Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Quloch necha cm? A) 1 m B) 150-160 cm C) 166-170 cm D) 106 cm 2 / 40 2. Matematik hukm nima? A) To’g’ri javob yo’q B) Matematik fikrlarni bildirish C) Tushunchalar asosida hosil qilingan matematik fikrni tasdiqlash yoki inkor qilish. D) A va B javoblar toʻgʻri 3 / 40 3. Marsning harorati ... , ... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +107⁰C gacha, kechasi +100⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi +170⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi +17⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +100⁰C gacha, kechasi -100⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. Fil bir kunda 1 sr 34 kg 500 g oziq-ovqat yeydi. Bu necha grammga teng. A) 1340500 B) 134500 C) 10034000500 D) 1034500 5 / 40 5. "Donishmand yigit" ertagida ota nasixatini tõğri tushungan farzandni toping. A) Kenja õğil B) TJY C) Tõnğich õğil D) Õrtancha õğil 6 / 40 6. Minerallar qaysilar? A) Barchasi B) Fosfor C) Temir, ohaktosh D) Kalsiy, kaliy 7 / 40 7. Amerikalik pedagog Dyun asos solgan metod? A) suhbat metodi B) mustaqil ish metodi C) muammoli o‘qitish metodi D) bayon qilish metodi 8 / 40 8. Jufti yo’q undoshlarni toping A) q,v,y,ng B) q,h,l,k,ng C) q,h,d,y,ng D) q,h,l,y,ng 9 / 40 9. Ayamajiz nima? A) Shamol B) Izg‘irin C) Yalmog‘iz D) yomg‘irli qor 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi B) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. C) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. D) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi 11 / 40 11. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 12 / 40 12. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-3-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 1-2-sinflarda D) 2-sinfdan 13 / 40 13. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi 14 / 40 14. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi B) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 15 / 40 15. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) Fonetika va orfagrafiya C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Bog‘lanishli nutq 16 / 40 16. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Individual va jamoaviy insholar C) Jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 17 / 40 17. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Kim? B) Nima qiyapti? C) Nima qildi? D) Nima qilmoqchi? 18 / 40 18. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi 19 / 40 19. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 2-3 sinflar C) 1-2 sinlar D) 3-4 sinflar 20 / 40 20. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) Gap D) So‘z 21 / 40 21. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) Imloviy va punktuatsion xatolar 22 / 40 22. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; B) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish C) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish 23 / 40 23. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) kompozitsion xatoga B) material to‘plashda C) mantiqiy izchillikka. D) reja tuzish; 24 / 40 24. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar B) hoshiya va xat boshidan yozish C) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi D) so‘z yasovchi qo‘shimchalar 25 / 40 25. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) Bir hafta davomida; C) Ikki kun ichida D) 4-5 kun davomida 26 / 40 26. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) B.2-sinfda C) 4-sinfda D) 3-sinfda 27 / 40 27. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish B) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat C) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash D) Barchasi to‘g‘ri 28 / 40 28. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi B) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. C) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi D) Olmosh so‘z turkumi haqida bili 29 / 40 29. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Gap, so‘z va matn ustida ishlash B) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash C) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 30 / 40 30. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi 31 / 40 31. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 4, 5 D) 2, 4, 5 32 / 40 32. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Doklad, hisobot B) .Yozma bayon, insho C) Roman, monografiya D) Hikoya,maqola, roman 33 / 40 33. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish B) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; C) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. D) Mavzuni muhokama qilish; 34 / 40 34. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; C) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi D) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi 35 / 40 35. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. 36 / 40 36. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. B) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) O‘quvchilarning ijodkorligi 37 / 40 37. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish C) muhokama D) Hikoya qilish, muhokama 38 / 40 38. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Tashqi nutq B) Bog‘lanishli nutq C) Yozma nutq D) Og‘zaki nutq 39 / 40 39. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 7 ta C) 5 ta D) 6 ta 40 / 40 40. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz