Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Ibn Sino asarlari soni nechta? A) 500 dan ortiq B) 400 dan ortiq C) 460 dan ortiq D) 450 dan ortiq 2 / 40 o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 66-moddasi nima haqida? A) Nikoh tomonlarning ixtiyoriy roziligi va teng huquqliligiga asoslanadi B) Onalik va bolalik davlat tomonidan muhofaza qilinadi C) Ota-ona o’z farzandlarini voyaga yetgunlariga qadar boqish va tarbiyalashga majburdirlar D) Voyaga yetgan mehnatga layoqatli farzandlar o’z ota-onalariga g’amxo’rlik qilishga majbur 3 / 40 2020- yil Toshkent shahtidagi ''G‘alaba bog‘i'' ning markazida Zulfiya Zokirova va uning frontdan qaytmagan besh o‘g‘li, sadoqatli kelinlari xotirasiga atab muhtasham haykal o‘rnatildi. Obidaga qanday nom berildi? A) ''El-yurt tayanchi'' B) ''Matonat madhiyasi'' C) ''Sabr-toqat namunasi'' D) ''Vafo timsoli'' 4 / 40 Samarali takrorlash usulida beshinchi takrorlash to‘rtinchisidan....... o‘tgach bajarilishi zarur. A) 5-6 hafta B) 1 oy C) 20 kun D) 2-3 oy 5 / 40 Buyuk faylasuf Arastu bundan necha yil avval yashagan? A) 3300 yil B) 2300 yil C) 1300 yil D) 2500 yil 6 / 40 Ikkinchi jahon urushi davrida Irena Sendler 6 oylikdan 10 yoshgacha bo’lgan 1500 nafar bolani “Tez yordam” mashinalarida yoki mahalliy savdogarlar yordamida sumka, jamodonlarda kiyim-kechaklar ostida yashirib, yerosti quvurlari orqali olib chiqib ketadi A) Noto’g’ri B) To’g’ri 7 / 40 Abdulla Avloniy fikricha, har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) bemorlik B) fazilatsizlik C) umidsizlik D) dangasalik 8 / 40 Eynshteynning idrok qilishdagi bosh yondashuvi nimaga asoslangan? A) Tasavvurni ishga solishga B) Yangi tajribalarni qoʻllay olishga C) Har qanday vaziyatda ham oʻzida ishonch uygʻota olishga D) Aqlni ishga solishga 9 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 10 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. B) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. C) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. D) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. 11 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1,2,3 B) 1,2,3,4 C) 2,3,4 D) 1.3 12 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,3,4,5 B) 1,3,4,5 C) 1,2,3,4 D) 1,2,4 13 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. 14 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 15 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Jaloliddin Rumiy B) Suqrot C) Migel de Servantes D) Kaykovus 16 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Pyotr Kapitsa B) Tomas Edison C) Jorj Bernard Dansig D) Albert Eynshteyn 17 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Mahmud Koshg‘ariy B) Suqrot C) Isaak Nyuton D) Hakim at-Termiziy 18 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild 19 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat 20 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. B) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik C) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. D) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. 21 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 22 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. B) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. C) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. D) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. 23 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Avesto B) Budda 24 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Konfutsiy B) Arxiyepiskop Vladimir C) Lev Tolstoy D) Yusuf Xos Hojib 25 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish B) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish C) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish D) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish 26 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Yusuf Xos Hojib B) Mahmud Koshg‘ariy C) Mahmud Zamaxshariy D) Jaloliddin Rumiy 27 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Hakim at-Termiziy B) Arxiyepiskop Vladimir C) Migel de Servantes D) F. Shalyapin 28 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Kreativ yondashuv B) Hissiy bilish C) Tanqidiy fikrlash D) Tahlil qilish 29 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis 30 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) Abdurauf Fitrat B) Shavkat Mirziyoyev C) Mahmud Zamaxshariy D) G‘afur G‘ulom 31 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Martin Lyuter King B) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi C) Alfred Mexen, siyosatchi D) Qamariddin Islamov 32 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Rivoyatdan B) Hadisdan 33 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Martin Lyuter King B) Konfutsiy C) Kaykovus D) Jaloliddin Rumiy 34 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London 35 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,4,5,6 B) 1,2,3,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,4,6 36 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik C) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik D) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik 37 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Tartibli odam B) Saxovatpesha odam C) Vatanparvar odam D) Tashkilotchi va izlanuvchan odam 38 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Mahmudxo’ja Behbudiy D) Abdulla Avloniy 39 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash C) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 40 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish B) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish C) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish D) Barcha javoblar to’g’ri 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya