Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 2 / 40 2. Temurbek mo‘g‘ullar bilan qarshi kurashda necha kun asirlikda zindonda yotdi? A) 72 kun B) 62 kun C) 65 kun D) 40 kun 3 / 40 3. Yupiterning diametri Yernikidan necha marta katta? A) 12 marta B) 10 marta C) 11 marta D) 100 marta 4 / 40 4. Quyosh nuri bizga necha minutda yetib keladi? A) 8 B) 18 C) 28 D) 22 5 / 40 5. Yuza 64 ga teng boʻlgan kvadratning tomonlarini toping. A) 16 B) 8 C) 24 D) 7 6 / 40 6. "Qorboboga elektron maktub" da qorbobo bolalarga nima sovģa qildi ? A) Shirinliklar B) Kitoblar C) Qor D) Kompyuter 7 / 40 7. Odam yugurganda minutiga necha martagacha nafas oladi? A) 20-25 marta B) 40-45 marta C) 50-60 marta D) 30-40 marta 8 / 40 8. Oymomo pilla, Qanoti tilla. Qaysi matnda berilgan ushbu she'r? A) Na'matak haqida qo'shiq B) Na'matak C) Odamdan nima qoladi D) Oymoma 9 / 40 9. Bu metod harf shaklini toʻgʻri tasavvur qila olmaydigan...... ...... oʻquvchilar uchun qoʻllaniladi. Ushbu taʼrif qaysi metod haqida? A) Namunaga qarab yozish usuli B) Nusxaga qarab koʻchirish usuli C) To’g’ri javob yo’q D) Nusxa koʻchirish usuli 10 / 40 10. Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) So’z va gaplar orasidagi belgilar B) to’g’ri javob yo’q C) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi D) Punktuasiya 11 / 40 11. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Monolog tarzida B) Dialog tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Ichki nutq tarzida 12 / 40 12. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 13 / 40 13. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 14 / 40 14. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 15 / 40 15. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) Atamalarning ma’nosini tushuntirish D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 16 / 40 16. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 17 / 40 17. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z B) Matn C) So‘z birikmasi D) Gap 18 / 40 18. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 19 / 40 19. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) Mavzuni muhokama qilish; D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 20 / 40 20. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Nima qildi? C) Kim? D) Nima qiyapti? 21 / 40 21. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) .Yozma bayon, insho B) Doklad, hisobot C) Roman, monografiya D) Hikoya,maqola, roman 22 / 40 22. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-2 sinlar B) 3-4 sinflar C) 1-4 sinflar D) 2-3 sinflar 23 / 40 23. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 24 / 40 24. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Jamoaviy insholar C) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar D) Individual va jamoaviy insholar 25 / 40 25. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi B) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi 26 / 40 26. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 20-25 daqiqa D) 35-40 daqiqa 27 / 40 27. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Grammatik B) Morfologik-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Lug‘aviy-uslubiy 28 / 40 28. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-sinfdan D) 2-3-sinflarda 29 / 40 29. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) So‘z birikmasi va gap tuzish C) Bog‘lanishli nutq D) Fonetika va orfagrafiya 30 / 40 30. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish B) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 31 / 40 31. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Tasvir, jamoaviy insho B) Hikoya, tasvir, muhokama C) Hikoya, individual D) Muhokama, individual 32 / 40 32. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir C) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 33 / 40 33. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) kompozitsion xatoga B) mantiqiy izchillikka. C) material to‘plashda D) reja tuzish; 34 / 40 34. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) Barchasi to‘g‘ri 35 / 40 35. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 36 / 40 36. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 5 ta B) 7 ta C) 6 ta D) 8 ta 37 / 40 37. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) Morfologik-uslubiy B) sintaktik-uslubiy C) imloviy va punktuatsion D) lug‘aviy-uslubiy 38 / 40 38. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Barchasi to‘g‘ri B) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash 39 / 40 39. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) Gap, so‘z va matn ustida ishlash D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 40 / 40 40. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) 3-sinfda C) 4-sinfda D) B.2-sinfda 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz