Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 152 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 1 B) 3 C) 2 D) 4 2 / 40 2. Oʻqituvchi mahoratining tarkibiy qismlarini ayting. A) Bilim, koʻnikma, malaka B) Kasbiy bilim va pedagogik qobiliyat C) Mehnat va malaka D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 3. Merkuriyning diametri Yernikidan necha marta kichik? A) 10 marta B) 3 marta C) 2 marta D) 5 marta 4 / 40 4. Uchburchak perimetri 36 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 3 marta kam. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha santimetr kam? A) 24 B) 33 C) 72 D) 72 5 / 40 5. " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Ibn Sino B) Mirzo Ulug'bek C) Alisher Navoiy D) A. Temur 6 / 40 6. Asalarilarning ko'zi nechta bo'ladi? A) 2 B) 20 C) 5 D) 4 7 / 40 7. Olim bir haftada dadasidan 150 so'm pul oladi .Opasi esa undan 2marta ko'p pul oladi.Ular birgalikda fevral oyida qancha pul olishgan ? A) 1600 B) 450 C) 1800 D) 1200 8 / 40 8. Velosiped rasmini kim chizmoqchi bo'ldi? A) "O'quv va bilim haqida" 4 -sinf B) "Odamdan nima qoladi?" 4-sinf C) "Qutadg'u bilig" 4-sinf D) "O'quv va bilim haqida" 3 -sinf 9 / 40 9. 100 kg o'rikdan 80 kg sharbat siqib olindi. 700 kg o'rikdan necha kg sharbat siqib olingan? A) 125 kg B) 560 kg C) 230 kg D) 875 kg 10 / 40 10. Ona tili o’qitish metodikasining asosiy bo’limlari qaysilar? A) So’z yasalishini o’rgatish metodikasi B) Savod o’rgatish ,grammatika,fonetika C) Nutq o’stirish,o’qish metodikasi D) Barchasi 11 / 40 11. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) material to‘plashda C) reja tuzish; D) kompozitsion xatoga 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi C) 8 D) 4 13 / 40 13. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: B) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish C) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: D) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish 14 / 40 14. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Odob: D) Vatan 15 / 40 15. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 16 / 40 16. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi C) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: D) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson 17 / 40 17. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) PQ 2909 -son. 20.04.2017 18 / 40 18. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Abjad: C) Muqattaol D) Mufradot: 19 / 40 19. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 5: C) 8: D) 2: 20 / 40 20. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: C) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 21 / 40 21. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda 22 / 40 22. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 23 / 40 23. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 24 / 40 24. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 26 / 40 26. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 27 / 40 27. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 4 B) 2 C) 6: D) 8 28 / 40 28. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ng: B) sh C) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: D) ch: 29 / 40 29. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 30 / 40 30. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) suhbat metodi: B) ko'rgazmali metod C) analitik-sintetik tovush metodi: D) induksiya-deduksiya metodi: 31 / 40 31. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) Barcha javoblar to'g'ri: 32 / 40 32. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 2: C) 3: D) 4 33 / 40 33. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 34 / 40 34. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi D) Barcha javoblar to'g'ri: 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) a,, d, e C) b , d D) a, b, d ,e: 36 / 40 36. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 37 / 40 37. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 3: B) 5: C) 2: D) 4 38 / 40 38. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) Barcha javoblar to'g'ri: D) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish 39 / 40 39. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 40 / 40 40. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 3: C) 5 D) 2: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz