Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 98 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Nechta quyonchaning massasi 2 ta jo‘jacha massasiga teng? A) 2 B) Yarimta C) 3 D) 1 2 / 40 2. Xalq yaratgan g‘oya ixcham, chuqur va tugal ma‘noli gaplar nima deb yuritiladi? A) Maqol B) Topishmoq C) Ertak D) Tez aytish 3 / 40 3. Uran sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 60 ta B) 27 ta C) 67 ta D) 38 ta 4 / 40 4. To'g'ri to'rtburchakning bo'yi 46 cm, eni bo'yining 40 % idan 2,4 ga kichik. To'g'ri to'rtburchaning tomonlari ayirmasini toping A) 40 B) 30 C) 36 D) 62 5 / 40 5. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor? A) 3 B) 5 C) 4 D) 6 6 / 40 6. "Opa singil daryolar"ertak muallifini ayting. A) Zikrilla Ne'mat B) TJY C) Tolib Yõldosh D) Gõzal Begim 7 / 40 7. Ari 1 sekundda 190 marta qanot qoqsa ,3 minutda necha marta qanot qoqadi ? A) 570 marta B) 500 marta C) 34 200 marta D) 28 800 marta 8 / 40 8. Minerallarga nimalar kiradi? A) barchasi B) temir C) oltin, mis D) tabiiy boyliklar 9 / 40 9. Ayamajiz nima? A) Yalmog‘iz B) yomg‘irli qor C) Shamol D) Izg‘irin 10 / 40 10. Ona tili o’qitish metodikasining asosiy bo’limlari qaysilar? A) Nutq o’stirish,o’qish metodikasi B) Savod o’rgatish ,grammatika,fonetika C) Barchasi D) So’z yasalishini o’rgatish metodikasi 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z B) Matn C) Gap D) So‘z birikmasi 12 / 40 12. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 13 / 40 13. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning ijodkorligi B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 14 / 40 14. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama C) Hikoya qilish, muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 15 / 40 15. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 5 bosqichda C) 6 bosqichda D) 3 bosqichda 16 / 40 16. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 2, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 17 / 40 17. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi 18 / 40 18. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi B) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish 19 / 40 19. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Dialog tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Monolog tarzida 20 / 40 20. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 1-2 sinlar C) 3-4 sinflar D) 2-3 sinflar 21 / 40 21. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Og‘zaki nutq B) Tashqi nutq C) Yozma nutq D) Bog‘lanishli nutq 22 / 40 22. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash B) Barchasi to‘g‘ri C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat 23 / 40 23. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 6 ta B) 8 ta C) 7 ta D) 5 ta 24 / 40 24. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi B) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish C) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi D) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. 25 / 40 25. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Morfologik-uslubiy B) Lug‘aviy-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Grammatik 26 / 40 26. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Olmosh so‘z turkumi haqida bili B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 27 / 40 27. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 28 / 40 28. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 2-sinfdan C) 3-4-sinflarda D) 2-3-sinflarda 29 / 40 29. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish B) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 30 / 40 30. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; D) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish 31 / 40 31. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Kim? B) Nima qilmoqchi? C) Nima qiyapti? D) Nima qildi? 32 / 40 32. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 33 / 40 33. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) hoshiya va xat boshidan yozish D) so‘z yasovchi qo‘shimchalar 34 / 40 34. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 35 / 40 35. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Imloviy va punktuatsion xatolar 36 / 40 36. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Hikoya, individual C) Muhokama, individual D) Tasvir, jamoaviy insho 37 / 40 37. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 38 / 40 38. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 35-40 daqiqa 39 / 40 39. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi C) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; D) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi 40 / 40 40. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Individual va jamoaviy insholar D) Jamoaviy insholar 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz