Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga 1 fikr bildirilgan 0% 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 8-10 ta: B) 20-22 ta C) 12-14 ta: D) 18-20 ta 2 / 50 2. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) B) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): C) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): D) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) 3 / 50 3. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Munojot, alla, yor-yor B) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla C) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: D) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin 4 / 50 4. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) to’rt miqdorda B) uch miqdorda C) ikki miqdorda D) yarim miqdorda: 5 / 50 5. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) asosiy qism degani B) musobaqa degani: C) tamom degani D) muqaddima , kirish degani: 6 / 50 6. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: C) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev D) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov 7 / 50 7. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) B) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): C) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) D) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) 8 / 50 8. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: B) Musiqa savodidan C) Istagan faoliyat turidan: D) Musiqa tinglashdan 9 / 50 9. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Qo’biz. B) Sato C) G’ijjak D) Dutor: 10 / 50 10. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla B) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: C) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma D) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar 11 / 50 11. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) to’garak va xor shaklida B) Ommaviy va to’garak shakllarida C) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: D) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida 12 / 50 12. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) diatonik intervallar: B) Xromatik intervallar C) Ortirilgan intervallar D) Engramonik intervallar 13 / 50 13. Katta septima intervali necha ton? A) 6 ton B) 5 ton C) 4,5 ton: D) 5,5 ton: 14 / 50 14. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1957-yilda B) 1958- yilda: C) 1959-yilda D) 1962-yilda: 15 / 50 15. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) O’yin metodi B) Ko’rgazmali o’qitish metod C) Amaliy metod D) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari 16 / 50 16. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) amaliy metodi C) o’yin metodi: D) ko’rgazmali o’qitish metodi 17 / 50 17. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Birinchi: B) To’rtinchi C) Ikkinchi D) Uchinchi: 18 / 50 18. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) yumshshoq-ohangdor tovushlar B) no oxangdosh tovushlar: C) dag’al tovushlar D) qichqiriq tovushlar 19 / 50 19. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) ½ ton, ½ ½ ½ D) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: 20 / 50 20. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) M.Ashrafiy, Vaselenko: B) T.Jalilov C) S.Yudakov D) T.Sodiqov 21 / 50 21. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 92 ta B) 68 ta C) 78 ta D) 88 ta: 22 / 50 22. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. B) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: C) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 23 / 50 23. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar B) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar C) Mehnat qo’shiqlari: D) Oilaviy marosim aytimlar 24 / 50 24. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) uchinchi guruhiga B) birinchi guruhiga: C) ikkinchi guruhiga D) to’rtinchi guruhiga 25 / 50 25. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) ikki yirik bo’limdan iborat: B) olti yirik bo’limdan iborat C) besh yirik bo’limdan iborat: D) to’rt yirik bo’limdan iborat 26 / 50 26. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Operetta C) Kantata D) Oratoriya 27 / 50 27. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lirik ashula, Lapar, Yalla B) Lapar, Maqom, Yalla C) Maqom, Katta ashula, epik doston: D) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar 28 / 50 28. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) ikki guruhni B) to’rt guruhni C) uch guruhni: D) besh guruhni 29 / 50 29. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Parda”: B) “Naqr” C) “Alxon” D) “Tuzuk”: 30 / 50 30. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Taqqoslash metodlari: B) Amaliy o’qitish metodlari C) O’yin metodlari D) Ko’rgazmali o’qitish metodlari 31 / 50 31. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 348 ta B) 440 ta: C) 600 ta D) 510 ta: 32 / 50 32. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning yuqori ovozi: B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning o’rtacha ovozi D) erkaklarning past ovozi: 33 / 50 33. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi D) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi 34 / 50 34. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) To’rtinchi C) Ikkinchi: D) Uchinchi 35 / 50 35. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Forscha so’z va tojikchka so`z: B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: D) Arabcha so’z va yunoncha so`z 36 / 50 36. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi 37 / 50 37. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 38 / 50 38. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 39 / 50 39. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) O’zaro ta’sirlarda C) Pedagogikada monitoringda D) Ijodiy yondashuvda 40 / 50 40. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Baholash C) Analiz D) Sintez 41 / 50 41. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Motiv B) Mazmun C) Maqsad D) Baholash 42 / 50 42. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 43 / 50 43. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. B) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. C) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. 44 / 50 44. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish C) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish 45 / 50 45. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi C) Ijodiy yondashuv D) O’zaro ta’sirlar 46 / 50 46. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Ijodiy yondashuv B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Gaplarni yozib, saqlab olish D) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 47 / 50 47. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 48 / 50 48. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon B) Ijodiy yondashuv jarayoni C) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni D) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni 49 / 50 49. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. B) Lotincha innotion – yangilik yaratish. C) Arabcha nova – yangilik kiritish. D) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. 50 / 50 50. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya