Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) amaliy metodi B) o’yin metodi: C) musiqa o’qitishning ogzaki metodi D) ko’rgazmali o’qitish metodi 2 / 50 2. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Uchinchi C) Ikkinchi: D) To’rtinchi 3 / 50 3. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) B) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) C) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 4 / 50 4. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) ikki yirik bo’limdan iborat: B) besh yirik bo’limdan iborat: C) olti yirik bo’limdan iborat D) to’rt yirik bo’limdan iborat 5 / 50 5. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) B) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) C) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) D) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): 6 / 50 6. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi D) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas 7 / 50 7. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: B) Musiqa tushunishga o’rgatadi. C) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. D) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. 8 / 50 8. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Qo’biz. B) Dutor: C) G’ijjak D) Sato 9 / 50 9. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) Xromatik intervallar C) diatonik intervallar: D) Engramonik intervallar 10 / 50 10. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: B) ½ ton, ½ ½ ½ C) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 11 / 50 11. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) asosiy qism degani B) tamom degani C) muqaddima , kirish degani: D) musobaqa degani: 12 / 50 12. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 8-10 ta: B) 18-20 ta C) 12-14 ta: D) 20-22 ta 13 / 50 13. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) S.Yudakov B) T.Jalilov C) M.Ashrafiy, Vaselenko: D) T.Sodiqov 14 / 50 14. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi B) Uchinchi: C) To’rtinchi D) Birinchi: 15 / 50 15. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 88 ta: B) 92 ta C) 68 ta D) 78 ta 16 / 50 16. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori C) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev D) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: 17 / 50 17. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) to’rtinchi guruhiga C) uchinchi guruhiga D) birinchi guruhiga: 18 / 50 18. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1958- yilda: B) 1959-yilda C) 1962-yilda: D) 1957-yilda 19 / 50 19. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: B) Istagan faoliyat turidan: C) Musiqa savodidan D) Musiqa tinglashdan 20 / 50 20. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar B) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma C) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: D) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla 21 / 50 21. Tenor qanday ovoz? A) ayollar tovushiga yaqin ovoz B) erkaklarning yuqori ovozi: C) erkaklarning past ovozi: D) erkaklarning o’rtacha ovozi 22 / 50 22. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lirik ashula, Lapar, Yalla B) Maqom, Katta ashula, epik doston: C) Lapar, Maqom, Yalla D) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar 23 / 50 23. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 440 ta: B) 600 ta C) 348 ta D) 510 ta: 24 / 50 24. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Arabcha so’z va yunoncha so`z B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: D) Forscha so’z va tojikchka so`z: 25 / 50 25. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Oratoriya B) Kantata C) Musiqali drama: D) Operetta 26 / 50 26. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Ko’rgazmali o’qitish metod B) Amaliy metod C) O’yin metodi D) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari 27 / 50 27. Katta septima intervali necha ton? A) 5,5 ton: B) 5 ton C) 4,5 ton: D) 6 ton 28 / 50 28. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Mehnat qo’shiqlari: B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Oilaviy marosim aytimlar D) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar 29 / 50 29. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Tuzuk”: B) “Naqr” C) “Parda”: D) “Alxon” 30 / 50 30. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) to’garak va xor shaklida B) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida C) Ommaviy va to’garak shakllarida D) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: 31 / 50 31. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Munojot, alla, yor-yor B) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla C) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin D) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: 32 / 50 32. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Amaliy o’qitish metodlari B) Ko’rgazmali o’qitish metodlari C) Taqqoslash metodlari: D) O’yin metodlari 33 / 50 33. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) uch miqdorda B) ikki miqdorda C) yarim miqdorda: D) to’rt miqdorda 34 / 50 34. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) no oxangdosh tovushlar: B) qichqiriq tovushlar C) dag’al tovushlar D) yumshshoq-ohangdor tovushlar 35 / 50 35. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) ikki guruhni B) uch guruhni: C) besh guruhni D) to’rt guruhni 36 / 50 36. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 37 / 50 37. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) Arabcha nova – yangilik kiritish. C) Lotincha innotion – yangilik yaratish. D) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 38 / 50 38. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Analiz B) Bilish C) Baholash D) Sintez 39 / 50 39. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. C) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 40 / 50 40. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Maqsad, xatoni tuzatish B) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) Xatoni tuzatish, baholash D) Harakatlarni tekshirish 41 / 50 41. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) Ijodiy yondashuv D) O’zaro ta’sirlar 42 / 50 42. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 43 / 50 43. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari C) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) Nazariya va amaliyot. 44 / 50 44. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 45 / 50 45. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 46 / 50 46. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) Ijodiy yondashuv jarayoni C) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 47 / 50 47. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Pedagogikada monitoringda B) O’zaro ta’sirlarda C) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi D) Ijodiy yondashuvda 48 / 50 48. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Pedagogikada monitoringda B) O’quv jarayonini uzluksizligida C) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) Ta’limning baholash shkalasida 49 / 50 49. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Gaplarni yozib, saqlab olish B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) Ijodiy yondashuv 50 / 50 50. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Maqsad B) Motiv C) Baholash D) Mazmun 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya