Tarbiya attestatsiya №8 Aprel 17, 2022Aprel 17, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №8 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №8 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "Nafosat" so'zining ma'nosi nima? A) Forscha, "go’zallik, shakl, boylik" B) Arabcha, "ahamiyat, qimmatbaho narsa, boylik" C) Arabcha, "qimmatbaho tosh, go’zal chehra, chiroy" D) Tojikcha, "go’zallik, nafis fazilat, chiroy" 2 / 40 10-sinf tarbiya darsligi ''O‘rganishdan to‘xtamang'' mavzusida samarali o‘rganishning nechta siri berilgan? A) 6 B) 7 C) 8 D) 10 3 / 40 Prezident SH.M. Mirziyoevning «O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzurida O‘zbekistondagi Islom madaniyati markazini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida»gi qarorini qachon imzoladi? A) 2017 yil 23 iyul B) 2017 yil 13 iyun C) 2017 yil 23 iyun D) 2018 yil 23 iyun 4 / 40 Odamlar quyidagi hollarda sinaladilar: Yigit – vada berganda, dehqon – xirmon ustida, savdogar – oʻlchov va hisobda, kambagʻal – sabr – qanoatda, davlatmand- saxovatda, davlati qoʻlidan ketgan odam nimada sinaladi? A) Shukurda B) Iymonda C) Toqatda D) Doʻstlari bilan 5 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li D) Mahmudxo’ja Behbudiy 6 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Mehr-shafqatga B) Ezgulikka C) Odamiylikka D) Ollohga 7 / 40 Odam gavdasining og'irliga nisbatan 2% suv qancha A) 1.-1.10litr B) 11- l.5 C) 1-1.8 litr D) 1-1.5litr 8 / 40 Odam qaysi narsalarning qadrini doim kechikib biladi? A) Yoshlik, sog‘lik, tinchlik B) Boylik, sog‘lik, bo‘sh vaqt C) Sog‘lik, vaqt, farzand D) Sog‘lik va vaqt 9 / 40 Tinchlikka xavf soladigan illatlar qaysilar? A) Befarqlik va dangasalik B) Hasad va sotqinlik C) Loqaydlik va befarqlik D) Xudbinlik va yolg‘on 10 / 40 Kordova masjidi me'morchiligi qaysi uslubda qurilgan? A) Gotik B) hind C) Arab D) ispan 11 / 40 Katolik so‘zining ma'nosini aniqlang. A) Butun dunyo B) Muqaddas xoch C) To‘g‘ri yo‘l D) Ilohiy so‘z 12 / 40 An'ana bu-... A) o‘ziga xos ijtimoiy hodisa. B) bayram C) urf-odat. D) avloddan avlodga o‘tib takrorlanadigan tartib-qoida. 13 / 40 O‘zbekona tarbiya mazmunidan joy olib, o‘zaro munosabatlarda namoyon qilinishi lozim bo‘lgan insoniy fazilatlarni ifodalovchi so‘zlarni aniqlang. A) Ibo, halimlik, xushmuomalalik, to‘g‘riso‘zlik B) Mehnatsevarlik, mehmondo‘stlik, kamtarlik C) Hayo, imon, vijdon, tavoze D) Hushxulqlilik, odob, insoniylik, adolat 14 / 40 Xudbinlikni qoralovchi maqolni aniqlang. A) Barcha javoblar to‘g‘ri B) ''Yomon o‘z g‘amida, yaxshi el g‘amida'' C) ''Kengga keng dunyo, torga-tor dunyo'' D) ''Oti birning joni bir'' 15 / 40 Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi o'rtasidagi o'zaro ishonch,hamkorlik asosida pedagogik munosabatlarning mohiyatini o'zgartirishga nima deyiladi? A) Tarbiyaning yaxlitligi B) Tarbiyani demokratlash C) Tarbiyaning uyg'unligi D) Tarbiyaning izchilligi 16 / 40 ''Eran-vej''ning geografik va iqlimiy tavsifi Xorazmnikiga to‘g‘ri keladi. Tasdiq to‘g‘ri yoki noto‘g‘ri ekanligini aniqlang. A) To‘g‘ri B) Noto‘g‘ri 17 / 40 [6/40] Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta ko‘prik, bir qancha masjid-madrasa, to‘g‘on, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta ko‘prik B) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta ko‘prik C) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta ko‘prik D) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta ko‘prik 18 / 40 Ta'lim-tarbiyaning asl mevasi, aqlning suyanchig‘i-..... A) iymon B) odob C) hayo D) vijdon 19 / 40 Maqsadga erishtiruvchi kuchlarga qanday fazilatlar kiradi? A) Bilim va mehnat B) Mehribonlik C) Ishtiyoq va orzular D) Matonat va jasorat 20 / 40 Qarilikning birinchi belgisi.... A) yolg‘onchilik B) afsuslanish C) maqtanchoqlik D) ko‘p gapirish 21 / 40 Buxorodagi Ulug'bek madrasasi darvozasi halqasiga qanday yozuv yozilgan ? A) ''Biladiganlar bilan bilmaydiganlar teng bo‘ladimi?'' B) Ilm shunday narsakiunga butun umringni baxshida qilmaguningcha senga o‘zining birqismini ham bermayd C) ''Ilmga intilish har bir muslum va muslimaga farzdir. '' D) ''Ilm durdonalaridan bahramand bo‘lgan odamlarga Alloh taolo rahmat eshigini ochgay.'' 22 / 40 Liboslarni tanlaganda qaysi narsalarning bir-biriga mos bo'lishiga e'tibor berish kerak.Agarda liboslar shu xossalarga qarab,did bilan tanlansa,unchalik qimmat bo'lmagan kiyimda ham boshqalar havas qiladigan holdagiajoyib ko'rinishga ega bo'lishi mumkin.Bu xossalar qaysilar? 1.Sti 2.Libos kodeksi 3.Materialning turi 4.Libosning bosh kiyimga mosligi 5.Libosning rangi 6.Matoning sifati A) 1,2,3,4,5,6 B) 2,3,6 C) 1,3,5 D) 1,2,3 23 / 40 "Keys-Stadi" inglizcha so'z bo'lib ....... A) tanqidiy tafakkurni rivojlantirishga asoslangan metod turi. B) aniq ob'ektga yo'naltirilmagan fikrlash shaklidir. C) tahlil qilish va tadqiq qilishga asoslangan interfaol metoddir. D) aniq vaziyat va hodisaga asoslangan o'qitish demakdir. 24 / 40 Sinfda o‘quvchilar bilan guruh-guruh bo‘lib dars tashkil etishda qanday metodlardan foydalaniladi? A) Kooperativ B) Inklyuziv C) An'anaviy D) Interfaol 25 / 40 Mamlakatimizda yashaydigan turli millat va elatlar ,ularning qadriyatlari ,marosimlariga hurmat ko'rsatish qanday fazilatni shakllantiradi? A) Vatanparvarlik B) Insonparvarlik C) Bag'rikenglik D) Vijdoniylik 26 / 40 ''Antikultura'' so‘zining lug‘aviy ma'nosi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) G‘ayrimadaniyat B) Qadimiy madaniyat C) Yuksalish D) Ommaviy madaniyat 27 / 40 ...-o‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirish,har bosqichda qo‘llaniladigan shakl,metod va vositalarini oqilona tanlab olish,professor-o‘qituvchi va o‘quvchining vazifalarini oydinlashtirishga qaratilgan algoritmik ketma-ketlik. A) Pedagogik texnologiya B) O‘qitish texnologiyasi C) Texnologiya D) Innovatsion texnologiya 28 / 40 "Meni bir marta aldasang -sen ahmoq,ikkinchi marta aldasang -men ahmoq".Ushbu maqolda qanday falsafa yashiringan? A) To'g'ri do'st tanlash B) To'g'riso'zlik C) Rostgo'ylik D) Ishonch 29 / 40 VIII asrga tegishli qiblaning chizmasini kim chizgan? A) Abu Lays Samarqandiy B) Ibn Iroq C) Abu Nasr Farobiy D) Muhammad ibn Muso Xorazmiy 30 / 40 ''Boylikka o‘chlik takabburlikni, takabburlik...... tug‘diradi''. Iborada tushirib qoldirilgan so‘zni aniqlang. A) ojizlikni B) xasislikni C) telbalikni D) halokatni 31 / 40 Odamlar quyidagi hollarda sinaladilar: yigit- va'da berganda; dehqon xirmon ustida; kambag‘al-sabr-toqatda; davlatmand-sahovatda. SHulardan kelib chiqib aytingchi, davlati qo‘ldan ketgan inson nimada sinaladi? A) Toqatda B) Iymonda C) Do‘stlari bilan D) SHukurda 32 / 40 2020- yil Toshkent shahtidagi ''G‘alaba bog‘i'' ning markazida Zulfiya Zokirova va uning frontdan qaytmagan besh o‘g‘li, sadoqatli kelinlari xotirasiga atab muhtasham haykal o‘rnatildi. Obidaga qanday nom berildi? A) ''Vafo timsoli'' B) ''Matonat madhiyasi'' C) ''Sabr-toqat namunasi'' D) ''El-yurt tayanchi'' 33 / 40 "Asalarida nima uning faoliyat natijasi-asaldan ham muhimroq ahamiyat kasb etadi va u go‘zal hayotning hamda boshqa ko‘plab tirik mavjudotlarga hayot beruvchi bog‘dagi hayot garovidir? " A) Qirolicha ariga sadoqatli bo‘lish B) Asal tayyorlash C) Gulshira to‘plash D) CHanlanish 34 / 40 Insondagi mantiq, aql va qalbning ahamiyati..... A) to‘g‘ri qaror qabul qilishga yordam beradi. B) go‘zal tarbiya mahsuli. C) muvaffaqiyatning tag zaninidir. D) samaralu hayot tarzini shakllantirishga yordam beradi. 35 / 40 Tarbiya fanining maqsadi-..... A) yosh avlodda mustaqil va baxtli hayot uchun zarur bo'lgan ijtimoiy malaka hamda fazilatlarni yoshiga mos ,bosqichma-bosqich shakllantirish. B) .ma'naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalash. C) o‘quvchilarda ijtimoiy-emotsional ko‘nikmalar, milliy, umummadaniy va faol fuqarolik kompetensiyalarini rivojlantirish. D) doimiy ravishda o'z-o'zini jismoniy ,madaniy,ruhiy ,intellektual va kreativ rivojlantirish,kamolotga intilish. 36 / 40 . Mehmonnavozlik qadriyati: 1)taklif qilingan joyga boradi, lekin o‘zi hech kimni uyga taklif etmaydi; 2)mehmonga taklif etsalar boradi, o‘zi ham javoban mehmonga taklif etadi; 3)mehmonga ham bormaydi, o‘zi ham taklif etmaydi; 4)mehmonga bormaydilar, ammo o‘zlari taklif qilib, ziyofat beradilar. Yuqoridagi tasniflash kimga tegishli? A) Mahmud Qoshg‘ariy B) Yusuf Xos Hojib C) Abu Lays Samarqandiy D) Kaykovus ibn Iskandar 37 / 40 Pedagog Suxomlinskiy deydi: "Farzandga berilgan har bir ortiqcha mehr-qariganda........'' Ushbu fikrni to‘ldiring. A) ko‘z yoshidir B) xatosidir C) qayg‘usidir D) vijdonidir 38 / 40 ''Tartib va intizom-bu yarim hayot'' maqoli qaysi xalqqa tegishli? A) nemis B) yapon C) ingliz D) xitoy 39 / 40 Madaniyat nima? A) Barcha javoblar to'g'ri B) Kishilarning borliqni,tabiatni o'zgartirish jarayoni. C) Boyliklarni qayta tiklash va rivojlantirish yo'llari,uslublari majmui. D) Xalq yaratgan moddiy va ma'naviy boyliklar. 40 / 40 Pedagogik texnologiya nima? A) O‘quv darsining har bir bosqichini alohida-alohida loyihalash, kutiladigan natijalarni oldindan aniqlashtirishdir. B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Qo‘yilgan maqsadni muvaffaqiyatli amalga oshirishga imkon beruvchi ta'lim-tarbiya jarayonining nazariy asoslarining amaliyotda o‘z aksini topishini ta'minlovchi metod va vositalar yig‘indisidir. D) Muayyan loyiha asosida tashkil etiladigan, aniq maqsadga yo‘nalririlgan hamda ushbu maqsadning natijasini kafolatlovchi pedagogik faoliyat jarayonining mazmhnidir. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya