17. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 18 / 40 18. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash D) Barchasi to‘g‘ri 19 / 40 19. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) .Yozma bayon, insho C) Doklad, hisobot D) Hikoya,maqola, roman 20 / 40 20. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir C) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi D) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish 21 / 40 21. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Mantiqiy C) Kompozitsion D) Sintaksis 22 / 40 22. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Grammatik B) Lug‘aviy-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) Sintaktik-uslubiy 23 / 40 23. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) material to‘plashda B) reja tuzish; C) kompozitsion xatoga D) mantiqiy izchillikka. 24 / 40 24. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; B) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; C) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi D) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi 25 / 40 25. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Individual va jamoaviy insholar C) Jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho 26 / 40 26. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish 27 / 40 27. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir 28 / 40 28. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Ichki nutq tarzida C) Monolog tarzida D) Dialog tarzida 29 / 40 29. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Gap, so‘z va matn ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 30 / 40 30. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi B) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi C) So‘z boyligini oshiradi D) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; 31 / 40 31. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 32 / 40 32. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4, 5 33 / 40 33. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) B.2-sinfda C) 1-sinfda D) 4-sinfda 34 / 40 34. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Imloviy va punktuatsion xatolar C) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish 35 / 40 35. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. C) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi D) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish 36 / 40 36. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 37 / 40 37. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qiyapti? B) Nima qilmoqchi? C) Kim? D) Nima qildi? 38 / 40 38. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi B) so‘z yasovchi qo‘shimchalar C) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar D) hoshiya va xat boshidan yozish 39 / 40 39. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 40 / 40 40. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Ikki kun ichida C) Bir hafta davomida; D) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf