11-sinf Adabiyot 7-mavzu Mart 26, 2022Mart 26, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 11-sinf Adabiyot 7-mavzu ga fikr bildirilmagan. 1 Vaqtingiz tugadi! 11-sinf Adabiyot 7-mavzu yuzasida testlar 7 – MAVZU: BOBORAHIM MASHRAB 1 / 26 Qaysi podshoning harakatlari Xudoga xush kelmaydi va bu haqida «... podshohi majoziyni fuqaro yomonlasa, podshohi haqiqiyning achchig‘i kelib, Xudoga malol kelar ekan», deyiladi? A) Odilxon B) Shohdorxon C) Jig‘alixon D) Qovishtixon1 2 / 26 «Devonu lug'otit turk» asarida mavjud adabiy shakllarning asosiy qismini qaysi janr tashkil etadi? A) qit'a B) g'azal C) ruboiy D) to'rtlik 3 / 26 " Qutadg’u bilig " qahramoni O’zg’urmishning nomi qanday ma'noni bildiradi? A) "jasur", "dovyurak" B) "hushyor qiluvchi", "sergaklantiruvchi" C) "adolatparvar" , "odil" D) "mehnatkash", "ishchan" 4 / 26 «Qisasi Rabg'uziy» asarida «...yigitlar arig' (pok)i, ulug' otli, qutlug' zotli, ezgu xulqli, islom yorliq, mug'ul sa- nili, musulmon dinli, odamiylar odami, mo'minlar quvonchi, himmati adiz (yuk- sak), aqli tengsiz bek» deya ta’riflangan tarixiy shaxs kim? A) Muhammad Xo'jabek B) Dod Sipohsolorbek C) Nosiriddin To'qbo'g'a D) Tabg'ach ulug' Bug'roxon 5 / 26 “ Xusraviya “ madrasasi qaysa shaharda bino etilgan? A) Marv B) Samarqand C) Astrobod D) Hirot 6 / 26 Boburning qaysi she'ridagi ruhiy holat ifodasida sariq rang bilan bog'liq tasvirlar yetakchilik qiladi? A) «Xating aro uzoring - sabza ichinda lola...» g'azalida B) «Jonimdin o'zga yori vafodor topmadim...» g'azalida C) «Ahbob, yig'ilmoqni farog'at tutungiz!» ruboiysida D) «Xazon yaprog'i yanglig'» g'azalida 7 / 26 Mashrabning «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» g'azalidagi qaysi obraz oshiq (solik) qalbida sodir bo'layotgan ilohiy ma'rifat darajasining ortib borishi bilan aloqador? A) ag'yor B) do'st C) pir D) jonon 8 / 26 Mashrab qalamiga mansub «0'rtar» g'azalidan olingan quyidagi baytda qo'llanilgan «jovidon» so'zining ma'nosini toping.Bu Mashrab dardini, jonoki, harkim boshig'a sol ma, Agar mahsharda oh ursam, bihishti jovidon o'rtar. A) go'zal B) makonsiz C) suyak D) abadiy 9 / 26 Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!Bo'lmasa qoshimda jonon, bu jahonni na qilay?! Mazkur g’azal bavtida qaysi badiiy san’at qo’Uangan? A) tajohuli orifona B) tazod C) tanosub D) tajnis 10 / 26 Mashrab she’rlarning katta qismida qaysi san’atning yorqin namunalari namoyon bo’Iadi? A) Raddul-matla B) Saj va saraxbori navo C) Sahli mumtane D) Tajohuli orifona 11 / 26 «Otashnafas shoir» sifatida shuhrat qozongan Boborahim Mulla Vali o'gli Mashrab qayerda, qanday oilada tug'ilgan? A) Farg'onada savdogar oilasida B) Namanganda, bo'zchi kosib oilasida C) Namanganda, savdogar oilasida D) Farg'onada, bo'zchi kosib oilasida 12 / 26 Sensan sevarim, xohi inon, xohi inonma - (Mashrab)Baytning ikkinchi misrasini toping. A) Qondur jigarim, xohi inon, xohi inonma B) Ey labshakarim, xohi inon, xohi inonma C) Ohi saharim, xohi inon, xohi inonma D) Gulbargi tarim, xohi inon, xohi inonma 13 / 26 Mashrabning “Hech ilme siynaga jo bo lmadi takrorsiz” misrasi haqidagi to’g’ri xulosa: A) hayotiy hikmatlar darajasiga yetgan misralaridan B) Bulbuldayinkim faryod etarman, murabba’sidan C) Na g‘urbatlami chektim charxi bebunyodl dastingdin, muxammasidar. D) Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!, g’azalidan olingan 14 / 26 Mashrabning xalqimiz orasidagi eng mashhur ijod namunasi qaysi? A) “Ko‘rsat jamoling” g‘azali B) “Qalandar bo‘l” radifli g'azali C) “0‘rtar” radifli g‘azali D) “Xoh inon, xoh inonma” radifli g'azali 15 / 26 Mashrab kimning qo'lida din va falsafa tarixini, fors tilini o'rganadi? A) So'fi Eshon Nasimiy qo'lida B) So'fi Eshon Mavlaviy qo'lida C) Hidoyatullo Ofoq Xoja eshon qo'lida D) So'fi Eshon mullo Bozor Oxund qo'lida 16 / 26 Mashrab bir hikmatida “Qaroqchi qo‘rqitar har verda topsa...” nimani voki kimni yolg‘iz, devdi? A) Insonni yolg'iz B) Oshiqni yolg‘iz C) Yorni yolg'iz. D) Karvonni yolg‘iz 17 / 26 Mashrabning «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» g'azalidagi qaysi baytda ilohiy ma'rlfatga intilmasdan yashash umr mazmunini yo'qqa chiqaradi, degan haqiqat mujassamlashgan? A) Zarraye nuri quyoshdek bu jahon ichra tamom, Oshkoro bo'lmasa, sirri nihonni na qilay?! B) Arshning kungurasin ustig'a qo'ydum oyog'im, Lomakondon xabar oldim, bul makonnl na qilay? C) Yorsiz ham bodasiz Makkaga bormoq ne kerak?! Ibrohimdin qolg'on ul eski do'konni na qilay?! D) Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?! Bo'lmasa qoshlmda jonon, bu jahonni na qilay? 18 / 26 Mashrabning "Hoh inon, hoh inonma" radifli g’azali qaysi shoirning ayni shunday radifli g’azaliga tazmin qilingan? A) Sayfi Saroyi B) Sakkokiy C) Lutfiy D) Atoiy 19 / 26 Mashrab she'riyatning mulamma, mustazod, muxammas, musaddas, musabba' singari janrlarida ijod qilgan bo'lsa-da, uning shuhratini, ayniqsa, qaysi janrdagi asarlari oshirgan? A) g'azal va murabba'lari B) g'azal va ruboiylari C) g'azal va muxammaslari D) g'azal va mustazodlari 20 / 26 Mashrab she'rlarida qo'llangan «lomakon» so'zining ma'nosini toping. A) makonsiz B) nafs makoni C) ishq makonl D) sermakon 21 / 26 Mashrab «O‘ttum» radifli g‘azalida nafsni, tanholikni va xomushlikni nimalarga o‘xshatadi? A) mayxona, may, qadah B) dunyo, kofir, bolta C) kofir, qilich, pichoq D) TJY 22 / 26 Mashrab qalamiga mansub «0'rtar» g'azalining yuqori darajadagi ohangdorlikka ega bo'lgan matla'sini toping. A) Qayu til birla. ey jono, seni vasfing bayon aylay, Tilim lol-u ko'zum giryon, so'ngaklarni nihon o'rtar. B) Meni bexonumon tinmay kuyub-yondim firoqingda, Oting tutsam, nigoro debki, zavqidin zabon o'rtar. C) Kishiga ishq o'tidin zarraye yetsa, bo'lur giryon, Bo'lub besabr-u betoqat, yurak-bag'ri chunon o'rtar. D) Agar oshiqlig'im aytsam, kuyub jon-u jahon o'rtar, Bu ishq sirrin bayon qilsam. taqi ul xonumon o'rtar. 23 / 26 Quyidagi qaysi misrada Mashrab ma'naviy olamining o'zak nuqtasl bo'y ko'rsatlb turibdi deyish mumkin? A) «Bir xudodin o'zgasi barcha g'alatdur Mashrabo» B) «Ma'rifatnl xonaqosina qadam kelturmisham» C) «Soldim tun-u kun nafs itim birla urushni» D) «Qaroqchi qo'rqitar har yerda topsa karvon уolg'iz» 24 / 26 Mashrabning Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!, g’azalining boshidan oxirigacha qanday holat ustunlik qiladi? A) so‘roq ohangining saqlanishi B) Yorga bo’lgan ishtiyoq C) bir uyada birlashadigan so‘zlar miqdorining ko'pligi D) Xudoga munojot 25 / 26 Mashrab qaysi she'rida bir solik (yo'lovchi) sifatida bu uzun yo'lning asosiy bosqichlarini bosib o'tgan solik tilidan «bodani ichgan solik Arsh kungarasining ustiga ham oyoq qo'ya» olishini aytadi? A) «Na g'urbatlarni chektim charxi bebunyod dastingdin...» B) «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» C) «Bulbuldayinkim faryod etarman...» D) «Agar oshiqlig'im aytsam...» 26 / 26 Mashrabning qaysi she'rida lirik qahramon Yaratganning o'zidan boshqa hamma narsaning xato - g'alat ekanini ta'kidlaydi? A) «Bulbuldayinkim faryod etarman...» B) «Na g'urbatlarni chektim charxi bebunyod dastingdin...»g'azalidan uramanmi C) «Agar oshiqlig'im aytsam...» D) «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster 11-sinf Adabiyot