Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 5 B) 1 C) 3 D) 4 2 / 40 2. Doro qaysi davlat podshosi edi? A) So‘g‘dlar B) Eron C) Massagetlar D) O‘rta Osiyo 3 / 40 3. Yupiterning sirti, asosan, suyuq holatda bo'lib, deyarli qanday gazlar bilan o'ralgan? A) Vodorod va geliy gazlari bilan o'ralgan. B) Geliy gazlari bilan o'ralgan C) Vodorod bilan o'ralgan D) Karbonat angidrid va boshqa gazlar bilan o'ralgan. 4 / 40 4. Sayyoh ikki qishloq orasidagi masofaning 3/5 qismini bosib o'tdi. Agar sayyoh 15 km masofani bosib o'tgan bo'lsa, ikki qishloq orasidagi masofa qancha? A) 25 B) 45 C) 25 D) 30 5 / 40 5. Ona bilan bola bozorga borib 6 kg sanzi, 20 kg kartoshka, undan 2 marta kam lavlagi, 3 kg olma va 5 kg karam sotib oldi. Jami necha kg SABZAVOT sotib olingan? A) 41 B) 44 C) 43 D) 40 6 / 40 6. "Robot" so'zi birinchi marta qaysi asarda qo'llanilgan ? A) Ayzek Azimovning 1941yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida B) TJYT C) Ayzek Azimovning 1948yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida D) Chex yozuvchisi Karel Chapek va uning ukasi Iosif 1920 -yilda " Rossum Universal robotlar" spektakli 7 / 40 7. Katta yoshdagi odam bir minutda necha marta nafas oladi ? A) 30-45 marta B) 16-18 marta C) 20-25 marta D) 40-45 marta 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Tuflijon B) Tolibjon C) Teshajon D) Tursunali 9 / 40 9. Hisoblashning og'zaki usullarida hisoblash ….. boshlanadi? A) To‘g‘ri javob berilmagan B) Kichik xona birligidan C) Katta xona birligidan 10 / 40 10. So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) to’g’ri javob yo’q B) Morfema C) Bosh bo’lak D) O’zak 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 6 bosqichda B) 5 bosqichda C) 4 bosqichda D) 3 bosqichda 12 / 40 12. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi 13 / 40 13. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash B) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat C) Barchasi to‘g‘ri D) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish 14 / 40 14. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi C) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; D) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; 15 / 40 15. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Atamalarning ma’nosini tushuntirish 16 / 40 16. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Imloviy va punktuatsion xatolar 17 / 40 17. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 3-4 sinflar C) 2-3 sinflar D) 1-2 sinlar 18 / 40 18. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi B) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish 19 / 40 19. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish 20 / 40 20. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Hikoya, individual C) Tasvir, jamoaviy insho D) Muhokama, individual 21 / 40 21. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) 4-sinfda C) B.2-sinfda D) 1-sinfda 22 / 40 22. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) So‘z birikmasi va gap tuzish C) Fonetika va orfagrafiya D) Bog‘lanishli nutq 23 / 40 23. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi 24 / 40 24. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga B) Barchasi to‘g‘ri C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga 25 / 40 25. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 20-25 daqiqa 26 / 40 26. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Mavzuni muhokama qilish; C) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 27 / 40 27. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Monolog tarzida C) Dialog tarzida D) Ichki nutq tarzida 28 / 40 28. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 7 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 6 ta 29 / 40 29. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) Hikoya,maqola, roman C) .Yozma bayon, insho D) Doklad, hisobot 30 / 40 30. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-sinfdan B) 1-2-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 3-4-sinflarda 31 / 40 31. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Gap 32 / 40 32. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi B) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 33 / 40 33. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Gap, so‘z va matn ustida ishlash 34 / 40 34. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) material to‘plashda C) reja tuzish; D) kompozitsion xatoga 35 / 40 35. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh 36 / 40 36. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Tashqi nutq B) Yozma nutq C) Og‘zaki nutq D) Bog‘lanishli nutq 37 / 40 37. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 38 / 40 38. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 39 / 40 39. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Lug‘aviy-uslubiy B) Grammatik C) Morfologik-uslubiy D) Sintaktik-uslubiy 40 / 40 40. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 3, 4, 5 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz