Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Tarbiya fanining A1 standart darajasi nimani belgilaydi? A) 4-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi B) 9-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi C) Maktabgacha ta’limning boshlang’ich darajasi D) 11-sinf bitiruchisining umumiy darajasi 2 / 40 Zardushtiylik dinida inson hayotining eng muhim tayanchi nima? A) Ta'lim B) Таrbiya C) Iroda D) Mehnatsevarlik 3 / 40 ''Kuchli fe'l-atvor bu-o‘ziga xiyonat qilmaslik. Iroda esa, o‘z-o‘zini yengishdir''..... A) A. Kruglov B) B. Zokirov C) J. Renar D) L. Bogush 4 / 40 Pokistonlik Malala Yusufzay 17 yoshida Nobel mukofotini qaysi yo‘nalishda qo‘lga kiritdi? A) Kimyo fanini rivojlantitish g'oyasi bo‘yicha B) Qizlarning ta'lim olish huquqini himoya qilish bo‘yicha C) Savodsizlikka qarshi kurashish bo‘yicha D) Fizik jarayonlarning muhim taraflarini ko‘rsatish bo‘yicha 5 / 40 О‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, о‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yо‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) shaxsni rivojlantiruvchi ta’lim B) shaxsga yо‘naltirilgan ta’lim C) shaxsni tarbiyalovchi ta’lim D) shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim 6 / 40 Kim rostgo’y va haqiqatparvar ekan, uning ko’ngli doimo ….. va ….. bo’ladi. (Xalq hikmati). Nuqtalar o’rniga mosini qo’ying? A) Boy va baxtli B) Tinch va quvnoq C) Tinch va to’q D) Tog’ri va pok 7 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 106— modda B) 103 — modda C) 105 — modda D) 135 — modda 8 / 40 Boshqarish sanʼati maʼnosini anglatuvchi yunoncha soʻzni toping. A) Menejer B) Mexatronika C) Menejment D) Kibernetika 9 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 10 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1,2,3,4 B) 2,3,4 C) 1.3 D) 1,2,3 11 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish B) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish C) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish D) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish 12 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Barcha javoblar to’g’ri B) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish C) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish D) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish 13 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild 14 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. B) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. C) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. D) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. 15 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf B) Abu Rayhon Beruniy C) Hakim at-Termiziy D) Imomi A’zam Abu Hanifa 16 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Konfutsiy B) Jaloliddin Rumiy C) Kaykovus D) Martin Lyuter King 17 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Martin Lyuter King B) Qamariddin Islamov C) Alfred Mexen, siyosatchi D) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi 18 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 19 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London 20 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis 21 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,4,6 B) 1,2,4,5,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,3,6 22 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati B) Barcha javoblar to’g’ri C) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati D) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash 23 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Hakim at-Termiziy B) Isaak Nyuton C) Mahmud Koshg‘ariy D) Suqrot 24 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat 25 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. B) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. C) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. D) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. 26 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Tartibli odam B) Vatanparvar odam C) Saxovatpesha odam D) Tashkilotchi va izlanuvchan odam 27 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Kaykovus B) Suqrot C) Migel de Servantes D) Jaloliddin Rumiy 28 / 40 Qanday odam o’zining ham, boshqalarning ham xaloskori hisoblanadi? A) Og’ir damda boshqalarga yaxshilik qila oladigan odam B) O’ziga nimani ravo ko’rsa boshqalarga ham shuni ravo ko’radigan odam C) O’z aql-u zakovati bilan o’zini va atrofdagilarni ish bilan ta'minlaydigan odam D) O’zgalar manfaatini o’z shaxsiy manfaatidan ustun qo’yolgan odam 29 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Hadisdan B) Rivoyatdan 30 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Mahmudxo’ja Behbudiy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 31 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Albert Eynshteyn B) Tomas Edison C) Pyotr Kapitsa D) Jorj Bernard Dansig 32 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. B) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. C) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. D) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. 33 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. 34 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,3,4 B) 1,2,3,4,5 C) 1,2,4 D) 1,3,4,5 35 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Budda B) Avesto 36 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Yusuf Xos Hojib B) Jaloliddin Rumiy C) Mahmud Zamaxshariy D) Mahmud Koshg‘ariy 37 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Hakim at-Termiziy B) Arxiyepiskop Vladimir C) Migel de Servantes D) F. Shalyapin 38 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 39 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. B) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. C) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik D) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. 40 / 40 Inson yolg‘iz o‘zi hech qachon baxtiyor bo‘lolmaydi, barcha insonlar baxtli bo‘lgandagina u baxtli bo‘ladi! A) Yusuf Xos Hojib B) Konfutsiy C) Arxiyepiskop Vladimir D) Lev Tolstoy 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya