Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 141 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. ? belgisi o'rnida qaysi shakl turishi kerak A) 1 B) 5 C) 3 D) 4 2 / 40 2. O‘quvchilarni o‘qishga qiziqishlarini oshirishga qaysi jarayon yordam beradi? A) Maqol, tez aytish, topishmoqlar B) She‘r, qo‘shiqlarni yod olish C) Hikmatli so‘zlarni o‘qitish D) Barcha javob to‘g‘ri 3 / 40 3. Yupiterning diametri Yernikidan necha marta katta? A) 11 marta B) 12 marta C) 10 marta D) 100 marta 4 / 40 4. Uchburchakning perimetri 28 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 4 marta ko'p. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha satimetr kam? A) 4 B) 24 C) 21 D) 84 5 / 40 5. O'simlik turlarini belgilang A) O't , buta , daraxt B) Maysa, buta, o't C) Gul, buta, daraxt D) Suv o'ti, piyoz, daraxt 6 / 40 6. O'qishdan bir hikoyaning nomi berilgan .Ota o'g'liga nima sovg'a qildi deb so'raladi . A) Sehrli ko'zgu B) Tilla uzuk C) Uchqur ot D) Zarbob to'n 7 / 40 7. Eni 9 sm ,bo'yi 6 sm bo'lgan to'rtburchakdan tomoni 3 sm bo'lfan kvadrat qirqib olindi .Qolgan qismining yuzini toping A) 48 B) 45 C) 51 D) 46 8 / 40 8. Al fraganus kim? A) Forobiy B) Al-Farg’oniy C) Xorazmiy D) Beruniy 9 / 40 9. 11 kg 040 g ni gramda ifodalang. A) 114 g B) 11040 g C) 11400 g D) 1140 g 10 / 40 10. O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) 80 mingdan ortiq B) 6890 C) to’g’ri javob yo’q D) 8000 dan ortiq 11 / 40 11. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) 4-sinfda C) 3-sinfda D) B.2-sinfda 12 / 40 12. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1, 2, 3 13 / 40 13. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) induksiya-deduksiya metodi: C) suhbat metodi: D) ko'rgazmali metod 14 / 40 14. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) Barcha javoblar to'g'ri: 15 / 40 15. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 16 / 40 16. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: B) ch: C) sh D) ng: 17 / 40 17. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: D) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: 18 / 40 18. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. 19 / 40 19. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) Barcha javoblar to'g'ri: D) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. 20 / 40 20. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 2: C) 8: D) 6: 21 / 40 21. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 22 / 40 22. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) piktografik yozuv: C) ideografik yozuv D) fonografik yozuv: 23 / 40 23. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) Barcha javoblar to'g'ri: D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 24 / 40 24. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 25 / 40 25. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: C) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda D) Barcha javoblar to'g'ri: 26 / 40 26. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Muqattaol B) Abjad: C) Mufradot: D) Murakkabbot: 27 / 40 27. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 5 B) 2: C) 3: D) 4 28 / 40 28. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 29 / 40 29. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) b , d C) a, e D) a, b, d ,e: 30 / 40 30. Diksiya nima? A) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 31 / 40 31. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Qosh: B) Yoz: C) Vatan D) Odob: 32 / 40 32. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 33 / 40 33. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 34 / 40 34. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 35 / 40 35. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: D) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish 36 / 40 36. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) amaliy va nazariy xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: D) ilmiy va amaliy xarakterda 37 / 40 37. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: C) 4 D) 2: 38 / 40 38. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Muqattaol: 39 / 40 39. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 3: C) 4 D) 5: 40 / 40 40. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz