On tili va adabiyot attestatsiya №7 Fevral 16, 2022Mart 4, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №7 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №7 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Berilganlardan qo’shma sifatlarni aniqlang. 1) sovuqmijoz; 2) hozirjavob; 3) achchiqtosh; 4) mehnatkash; 5) issiqxona; A) 1, 3 B) 1, 2 C) 1, 3, 5 D) 1, 2, 4 2 / 40 Payt, fursat, mahal, chog’, palla, muddat, dam, on, lahza. Yuqoridagi sinonim so’zlardan qaysi biri “ko’pincha ma’lum ish uchun lozim bo’lgan, shu ishga belgilangan vaqt” ma’nosini bildiradi? A) payt B) on C) fursat D) lahza 3 / 40 Qaysi so‘zlar qatorida boshqalari bilan o‘zaro ma’nodoshlik hosil qila olmaydigan so‘z ishtirok etgan? A) eplamoq, uddalamoq, sarflamoq B) betob, bemor, xasta C) yalqov, ishyoqmas, tanbal D) ayyor, quv, mug‘ombir 4 / 40 Quyidagi qaysi javobda “ayirmoq” so`zi “xillab alohidalamoq” ma`nosida kelyapti? A) Shoymurod o`ttizdan o`n beshni ayirdi. B) Sardor janjallashyotgan o`quvchilarni ayira boshladi. C) Bobo Qambar dutorga loyig`ini ayirib olib, yo`nib charxlayapti. D) Gulhayo sovchi kelganini eshitib, es-hushidan ayrila yozdi. 5 / 40 1. Bir kun mag‘rur tilshunos sohilda turgan qayiqqa minib narigi qirg`oqqa o‘tmoqchi bo‘ldi. Sohilda yo‘lovchi kutib turgan qayiqchilardan biriga yuzlandi. Qayiq yaqinlashdi. Olim qayiqqa o‘tirdi. Dengizni tomosha qilib ketayotgan olim qayiqchidan so‘radi: − Sen hech nahv o‘qiganmisan? − Yo‘q men johil bir qayiqchiman. Olim: − E voh, juda xafa bo‘ldim. Demak, yarim umring bexuda o‘tibdi, − deya achinib qayiqchiga qaradi. 2. Shu vaqt dovul turdi. Keyin dengizning o‘rtasida chayqala boshladi, qayiqchi butun kuchi bilan xavfdan qutulish uchun harakat qildi. Bo‘ron borgan sayin kuchayar, qayiq esa cho‘kish arafasiga edi. Shu vaqt qo‘rquvdan dir-dir titrayotgan olimdan qayiqchi so‘radi: − Ey, har narsani bilgan olim do‘stim. Suzishni bilasanmi? Yo‘q javobini olgan qayiqchi: − Voh, voh, sen umringni behuda sarflabsan. 3. Hozir butun umring ketdi. Chunki birozdan keyin qayig‘im cho‘kadi. Yaxshi bilginki: bu yerda hozir nahv (grammatika) emas, mahv ilmi lozim. Agar mahv ilmini bilsang, qo‘rqmasdan dengizga sakra, − dedi. (Jaloliddin Rumiy, “Masnaviy”) Jaloliddin Rumiyning “Masnaviy”si asosida tayyorlangan ushbu matnni o‘qing va raqamlab ko‘rsatilgan bandlarida ro‘y bergan xatoliklar turi moslashtirib ko‘rsatilgan to‘g‘ri javobni belgilang. a) imloviy xatolik; b) ishoraviy xatolik (punktuatsion); c) uslubiy xatolik (qo‘shimcha qo‘llash bilan bog‘liq xatolik). A) 1-c, 2-b, 3-a B) 1-b, 2-a, 3-c C) 1-b, 2-c, 3-a D) 1-a, 2-c, 3-b 6 / 40 Qaysi qatordagi gapda olmosh shaxs oti o`rnida kelgan? A) Shuni bildimki, sensiz hech narsani uddalay olmas ekanman. B) Bugun o`ntasini yozishga ulgurdim, ertaga ham shuncha yoza olsam, ishim o`ylaganimdan ko`ra tezroq yakunlanar ekan. C) Men Azimdan qo`rqmayman, shunchaki uni hurmat qilaman. D) Ustozimiz juda mehribonlar, shuning uchun barchamiz ularni yaxshi ko`ramiz. 7 / 40 Qaysi javobda “Ravshan” dostoni voqealari bayoni to’g’ri berilgan? A) Zulxumor Ravshanxonning ahvoli haqida ota-onasiga xat bitadi, uni mayna qushning bo’yniga mahkam bog’lab, qushni uchirib yuboradi va mayna qush ham kelib Xon Dallining qo’liga qo’nadi. B) Ravshanxonning zindonda yotganini eshitgan Go’ro’g’li G’irko’k otini minib, yo’lga chiqadi va uch oylik yo’lni yigirma kunda bosib o’tib, nevarasini dor ostidan qutqarib oladi. C) Go’ro’g’li Gulanorni Ravshanbekka so’rab kelganida Avazxon bundan juda xursand bo’ladi, ammo Ravshanbek Avazxon va uning qizini o’ziga teng ko’rmaydi. D) Aynoq, Jaynoq, Ersak, Tersak polvonlar Ravshanxon Shirvon elda o’g’il tutingan kampirning o’z farzandlari bo’lib, Qoraxon podsho ulardan juda qo’rqar edi. 8 / 40 Musa Jalilning qaysi asari butun mamlakatda katta dovruq qozonadi va davlat mukofoti bilan taqdirlanadi? A) “Xat tashuvchi” B) “Ordenli millionerlar” C) Okopdan xatlar” D) “Oltin soch” 9 / 40 Mu...llif, ta...mil, ge...log, do...ra, sh...ira, j...iz, m...osh, m...ammo, m...orif, tabi...y, manf...at, ziro...t, insho...t. Qator unli qatnashgan so`zlarning nechtasida nuqtalar o`rniga keng unli qo`yiladi? A) 8 ta B) 6 ta C) 10 ta D) 12 ta 10 / 40 O`g`il bu xil suhbatni xushlamasligini bildirib, nigohini pastga olarkan, javobini juda qisqa qildi va bir muddatdan so`ng boshini ko`tarib, otasining holatidan dong qotdi. Cholning jag`i osilgan ko`zlari baqraygan, musichani haydamoqqa ko`tarilgan o`ng qo`li havoda muallaq qolgan. Bamisoli haykal, hatto kiprik qoqmasdi Parchadagi fonetik hodisalar miqdori? A) 5 B) 4 C) 6 D) 3 11 / 40 Ostingda o’ynaydi chin tulpor oting, Rustamga o’xshaydi shon-u shvakating, Qayerda, mehmonjon, sening elating, Ajdaho nishonim, qaydin bo’larsan? “Go’ro’g’lining tug’ilishi” dostonidan olingan ushbu parchada bu gapni kim aytgan? A) Go’ro’g’li Rayhon arabga B) Xoljuvon Go’ro’g’liga C) Bibi Hilol Ravshanga D) Zaydinoy Go’ro’g’liga 12 / 40 Sen men uchun bir xayol eding, Yaxshi bor, yo yaxshi qol eding. Jon kerakmi- mana, ol endi, Qiynar bo’lsang qiynab to’yding-ku. Berilgan she’riy parchada bir tovushdan iborat qo’shimchalar necha o’rinda qo’llangan? A) 7 B) 5 C) 6 D) 8 13 / 40 Qaysi gapdagi xatolik paronimlarni qo’llash bilan bog’liq xatolik emas? A) Orif bobo tambur sadosiga mahliyo bo’lib, mayda-chuyda tashvishlarini jindak unutganday bo’ldi. B) Qishloqning kiraverishida adl teraklar saf tortib turgan uzun ko’cha bor ekan. C) Uning bunday bezbetlikka hech qachon jurati yetmagan bo’lardi. D) Poygachilar tez suratda harakatlanib, oldingi marralarni ishg’ol etdilar. 14 / 40 “O’tkan kunlar” romanida kimni zamona hokimlarining tuzugi bo’lsa ham, ko’p bo’lmasa ham, ozroq ularning ta’siri bunda hamn bor edi deb aytiladi? A) O’tabboy B) Musulmonqul C) Normuhammad D) Xoliqbek 15 / 40 Qaysi gapning mazmuni fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Qalovini topsang, qor yonar. B) Tadbir bilan mushkul oson bo’lar. C) Ertangi ishga bugun reja tuz. D) Bilganing daryo bo’lsa, bilmaganing – dengiz. 16 / 40 Qaysi gapda o’zaro shakldosh so’zlar qo’llanmagan? A) O’ng qoshi ustidagi kichkina ortiq ham quruq qolmadi, tiniq yuzda “mana men” deb o’z rassomini quvontirdi. // Darrov hovlini o’z bahosidan ancha ortiqqa olibdi. B) Dunyo ekan… ishq degan savdo Bormi faqat mening boshimda?! // Bir kuni qaynatasi Yodgorga maslahat soldi: “Qachongacha qishli-qirovli kunlardayam loy changallab yurasiz? Savdoga kiring – savdoda ga C) Nazarimda, yuragimning urishini butun dunyo eshitayotgandek edi. // Men dunyoga kelib, dunyo orttirdim. D) Ularning hozirgi hollarini sezib yotgan Kumushning-da qaynab chiqqan ko’z yoshlari ikki chekkasidan yostiqqa oqib tusha boshlandi. // Baqirlab qaynab yotgan dorini birov qoshiq bilan shopirib turdi 17 / 40 Ul kirib zavraqig’a ayladi azm, Bo’lub ul kema ahli qatlig’a jazm. Ushbu baytda shakl va ma’no munosabatiga ko’ra o’zaro qanday so’zlar qo’llangan? 1.sinonim so’zlar 2. omonim so’zlar 3. paronim soz’lar 4. antonim so’zlar A) 1,2,3 B) 1,2,3,4 C) 1,2 D) 1,3,4 18 / 40 Darhaqiqat, shunday illatlar borki, ular harom: jamiyatning olg’a qadam qo’yishiga to’sqinlik qiladi. Barcha yomonliklar kaliti va odam umrining kushandasi – “oq ajal”ga ruju qo’yish qanchadan qancha oilalarning buzilib, farzandlarini yetim qolishiga sababchi bo’ladi. Hali balog’at ostonasidan o’tmagan bolalarning qing’ir ish va bezorilikka qo’l urishi esa ota-onalar qaddini egib, sha’nini toptaydi. Bugun raqamli iqtisodiyotga o’tish jarayonining tezlashishi natijasida taraqqiyot kushandasining payi qirqilmoqda. Yoshlarimiz halol va haromnni farqlab olishlari, shubhasiz jamiyatga tushkan qurtlar olamining kamayishiga olib keladi. Insoniyat kelajagiga qora tamg’a bo’lgan bu illatlarni oynayi jahon va hayot ko’zgusi orqali ayovsiz fosh qilish, adolat qo’rg’oni hukmiga topshirish davr talabidir. Ushbu matnda necha o’rinda tasviriy ifoda qo’llangan? A) 6ta B) 8ta C) 9ta D) 7ta 19 / 40 Bunim yo’q, unim yocq, Uyimda unim yo’q. Ishimda unum yo’q, Aytishga unim yo‘q. Ushbu gapda o‘zaro shakldoshlik hosil qilgan so‘zlar haqidagi qaysi fikr to‘g‘ri? A) Ushbu gapdagi o‘zaro shakldoshlik hosil qilgan so’zlar tarkibida vazifasiga ko‘ra faqat bir turga mansub qo’shimchalar qatnashgan. B) Ushbu gapdagi shakldoshlik hosil qilgan so’zlarning barchasi o’zaro bir turkumga mansub so’zlar sanaladi. C) Ushbu gapdagi o’zaro shakldoshlik hosil qilgan so’zlar tub va yasama so’zlar sanaladi. D) Ushbu gapdagi o’zaro shakldoshlik hosil qilgan barcha so’zlarning asoslari bir xil turkumga mansub so‘z sanaladi. 20 / 40 Nigora egniga oq xalat kiydi, termometr bilan eshitish trubkasini cho’ntagiga solib, kasallar oldiga ketdi. Ostiga chizilgan so’zning qaysi ma’nodoshi ”vaqtincha deb tasavvur qilinadigan kasal” ma’nosini bildiradi? A) Bu faqir kasal bo’lsa-chi, suv ham dorudek amal qilib hujrada xasta yotgan do’stini tark etgisi kelmay, qayta-qayta to’xtab xayrlashdi. B) Shifoli kasal bo’lsa-chi, suv ham dorudek amal qilib, bemor tuzalaverar ekan. C) O’lar og’riqning o’lgani yaxshi, uydagilarning tingani yaxshi. D) Ham xudo bergan bir o’g’il, bir qizim bor. ularni notob deb eshitdim. 21 / 40 Gahi topdim falakdin notavonlig’, Gahi ko’rdum zamondin komronlig’, Base issig’, sovug’ ko’rdum zamonda, Base achchig’, chuchuk totdim jahonda. Navoiy ushbu baytlarni qaysi asarida keltirgan? A) “Hayrat ul-abror” B) “Muhokamt ul-lug’atayn” C) “Saddi Iskandiry” D) “Mahbub ul-qulub” 22 / 40 Ushbu matnda qanday xatoliklar kuzatiladi? 1.imloviy xato 2. ishoraviy xato 3.uslubiy xato A) 1,2,3 B) 1.3 C) 1.2 D) 2.3 23 / 40 Tarkibidagi har bir so’zning asosi shakldoshlik xususiyatiga ega bo’lgan gapni aniqlang. A) Tepalikda zanglagan temir parchalari ko’rindi. B) Yangi olgan shimim tor tikilibdi, yoqmadi. C) To’rt quti pilla boqdik. D) U uyalganidan bir zumda qizardi. 24 / 40 Quyida keltirilgan gapdagi ma’no ko’chishning turini aniqlang. Men Farmonbibi xonadoniga radiodan keldim. A) sinekdoxa B) metonimiya C) vazifadoshlik D) metafora 25 / 40 “Yulduzlar mangu yonadi” qissasida kim men raisman, deb o’tirmay olishib keta beradi? A) Xidir polvon B) Bo’ri polvon C) Sanaqul polvon D) Normurod polvon 26 / 40 Dunyo keng, do’stim, sen torlanma, Shashtiga mos tuhsmay xorlanma, Bir zum tin bergil deb zorlanma, O’zi tin izlagan olam bu. Ushbu satrlar muallifi kim? A) Zulfiya B) E.Vohidov C) A.Obidjon D) A.Oripov 27 / 40 Uka, qo’zichoqni ushla. Mazkur gapdagi kesim vazifasidagi so’zning ma’nodoshiga shakldosh bo’la oladigan so’z qaysi javobda qatnashgan? A) Cho’ntagidan g’ijimlangan qog’ozni olib unga uzatdi. B) Tut xalq xo’jaligida foydasi eng ko’p tegadigan daraxtlardan biridiur. C) Raqibini kuch bilan yengolmagach, uni hiyla bilan qo’lga tushiradi. D) Unaqa mulla emas u, uning nodonligidan Sodiq cholning jahli qo’zidi. 28 / 40 Ushbu matnda nechta fonetik o’zgarish mavjud? A) 5ta B) 6ta C) 4ta D) 7ta 29 / 40 Ishq ichra oning fidosi yuz jon, Har jonki, sango fido bo’lubtur. Ushbu baytda qanday she’riy san’at qo’llangan? A) tajohul orif B) iyhom C) husni ta’lil D) istiora 30 / 40 Orzum shul, o’chmasin yongan charog’ing, Quyoshday nur sochsin chashming-qarog’ing, Magar chinor bo’lsang, chinorday yasha, Bevaqt uzilmasin biror yaprog’ing. Ushbu satrlarda nechta tovush o’zgarish mavjud? A) 4ta B) 2ta C) 5ta D) 3ta 31 / 40 Beg’amlik, beparvolik, o’yin-kulgi yoki ixlos qo’ymaslik nimalarga putur yetkazadi deydi Abay? A) aql va vijdonga B) aql va fe’l-atvorga C) aql va ilmga D) ilm va xulqqa 32 / 40 Qaysi shoir fikricha, farzandlar ham har xil bo’ladi. Onaning baxtiga sherik bo’lib, baxtsizligida yolg’iz tashlab ketadigan farzandlar ham topiladi. Vatanning ham go’zal tabiatini, ko’rkam bog’-rog’larini xush ko’radigan, lekin tashvish-g’amlarini o’ylamaydigan farzndlari yo’q emas deydi? A) Avloniy B) E.Vohidov C) A.Oripov D) M.Jalil 33 / 40 Qaysi gapda o’zaro sinonim so’zlar qo’llanmagan? A) Asror uning qalbida katta dard, alam borligini sezgan edi. B) Bog’-rog’larning husn-tarovati shahrimizga ko’rk bag’ishlaydi C) Bu mo’ysafid Hotamtoy emas, Valiy emas, keksa, nuroniy D) Yaxshi kayfiyat charchoqni yo’q qiladi, toliqishni ham yo’q iladi.. 34 / 40 Qaysi javobda uslubiy xoslangan so’zlarning o’zaro ma’nodoshlik hosil qilishi kuzatiladi? A) Hammamiz quyoshda pishgan jizzamiz, qachon tiz cho’kuvdik, hamon izzamiz. B) Yurganmisiz birga oy bilan Oqshom payti ko’m-ko’k o’rmonda? C) Chiroylidir go’yo yosh kelin, Ikki daryo yuvar kokilin. D) Barglarda raqs etar shabboda, O’ynar sabo shaklinda kecha. 35 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolikka yo’l qo’yilmagan? A) Kattalar duosiga sazovor bo’lgan yoshlar bu duo barakasidan doyim bahramand bo’ladilar. B) Sog’lom dunyoqarash kishidan ma’suliyat tuyg’usi bilan yashashni talab qiladi. C) Tabiat insonga turli-tuman ne’matlarni in’om etib, unga hayot bag’ishlab turadi. D) U bilan to’g’ridan-to’g’ri muomalada bo’lmaydiganlar uni “Mavlonov” deb atar edilar. 36 / 40 Qaysi asar uch xil yakun bilan tugamaydi? A) “ Shahzoda Plombir” B) “ Sehrli nog’ora” C) “ Rinaldoning sarguzashtlari” D) “ Sahrodagi uy” 37 / 40 So’zlarning ma’nolarini moslashtiring. A) 1-c, 2-b, 3-a B) 1-b, 2-a, 3-c C) 1-b, 2-c, 3-a D) 1-a, 2-b, 3-c 38 / 40 Qaysi gapda og’zaki so’zlashuv uslubiga xos unsur kuzatiladi? A) Fuqarolar yig’inlari faoliyatini samarali yo’lga qo’yishda jamoatchilik komissiyalarining o’rni sezilarli bo’lyapti. B) Bahor kelishi bilan bog’larda ko’chat o’tqazish ishlari avj oldi. C) Bahorda yaylovga borganlaringizda og’iz ichgali bemalol tashrif buyurishlaring mumkin. D) Akalari izidan Samarqand borsa, “Ko’nglim shuni xohladi, borib aytinglar otamga”, - deb ularni qaytarib yuborgan ekan. 39 / 40 Qaysi gapda -dir qo‘shimchasi gumon ma’nosini bildirib kelgan? A) Ot mindirib kim qaytardi yurtga uni? Jahongiri bexonumon yurt edi bu. B) Taskin berib onam yig‘laydir, Qolganlari yolg‘on yig‘laydir. C) Bir vaqtlar meni deb halok bo‘lgan kimdir, Men uning uchun ham yashab yuribman. D) Nadir millat qudratining tamadduni, Amir Temur haykalidan so‘rang buni. 40 / 40 Kardiogramma so’zida nechanchi bo’g’inga urg’u tushadi? A) uchinchi bo’g’inga B) ikkinchi bo’g’inga C) beshinchi bo’g’inga D) to’rtinchi bo’g’inga 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot attestatsiya