Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 86 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Quyidagi sonlarni yig‘indisini arab raqamidagi javobini toping MM+MMDC=? A) 4600 B) 45100 C) 4501 D) 45010 2 / 40 2. "Minora" she’rining muallifi kim? A) Aziza Ahmedova B) Maqsud Shayxzoda C) Safar Barnoyev D) Mahmud Murodov 3 / 40 3. Mars sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 5 ta B) 2 ta C) 8 ta D) 3 ta 4 / 40 4. Bo'lish amalini bajaring: 91485:285 A) 301 B) 213 C) 321 D) 312 5 / 40 5. Doirani, kesmani, kvadrat yoki toʻgʻri to'rt burchakni bir butun deb qarash mumkin. Butunning teng boʻlaklari... deyiladi. A) Shakllar B) Noto'g'ri kasrlar C) Ulushlar D) Toʻgʻri kasirlar 6 / 40 6. "Ahillik uluğ baxt" qaysi xalq ertagi? A) Qirğiz xalq ertagi B) TJY C) Õzbek xalq ertagi D) Tojik xalq ertagi 7 / 40 7. Odam yugurganda minutiga necha martagacha nafas oladi? A) 50-60 marta B) 20-25 marta C) 40-45 marta D) 30-40 marta 8 / 40 8. Sifat otga qanday bog’lanadi? A) bog'lanmaydi B) to'g'ri javob yo'q C) ohang yordamida D) qo'shimcha orqali 9 / 40 9. Amaldagi " Lotin yozuviga asoslangan oʻzbek yozuvi" qachon joriy etildi? A) 1992 yil sentabr oyida B) 1995 yil sentabr oyida C) 1993 yil sentabr oyida D) 1994 yil sentabr oyida 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. D) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... 11 / 40 11. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy B) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 12 / 40 12. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir C) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 13 / 40 13. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 14 / 40 14. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 15 / 40 15. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) Bir hafta davomida; C) 4-5 kun davomida D) Ikki kun ichida 16 / 40 16. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi B) Olmosh so‘z turkumi haqida bili C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi 17 / 40 17. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi 18 / 40 18. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Morfologik-uslubiy B) Lug‘aviy-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Grammatik 19 / 40 19. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Barchasi to‘g‘ri B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat D) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash 20 / 40 20. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) kompozitsion xatoga B) reja tuzish; C) material to‘plashda D) mantiqiy izchillikka. 21 / 40 21. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi B) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 22 / 40 22. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 23 / 40 23. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 20-25 daqiqa 24 / 40 24. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish B) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 25 / 40 25. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) B.2-sinfda B) 1-sinfda C) 4-sinfda D) 3-sinfda 26 / 40 26. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Tasvir, jamoaviy insho C) Hikoya, individual D) Muhokama, individual 27 / 40 27. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi C) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi D) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; 28 / 40 28. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Kim? B) Nima qildi? C) Nima qiyapti? D) Nima qilmoqchi? 29 / 40 29. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi 30 / 40 30. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Atamalarning ma’nosini tushuntirish 31 / 40 31. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Jamoaviy insholar C) Individual va jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho 32 / 40 32. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 33 / 40 33. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) So‘z birikmasi va gap tuzish C) Bog‘lanishli nutq D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 34 / 40 34. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Mantiqiy B) Kompozitsion C) Tipik kompozitsion D) Sintaksis 35 / 40 35. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash B) Gap, so‘z va matn ustida ishlash C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. 36 / 40 36. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) so‘z yasovchi qo‘shimchalar B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar D) hoshiya va xat boshidan yozish 37 / 40 37. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Tashqi nutq B) Yozma nutq C) Bog‘lanishli nutq D) Og‘zaki nutq 38 / 40 38. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Imloviy va punktuatsion xatolar 39 / 40 39. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 3-4-sinflarda B) 1-2-sinflarda C) 2-sinfdan D) 2-3-sinflarda 40 / 40 40. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish C) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama D) muhokama 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz