Uy » Attestatsiya testlar » Musiqa attestatsiya » Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Musiqa attestatsiya Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 InfoMaster May 1, 2024 266 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 11 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov D) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: 2 / 50 2. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Operetta C) Oratoriya D) Kantata 3 / 50 3. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 12-14 ta: B) 18-20 ta C) 8-10 ta: D) 20-22 ta 4 / 50 4. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) B) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): C) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 5 / 50 5. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi D) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi 6 / 50 6. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Naqr” B) “Parda”: C) “Tuzuk”: D) “Alxon” 7 / 50 7. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: B) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. C) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 8 / 50 8. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) to’rtinchi guruhiga B) birinchi guruhiga: C) ikkinchi guruhiga D) uchinchi guruhiga 9 / 50 9. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Ko’rgazmali o’qitish metod B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari C) O’yin metodi D) Amaliy metod 10 / 50 10. Katta septima intervali necha ton? A) 5 ton B) 6 ton C) 5,5 ton: D) 4,5 ton: 11 / 50 11. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Ko’rgazmali o’qitish metodlari B) O’yin metodlari C) Taqqoslash metodlari: D) Amaliy o’qitish metodlari 12 / 50 12. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: C) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) ½ ton, ½ ½ ½ 13 / 50 13. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar B) Oilaviy marosim aytimlar C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Mehnat qo’shiqlari: 14 / 50 14. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) to’garak va xor shaklida B) Ommaviy va to’garak shakllarida C) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida D) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: 15 / 50 15. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla B) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: C) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma D) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar 16 / 50 16. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) ko’rgazmali o’qitish metodi B) musiqa o’qitishning ogzaki metodi C) o’yin metodi: D) amaliy metodi 17 / 50 17. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Arabcha so’z va yunoncha so`z B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Forscha so’z va tojikchka so`z: D) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: 18 / 50 18. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Uchinchi C) To’rtinchi D) Ikkinchi: 19 / 50 19. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) B) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) C) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): D) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) 20 / 50 20. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Istagan faoliyat turidan: B) Musiqa tinglashdan C) Musiqa savodidan D) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: 21 / 50 21. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) M.Ashrafiy, Vaselenko: B) T.Sodiqov C) S.Yudakov D) T.Jalilov 22 / 50 22. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 440 ta: B) 348 ta C) 600 ta D) 510 ta: 23 / 50 23. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) olti yirik bo’limdan iborat B) ikki yirik bo’limdan iborat: C) to’rt yirik bo’limdan iborat D) besh yirik bo’limdan iborat: 24 / 50 24. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1957-yilda B) 1962-yilda: C) 1959-yilda D) 1958- yilda: 25 / 50 25. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar B) Maqom, Katta ashula, epik doston: C) Lapar, Maqom, Yalla D) Lirik ashula, Lapar, Yalla 26 / 50 26. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Birinchi: B) Ikkinchi C) To’rtinchi D) Uchinchi: 27 / 50 27. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) Engramonik intervallar C) diatonik intervallar: D) Xromatik intervallar 28 / 50 28. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning yuqori ovozi: B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning past ovozi: D) erkaklarning o’rtacha ovozi 29 / 50 29. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: B) Munojot, alla, yor-yor C) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla D) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin 30 / 50 30. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) dag’al tovushlar B) qichqiriq tovushlar C) no oxangdosh tovushlar: D) yumshshoq-ohangdor tovushlar 31 / 50 31. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) to’rt guruhni B) uch guruhni: C) besh guruhni D) ikki guruhni 32 / 50 32. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) muqaddima , kirish degani: B) asosiy qism degani C) musobaqa degani: D) tamom degani 33 / 50 33. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Dutor: B) Qo’biz. C) G’ijjak D) Sato 34 / 50 34. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) ikki miqdorda B) to’rt miqdorda C) yarim miqdorda: D) uch miqdorda 35 / 50 35. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 92 ta B) 68 ta C) 78 ta D) 88 ta: 36 / 50 36. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Sintez B) Bilish C) Analiz D) Baholash 37 / 50 37. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) Gaplarni yozib, saqlab olish C) Ijodiy yondashuv D) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 38 / 50 38. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Lotincha innotion – yangilik yaratish. B) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) Arabcha nova – yangilik kiritish. D) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. 39 / 50 39. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar 40 / 50 40. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) Nazariya va amaliyot. C) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. 41 / 50 41. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish C) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 42 / 50 42. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Ta’limning baholash shkalasida B) Pedagogikada monitoringda C) O’quv jarayonini uzluksizligida D) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi 43 / 50 43. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Ijodiy yondashuv B) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) O’zaro ta’sirlar 44 / 50 44. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 45 / 50 45. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Maqsad, xatoni tuzatish B) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) Xatoni tuzatish, baholash D) Harakatlarni tekshirish 46 / 50 46. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Pedagogikada monitoringda B) O’zaro ta’sirlarda C) Ijodiy yondashuvda D) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 47 / 50 47. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 48 / 50 48. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. B) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) Matnli belgi, ovozli belgi. D) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. 49 / 50 49. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. C) Xotira obrazlarini solishtirish D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 50 / 50 50. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish B) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish D) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №14