Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Informatika mavzulashtirilgan » 6-sinf Informatika » 6-sinf Informatika №3 6-sinf Informatika 6-sinf Informatika №3 InfoMaster Oktabr 21, 2022 140 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 2 12345678910111213141516171819202122232425 6-sinf Informatika №3 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 4-dars. SCRATCH MUHITIDA TAKRORLANUVCHIBLOKLAR BILAN ISHLASH 1 / 25 1. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. B) O‘zgaruvchini yaratish. C) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish. D) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. 2 / 25 2. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartira oladigan kattaliklar… deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) Konstantalar B) ingl. Variable (o’zgaruvchilar) 3 / 25 3. Tarmoqlanuvchi algoritmlar –bu A) Faqat ma’lum bir shart yo’g’on bo’lganda bajariladigan jarayon. B) muayyan shartlarga muvofiq takrorlanadigan harakatlar ketma ketligi. C) muayyan shartlarga muvofiq bajariladigan harakatlar ketma ketligi. D) Hech qanday shartsiz, faqat ketma-ket bajariladigan jarayon. 4 / 25 4. Mantiqiy toifa qanday qiymatni qabul qilishi mumkin? A) “ha” (true/rost) B) Ikala javob ham to’g’ri C) “yo‘q” (false/yolg‘on) 5 / 25 5. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; B) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali C) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; D) mantiqiy qo‘shish (dizyunksiya) amali 6 / 25 6. Scratch dasturida “doimiy takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 7 / 25 7. Cheksiz siklni qaysi blok yordamida to‘xtatish mumkin. A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 8 / 25 8. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. B) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. C) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. D) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. 9 / 25 9. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. B) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. C) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. D) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. 10 / 25 10. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. B) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. C) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. 11 / 25 11. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 12 / 25 12. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. B) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. 13 / 25 13. Agar shart doim rost qiymatni qabul qilsa, bunday sikl…. deb ataladi. Nuqtalar o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) Biror martta ham takrorlanmaydigan sikl B) Takrorlanuvchi sikl C) Shartsiz yoki cheksiz sikl D) Barcha javob to’g’ri 14 / 25 14. Scratch dasturida “…ga qadar takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 15 / 25 15. Scratch dasturida “…ga qadar takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) Barchasidan B) “repeat” C) “forever” D) “repeat until” 16 / 25 16. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. B) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. C) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 17 / 25 17. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. B) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. C) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. D) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. 18 / 25 18. Sikllar qanday algoritimlarda ishlatiladi? A) Chiziqli B) Takrorlanuvchi C) Barchasida D) Tarmoqlanuvchi 19 / 25 19. Mazkur blok sikl tanasi necha martta takrorlanadi? A) Takrorlanmaydi B) 11 C) 10 D) 8 20 / 25 20. Scratch dasturida “…marta takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 4 B) 1 C) 3 D) 2 21 / 25 21. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. D) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. 22 / 25 22. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. B) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. C) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. 23 / 25 23. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. B) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. C) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. D) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. 24 / 25 24. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. B) Foydalanuvchi nomini qaytaradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. 25 / 25 25. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. C) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. 0% Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz