Uy » Attestatsiya testlar » Musiqa attestatsiya » Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Musiqa attestatsiya Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 InfoMaster May 1, 2024 265 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 11 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori 2 / 50 2. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) amaliy metodi B) ko’rgazmali o’qitish metodi C) o’yin metodi: D) musiqa o’qitishning ogzaki metodi 3 / 50 3. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) ikki guruhni B) besh guruhni C) to’rt guruhni D) uch guruhni: 4 / 50 4. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) yarim miqdorda: B) to’rt miqdorda C) ikki miqdorda D) uch miqdorda 5 / 50 5. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 88 ta: B) 92 ta C) 78 ta D) 68 ta 6 / 50 6. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Ikkinchi: C) Uchinchi D) To’rtinchi 7 / 50 7. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) B) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) C) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): D) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 8 / 50 8. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma B) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar C) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla D) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: 9 / 50 9. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) T.Sodiqov B) S.Yudakov C) T.Jalilov D) M.Ashrafiy, Vaselenko: 10 / 50 10. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi D) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi 11 / 50 11. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) to’rtinchi guruhiga C) uchinchi guruhiga D) birinchi guruhiga: 12 / 50 12. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Dutor: B) G’ijjak C) Qo’biz. D) Sato 13 / 50 13. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) muqaddima , kirish degani: B) asosiy qism degani C) musobaqa degani: D) tamom degani 14 / 50 14. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z B) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: C) Forscha so’z va tojikchka so`z: D) Arabcha so’z va yunoncha so`z 15 / 50 15. Katta septima intervali necha ton? A) 5 ton B) 4,5 ton: C) 5,5 ton: D) 6 ton 16 / 50 16. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Xromatik intervallar B) Engramonik intervallar C) Ortirilgan intervallar D) diatonik intervallar: 17 / 50 17. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lapar, Maqom, Yalla B) Lirik ashula, Lapar, Yalla C) Maqom, Katta ashula, epik doston: D) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar 18 / 50 18. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Operetta C) Oratoriya D) Kantata 19 / 50 19. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: B) Munojot, alla, yor-yor C) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla D) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin 20 / 50 20. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 348 ta B) 600 ta C) 440 ta: D) 510 ta: 21 / 50 21. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1962-yilda: B) 1959-yilda C) 1957-yilda D) 1958- yilda: 22 / 50 22. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Amaliy metod B) O’yin metodi C) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari D) Ko’rgazmali o’qitish metod 23 / 50 23. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlar B) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar C) Mehnat qo’shiqlari: D) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar 24 / 50 24. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 8-10 ta: B) 20-22 ta C) 12-14 ta: D) 18-20 ta 25 / 50 25. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) ½ ton, ½ ½ ½ C) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 26 / 50 26. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Birinchi: B) Uchinchi: C) Ikkinchi D) To’rtinchi 27 / 50 27. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) to’garak va xor shaklida B) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: C) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida D) Ommaviy va to’garak shakllarida 28 / 50 28. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) to’rt yirik bo’limdan iborat B) olti yirik bo’limdan iborat C) ikki yirik bo’limdan iborat: D) besh yirik bo’limdan iborat: 29 / 50 29. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa tinglashdan B) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: C) Istagan faoliyat turidan: D) Musiqa savodidan 30 / 50 30. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) yumshshoq-ohangdor tovushlar B) dag’al tovushlar C) no oxangdosh tovushlar: D) qichqiriq tovushlar 31 / 50 31. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) O’yin metodlari B) Taqqoslash metodlari: C) Amaliy o’qitish metodlari D) Ko’rgazmali o’qitish metodlari 32 / 50 32. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) B) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) C) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): D) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): 33 / 50 33. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning yuqori ovozi: B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning o’rtacha ovozi D) erkaklarning past ovozi: 34 / 50 34. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa tushunishga o’rgatadi. B) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: C) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. D) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. 35 / 50 35. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Parda”: B) “Alxon” C) “Tuzuk”: D) “Naqr” 36 / 50 36. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) O’zaro ta’sirlar B) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) Ijodiy yondashuv 37 / 50 37. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash D) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 38 / 50 38. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Ijodiy yondashuv jarayoni B) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni C) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon D) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni 39 / 50 39. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish B) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik C) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 40 / 50 40. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Gaplarni yozib, saqlab olish B) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) Ijodiy yondashuv D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 41 / 50 41. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish B) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish C) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 42 / 50 42. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) Matnli belgi, ovozli belgi. C) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. 43 / 50 43. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan C) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 44 / 50 44. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Arabcha nova – yangilik kiritish. B) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) Lotincha innotion – yangilik yaratish. 45 / 50 45. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Sintez D) Analiz 46 / 50 46. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi B) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish D) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 47 / 50 47. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 48 / 50 48. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 49 / 50 49. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari 50 / 50 50. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Baholash B) Mazmun C) Motiv D) Maqsad 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №14