Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Bitta olma va bitta nokning birgalikdagi og‘irligi 2 ta olma og‘irligidan 100 g ortiq. Olma og‘irmi yoki nok? Qancha og‘ir? A) Nok ,100 g ortiq B) Olma, 50 g ortiq C) Olma,100 g ortiq D) Nok, 50 g ortiq 2 / 40 2. Surati maxrajiga teng yoki maxrajidan katta bo‘lgan kasr qanday kasr? A) Aralash kasr B) To‘g‘ri kasr C) Noto‘g‘ri kasr D) O‘nli kasr 3 / 40 3. Merkuriyning sirti nimalardan iborat? A) Sirti toshlardan iborat B) Sirti tosh va qumliklardan iborat. C) Sirti havo va suvdan iborat D) Sirti qumliklardan iborat 4 / 40 4. 1 milliard sekund o'tishi uchun qariyb necha yil o'tadi ? A) 32 yil B) 40 yil C) 30 yil D) 25 yil 5 / 40 5. Agar bir songa 7 ni qoʻshsa, yigʼindini 7 ga boʻlib, bo'linmadan 7ni ayrib, ayrima 7ga koʻpaysa natija 7 chiqadi bu qanday son. A) 52 B) 70 C) 49 D) 42 6 / 40 6. Raqamlar yigʻindisi 2 chiqadigan nechta uch xonali son bor? A) 2 B) Bunday son yo'q C) 3 D) 5 7 / 40 7. Agar 9 ta ot 3 kunda 27 xalta arpani yesa, 5ta ot uchun 5kunga nechchi xalta arpa kerak bo‘ladi? ] A) 24 B) 27 C) 20 D) 25 8 / 40 8. 3 xonali sonlarning nechtasida 3 ta bir xil son qatnashgan? A) 8 tasida B) 11 tasida C) 10 tasida D) 9 tasida 9 / 40 9. Yozma ishlarda ko'chish, tutuq belgisi hamda chiziqcha qo'yilmasa, qanday xato hisoblanadi? A) Grafik B) Ishorali C) Xato xisoblanmaydi D) Uslubiy 10 / 40 10. Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash B) to’g’ri javob yo’q C) Predmetlarni aniqlash D) Voqealikni anglash 11 / 40 11. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash B) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy C) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 12 / 40 12. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 4, 5 D) 3, 4, 5 13 / 40 13. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash B) Gap, so‘z va matn ustida ishlash C) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 14 / 40 14. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 15 / 40 15. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-sinfdan B) 2-3-sinflarda C) 1-2-sinflarda D) 3-4-sinflarda 16 / 40 16. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Barchasi to‘g‘ri C) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga D) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi 17 / 40 17. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 35-40 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 20-25 daqiqa 18 / 40 18. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Grammatik B) Sintaktik-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) Lug‘aviy-uslubiy 19 / 40 19. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Individual va jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 20 / 40 20. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qildi? B) Nima qilmoqchi? C) Kim? D) Nima qiyapti? 21 / 40 21. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi B) So‘z boyligini oshiradi C) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi D) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; 22 / 40 22. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Olmosh so‘z turkumi haqida bili B) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. C) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 23 / 40 23. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; C) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish D) Mavzuni muhokama qilish; 24 / 40 24. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Mantiqiy C) Sintaksis D) Kompozitsion 25 / 40 25. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Bir hafta davomida; C) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart D) Ikki kun ichida 26 / 40 26. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) 3-sinfda C) 4-sinfda D) B.2-sinfda 27 / 40 27. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 6 bosqichda B) 3 bosqichda C) 5 bosqichda D) 4 bosqichda 28 / 40 28. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 29 / 40 29. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash B) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) Barchasi to‘g‘ri 30 / 40 30. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 31 / 40 31. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) muhokama C) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 32 / 40 32. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 33 / 40 33. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish 34 / 40 34. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi 35 / 40 35. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Gap 36 / 40 36. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. 37 / 40 37. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Ichki nutq tarzida C) Monolog tarzida D) Dialog tarzida 38 / 40 38. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) reja tuzish; B) kompozitsion xatoga C) mantiqiy izchillikka. D) material to‘plashda 39 / 40 39. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning ijodkorligi B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 40 / 40 40. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) So‘z birikmasi va gap tuzish B) Bog‘lanishli nutq C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi D) Fonetika va orfagrafiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz