Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 7 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Katta septima intervali necha ton? A) 4,5 ton: B) 6 ton C) 5,5 ton: D) 5 ton 2 / 50 2. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) G’ijjak B) Qo’biz. C) Sato D) Dutor: 3 / 50 3. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa savodidan B) Musiqa tinglashdan C) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: D) Istagan faoliyat turidan: 4 / 50 4. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) S.Yudakov B) M.Ashrafiy, Vaselenko: C) T.Sodiqov D) T.Jalilov 5 / 50 5. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar B) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla C) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma D) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: 6 / 50 6. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) tamom degani B) musobaqa degani: C) asosiy qism degani D) muqaddima , kirish degani: 7 / 50 7. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) Xromatik intervallar C) Engramonik intervallar D) diatonik intervallar: 8 / 50 8. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) birinchi guruhiga: C) uchinchi guruhiga D) to’rtinchi guruhiga 9 / 50 9. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lapar, Maqom, Yalla B) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar C) Lirik ashula, Lapar, Yalla D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 10 / 50 10. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Ommaviy va to’garak shakllarida B) to’garak va xor shaklida C) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: D) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida 11 / 50 11. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) amaliy metodi B) o’yin metodi: C) ko’rgazmali o’qitish metodi D) musiqa o’qitishning ogzaki metodi 12 / 50 12. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) to’rt miqdorda B) ikki miqdorda C) uch miqdorda D) yarim miqdorda: 13 / 50 13. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 78 ta B) 92 ta C) 68 ta D) 88 ta: 14 / 50 14. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori 15 / 50 15. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) O’yin metodlari B) Taqqoslash metodlari: C) Ko’rgazmali o’qitish metodlari D) Amaliy o’qitish metodlari 16 / 50 16. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z B) Arabcha so’z va yunoncha so`z C) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: D) Forscha so’z va tojikchka so`z: 17 / 50 17. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Tuzuk”: B) “Alxon” C) “Naqr” D) “Parda”: 18 / 50 18. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Kantata C) Oratoriya D) Operetta 19 / 50 19. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) to’rt yirik bo’limdan iborat B) olti yirik bo’limdan iborat C) ikki yirik bo’limdan iborat: D) besh yirik bo’limdan iborat: 20 / 50 20. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) ½ ton, ½ ½ ½ B) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: C) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 21 / 50 21. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi B) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas C) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: D) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi 22 / 50 22. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) qichqiriq tovushlar B) yumshshoq-ohangdor tovushlar C) no oxangdosh tovushlar: D) dag’al tovushlar 23 / 50 23. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): B) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) C) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) D) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 24 / 50 24. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. B) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. C) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 25 / 50 25. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar B) Mehnat qo’shiqlari: C) Oilaviy marosim aytimlar D) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar 26 / 50 26. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Birinchi: B) Uchinchi: C) To’rtinchi D) Ikkinchi 27 / 50 27. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) B) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): C) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) D) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): 28 / 50 28. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) To’rtinchi B) Ikkinchi: C) Uchinchi D) Birinchi 29 / 50 29. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) besh guruhni B) uch guruhni: C) to’rt guruhni D) ikki guruhni 30 / 50 30. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 440 ta: B) 600 ta C) 510 ta: D) 348 ta 31 / 50 31. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari B) O’yin metodi C) Ko’rgazmali o’qitish metod D) Amaliy metod 32 / 50 32. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1959-yilda B) 1957-yilda C) 1962-yilda: D) 1958- yilda: 33 / 50 33. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning o’rtacha ovozi B) erkaklarning past ovozi: C) erkaklarning yuqori ovozi: D) ayollar tovushiga yaqin ovoz 34 / 50 34. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 20-22 ta B) 12-14 ta: C) 8-10 ta: D) 18-20 ta 35 / 50 35. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin B) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: C) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla D) Munojot, alla, yor-yor 36 / 50 36. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 37 / 50 37. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Sintez C) Analiz D) Bilish 38 / 50 38. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan C) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 39 / 50 39. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 40 / 50 40. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Ijodiy yondashuvda B) O’zaro ta’sirlarda C) Pedagogikada monitoringda D) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 41 / 50 41. Pedagogik tizim komponentlari. A) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) Nazariya va amaliyot. 42 / 50 42. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik C) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish D) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 43 / 50 43. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar 44 / 50 44. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) Harakatlarni tekshirish C) Maqsad, xatoni tuzatish D) Xatoni tuzatish, baholash 45 / 50 45. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) Matnli belgi, ovozli belgi. C) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 46 / 50 46. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) O’quv jarayonini uzluksizligida B) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi C) Pedagogikada monitoringda D) Ta’limning baholash shkalasida 47 / 50 47. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. C) Xotira obrazlarini solishtirish D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 48 / 50 48. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi B) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish D) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 49 / 50 49. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish C) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 50 / 50 50. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Motiv B) Baholash C) Maqsad D) Mazmun 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya