Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 6 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Xromatik intervallar B) diatonik intervallar: C) Engramonik intervallar D) Ortirilgan intervallar 2 / 50 2. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) uchinchi guruhiga B) ikkinchi guruhiga C) to’rtinchi guruhiga D) birinchi guruhiga: 3 / 50 3. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Taqqoslash metodlari: B) Ko’rgazmali o’qitish metodlari C) O’yin metodlari D) Amaliy o’qitish metodlari 4 / 50 4. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Alxon” B) “Parda”: C) “Naqr” D) “Tuzuk”: 5 / 50 5. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Qo’biz. B) Sato C) Dutor: D) G’ijjak 6 / 50 6. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) ikki guruhni B) to’rt guruhni C) uch guruhni: D) besh guruhni 7 / 50 7. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning yuqori ovozi: B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning o’rtacha ovozi D) erkaklarning past ovozi: 8 / 50 8. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lapar, Maqom, Yalla B) Maqom, Katta ashula, epik doston: C) Lirik ashula, Lapar, Yalla D) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar 9 / 50 9. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) yumshshoq-ohangdor tovushlar B) dag’al tovushlar C) no oxangdosh tovushlar: D) qichqiriq tovushlar 10 / 50 10. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) M.Ashrafiy, Vaselenko: B) T.Sodiqov C) T.Jalilov D) S.Yudakov 11 / 50 11. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori 12 / 50 12. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Operetta B) Oratoriya C) Kantata D) Musiqali drama: 13 / 50 13. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas D) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi 14 / 50 14. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) to’rt yirik bo’limdan iborat B) ikki yirik bo’limdan iborat: C) besh yirik bo’limdan iborat: D) olti yirik bo’limdan iborat 15 / 50 15. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Mehnat qo’shiqlari: B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Oilaviy marosim aytimlar D) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar 16 / 50 16. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1962-yilda: B) 1958- yilda: C) 1957-yilda D) 1959-yilda 17 / 50 17. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 510 ta: B) 440 ta: C) 348 ta D) 600 ta 18 / 50 18. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) B) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) C) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) D) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): 19 / 50 19. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 18-20 ta B) 12-14 ta: C) 8-10 ta: D) 20-22 ta 20 / 50 20. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) B) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): C) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 21 / 50 21. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Forscha so’z va tojikchka so`z: B) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: C) Arabcha so’z va yunoncha so`z D) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z 22 / 50 22. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) musobaqa degani: B) asosiy qism degani C) tamom degani D) muqaddima , kirish degani: 23 / 50 23. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Ikkinchi: C) To’rtinchi D) Uchinchi 24 / 50 24. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. B) Musiqa tushunishga o’rgatadi. C) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: D) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. 25 / 50 25. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin B) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: C) Munojot, alla, yor-yor D) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla 26 / 50 26. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) to’garak va xor shaklida B) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: C) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida D) Ommaviy va to’garak shakllarida 27 / 50 27. Katta septima intervali necha ton? A) 4,5 ton: B) 6 ton C) 5 ton D) 5,5 ton: 28 / 50 28. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: B) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) ½ ton, ½ ½ ½ D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 29 / 50 29. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) ikki miqdorda B) uch miqdorda C) yarim miqdorda: D) to’rt miqdorda 30 / 50 30. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) o’yin metodi: B) amaliy metodi C) musiqa o’qitishning ogzaki metodi D) ko’rgazmali o’qitish metodi 31 / 50 31. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa savodidan B) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: C) Istagan faoliyat turidan: D) Musiqa tinglashdan 32 / 50 32. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) To’rtinchi B) Ikkinchi C) Uchinchi: D) Birinchi: 33 / 50 33. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 68 ta B) 78 ta C) 92 ta D) 88 ta: 34 / 50 34. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar B) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma C) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: D) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla 35 / 50 35. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) O’yin metodi B) Amaliy metod C) Ko’rgazmali o’qitish metod D) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari 36 / 50 36. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Gaplarni yozib, saqlab olish B) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) Ijodiy yondashuv 37 / 50 37. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Baholash B) Motiv C) Mazmun D) Maqsad 38 / 50 38. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) Ijodiy yondashuv jarayoni C) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon D) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni 39 / 50 39. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan C) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 40 / 50 40. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Xatoni tuzatish, baholash B) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) Maqsad, xatoni tuzatish D) Harakatlarni tekshirish 41 / 50 41. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 42 / 50 42. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) Pedagogikada monitoringda C) Ta’limning baholash shkalasida D) O’quv jarayonini uzluksizligida 43 / 50 43. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 44 / 50 44. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) Matnli belgi, ovozli belgi. D) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. 45 / 50 45. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 46 / 50 46. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish B) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi C) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish 47 / 50 47. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) Lotincha innotion – yangilik yaratish. C) Arabcha nova – yangilik kiritish. D) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 48 / 50 48. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 49 / 50 49. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Baholash C) Analiz D) Sintez 50 / 50 50. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Xotira obrazlarini solishtirish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya