Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Teatr davomiyligi 1 soat-u 45 minutdan iborat. U soat 9:45 da boshlansa, qachon tugaydi? A) 11 ⁰⁰ B) 10 ³⁰ C) 11³⁰ D) 10 ⁴⁵ 2 / 40 2. Vatan nimadan boshlanadi? A) ona tuproqdan B) ota-onani sevishdan C) qir-adirlardan D) bog‘ va dalalardan 3 / 40 3. Sayyora sirtidagi harorat .... ⁰C gacha bo'ladi. A) Kunduzi +70⁰C gacha, kechasi +20⁰C gacha bo'ladi. B) Kunduzi -470⁰C gacha, kechasi -20⁰C gacha bo'ladi. C) Kunduzi +470⁰C gacha, kechasi +20⁰C gacha bo'ladi. D) Kunduzi +440⁰C gacha, kechasi +420⁰C gacha bo'ladi. 4 / 40 4. Amallarni bajaring: ( 11432+128•31):25-5 A) 770 B) 611 C) 520 D) 880 5 / 40 5. MS Excelda absoluyt murojat qilish uchun qaysi belgidan foydalaniladi? A) @ B) $ C) = D) # 6 / 40 6. Ta`limiy diktant turlari? A) 6ta B) 8 ta C) 7 ta D) 2 ta 7 / 40 7. Agar 9 ta ot 3 kunda 27 xalta arpani yesa, 5ta ot uchun 5kunga nechchi xalta arpa kerak bo‘ladi? ] A) 25 B) 27 C) 20 D) 24 8 / 40 8. Minerallarga nimalar kiradi? A) oltin, mis B) tabiiy boyliklar C) barchasi D) temir 9 / 40 9. Yozma ishlarda ko'chish, tutuq belgisi hamda chiziqcha qo'yilmasa, qanday xato hisoblanadi? A) Uslubiy B) Ishorali C) Grafik D) Xato xisoblanmaydi 10 / 40 10. Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) To'g'ri proporsional B) Teng kuchli C) O'zgarmas D) Teskari proporsional 11 / 40 11. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Grammatik B) Lug‘aviy-uslubiy C) Sintaktik-uslubiy D) Morfologik-uslubiy 12 / 40 12. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 13 / 40 13. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z B) So‘z birikmasi C) Gap D) Matn 14 / 40 14. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 15 / 40 15. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar B) hoshiya va xat boshidan yozish C) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi D) so‘z yasovchi qo‘shimchalar 16 / 40 16. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. 17 / 40 17. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-sinfdan B) 1-2-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 3-4-sinflarda 18 / 40 18. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 2, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 3, 4, 5 19 / 40 19. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Yozma nutq B) Bog‘lanishli nutq C) Og‘zaki nutq D) Tashqi nutq 20 / 40 20. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Mantiqiy B) Kompozitsion C) Sintaksis D) Tipik kompozitsion 21 / 40 21. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 22 / 40 22. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) 1-sinfda C) 4-sinfda D) B.2-sinfda 23 / 40 23. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) imloviy va punktuatsion B) sintaktik-uslubiy C) lug‘aviy-uslubiy D) Morfologik-uslubiy 24 / 40 24. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; D) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi 25 / 40 25. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) O‘quvchilarning ijodkorligi 26 / 40 26. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Hikoya,maqola, roman B) .Yozma bayon, insho C) Doklad, hisobot D) Roman, monografiya 27 / 40 27. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 28 / 40 28. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) material to‘plashda B) mantiqiy izchillikka. C) reja tuzish; D) kompozitsion xatoga 29 / 40 29. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 30 / 40 30. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Muhokama, individual B) Hikoya, tasvir, muhokama C) Hikoya, individual D) Tasvir, jamoaviy insho 31 / 40 31. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 2-3 sinflar B) 1-2 sinlar C) 3-4 sinflar D) 1-4 sinflar 32 / 40 32. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Yozma nutq tarzida C) Dialog tarzida D) Monolog tarzida 33 / 40 33. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh 34 / 40 34. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) Barchasi to‘g‘ri C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash 35 / 40 35. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 20-25 daqiqa D) 35-40 daqiqa 36 / 40 36. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 6 bosqichda B) 3 bosqichda C) 4 bosqichda D) 5 bosqichda 37 / 40 37. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 38 / 40 38. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Gap, so‘z va matn ustida ishlash C) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 39 / 40 39. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 40 / 40 40. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Kim? C) Nima qildi? D) Nima qiyapti? 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz