Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 97 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Goniya nima? A) Chizg‘ichlar to‘plami B) 1 ta burchagi to‘g‘ri, qolgan 2 burchagi to‘g‘ri bo‘lmagan uchburchak shakldagi chizg‘ich C) Har turli tomonli uchburchak D) Qurilish asboblar to‘plami 2 / 40 2. "Hikmatli soʻzlar hayot haqiqatini ifodalaydigan chuqur maʼnoli va mazmunli gaplardir. Unga amal qilganlar hayotda kam boʻlmaydilar". Ushbu taʼrif nechanchi sinfda berilgan? A) To’g’ri javob yo’q B) 4-sinf C) 3-sinf D) 2-sinf 3 / 40 3. Mars sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 8 ta B) 5 ta C) 2 ta D) 3 ta 4 / 40 4. Omborxonaga har birida 12 kg dan olma solingan 800 ta yashik jo'natildi. Ularning 1/6 qismini do'konlarga, 1/5 qismini esa konserva zavodiga jo'natishdi. Omborxonada necha kg olma qoldi? A) 6080 B) 1600 C) 3200 D) 3200 5 / 40 5. Agar 65030 soni 4 ta oʻnlikka ortirilsa qiydagi son hosil boʻladi. A) 65 070 B) 65 007 C) 68 430 D) 65 700 6 / 40 6. Asalarilarning ko'zi nechta bo'ladi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 20 7 / 40 7. Bir chiziqli daftarda harflar bòyi necha mm bòladi? A) kichik harf 3 mm bosh harf 8 mm B) kichik harf 3 mm bosh harf 7 mm C) kichik harf 3 mm bosh harf 6 mm D) kichik harf 4 mm bosh harf 8 mm bòlsin 8 / 40 8. Birinchi sun’iy yo’ldosh qachon uchirilgan A) 1958 B) 1956 C) 1954 D) 1957 9 / 40 9. Birinchi son 56, ikkinchi son 34, uchinchi son shu ikki sonning yig'indisidan 22 ta kam. Uchinchi sonni toping. A) 68 B) 43 C) 86 D) 76 10 / 40 10. Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) Fonetika va orfagrafiya C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Bog‘lanishli nutq 12 / 40 12. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-2 sinlar B) 1-4 sinflar C) 3-4 sinflar D) 2-3 sinflar 13 / 40 13. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 14 / 40 14. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Mantiqiy B) Sintaksis C) Kompozitsion D) Tipik kompozitsion 15 / 40 15. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 16 / 40 16. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 5 bosqichda C) 6 bosqichda D) 3 bosqichda 17 / 40 17. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) Doklad, hisobot C) Hikoya,maqola, roman D) .Yozma bayon, insho 18 / 40 18. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Individual va jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar D) Jamoaviy insholar 19 / 40 19. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z C) So‘z birikmasi D) Gap 20 / 40 20. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 21 / 40 21. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. 22 / 40 22. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) 4-sinfda C) B.2-sinfda D) 3-sinfda 23 / 40 23. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog tarzida B) Ichki nutq tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Monolog tarzida 24 / 40 24. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir 25 / 40 25. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Tasvir, jamoaviy insho B) Muhokama, individual C) Hikoya, individual D) Hikoya, tasvir, muhokama 26 / 40 26. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 20-25 daqiqa 27 / 40 27. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 7 ta C) 6 ta D) 5 ta 28 / 40 28. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-3-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-sinfdan D) 1-2-sinflarda 29 / 40 29. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi 30 / 40 30. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish 31 / 40 31. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga C) Barchasi to‘g‘ri D) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi 32 / 40 32. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) Morfologik-uslubiy B) sintaktik-uslubiy C) lug‘aviy-uslubiy D) imloviy va punktuatsion 33 / 40 33. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) Barchasi to‘g‘ri D) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash 34 / 40 34. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) reja tuzish; C) material to‘plashda D) kompozitsion xatoga 35 / 40 35. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) so‘z yasovchi qo‘shimchalar C) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 36 / 40 36. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi B) So‘z boyligini oshiradi C) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi D) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; 37 / 40 37. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish B) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. C) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi D) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi 38 / 40 38. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Tashqi nutq B) Bog‘lanishli nutq C) Og‘zaki nutq D) Yozma nutq 39 / 40 39. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Imloviy va punktuatsion xatolar 40 / 40 40. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz