Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Adabiyot mavzulashtirilgan » 10-sinf Adabiyot » 10-sinf Adabiyot 13-mavzu 10-sinf Adabiyot 10-sinf Adabiyot 13-mavzu InfoMaster Mart 25, 2022 31 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 10-sinf Adabiyot 13-mavzu yuzasida testlar 13 – MAVZU: ABDULLA ORIPOV 1 / 32 “Rustamxon” dostonida Sultonxon ,Rustam va Xuroyimning daragini eshitib kimning qiyofasida ularni izlaydi ? A) Qalandar qiyofasida B) Tilanchi qiyofasida C) Kissavur o’g’ri qiyofasida D) Savdogar qiyofasida 2 / 32 Ushbu jumla qaysi bitigda qayta - qayta qo’llanilgan? "Xoqoni bahodir ekan, maslahatchisi alloma ekan" A) "Kul tegin" bitigida B) "Bilga hoqon" bitigida C) "To’nyuquq" bitigida D) "Irq bitigi"da 3 / 32 A. Yassaviyga tegishli bo’lmagan taxallusni belgilang? A) Qul Xoja Ahmad B) Xoja Ahmad Yassaviy C) Miskin Ahmad D) Adib Ahmad 4 / 32 Atoiyni adabiyotshunoslardan biri „Xushxulq va munbasit kishi erdi : deydi. Bu ta’rif muallifi va ostiga chizilgan so‘zning ma’nosi qaysi iovobda berilgan? A) Mirzo Bobir; oliy nasab B) Alisher Navoiy; ko‘zi ojiz C) Alisher Navoiy; oq ko‘ngil D) Alisher Navoiy; bo!ylari baland 5 / 32 Alisher Navoiyning «Ey sabo, holim borib sarvi xiromonimg'a ayt» misrasi bilan boshlanadigan g'azalida lirik qahramon nimaga qarata: «Yorning zulfi zunnorida dinim hosili kufrga almashganini nomusulmonimga ayt», - deya yolvoradi? A) gulga B) saboga C) dahrga D) zunnorga 6 / 32 Boburnoma»da Bobur kimni: «Haqiqatda, suhbatda tengi yo'q edi va agar komil inson deyish mumkin bo'lsa, u o'sha edi», - deydi? A) Mirzo Hindolni B) Komronni C) Humoyunni D) Sulton Saidxonni 7 / 32 Turdi qaysi davrda va qayerda yashab ijod etgan? A) XV asrda Xurosonda Husayn Boyqaro hukmronligi davrida B) XVII asrning ikkinchi yarmida Abdulazizxon va Subxonqulixonlar hukmronligi davrida Buxoroda C) XVIII asrning ikkinchi yarmida Ashtarxoniylar davrida Buxoroda D) XVII asr o’rtalari va XVIII asr boshlarida Samarqandda Shayboniylar hukmronligi davrida 8 / 32 Kuchum yetguncha ko‘p qildim vafolar, Vafoli qulni asrar podsholar. Ushbu misralarda qanday badiiy san’at qo‘llangan? A) Talmeh B) Tasdir C) Tashbeh D) Tasbe 9 / 32 Behbudiyning “Padarkush yohud o‘qimagan bolaning holi” fojiasining ikkinchi pardasida qanday manzara bayon qilinadi? A) Pivaxona manzarasi: boyvacha ila uch nafar o'lturar. B) Boy yotar karavot ustig'a Toshmurodning kelishi manzarasi C) Boy mehmonxonada olturar Xayrulla ila manzarasi. D) Boy va xotini suhbati manzarasi. 10 / 32 "O'tkan kunlar' romanida Otabek bo'lg'usi qaynotasi Mirzakarim qutidor bilan qayerda tanishgan? A) Ziyo Shohchining uyida B) Akrom hojining uyida C) Otabek qo'ngan mehmonxonada D) Mirzakarim qiuidorning uyida 11 / 32 H. Olimjonning qaysi she'rida lirik qahramon: «Bahor va yoz qarshimda peshvoz», - deb ta'kidlaydi va shu zaylda ko'z oldida tabiatning bor fasllari bir vaqtning o'zida namoyon bo'ladi? A) «Holbuki tun» B) «Наг yurakning bir bahori bor» C) «О'п'к gullaganda» D) «Chimyon esdaliklari» 12 / 32 S. Ahmadning “Qora ko‘z majnun” hikoyasida o‘g‘li Bo'rixonning daragini Saodat ayaga kim yetkazadi? A) Kat ta o'g'Ii Akrom B) Nevarasi Anvarjon. C) Qo shnisi Turobjon. D) Poch tachi Akrom 13 / 32 «Qo'riqxona» she'rida shoirning maqsadi nima? A) yo'qolib borayotgan noyob gul turlarini asrashga undash B) insoniy fazilat va qadriyatlarni asrashga undash C) yo'qolib borayotgan hayvonlarni asrashga undash D) qo'riqxonaning ahamiyatini yoritib berish 14 / 32 Abdulla Oripov «Qo'riqxona» she'rida «уаgопа zaminni asraganday» nimani hamma narsadan ortiq asrash kerakligini uqtiradi? A) insofni B) hayoni C) oqibatni D) vijdonni 15 / 32 Abdulla Oripov «Qo'riqxona» she'rida xudbin va dilozor kimsani nimaga o'xshatgan? A) och ayiqqa B) ajdarhoga C) ochko'z bo'riga D) og'zi qon yirtqichga 16 / 32 Abdulla Oripovning qaysi she'rida visolga erishmagan oshiq nolasi, g'aflatda qolib muhabbat tuyg'usiga beparvo bo'lgan lirik qahramonning ichki dard va kechinmalari o'z aksini topgan? A) «Munojot»ni tinglab» B) «Birinchi muhabbatim» C) «Surat va siyrat» D) «Yurtim shamoli» 17 / 32 Abdulla Oripov qaysi she'rida «Sen beshik emassan, dorsan, tabiat, Sen ona emassan, jallodsan, dunyo!» xulosasiga keladi? A) «Birinchi muhabbatim» B) «Qo'riqxona» C) «Munojot»ni tinglab» D) «0'zbekiston» 18 / 32 Abdulla Oripov «Qo'riqxona» she'rida ezgulik nima kabi kamyob bo'lib ketmasligini istaydi? A) zavol topgan ayiq kabi B) Qor odam kabi C) tojdor turna kabi D) otashga duch kelgan polopon kabi 19 / 32 Abdulla Oripov «Qo'riqxona» she'rida oqibat go'yo nimaga o'xshab zavol topmasligini istaydi? A) tojdor turnaga B) ayiqqa C) Qor odamga D) Orol dengiziga 20 / 32 Abdulla Oripovning qaysi she'rida dunyoning sirliligi, «tuynuksiz qasr»ligi ifodalanadi? A) «Munojot»ni tinglab» B) «Birinchi muhabbatim» C) «Yillar armoni» D) «Qalb» 21 / 32 «Yurtim shamoli» she'rida insonning dunyoga kelishi va ketishi qaysi obraz orqali ifodalanadi? A) quyosh B) yomg'ir C) bulut D) shamol 22 / 32 Abdulla Oripovning qaysi she'ridagi Ollohga muhabbat tushunchasining ifodasi shoirni o'z salaflari, ya'ni mumtoz o'zbek shoirlarining estetik olami bilan bog'lashga imkon beradi? A) «Yurtim shamoli» B) «Birinchi muhabbatim» C) «Qo'riqxona» D) «Yillar armoni» 23 / 32 «Yurtim shamoli» she’rida qaysi dasht nomi keltirilgan? A) Karbalo B) Qoraqum C) Sahroyi kabir D) Qizilqum 24 / 32 Abdulla Oripov qaysi she'rida vijdon, «ezgu, latif hislar» ham himoyaga muhtojligiga urg'u beradi? A) «Yurtim shamoli» B) «Ayol» C) «Birinchi muhabbatim» D) «Qo'riqxona» 25 / 32 «Yurtim shamoli» she'rida turli holat, vaziyat, ko'rsatma, o'zgarish, har xil qayg'u-g'am va shodlik - barcha-barchasi qaysi metafora vositasida ifoda qilinadi? A) «qalb» metaforasi B) «shamol» metaforasi C) «bahor» metaforasi D) «yurt» metaforasi 26 / 32 A. Oripov «Ко'rgаn-bilganlarim» nomli avtobiografik maqolasida o'zi tug'ilgan qishloq nomini qanday ataydi va uning qadimiy o'zbek urug'larining bir shoxobchasi bo'lishi mumkinligini ham ta'kidlaydi? A) Asht B) Qo'ng'irtov C) Nasaf D) Neko'z 27 / 32 «Yurtim shamoli» she'rida hayot va inson nimalarga qiyoslanadi? A) Hayot «Karbalo dashti»ga, inson esa «Majnun»ga qiyoslanadi. B) Hayot «yo'l»ga, inson esa «yildirim»ga qiyoslanadi. C) Hayot «shamol»ga, inson esa «xas»ga qiyoslanadi. D) Hayot «gulshan vodiy»ga, inson esa «shamol»ga qiyoslanadi. 28 / 32 «Yurtim shamoli» she'ridagi asosiy obraz qaysi? A) yurt B) bahor C) shamol D) ko'ngil 29 / 32 A. Oripov qaysi she'rining oxirida «Abdullaning boqiy kamolb birikmasini keltirish orqali o'z ma'naviy olamining barkamol bo'lishiga umid qiladi? A) «Ayol» B) «Yurtim shamoli» C) «Birinchi muhabbatim» D) «Munojot» tinglab» 30 / 32 A Oripovning qaysi she'ri shoirning kuyga, rubob va chalg'uvchiga murojaati uslubida yozilgan? A) «Birinchi muhabbatim» she'ri B) «Munojot»ni tinglab» she'ri C) «Yurtim shamoli» she'ri D) «0'zbekiston» she'ri 31 / 32 A. Oripovning qaysi she'rida inson umr yo'llarida noo'rin paydo bo'lgan «shamol» - tuhmat yo bo'hton - uning hayotini izdan chiqarishi tasvirlanadi? A) «Birinchi muhabbatim» B) «Munojot» tinglab» C) «Yurtim shamoli» D) «Ayol» 32 / 32 “Munojat”ni tinglab she’rida shoirga kuy emas, balki kimlar yig‘lavotgandek tuyuladi? A) Qodiriy, Furqat B) Navoiy, Xayyom C) Navoiy, Mashrab D) Qodiriy, Cho'lpon 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz