Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 146 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Yuzi 64 cm2 ga teng bo‘lgan kvadratning perimetrini toping A) 16 B) 18 C) 8 D) 32 2 / 40 2. Kichraytirish, erkalash otlari qaysi javobda berilgan? A) To’g’ri javob yo’q B) Ukajonim, qizginasi, qoʻlchalar C) Daftargina, koʻlgacha, qadamjo D) Oʻtloq, ortiqqina, yaylov 3 / 40 3. Yupiterning sirti, asosan, suyuq holatda bo'lib, deyarli qanday gazlar bilan o'ralgan? A) Karbonat angidrid va boshqa gazlar bilan o'ralgan. B) Vodorod bilan o'ralgan C) Vodorod va geliy gazlari bilan o'ralgan. D) Geliy gazlari bilan o'ralgan 4 / 40 4. Ahmadda uch xil rangdagi 8 ta qalam bor. Agar qizil qalamlari yashil qalamlaridan 3 marta ko'p bo'lsa, sariq qalamlari soni nechta? A) 3 B) 1 C) 2 D) 4 5 / 40 5. Agar 65030 soni 4 ta oʻnlikka ortirilsa qiydagi son hosil boʻladi. A) 68 430 B) 65 007 C) 65 700 D) 65 070 6 / 40 6. Minerallar qaysilar ? A) Qumtosh, ohaktosh B) Oltin, mis, olmos, temir, kvars, oltingugurt C) Barchasi D) Granit, marmar 7 / 40 7. II shaxs birlikda kelgan ot qatnashgan gapni belgilang A) Maktabingizda yana qanday to'garaklar faoliyat yuritadi. B) Senga tilaklarim ko'p. C) Niyating meni sharmisor etishmi?! D) Bobo egilib hassasini oldi. 8 / 40 8. Qayerda non yopamiz ... Shu tandir tushsa qulab ? Ushbu she'riy parchadagi gap kimga tegishli? A) TJY B) Omon C) To'lab D) Shoira 9 / 40 9. Harf oʻrganilmaydigan bosqich? A) 10 kun B) 2 hafta C) 1 hafta D) 15 kun 10 / 40 10. Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 2 B) 5 C) 4 D) 8 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bog‘lanishli nutq B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Fonetika va orfagrafiya 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi B) 4 C) 8 D) 3 13 / 40 13. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Muqattaol: 14 / 40 14. Diksiya nima? A) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi D) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: 15 / 40 15. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 2: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 3: D) 4 16 / 40 16. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 17 / 40 17. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonografik yozuv: B) piktografik yozuv: C) fonematik yozuv: D) ideografik yozuv 18 / 40 18. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: B) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish C) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish D) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: 19 / 40 19. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 4 C) 2 D) 8 20 / 40 20. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari C) Ikkalasi ham to'g'ri: 22 / 40 22. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: C) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda D) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: 23 / 40 23. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 24 / 40 24. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 25 / 40 25. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: B) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish C) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: D) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish 26 / 40 26. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 5: B) 3: C) 2: D) 4 27 / 40 27. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 28 / 40 28. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 29 / 40 29. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) suhbat metodi: C) induksiya-deduksiya metodi: D) ko'rgazmali metod 30 / 40 30. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1994-yil 21-oktabr 31 / 40 31. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 32 / 40 32. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: 33 / 40 33. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 34 / 40 34. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 4 B) 5 C) 3: D) 2: 35 / 40 35. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, b, d ,e: B) a,, d, e C) a, e D) b , d 36 / 40 36. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Qanday o'qitish kerak ?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: 37 / 40 37. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: C) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson D) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson 38 / 40 38. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Vatan C) Yoz: D) Qosh: 39 / 40 39. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 40 / 40 40. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz