Uy » Attestatsiya testlar » Musiqa attestatsiya » Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Musiqa attestatsiya Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 InfoMaster May 1, 2024 239 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 11 0% 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Arabcha so’z va yunoncha so`z B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: D) Forscha so’z va tojikchka so`z: 2 / 50 2. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Engramonik intervallar B) Ortirilgan intervallar C) diatonik intervallar: D) Xromatik intervallar 3 / 50 3. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Tuzuk”: B) “Naqr” C) “Alxon” D) “Parda”: 4 / 50 4. Katta septima intervali necha ton? A) 6 ton B) 5,5 ton: C) 5 ton D) 4,5 ton: 5 / 50 5. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) olti yirik bo’limdan iborat B) besh yirik bo’limdan iborat: C) to’rt yirik bo’limdan iborat D) ikki yirik bo’limdan iborat: 6 / 50 6. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla B) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin C) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: D) Munojot, alla, yor-yor 7 / 50 7. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) to’rt guruhni B) ikki guruhni C) besh guruhni D) uch guruhni: 8 / 50 8. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 92 ta B) 78 ta C) 68 ta D) 88 ta: 9 / 50 9. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) G’ijjak B) Qo’biz. C) Sato D) Dutor: 10 / 50 10. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Amaliy o’qitish metodlari B) O’yin metodlari C) Taqqoslash metodlari: D) Ko’rgazmali o’qitish metodlari 11 / 50 11. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Maqom, Katta ashula, epik doston: B) Lapar, Maqom, Yalla C) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar D) Lirik ashula, Lapar, Yalla 12 / 50 12. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): B) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) C) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 13 / 50 13. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): B) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) C) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) D) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) 14 / 50 14. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Oratoriya B) Operetta C) Musiqali drama: D) Kantata 15 / 50 15. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: B) Istagan faoliyat turidan: C) Musiqa savodidan D) Musiqa tinglashdan 16 / 50 16. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Amaliy metod B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari C) Ko’rgazmali o’qitish metod D) O’yin metodi 17 / 50 17. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 12-14 ta: B) 20-22 ta C) 8-10 ta: D) 18-20 ta 18 / 50 18. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 510 ta: B) 600 ta C) 440 ta: D) 348 ta 19 / 50 19. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar B) Mehnat qo’shiqlari: C) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar D) Oilaviy marosim aytimlar 20 / 50 20. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma B) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla C) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: D) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar 21 / 50 21. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov 22 / 50 22. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1962-yilda: B) 1959-yilda C) 1958- yilda: D) 1957-yilda 23 / 50 23. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi B) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi C) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: D) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas 24 / 50 24. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) T.Jalilov B) M.Ashrafiy, Vaselenko: C) T.Sodiqov D) S.Yudakov 25 / 50 25. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning past ovozi: B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning o’rtacha ovozi D) erkaklarning yuqori ovozi: 26 / 50 26. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) ko’rgazmali o’qitish metodi B) amaliy metodi C) musiqa o’qitishning ogzaki metodi D) o’yin metodi: 27 / 50 27. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) tamom degani B) muqaddima , kirish degani: C) musobaqa degani: D) asosiy qism degani 28 / 50 28. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Birinchi: B) To’rtinchi C) Ikkinchi D) Uchinchi: 29 / 50 29. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) to’rt miqdorda B) yarim miqdorda: C) uch miqdorda D) ikki miqdorda 30 / 50 30. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. B) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. C) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 31 / 50 31. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) dag’al tovushlar B) no oxangdosh tovushlar: C) qichqiriq tovushlar D) yumshshoq-ohangdor tovushlar 32 / 50 32. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Ommaviy va to’garak shakllarida B) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida C) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: D) to’garak va xor shaklida 33 / 50 33. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) birinchi guruhiga: C) uchinchi guruhiga D) to’rtinchi guruhiga 34 / 50 34. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: B) ½ ton, ½ ½ ½ C) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 35 / 50 35. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Uchinchi B) To’rtinchi C) Ikkinchi: D) Birinchi 36 / 50 36. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi 37 / 50 37. Pedagogik tizim komponentlari. A) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) Nazariya va amaliyot. D) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 38 / 50 38. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Ijodiy yondashuvda B) Pedagogikada monitoringda C) O’zaro ta’sirlarda D) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 39 / 50 39. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish B) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish C) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish 40 / 50 40. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Pedagogikada monitoringda B) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi C) O’quv jarayonini uzluksizligida D) Ta’limning baholash shkalasida 41 / 50 41. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 42 / 50 42. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 43 / 50 43. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Baholash C) Sintez D) Analiz 44 / 50 44. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 45 / 50 45. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Mazmun B) Baholash C) Motiv D) Maqsad 46 / 50 46. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Xatoni tuzatish, baholash B) Harakatlarni tekshirish C) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari D) Maqsad, xatoni tuzatish 47 / 50 47. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 48 / 50 48. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. C) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) Matnli belgi, ovozli belgi. 49 / 50 49. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 50 / 50 50. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Ijodiy yondashuv B) O’zaro ta’sirlar C) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 20 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №14