Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 80 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning yuqori ovozi: B) erkaklarning past ovozi: C) erkaklarning o’rtacha ovozi D) ayollar tovushiga yaqin ovoz 2 / 50 2. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: B) Ommaviy va to’garak shakllarida C) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida D) to’garak va xor shaklida 3 / 50 3. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) o’yin metodi: B) amaliy metodi C) musiqa o’qitishning ogzaki metodi D) ko’rgazmali o’qitish metodi 4 / 50 4. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: C) ½ ton, ½ ½ ½ D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 5 / 50 5. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Munojot, alla, yor-yor B) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin C) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: D) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla 6 / 50 6. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Uchinchi: B) Birinchi: C) To’rtinchi D) Ikkinchi 7 / 50 7. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma B) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: C) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar D) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla 8 / 50 8. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) T.Jalilov B) S.Yudakov C) T.Sodiqov D) M.Ashrafiy, Vaselenko: 9 / 50 9. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) ikki miqdorda B) uch miqdorda C) yarim miqdorda: D) to’rt miqdorda 10 / 50 10. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): B) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) C) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) D) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 11 / 50 11. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) to’rtinchi guruhiga B) uchinchi guruhiga C) birinchi guruhiga: D) ikkinchi guruhiga 12 / 50 12. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Alxon” B) “Naqr” C) “Parda”: D) “Tuzuk”: 13 / 50 13. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1962-yilda: B) 1959-yilda C) 1958- yilda: D) 1957-yilda 14 / 50 14. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) uch guruhni: B) besh guruhni C) to’rt guruhni D) ikki guruhni 15 / 50 15. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: B) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi C) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas D) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi 16 / 50 16. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Qo’biz. B) Dutor: C) Sato D) G’ijjak 17 / 50 17. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar B) Lapar, Maqom, Yalla C) Lirik ashula, Lapar, Yalla D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 18 / 50 18. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Ikkinchi: C) To’rtinchi D) Uchinchi 19 / 50 19. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. B) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: C) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 20 / 50 20. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 88 ta: B) 92 ta C) 78 ta D) 68 ta 21 / 50 21. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Oratoriya B) Operetta C) Kantata D) Musiqali drama: 22 / 50 22. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Xromatik intervallar B) Ortirilgan intervallar C) diatonik intervallar: D) Engramonik intervallar 23 / 50 23. Katta septima intervali necha ton? A) 6 ton B) 4,5 ton: C) 5,5 ton: D) 5 ton 24 / 50 24. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Arabcha so’z va yunoncha so`z B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Forscha so’z va tojikchka so`z: D) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: 25 / 50 25. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa tinglashdan B) Musiqa savodidan C) Istagan faoliyat turidan: D) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: 26 / 50 26. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Ko’rgazmali o’qitish metodlari B) O’yin metodlari C) Amaliy o’qitish metodlari D) Taqqoslash metodlari: 27 / 50 27. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) O’yin metodi B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari C) Ko’rgazmali o’qitish metod D) Amaliy metod 28 / 50 28. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 12-14 ta: B) 20-22 ta C) 8-10 ta: D) 18-20 ta 29 / 50 29. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) B) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): C) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): D) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) 30 / 50 30. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev 31 / 50 31. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) to’rt yirik bo’limdan iborat B) ikki yirik bo’limdan iborat: C) besh yirik bo’limdan iborat: D) olti yirik bo’limdan iborat 32 / 50 32. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlar B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Mehnat qo’shiqlari: 33 / 50 33. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) muqaddima , kirish degani: B) musobaqa degani: C) tamom degani D) asosiy qism degani 34 / 50 34. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) yumshshoq-ohangdor tovushlar B) no oxangdosh tovushlar: C) qichqiriq tovushlar D) dag’al tovushlar 35 / 50 35. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 510 ta: B) 600 ta C) 440 ta: D) 348 ta 36 / 50 36. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) Gaplarni yozib, saqlab olish C) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) Ijodiy yondashuv 37 / 50 37. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) Ijodiy yondashuv jarayoni 38 / 50 38. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Mazmun B) Motiv C) Baholash D) Maqsad 39 / 50 39. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Harakatlarni tekshirish B) Maqsad, xatoni tuzatish C) Xatoni tuzatish, baholash D) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari 40 / 50 40. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) O’zaro ta’sirlar C) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) Ijodiy yondashuv 41 / 50 41. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. 42 / 50 42. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 43 / 50 43. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) Ijodiy yondashuvda C) Pedagogikada monitoringda D) O’zaro ta’sirlarda 44 / 50 44. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish C) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 45 / 50 45. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) Matnli belgi, ovozli belgi. C) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 46 / 50 46. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish D) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 47 / 50 47. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) Xotira obrazlarini solishtirish C) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 48 / 50 48. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) Arabcha nova – yangilik kiritish. C) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. D) Lotincha innotion – yangilik yaratish. 49 / 50 49. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan C) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 50 / 50 50. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Baholash C) Sintez D) Analiz 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya