Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 101 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 2 / 40 2. Kichraytirish, erkalash otlari qaysi javobda berilgan? A) Oʻtloq, ortiqqina, yaylov B) Ukajonim, qizginasi, qoʻlchalar C) To’g’ri javob yo’q D) Daftargina, koʻlgacha, qadamjo 3 / 40 3. Saturn sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 60 ta B) 67 ta C) 2 ta D) 84 ta 4 / 40 4. Yumshoq bug'doy navi qachon ekiladi ? A) Yoz va kuz oralig'ida B) Kech kuzda C) Yoz va kuz oralig'ida D) Kuzda 5 / 40 5. "Donishmand yigit" ertagida ota nasixatini tõğri tushungan farzandni toping. A) TJY B) Kenja õğil C) Õrtancha õğil D) Tõnğich õğil 6 / 40 6. "Opa singil daryolar"ertak muallifini ayting. A) Zikrilla Ne'mat B) Gõzal Begim C) TJY D) Tolib Yõldosh 7 / 40 7. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli B) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli C) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli D) To’g’ri chiziq yordаmidа 8 / 40 8. Oyni yerni qanchada aylanib chiqadi? A) 27 sutka 7 soat B) 28 sutka 8 soat C) 27 sutka 6.7 soat D) 27 sutka 8 soat 9 / 40 9. Husnixat va uni oʻqitish metodikasi? A) Gumanitar fan B) To’g’ri javob yo’q C) Pedagogik fan D) Didaktika 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... B) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... C) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. D) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... 11 / 40 11. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Sintaksis C) Mantiqiy D) Kompozitsion 12 / 40 12. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Bir hafta davomida; B) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart C) Ikki kun ichida D) 4-5 kun davomida 13 / 40 13. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash C) Gap, so‘z va matn ustida ishlash D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 14 / 40 14. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 15 / 40 15. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) B.2-sinfda B) 1-sinfda C) 4-sinfda D) 3-sinfda 16 / 40 16. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Monolog tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Dialog tarzida 17 / 40 17. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish 18 / 40 18. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Kim? B) Nima qiyapti? C) Nima qildi? D) Nima qilmoqchi? 19 / 40 19. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 20 / 40 20. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) Barchasi to‘g‘ri D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 21 / 40 21. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 2-sinfdan 22 / 40 22. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 35-40 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 30-35 daqiqa 23 / 40 23. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir B) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 24 / 40 24. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Sintaktik-uslubiy B) Morfologik-uslubiy C) Grammatik D) Lug‘aviy-uslubiy 25 / 40 25. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar B) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 26 / 40 26. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 27 / 40 27. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi 28 / 40 28. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; C) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; D) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi 29 / 40 29. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 5 ta B) 6 ta C) 7 ta D) 8 ta 30 / 40 30. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Gap 31 / 40 31. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) kompozitsion xatoga B) mantiqiy izchillikka. C) reja tuzish; D) material to‘plashda 32 / 40 32. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 33 / 40 33. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; D) Mavzuni muhokama qilish; 34 / 40 34. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 3-4 sinflar C) 1-2 sinlar D) 2-3 sinflar 35 / 40 35. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; B) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi C) So‘z boyligini oshiradi D) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi 36 / 40 36. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Tasvir, jamoaviy insho C) Muhokama, individual D) Hikoya, tasvir, muhokama 37 / 40 37. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Imloviy va punktuatsion xatolar B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik 38 / 40 38. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Jamoaviy insholar C) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho D) Individual va jamoaviy insholar 39 / 40 39. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 40 / 40 40. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) sintaktik-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) Morfologik-uslubiy D) lug‘aviy-uslubiy 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz