Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 156 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Kubning qirrasi 20 cm bo‘lib, uning 10 cm3 joyiga 23ta gulcha rasmi yopishtirildi. Kubga hammasi bo‘lib qancha gulcha rasmi yopishtirilgan? A) 18400 B) 800 C) 8000 D) 1840 2 / 40 2. Oʻqituvchi mahoratining tarkibiy qismlarini ayting. A) Bilim, koʻnikma, malaka B) Mehnat va malaka C) Kasbiy bilim va pedagogik qobiliyat D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Yulduz B) Tong C) Zuhro D) Barchasi to'g'ri 4 / 40 4. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 8102 B) 812 C) 802 D) 8012 5 / 40 5. Quyida berilgan gaplar juftligining qaysi birida shakldosh so'zlar o'zaro bir turkumga mansub hisoblanadi? A) Sizdek tajribali kadrlarni hurmat qilamiz. Filmda yaxshi chiqqan kadrlarni ta'kidlab ko'rsatishdi. B) Yoz o'tmoqda soz! Dutor -eng yaxshi soz. C) Bir yil tut ekkan kishi yuz yil gavhar teradi. Yaxshilarning etagini tut. D) Arg'amchiga qil quvvat. Nomusni yoshlikdan ehtiyot qil. 6 / 40 6. Asalari bir 1 sekundda necha marta qanot qoqadi? A) 440 B) 100 C) 30-40 D) 10 7 / 40 7. II shaxs birlikda kelgan ot qatnashgan gapni belgilang A) Maktabingizda yana qanday to'garaklar faoliyat yuritadi. B) Bobo egilib hassasini oldi. C) Senga tilaklarim ko'p. D) Niyating meni sharmisor etishmi?! 8 / 40 8. Ikki chiziqdan ko’tarilib yoziladigan harflar necha mm? A) 8 mm B) 9 mm C) 6mm D) 7 mm 9 / 40 9. Xat boshiga amal qilish qachon oʻrgatiladi? A) 3-sinfda B) 1-sinf 2- yarim yillikdan C) 2 -sinf 1 -yarim yillikdan D) 1- sinf 1-yarim yillikdan 10 / 40 10. So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) Bosh bo’lak B) Morfema C) O’zak D) to’g’ri javob yo’q 11 / 40 11. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; D) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 2, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 3 4 D) 1, 2, 3, 4 13 / 40 13. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) amaliy va nazariy xarakterda: B) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 14 / 40 14. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 15 / 40 15. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 16 / 40 16. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) induksiya-deduksiya metodi: C) ko'rgazmali metod D) suhbat metodi: 17 / 40 17. Fonematik eshitish - bu... A) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari 18 / 40 18. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 19 / 40 19. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: B) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 20 / 40 20. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Mufradot: C) Murakkabbot: D) Abjad: 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 22 / 40 22. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1997-yil 27-avgust: D) 1991-yil 18-noyabr: 23 / 40 23. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) PQ 2909 -son. 20.04.2017 24 / 40 24. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 25 / 40 25. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 26 / 40 26. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) piktografik yozuv: D) ideografik yozuv 27 / 40 27. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 2 B) 4 C) 8 D) 6: 28 / 40 28. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 29 / 40 29. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: C) ch: D) sh 30 / 40 30. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) b , d B) a, b, d ,e: C) a, e D) a,, d, e 31 / 40 31. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Yoz: B) Odob: C) Qosh: D) Vatan 32 / 40 32. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 2: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 4 D) 3: 33 / 40 33. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) Barcha javoblar to'g'ri: D) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish 34 / 40 34. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 35 / 40 35. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 2: C) 5 D) 3: 36 / 40 36. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 3: C) 2: D) 4 37 / 40 37. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 38 / 40 38. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 8: C) 6: D) 2: 39 / 40 39. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: 40 / 40 40. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Mufradot: C) Abjad: D) Muqattaol: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz