Geografiya fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Geografiya fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 0 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160 OMAD YOR BO'LSIN! Geografiya fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 160 1. Geografiya necha qismga bo‘linadi? A) To‘rt B) Ikki C) Bir D) Besh 2 / 160 2. O‘zbek geograflarining “Magellan”i kim? A) N. Dolimov B) A. Rafiqov C) H. H. Hasanov D) Z. M. Akramov 3 / 160 3. Geografik xarita mashtabiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) Umumgeografik, mavzuli B) Materiklar, okeanlar, dunyo va yarim sharlar xaritalariga C) Mayda, o‘rta, yirik masshtabli D) Katta va kichik 4 / 160 4. Yer yuzasidagi 7,5 km masofa 1:50000 masshtabli kartada necha santimetr uzunlikka ega bo‘ladi? A) 3,75 sm B) 15 sm C) 1,5 sm D) 37,5 sm 5 / 160 5. Umumiy o‘rta ta’lim maktabida geografiyaning nazariy asoslari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? A) Geografik qobiq va tabiat komllekslari xaqidagi ta’limot. B) Geografik zonallik xaqidagi ta’limot. C) Dunyo okeani kelib chiqishi D) Rayonlashtirish nazariyasi geografik mushoxada 6 / 160 6. Ufqning g‘arb tomoni qaysi azimutga teng? A) 270° B) 90° C) 360° D) 180° 7 / 160 7. Gеоgrafiya ta’limi mеtоdikasi nuqtai nazaridan karta o‘qitish vоsitasi sifatida nеchta vоsitani bajaradi? A) 3 ta B) 4 ta C) 6 ta D) 2 ta 8 / 160 8. Okean suvi qaysi haroratda muzlaydi? A) -1 B) 0 C) 1 D) 2 9 / 160 9. Xaritalar va planlarda bir xil shartli belgilar bilan tasvirlanadi? A) Ko‘llar B) Dengizlar C) O‘rmonlar D) Daryolar 10 / 160 10. Eng yirik mashtabni aniqlang? A) 1:500 000 B) 1:250 000 C) 1:10 000 D) 3.5138888888889 11 / 160 11. «Sinkvеyn» so‘zining ma’nоsi. A) frantsuzcha, «bеsh» B) inglizcha «yangilik C) yunоncha, «o‘rgatish» D) lоtincha, «ta’limоt» 12 / 160 12. Tasdiqlangan o‘quv anglash хaraktеridagi aniq maqsadli ta’lim va unga muvоfiq pеdagоgik natijalarga оlib kеluvchi faоliyat o‘yin nomini ko‘rsating? A) Pеdagоgik masala B) Pеdagоgik mulоqоt C) Pеdagоgik maхоrat D) Pеdagоgik o‘yin 13 / 160 13. O‘quvchi va o‘quvchilar guruхiga o‘z ta’limiy maqsadlarini bеlgilash hamda ularga erishish stratеgiyasini tanlashga yordam bеra оladigan еtakchi nima? A) ishbilarmоn B) trеnеr C) murabbiy D) fasilitatоr 14 / 160 14. Ishtirоkchilarning ko‘nikma va malakalarini, ularni birоr narsaga nisbatan munоsabatini o‘zgartirishga yo‘naltirilgan, guruхga mo‘ljallangan intеrfaоl o‘qitish usuli? A) trеning B) mеtоdika C) o‘yinlar D) dеbatlar 15 / 160 15. Bilim o‘zlashtirishga, ko‘nikma хоsil qilishga yo‘naltirilgan, intеrfaоl o‘qitishni ma’lum usullari yordamida amalga оshiriladigan ta’lim? A) Ta’limiy sеminar B) Labоratоriya C) sеminar trеning D) Ma’ruza 16 / 160 16. O‘rganuvchilar ma’lum rо‘llarni nоrasmiy maksimal tabiiy o‘ynaydigan ta’limiy usul? A) pеdagоgik mоdеl B) nоtijоrat ta’lim C) innоvatsiоn tехnоlоgiya D) rоlli o‘yinlar 17 / 160 17. Turli tashuvchilar (audiо, vidiо, vеb-saхifa, CD-ROM) to‘plangan matеriallar majmui? A) ko‘rgazmali qurоllar B) Pеdagоgik tехnоlоgiyalar C) o‘qitishni multimеdiya vоsitalari D) tarqatma matеrial 18 / 160 18. Ishtirоkchilarni tanishish, ishchi muhitini yaratish va kishilarni mulоqatga chоrlоvchi mashq? A) «Klastеr» B) «Lоyiхa» C) « Muzyorar» mashqlar D) «Aqliy хujum» 19 / 160 19. Murabbiy nazоratida хaqiqiy хayotga maksimal darajada yaqinlashtirilgan vaziyatlarni yaratish? A) imitatsiya B) innоvatsiya C) kvalimеtriya D) intеrfaоllik 20 / 160 20. Ikki va undan оrtiq ishtrоkchining birоr ta’limiy vaziyatdagi mulоqati bu… A) suхbat B) dеbat C) mulоqat D) guruhiy munоzara 21 / 160 21. Andrоgоgika - qanday ta’lim turiga kiradi? A) masоfali ta’lim. B) kattalarni o‘qitish ilmi C) maktabgacha tarbiya D) хalq pеdagоgikasi 22 / 160 22. O‘qituvchini faоliyatini bahоlashga qaratilgan mеtоd nima dеyiladi? A) Bahоlash B) Innоvatsiya C) Kvalimеtriya D) Rеyting. 23 / 160 23. «Agar vaqtni bоshqarmasang , uni qo‘ldan bоy bеrasan yoki u qo‘ldan uchib kеtadi» bu qanday qоida? A) Parkinsоn qоidasi B) V. Parеttо fikri. C) V. P. Bеspal’kо ta’rifi. D) Eyzеnхauer matritsasi 24 / 160 24. Fikrlarni jamlash va aqlni charхlash maqsadida ishlatiladigan mеtоd? A) «Aqliy хujum B) «FSMU» C) « Agarda mеn…» D) « Dеbatlar» 25 / 160 25. Kadrlar tayyorlash Milliy Dasturining maqsadi nima? A) Pеdоgоgik tехnоlоgiyanini qo‘llash . B) Milliy mоdеlni shakllantirish . C) Yangiliklar kiritish. D) Ta’limni tubdan islоh qilish. 26 / 160 26. Virtual o‘qitish shakli qanday amalga оshiriladi? A) Nоan’anaviy tarzda B) Masоfali tarzda C) Tехnоlоgik tarzda. D) An’anaviy tarzda 27 / 160 27. Matn ustida ishlash ko‘nikmalarini shakllantiruvchi mе’tоd? A) «Dеbatlar» B) «Insеrt» C) «Qоra quti» D) «Aqliy хujum» 28 / 160 28. O‘quvchini ijоdiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib bоruvchi va qоbiliyatini rivоjlantiruvchi tехnоlоgiya? A) sanоat tехnоlоgiyasi. B) Innоvatsiоn C) krеativ tехnоlоgiya D) ijtimоiy tехnоlоgiya 29 / 160 29. O‘quv maqsadlarini tоifalarga va kеtma-kеt darajalarga tasniflab, o‘quv fani bo‘yicha maqsadlarni aniq tizimini tuzish nima dеyiladi? A) avtоmatlashtirish. B) tехnоlоgiya. C) taksоnоmiya D) Innоvatsiya 30 / 160 30. Yaхlit ta’lim jarayonida ifоda qiluvchi pеdagоgik tехnоlоgiya turi bu… A) lоkal (mоdul) tехnоlоgiya B) хususiy mеtоdik tехnоlоgiya C) aхbоrоt tехnоlоgiyasi D) umumpеdоgоgik tехnоlоgiya 31 / 160 31. «Pеdagоgik maqsadlarga erishish yo‘lida fоydalaniladigan barcha shaхsiy, uskunali va mеtоdоlоgik vоsitalarning tizimli yigindisi «va ularni amal qilish tartibi pеdоgоgik tехniоlоgiya dеyiladi» bu kim tоmоnidan bеrilgan ta’rif? A) U. N. Nishоnamiv B) U. Tоlipоv C) A. Kushnir D) M. V. Klarin. 32 / 160 32. «Pеdagоgika tехnоlоgiya - bu ta’lim shakllarini tехnоlоgiyalashtirish vazifalarini ko‘zlagan o‘qitish va bоshqalarni o‘zlashtirishni barcha jarayonlarini tехnika va insоn оmillarida , ularni birgalikdagi хarakatlari vоsitasida yaratish, tadbiq etish va aniqlashni izchil mеtоdi» bu ta’rif kim tоmоnidan bеrilgan? A) M. V. Klarin B) V. P. Bеspalkо C) N. Saidaхmеdоv. D) YUNЕSKО 33 / 160 33. Ta’lim evolutsiyasining yangi vazifalarini sifatli хal qilish uchun tayyorgarlik davri bu… A) tехnоlоgiya B) tехnоlоgizatsiyalash C) pеdagоgika D) innоvatsiya 34 / 160 34. Tехnоlоgiya so‘zi qaysi tildan оlingan bo‘lib, qanday ma’nоni bildiradi? A) frantsuzcha, «maхоrat» B) grеkcha, « san’at, ta’limоt» C) inglizcha, «yangilik» D) lоtincha «ta’limоt» 35 / 160 35. O‘qituvchini innоvatsiоn faоliyati nеcha bоsqichdan ibоrat? A) 8 bоsqichdan B) 7 bоsqichdan C) 6 bоsqi chdan D) 4 bоsqichdan 36 / 160 36. «Innоvatsiya» so‘zi qaysi tildan оlingan? A) lоtincha B) nеmischa C) yunоncha. D) inglizcha 37 / 160 37. Pеdagоgik tехnоlоgiya tushunchasi ilk bоr qachоn qo‘llanila bоshlagan? A) 21 asr bоshlarida B) 20 asrning 30 yillarida C) 19 asrning 40 yillarida D) 20 asrning 60 yillarida 38 / 160 38. «Tехnоlоgiya» atamasi fanga nеchanchi yil kiritilgan? A) 1890 B) 870 C) 1880 D) 1860 39 / 160 39. Gеоgrafiya ta’limi tехnоlоgiyalari darsligida pеdagоgik tехnоlоgiyalar mazmuni, mоhiyatiga ko‘ra nеchta bo‘limda tasniflanadi? A) 6 B) 7 C) 0 D) 8 40 / 160 40. Pеdagоgik tехnоlоgiya ta’lim amaliyotida nеchta daraja qo‘llaniladi? A) 0 B) 4 C) 1 D) 2 41 / 160 41. Angren konida ko‘mirning qanday turi qazib olinadi? A) Antrodit B) Qo‘ngir ko‘mir C) Toshko‘mir D) Kokslanadigan ko‘mir 42 / 160 42. Kulolchilik O‘zbekistonning qaerlarida joylashgan? A) Urgut B) Fargona C) Samarqand D) Rishton 43 / 160 43. Qaysi viloyat g‘alla ekinlarining keng maydonlariga ega? A) Namangan B) Samarqand C) Qashqadaryo D) Andijon 44 / 160 44. Markaziy Osiyoda eng ko‘p tut daraxti ekiladigan mamlakatni aniqlang? A) O‘zbekiston B) Tojikiston C) Qirgiziston D) Turkmaniston 45 / 160 45. Toshmetal va alyuminiy rudalari konlari qayeda mavjud? A) Sariosiyo B) Xo‘janqoq C) Ko‘kaydi D) Odamtosh 46 / 160 46. Andijon viloyati qaysi tabiat zonasida joylashgan? A) To‘qay B) Cho‘l C) Yaylov D) Adir 47 / 160 47. O‘quv fanlari va umumiy ta’lim dasturlari ro‘yxati qanday hujjat bilan belgilanadi? A) Xalq ta’limi vaziri buyrug‘i bilan B) Xalq ta’limi bo‘limi buyrug‘i bilan C) Umumiy o‘rta ta’limning DTS bilan D) Maktab direktori buyrug‘i bilan 48 / 160 48. O‘zbekistonda nechta mis koni bor? A) 15 dan ortiq B) 10 dan ortiq C) 5 dan ortiq D) 20 dan ortiq 49 / 160 49. Geografiya o‘qitish metodikasi qaysi fanlar tizimiga kiradi? A) Pedagogika fanlar tizimiga B) Aniq fanlar tizimiga C) Psixologiya fanlar tizimiga D) Tabiiy fanlar tizimiga 50 / 160 50. Ta’lim sifatini nazorat qilish bu . …. . . . A) Professor o‘qituvchilar mehnatining amaldagi ifodasini topish. B) Ta’limga bo‘lgan qiziqishni ko‘rsatkichlarda aks ettirishini tekshirib ko‘rish. C) O‘qitish mazmuni va natijalarini DTS talablariga muvofiqligini tekshirish. D) O‘qitish usullari, vositalar va metodlarining xayotiylik darajasini aniqlash 51 / 160 51. Yalpi sanoat maxsuloti xajmida yengil sanoatning salmog‘i necha foizni tashkil qiladi? A) 0.14 B) 0.12 C) 10 %. D) 0.16 52 / 160 52. O‘zbekistondagi jahonga mashxur marmar konini aniqlang? A) Quvasoy B) G‘azg‘on C) Orkutsoy D) G‘azalkent 53 / 160 53. O‘zbekiston qaysi davlatlarga gaz eksport qiladi? A) Qozog‘iston, Qirg‘iziston B) Afg‘oniston, Qirg‘iston C) Turkmaniston, Tojikiston D) Tojikiston, Afg‘oniston 54 / 160 54. O‘zbekistonda xozirgi vaqtda xar yiliga qancha neft qazib olinadi? A) 5 mln tonna B) 4. 5 mln tonna C) 7-8 mln tonna D) 3-4 mln tonna 55 / 160 55. O‘zbekistonda neft dastlab nechanchi yil qayerda qazib olingan? A) 1910 y Buxoro B) 1992 y Mingbuloq C) 1220 y. Farg‘ona D) 1904 y Chimyon 56 / 160 56. Mamlakatimiz iqtisodiyotini rivojlantirishning nechta tamoili bor? A) 4 ta B) 3 ta C) 6 ta D) 5 ta 57 / 160 57. Mamlakat yer maydonining necha million gektaridan dehqonchilikda foydalaniladi? A) 4 mln B) 7 mln C) 6 mln D) 5 mln 58 / 160 58. O‘zbekiston aholisi soni eng ko‘p viloyat nomini aniqlang? A) Novoiy B) Samarqand C) Farg‘ona D) Xoram 59 / 160 59. O‘zbekiston qachon BMTga a’zo bo‘lgan? A) 1992 y 2 mart B) 1991y 1 avgust C) 1992 y 8 dekabr D) 1991 y 2 mart 60 / 160 60. O‘zbekistonning yer maydoni qancha? A) 444. 9 km B) 447. 9 km 2 C) 448. 9 km 2 D) 440. 9 km 2 61 / 160 61. Psixrometr qanday asbob? A) xavo namligini o‘lchaydigan. B) ruhiyatga ta’sir etuvchi shovqinni o‘lchaydi. C) xavodagi iflos moddalarni ko‘rsatadi. D) Past bosimni o‘lchaydigan. 62 / 160 62. Metodika so‘zining ma’nosi nima? A) Muhofaza qilish. B) Bilim berish. C) Tajriba o‘tkazish. D) Kuzatish. 63 / 160 63. Geografik tadqiqotlar ichida eng yangi usullardan biri? A) Ko‘z bilan chamalab o‘lchash usuli. B) Kuzatish usuli. C) Ilmiy tadqiqot usuli. D) Aerokosmik usul. 64 / 160 64. Hozirgi zamon tabiatshunoslik darslariga bo‘lgan asosiy talablar qaysilar? A) Gigienik talablar. B) Tarbiyaviy talablar. C) Didaktik talablar. D) Psixologik talablar. 65 / 160 65. Nechanchi yilda Turkiston o‘qituvchilar imperiyasi ochildi? A) 1879 yilda B) 1873 yilda C) 1870 yilda D) 1866 yilda 66 / 160 66. «Yer tasviri» kitobi qayerdan va nechanchi yillarda topildi? A) 1866 yilda O‘zbekistondan B) 1895 yilda Fransiyadan. C) 1873 yilda Qoxiradan. D) 1869 yilda Moskvadan. . 67 / 160 67. Geografiya fanini o‘qitishda kerak bo‘ladigang texnik vositalar? A) Audiomagnitafon, kompyuter, video. B) printer, modem, fleshka C) Skaner, kadaskop, kompyuter. D) Kadaskop, endoskop, kinoapparat. 68 / 160 68. Geografiya fanidan ilk olimpiada nechanchi yilda o‘tkazilgan? A) 1963 yilda. B) 1960 yilda. C) 1969 yilda. D) 1965 yilda. 69 / 160 69. Fotix Karimovning geografiya kitobi qayerda va nechanchi yilda bosilib chiqdi? A) 1901 yilda Moskvada. B) 1905 yilda O‘zbekistonda. C) 1909 yilda Orenburgda. D) 1903 yilda Germaniyada. 70 / 160 70. Astronomik meteorologik va fenologik ishlar olib borish qaysi metodga kiradi? A) Og‘zaki. B) Ko‘rsatmali. C) Suhbat. D) Kuzatish. 71 / 160 71. Geografiya ta’lim mazmunini o‘rab oluvchi qaysi yo‘nalishlarga bo‘linadi? A) Geografik tadqiqot metodlari. B) Tabiiy va sotseal iqtisodiy ob’ektlar. C) Geografiyaning nazariy asoslari. D) Hodisa va jarayonlar. 72 / 160 72. Geografiya 2 ta yirik tarmoqqa bo‘linadi bular. . . . . . . A) Materiklar va okeanlar geografiyasi. B) O‘rta Osiyo va O‘zbekiston geografiyasi. C) O‘rta Osiyo va tabiat geografiyasi. D) Tabiiy geografiya va ijtimoiy iqtisodiy geografiya. 73 / 160 73. Sinfdan tashqarii vaqtda olib boriladigan tadbirlar nimaga asosan olib boriladi? A) O‘quvchilarning yoshiga qarab. B) O‘quvchilarning soniga qarab C) O‘quvchilarning qiziqishiga qarab. D) Mahalliy sharoiti, yoshiga qiziqishiga qarab. 74 / 160 74. Geografiyadan savol javob o‘tkazishning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O‘quvchilarni chalg‘itish uchun. B) Geografiya darsining qiziqarli o‘tishi uchun. C) O‘quvchilarni bilimdonligini namoyish etadi va ularni o‘ziga jalb etadi. D) O‘quvchilarda geografik dunyo qarashni shakllantirish va geografiyaga bo‘lgan qiziqishni oshirish. 75 / 160 75. Geografiya ta’limida dunyo qarashni shakllantirishni nechta guruhlarga birlashtirish mumkin? A) 2 guruhga. B) 4 guruhga. C) 5 guruhga. D) 3 guruhga. 76 / 160 76. Fransiya geografiya darsliklarning ustun tamoni shundaki, ularda kitoblar . …. . A) Sodda qilib yozilgan. B) Savollarga boy tarz yozilgan. C) Muammoli qilib yozilgan. D) Rasmlar asosida yozilgan. 77 / 160 77. Vengriya maktablarda geografiya fani necha yil davom etadi? A) 7 yil. B) 8 yil. C) 5 yil. D) 6 yil. 78 / 160 78. Orol muammosi qanday hal qilingani ma’qul. A) sug‘orib dehqonchilik qilishni qisqartirish. B) Er osti suvlaridan foydalanish. C) Suv omborlarida yig‘ilgan suvlarni orolga oqizish. D) Suvdan tejamkor va oqilona foydalanish. 79 / 160 79. Shahar turmush tarzini yoyilishi qanday ataladi? A) Negratsiya. B) Urbanizatsiya. C) Memoratsiya. D) Aglomeratsiya. 80 / 160 80. Qaysi olim umrining qirq yilini dunyo xaritalarini tuzishga bag‘ishlagan? A) Mirzo Ulug‘bek. B) Muhammad Xorazmiy. C) Abdurazzoq Samarqandiy. D) Al- Xorazmiy. 81 / 160 81. Kim tomonidan va nechanchi yilda geografiya tushunchalirini bosqichlarga ajratgan? A) 1989 yil S. S. Grigoryants. B) 1980 yil V. A. Karinskaya. C) 1985 yil L. M. Ponchishnikova D) 1981 yil L. P. Avgustin. 82 / 160 82. Geografiya darsini takomillashtirishda qanday komponent ustuvor ahamiyat kasb etadi? A) Ta’lim maqsadi. B) Ta’lim metodlari. C) Didaktik vositalar. D) Texnik jihozlar. 83 / 160 83. Geografiya nimani o‘rgatadi? A) Er yuzasi xo‘jaligi va aholisini. B) Er yuzasi tabiati va aholisini. C) Er yuzasi tabiati va ko‘payishini. D) Er yuzasi tabiatini. 84 / 160 84. Darslikda yo‘l qo‘yilgan anglashilmovchiliklarni to‘g‘rilashda nimalarga asosan ma’qullanadi? A) DTS ga. B) Metodik tavsiyaga. C) O‘quv rejaga. D) Dasturga. 85 / 160 85. DTS me’yori qanday nomlanadi? A) Bituruvchilarning bilim va malakasiga bo‘lgan maksimal talab. B) umumiy o‘rta ta’lim maktabning bitiruvchisining bilim va malakasiga bo‘lgan minimal talab. C) Muayyan sinf o‘quvchisining olgan bilimiga o‘rtacha talab. D) Umumiy o‘rta ta’lim maktabi o‘quvchilarning bilim malakasiga bo‘lgan minimal talab 86 / 160 86. DTS qaysi sinf o‘quvchisining tayyorgarlik darajasini me’yorlaydi? A) 9- Sinf o‘quvchisi. B) 5- Sinf o‘quvchisi. C) Umumiy o‘rta ta’lim maktab bituruvchisi. D) 1 va 4 sinf . 87 / 160 87. Yangi tahrirdagi DTS larni joriy etishning taqozi qilgan bosh omilni belgilang? A) O‘qituvchi mehnatini engillashtirish. B) Dastur va darslarni yaratishni takomillashtirish. C) Ta’lim tizimini boshqarishni takommilashtirish. D) O‘qituvchiga beradigan bilimni me’yorlash. 88 / 160 88. Geografiya zonalik haqidagi ta’limot asoschisining nomini belgilang? A) A. A Palovinkin. B) L. S Berg. C) A. G Isochenko. D) S. V Kalesnik. 89 / 160 89. Umumiy o‘rta ta’lim funktsiyanal vazifasiga ko‘ra geografiya qanday fanlar turkimiga kiradi? A) Jismonan sog‘lomlashturuvchi. B) Fan asoslarini o‘rgatuvchi. C) Tarbiya beruvchi. D) Malakka va ko‘nikmalarni tarkib topturuvchi. 90 / 160 90. O‘zbekiston tabiiy geografiyasi necha qismdan iborat? A) Besh qismdan B) To‘rt qismdan. C) Ikki qismdan. D) Uch qismdan. 91 / 160 91. Didaktik maqsadlarga ko‘ra geografiya darslari qanday turlarga bo‘linadi? A) Ikki turga: kirish, yakunlovchi suhbat. B) To‘rt turga: o‘rganish, nazorat, suhbat, yakunlovchi. C) Uch turga: kirish, yakunlovchi, nazorat suhbati. D) Bir turga: nazorat suhbati. 92 / 160 92. Geografiya ta’limi jahonning ko‘pgina mamlakatlarda necha yo‘nalishda olib borilmoqda? A) Ikki yo‘nalishda. B) Besh yo‘nalishda. C) Uch yo‘nalishda. D) To‘rt yo‘nalishda. 93 / 160 93. Ta’lim to‘g‘risidagi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997 yil 10 avgust. B) 1997 yil 29 avgust. C) 1999 yil 21 iyul. D) 1998 yil 21 yanvar. 94 / 160 94. O‘zbekistonda geografiya ta’limining rivojlanishini qaysi olim to‘rt bosqichga bo‘ldi? A) X. Vahobov. B) O. Mo‘minov. C) B. Zokirov. D) S. Zayniddinov. 95 / 160 95. Rossiyada geografiya o‘qitish nechanchi asrda yo‘lga qo‘yilgan? A) XVI asrda. B) XIX asrda. C) XVIII asrda. D) XVII asrda. 96 / 160 96. Kim tomonidan ilk bor yagona geografiya dasturi ishlab chiqilgan? A) 1921 yil D. N. Anuchin. B) 1900 yil A. V. Darinskiy. C) 1891 yil S. S Karotkin. D) 1930 yil M. N. Maksimov 97 / 160 97. Evropada geografiyani o‘qitish nechanchi asrdan yo‘lga qo‘yilgan? A) XV asrda. B) XVIII asrda. C) XVII asrda. D) XIX asrda. 98 / 160 98. Geografiya haqidagi birinchi kitob kim tomonidan yaratilgan? A) Gippokrat. B) Gerodod. C) Erotosfen. D) Charlz Darvin. 99 / 160 99. Geografiya o‘qitish metodikasining nechta muhim vazifasi bor? A) Ikkita muhim vazifasi. B) Uchta muhim vazifasi. C) Oltita muhim vazifasi. D) To‘rta muhim vazifasi. 100 / 160 100. Geografiya o‘qitish metodikasi qaysi fanlar tizimiga kiradi? A) Psixologiya fanlar tizimiga. B) Aniq fanlar tizimiga. C) Pedagogika fanlar tizimiga. D) Tabiiy fanlar tizimiga. 101 / 160 101. Pantomimika bu..? A) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. B) Aniq maqsadga yo‘naltirilgan pedagogik faoliyat. C) b)Odatda kishi uchun juda muhim ahamiyatga ega bo‘lgan moddiy extiyojlarning qondirilmaganligi bilan bog‘liq bo‘lgan kuchli va jo‘shqin va nisbatan qisqa muddatli emotsional kechinmalar tariqasida ro‘y beradigan psixologik xolat. D) Butun a'zo ishtirokida amalga oshiriladigan ifodali xarakatlar tizimi. 102 / 160 102. Katta maktab yosh davri o‘smirlik yosh davridan nimasi bilan farqlanadi? A) Muhabbat, sevgi hissining vujudga kelishi. B) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. C) Ilmiy dunyoqarash shakllanganligi. D) Kasb tanlash. 103 / 160 103. O‘smirlarning o‘zini katta bo‘lganini his qila olishi ularga nisbatan qanday munosabat o‘rnatishni taqozo qiladi? A) Tenglik munosabatlari. B) Cheklangan tenglik munosabatlari. C) Rahbarlik va bo‘ysunish munosabatlari D) O‘rtoqlik munosabatlari 104 / 160 104. Temperamentning ta'rifi qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan? A) Ijtimoiy munosabatlar ta'sirida orttirilgan sifatlar. B) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi C) b)Insonni turli vaziyatga munosabati. D) Shaxs faoliyati va xulqining dinamik (o‘zguruvchan) va emotsional hissiyot tomonlarini xarakterlovchi xususiyatlar majmuasi. 105 / 160 105. Ijtimoiy psixologiyada psixologik ta'sirning necha vositasi bor? A) 2 vositasi. B) 9 vositasi. C) 3 vositasi. D) 4 vositasi. 106 / 160 106. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. B) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. C) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. D) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. 107 / 160 107. Qaysi faoliyat turi bilish jarayonlarini rivojlantiradi? A) a,b,c javoblar to‘g‘ri. B) O‘qish. C) O‘yin. D) Mehnat. 108 / 160 108. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. B) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. C) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. D) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. 109 / 160 109. Sevgi tuyg‘usi qaysi yoshlarga xos? A) 16-45. B) barcha yoshlarga xos. C) 7-10. D) 16-18. 110 / 160 110. Bilish jarayonlari qaysi davrdan rivojlanadi? A) *a)Chaqaloqlik. B) Bolalik. C) Kichik maktab yoshidan. D) 7-8 yoshdan. 111 / 160 111. Inson shaxsining shakllanishiga ta'sir qiluvchi omillar? A) Jamoa B) Oila C) a,b,c javoblar to‘g‘ri. D) b)Tashqi muhit. 112 / 160 112. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Ontogonez. B) Filogenez. C) Hayot. D) Bosqichli davr. 113 / 160 113. O‘qish faoliyati qaysi davrlarda amalga oshadi? A) yetuklik. B) O‘smirlik. C) b c javoblar to‘g‘ri. D) O‘spirinlik. 114 / 160 114. O‘smir hulk atvorini o‘rganishda qaysi metoddan foydalaniladi? A) Test. B) a,b,c javob to‘g‘ri. C) Suhbat. D) Kuzatish. 115 / 160 115. Inson temperamentini qaysi yoshdan boshlab aniqlash mumkin? A) 5yoshdan B) Chaqaloqlik davrida. C) 15-17 yoshdan. D) 10 yoshdan. 116 / 160 116. Eng jo‘shqin hissiyotlarga boy davr qaysi davr? A) O‘spirinlik B) yetuklik. C) O‘smirlik.. D) Keksalik. 117 / 160 117. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 2-6 yosh. B) 3-7 yosh. C) 1-3 yosh. D) 5-7 yosh. 118 / 160 118. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. B) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. D) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. 119 / 160 119. Shaxs aktivligining manbai nima? A) Instinktiv harakatlar. B) E'tiqod va idealar. C) * a) Motiv va ehtiyojlar D) Harakat. 120 / 160 120. Psixologiya fani nimani o‘rganadi? A) Psixik faktlar, ularning qonuniyatlari va yuzaga kelish mexanizmlarini o‘rganadi. B) Psixologiya ong haqidagi fan, ongning kelib chiqish sabablarini o‘rganadi. C) Uyquni xususiyatlarini o‘rganadi. D) Psixologiya jon, ruh haqidagi fan. Psixologiya insonning psixik jarayonlarini, individual tipologik xususiyatlarini va Shaxslararo bo‘ladigan munosabatlarni o‘rganadi. 121 / 160 121. Psixikaga to‘g‘ri ta'rif berilgan qatorni aniqlang? A) Diqqatning ko‘lami va tafakkurning rivojlanishiga psixika deb ataladi. B) Insonlarning xarakterlari, xususiyatlari, ichki kechinmalari haqidagi fan. C) Oliy nerv faoliyatining ob'ektiv olamga real ko‘rsatadigan ta'sirlarning yo‘naltirilganligi, inson xulqining ob'ektida bo‘lgan reaksiyasiga psixika deb ataladi. D) Qobiliyat darajalari va psixolingvistikaga psixika deb ataladi. 122 / 160 122. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin va ehtiyoj B) O‘yin, o‘qish C) O‘yin, mehnat va o‘qish. D) O‘yin, mehnat 123 / 160 123. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati B) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati C) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati D) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi 124 / 160 124. O‘quvchingiz quvnoq, kayfiyati tez o‘zgaradigan, tinib tinchimas, qiziquvchanligi barqaror, boshlagan ishini turli yo‘llar bilan bajara oladigan chaqqon bola, aytingchi bu bola qaysi temperament tipiga kiradi? A) Xolerik B) Sangvinik C) Flegmatik D) Melanxolik 125 / 160 125. Verbal ta'sir deb nimaga aytiladi? A) “Nutqsiz” ta'sirga B) So‘z va nutqimiz orqali ko‘rsatadigan ta'sirimizga C) Fiziologik ta'sir ko‘rsatishga D) Bu nutqning atrofdagi nutqni bezovchi, uni kuchaytiruvchi yoki susaytiruvchi omillariga 126 / 160 126. O‘quv faoliyatini boshqarish uslublari qaysilar? A) Demokratik, avtoritar, libiral B) Verbal, noverbal, porolingvistik C) Monolog, diolog, polilog D) Verbal, demokratik, monolog 127 / 160 127. Shaxslararo munosabatlar – bu......... A) Odamlar o‘rtasidagi faoliyatda va guruhlardagi muloqotda yuzaga keladigan munosabatlar B) Tarbiyachi va tarbiyalanuvchilar o‘rtasidagi munosabatlar C) Faoliyat jarayonida odamlar o‘rtasidagi dialog D) Rahbarlar va xodimlar o‘rtasidagi munosabatlar 128 / 160 128. Oson yo‘l bilan murakkab mavzularni, bilimlarni tushuntirish uquvchanligi qanday pedagogik qobiliyat deb ataladi? A) Gnostik qobiliyat B) Didaktik qobiliyat C) Akademik qobiliyat D) Perseptiv qobiliyat. 129 / 160 129. Mashxur amerikalik olim Megrabyan formulasiga ko‘ra, birinchi marta ko‘rishib turgan, suhbatdoshlardagi ta'assurotlarning ijobiy bo‘lishiga verbal xarakatlar necha % gacha ta'sir qiladi? A) 10 % gacha B) 7 % gacha C) 58 % gacha D) 38 % gacha 130 / 160 130. O‘zi nihoyatda og‘ir, yuvosh, bamaylixotir harakatlari salmoqli, bosiqlik bilan ish boshlaydi, boshlagan ishini oxiriga yetkazadi, bu bolaning temperament tipini aniqlang? A) Xolerik. B) Sangvinik. C) Flegmatik. D) Melanxolik 131 / 160 131. Elkonin chaqolaqlik davri deb necha yoshlarni ajratgan etakchi faoliyat tipini xam ko’rsating. A) Ta’lim 4-6 yosh B) 2-3 yosh ishonch C) 0-1 bevosita emotsianal muloqat D) 2-4 yosh roli o’yin 132 / 160 132. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sezilmaydi B) Sust C) O’rtacha D) Yuqori 133 / 160 133. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 5-Jun B) 4-May C) 7-Aug D) 5-Aug 134 / 160 134. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Munosabat B) Intelekt C) Umumiy taraqqiyot D) Emotsiya 135 / 160 135. Tasavvurning tafakkurdan farqi nimada? * A) Tasavvurning reallikka to’g’ri kelmasligi. B) Bir xil jarayon. C) Tasavvurning cheksizligi. D) Voqelikni umumlashtirgan holda, qonuniy bog’lanishlarni so’z va tajriba vositasida aks ettirishdir. 136 / 160 136. J. Piajening fikricha Ijtimoiy hayot uch narsaning ta’siri.... A) Qoidlar B) Til C) Barchasi to’g’ri D) Mazmun 137 / 160 137. Endi u bola emas-u Hali katta ham emas bu formula qaysi davr xarakterini bildiradi? A) Etuklik B) Kichik maktab yoshi C) Bolalik D) O’smirlik 138 / 160 138. Ota-onalar o’smir yoshdagi bolalar bilan qanday munosabatda bo’lganlari ma’qul? A) Qattiq nazorat B) Etibor bermaslik C) Do’stlashish D) Ishlariga aralashmaslik 139 / 160 139. O’smirlik davrining xarakterli xususiyatlaridan biri bu o’smirlik avtonomiyasidir uning turlarini ko’rsating. A) Huquqiy B) Emotsianal C) Makoniy D) Barchasi to’g’ri 140 / 160 140. Sezgiga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) odamning real yoki abstrakt obektlarga subektiv munosabatini ifodalovchi hissiy jarayon. B) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. C) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 141 / 160 141. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi B) Ta’limga bo’lgan munosabati C) Intelekt D) Kasb-hunar 142 / 160 142. Bola rolli o’yinlar orqali... A) Mexnatsevarlik B) Kasbiy faoliyat ko’nikmalari ortadi C) Ijtimoiylashadi D) Ta’lim 143 / 160 143. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Maktab yoshi B) O’yin C) Ta’lim D) Intelekt 144 / 160 144. E. Erikson psixosotsio dinamik davralshtirishi bosqichlarida tug’ilgandan 1 yoshgacha davrni nima deb ataladi? A) Kichik maktab yoshi B) Chaqaloklik C) Ilk bolalik D) Go’daklik 145 / 160 145. D.B. Elkonin ilk o’spirinlik davrideb necha yoshlarni ajratgan. A) 12-13 yosh B) 11-15 yosh C) 7-10 yosh D) 15-17 yosh 146 / 160 146. D.B. Elkonin ilk bolalik davrining etakchi faoliyati turi… A) Muloqat B) O’quv kasbiy faoliyat C) Predmetli faoliyat D) Ta’lim 147 / 160 147. Insonning fikrlash jarayonlari orqali qaror qabul qilishi, hamda qabul qilingan qaror asosida o’z xarakterlarini yo’naltirish bu .... A) Idrok B) Iroda C) Xotira D) Tafakkur 148 / 160 148. Individning o’z tajribasini esda olib qolishi, esda saqlashi va keyinchalik uni yana esga tushurishi nima deb ataladi? A) Tafakkur B) Idrok C) Sezgi D) Xotira 149 / 160 149. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan B) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz C) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor D) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan 150 / 160 150. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) temperament, xarakter, qobiliyat B) emotsiya, temperament C) emotsiya, iroda D) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur 151 / 160 151. D.B.Elkonin nazariyasida 7-10 yoshli bolalardagi etakchi faoliyati bu? A) Rolli o’yin B) Ta’lim C) Predmetli faoliyat D) O’quv-kasbiy faoliyat 152 / 160 152. O’smirlik davrining etakchi faoliyati turi bu..... A) Rolli o’yin B) Ta’lim C) Tengdoshlar bilan intim shaxsiy muloqat D) Predmetli faoliyat 153 / 160 153. Individual psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) nutq, xotira B) temperament, xarakter, qobiliyat C) sezgi, idrok, xotira D) emotsiya, iroda 154 / 160 154. Xarakterning ekstrovert va introvert tiplarini fanda kim ajratgan A) Karl Yung B) Sechenov C) Gippokrat D) Pavlov 155 / 160 155. L.S.Vigotskiy ilk bolalik davri iniqirozi deb nechi yoshlarni ko’rsatgan. A) 3-7 yosh B) 11-12 yosh C) 4-5 yosh D) 1-3 yosh 156 / 160 156. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 2-4 yosh B) 6-7 yosh C) 1-3 yosh D) 0dan 1 yoshgacha 157 / 160 157. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda yetuklik davri deb nechi yoshlarni ko’rsatgan? A) 26-64 B) 26-60 C) 20-55 D) 25-50 158 / 160 158. E.Erikson o’zining psixosotsial davrlashtirishda maktab yoshidagi bolalarda qaysi faoliyat turi yetakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) o’yinlar yetakchilik qiladi. B) ishonch va ishonchsizlik. C) mehnatsevarlik, noto’liqlik, ta’lim va o’z ustida ishlash. D) jinsiy identifikatsiya. 159 / 160 159. Individual so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) inson psixikasini va ongini jamlagan holga keltirish maqsadida unga aqliy ta’sir o’tkazish. B) individning tug’ilgandan boshlab to hayotining so’ngigacha davom etadigan o’ziga xos shakllanish jarayoni. C) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. D) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. 160 / 160 160. Individ so’ziga to’g’ri ta’rif berilgan qatorni toping? A) alohida mustaqil holda mavjud bo’lgan organism. B) tashqi muhit va nutqga suyangan holda idrokning ichki rejalari. C) insondagi yangi harakat obraz va tushunchalarning paydo bo’lishi. D) nerv tizimining bazi genetik nazariyalari va xususiyati. 0% Testni qayta ishga tushiring tomonidan Wordpress Quiz plugin Diagnostika testlari