Uy » Choraklik online testlar » Informatika choraklik » 9-sinf informatika 1-chorak Informatika choraklik 9-sinf informatika 1-chorak InfoMaster Aprel 30, 2021 127 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 OMAD YOR BO'LSIN! 9-sinf Informatika 1-chorak Testni Mamadoliyev Diyorbek tayyorladi. 1 / 25 Konyunktor amali bu-... A) (“VA” mantiqiy elementi) mantiqiy ko‘payishni amalga oshiradi; B) (“YOKI” mantiqiy elementi) mantiqiy qo‘shishni amalga oshiradi; C) Mantiqiy amalga mos kelmaydi D) (“EMAS” mantiqiy elementi) rad etishni amalga oshiradi. 2 / 25 Murakkab mulohazalar qanday yasaladi? A) Kompyuter qurilmalari orqali B) qismlarga ajratilmaydigan, biror shart yoki usul bilan bog‘lanmagan hamda faqat bitta holatni ifodalovchi mulohazalardir. C) “va”, “yoki” kabi bog‘lovchilar, “emas” shaklidagi ko‘makchilar yordamida hosil qilingan mulohazalardir. D) Ko'paytirish jadvali orqali 3 / 25 A mulohazani qiymati rost bo‘lganda yolg‘on, yolg‘on bo‘lganda rost qiymatga o‘zgartira oladigan amalga .... deb ataladi. A) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali B) implikatsiyasi C) inversiya (lot. inversio – to‘ntaraman) – mantiqiy inkor amali D) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali 4 / 25 Sodda mulohazalarning inkori deb qanday mulohazaga aytiladi? A) Ikkita sodda mulohazaning “va” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga B) Ikkita sodda mulohazaning “yoki” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga C) implikatsiyasi D) Bеrilgаn А mulоhаzаga “emas” shaklidagi to‘liqsiz fe’lni qo‘shish orqali hosil qilingan yangi mulohazaga 5 / 25 Dizyunktor amali bu-... A) (“EMAS” mantiqiy elementi) rad etishni amalga oshiradi. B) Mantiqiy amalga mos kelmaydi C) (“YOKI” mantiqiy elementi) mantiqiy qo‘shishni amalga oshiradi; D) (“VA” mantiqiy elementi) mantiqiy ko‘payishni amalga oshiradi; 6 / 25 Implikatsiya amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 7 / 25 Dizyunsiya-... A) ingilzcha so'z bo'lib ajrataman degan ma'noni anglatadi B) lotincha so'z bo'lib ajrataman degan ma'noni anglatadi C) lotinch so'z bo'lib to'ldiraman degan ma'noni anglatadi D) lotincha so'z bo'lib bog'layman degan ma'noni anglatadi 8 / 25 Biror shart yoki usul bilan bog'lanmagan hamda faqat bir holatni ifodalovchi mulohazalar............deyiladi. A) ko'p mulohazalar B) yuqori darajalio mulohazalar C) sodda mulohazalar D) murakkab mulohazalar 9 / 25 Konyunktor – mos tushish sxеmalarni belgilang. 1.2. 3. 4.5. 6. A) 3,5 B) 1,2 C) 6,1 D) 6,4 10 / 25 Mantiqiy qo‘shish amaliga mos rostlik jadvali toping. 1. 2.3. 4. A) 3 B) 2 C) 4 D) 1 11 / 25 Matematik mantiq .. A) dinamik voqelikga oid bo‘lib, tafakkurni uning mazmuni va shakli yaxlitligi hamda rivojlanishi orqali o‘rganadi. B) tafakkurni matematik usullar yordamida tadqiq etadi. C) tatik voqelikga oid bo‘lib, tafakkur strukturasini fikrning aniq mazmuni va taraqqiyotidan chetlashgan holda, nisbatan mustaqil ravishda o‘rganadi. D) barcha javoblar to'g'ri 12 / 25 Sodda mulohazalarning yig‘indisi deb qanday mulohazaga aytiladi? A) implikatsiyasi B) Ikkita sodda mulohazaning “yoki” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga C) Bеrilgаn А mulоhаzаga “emas” shaklidagi to‘liqsiz fe’lni qo‘shish orqali hosil qilingan yangi mulohazaga D) Ikkita sodda mulohazaning “va” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga 13 / 25 Dizyunktor – yig‘uvchi sxеmalarni belgilang. 1.2. 3. 4.5. 6. A) 1,3 B) 1,2 C) 5,6 D) 4,5 14 / 25 Invertor amali bu-... A) (“VA” mantiqiy elementi) mantiqiy ko‘payishni amalga oshiradi; B) Mantiqiy amalga mos kelmaydi C) (“YOKI” mantiqiy elementi) mantiqiy qo‘shishni amalga oshiradi; D) (“EMAS” mantiqiy elementi) rad etishni amalga oshiradi. 15 / 25 Ikkita A va B sodda mulohazaning kamida bittasi rost bo‘lganda rost, qolgan holatlarda yolg‘on bo‘ladigan yangi (murakkab) mulohazani hosil qilish amali .... deb ataladi. A) inversiya (lot. inversio – to‘ntaraman) – mantiqiy inkor amali B) implikatsiyasi C) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali D) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali 16 / 25 Mantiqiy ko‘paytirish amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 17 / 25 Ushbu mantiqiy sxemaning natijasi YOLG'ON bo'lsa, mos ravishda p, q va r ning qiymatlarini toping. A) 1;0;1 B) 0;0;0 C) 0;1;0 D) 1;0;0 18 / 25 Inkor amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 2 B) 4 C) 1 D) 3 19 / 25 Invertor sxemalarni belgilang. 1.2. 3. 4.5. 6. A) 1,2 B) 5,6 C) 3,4 D) 1,6 20 / 25 A va B mulohazalar bir vaqtda rost yoki bir vaqtda yolg‘on bo‘lganda rost bo‘ladigan mulohazaga A va B mulohazalarning .... deyiladi. A) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali B) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali C) implikatsiyasi D) ekvivalensiyasi 21 / 25 Mantiq fani necha turga bo'linadi ? A) 4 B) 2 C) 5 D) 3 22 / 25 Ekvivalensiya amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 23 / 25 Sodda mulohazalar qanday yasaladi? A) Kompyuter qurilmalari orqali B) “va”, “yoki” kabi bog‘lovchilar, “emas” shaklidagi ko‘makchilar yordamida hosil qilingan mulohazalardir. C) qismlarga ajratilmaydigan, biror shart yoki usul bilan bog‘lanmagan hamda faqat bitta holatni ifodalovchi mulohazalardir. D) Ko'paytirish jadvali orqali 24 / 25 A=rost; B=yolg'on bo'lsa, quyidagilardan qaysi birining natijasi «yolg‘on» bo'ladi? A) ¬A˅¬B B) ¬(A˅B) C) A˄¬B D) ¬(A˄B) 25 / 25 A mulohaza rost, B mulohaza yolg‘on bo‘lgandagina yolg‘on, qolgan holatlarda rost bo‘ladigan mulohazaga A hamda B mulohazalarning .... deyiladi. A) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali B) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali C) ekvivalensiyasi D) implikatsiyasi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz