Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Yosh iqtisodchi Raufxon Salaxo'jayevning hayotdagi shiori qanday? A) Xato-to’xtash uchun sabab emas B) Kitob-beminnat do’st C) Nashr etish yoki halokat D) Har bir daqiqadan unumli foydalan 2 / 40 "Konsepsiyasi" so'zining ma'nosi qaysi variantda to’g’ri ko’rsatilgan? A) Lot."to’plash, birlashtirish, tuzish" B) Lot."o’rnak, na'muna, tajriba" C) Yun."jamlanma, yig’indi, hisob" D) Lot."umumiy, maqsadli to’plam" 3 / 40 Murakkab mavzuni o‘zlashtirishda........ ning ahamiyati katta. A) mashg‘ulot turini o‘zgartirish B) kamchiliklarni aniqlash C) nazariyani amaliyot bilan bog‘lash D) ma'lumotni takrorlash 4 / 40 Mahalliy xalq tilida ''Ellik birinchi shahar'' deb ataluvchi shahar qaysi? A) CHirchiq shahri B) Bo‘ston shahri C) Nukus shahri D) Fazalkent shahri 5 / 40 Kadrlar tayѐrlash Milliy tizimini rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlari nechta? A) 14 tayo‘nalishibor B) 15 tayo‘nalishibor C) 17 tayo‘nalishibor D) 16 tayo‘nalishibor 6 / 40 Quyidagi allomalar fikrlarini aniqlang. 1. Abdurauf Fitrat 2. Lev Tolstoy 3. Benjamin Franklin 4. Alisher Navoiy a). Yaxshilik qilganlargina bu hayotda yashay oladilar. b). Hayot yo’lidagi birinchi masala - maktab masalasidir. c). Bu dunyoda abadiy qolmoq mumkin emas, biroq yaxshi nom qoldirmoq katta saodatdir. d). Hurmatga erishish uchun ko’plab yaxshi ishlar qilish kerak. Lekin birgina yomon ish undan mahrum qiladi. A) 1-b, 2-a, 3-d, 4-c B) 1-a, 2-d, 3-b, 4-c C) 1-b, 2-d, 3-c, 4-b D) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d 7 / 40 Abu Ali ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga: “Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman” degan. Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik, badantarbiya, parhez, mijoz, ovqat B) Ozodalik, badantarbiya, parhez, dori-darmon, kayfiyat C) Ozodalik, badantarbiya, dam olish, mijoz, kayfiyat D) Ozodalik, badantarbiya, parhez, mijoz, kayfiyat 8 / 40 Insonlar bilan yaqinlasha olish, samarali oʻzaro munosabat oʻrnatish. Ushbu jumlalar insondagi qaysi qobiliyatga tegishli? A) Kommunikativlik B) Muvaffaqiyatga erishish C) Odob-axloq meʼyorlari D) Samarali muloqot 9 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. B) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. C) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. D) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. 10 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Hakim at-Termiziy B) Abu Rayhon Beruniy C) Imomi A’zam Abu Hanifa D) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf 11 / 40 Qanday odam o’zining ham, boshqalarning ham xaloskori hisoblanadi? A) O’zgalar manfaatini o’z shaxsiy manfaatidan ustun qo’yolgan odam B) O’z aql-u zakovati bilan o’zini va atrofdagilarni ish bilan ta'minlaydigan odam C) Og’ir damda boshqalarga yaxshilik qila oladigan odam D) O’ziga nimani ravo ko’rsa boshqalarga ham shuni ravo ko’radigan odam 12 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Pyotr Kapitsa B) Jorj Bernard Dansig C) Tomas Edison D) Albert Eynshteyn 13 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London 14 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Rivoyatdan B) Hadisdan 15 / 40 "Men doimo odamlarni baxtli qilish uchun bir finjon ......, bir qoshiq ....., bir choy qoshiq ....., yana biroz ..... yetarli ekanini aytaman". (Muhammad Ali) A) Muhabbat / iroda / matonat / baxt B) Muhabbat / vaqt / harakat / mas'uliyat C) Muhabbat / ilm / bag’rikenglik / e'tibor D) Muhabbat / sabr / saxiylik / g’amxòrlik 16 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,4 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3,4,5 D) 1,3,4,5 17 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Martin Lyuter King B) Kaykovus C) Konfutsiy D) Jaloliddin Rumiy 18 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Tashkilotchi va izlanuvchan odam B) Vatanparvar odam C) Saxovatpesha odam D) Tartibli odam 19 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Qamariddin Islamov B) Alfred Mexen, siyosatchi C) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi D) Martin Lyuter King 20 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Suqrot B) Mahmud Koshg‘ariy C) Hakim at-Termiziy D) Isaak Nyuton 21 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. B) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. C) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. D) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. 22 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Hamza Hakimzoda Niyoziy B) Mahmudxo’ja Behbudiy C) Abdulla Avloniy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 23 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 24 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 25 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Arxiyepiskop Vladimir B) Yusuf Xos Hojib C) Lev Tolstoy D) Konfutsiy 26 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild 27 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,3,6 B) 1,2,4,5,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,4,6 28 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Mahmud Zamaxshariy B) Mahmud Koshg‘ariy C) Jaloliddin Rumiy D) Yusuf Xos Hojib 29 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 30 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Migel de Servantes B) F. Shalyapin C) Hakim at-Termiziy D) Arxiyepiskop Vladimir 31 / 40 Ijodiy fikrlashning besh asosini aniqlang. A) O’zini tushunish, qat'iy fe'l-atvor, tanqidiy yondashuv, tahlil qilish, samara olish B) O’zini tushunish, o’zini safarbar etish, rag’batlantirish, harakatga undash, samara berish C) O’zini anglash, o’zini boshqarish, o’zini rag’batlantirish, xayrixohlik, ijtimoiy ko’nikmalar D) O’zini anglash, o’ziga ishonch, o’zini baholash, to’g’ri tanqid, samarali natija 32 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis 33 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat 34 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 2,3,4 B) 1.3 C) 1,2,3,4 D) 1,2,3 35 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish B) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish C) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish D) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish 36 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Tanqidiy fikrlash B) Kreativ yondashuv C) Tahlil qilish D) Hissiy bilish 37 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati B) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati C) Barcha javoblar to’g’ri D) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash 38 / 40 . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3,4,5,6,7 C) 1,2,3,4,5,7 D) 1,3,4,5,6,7 39 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish B) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish C) Barcha javoblar to’g’ri D) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish 40 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya