Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 142 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 2 / 40 2. "Vatan mo‘tabardir" hikoyasining muallifi kim? A) Orif To‘xtash B) Xurshid Davron C) Po‘lat Mo‘min D) Dilfuza Kamoljonova 3 / 40 3. Quyosh sistemasidagi mavjud 8 ta sayyoradan faqat qaysi sayyorada hayot bor? A) Venerada B) Marsda C) Yerda D) Yupiterda 4 / 40 4. Ushbu so'zlardan nechtasida nuqtalar o'rniga h undoshi qo'yiladi ? asla..a, alo...ida, vo...a, ta...ir, ba...t, ba...s, va...ima, gav...ar, giyo..., gul..an A) 6 B) 7 C) 9 D) 8 5 / 40 5. Ushburchakning tamonlari berilgan, uning yuzini topish uchun qaysi turdagi algoritmda foydalaniladi? A) Chiziqli algoritm B) Blok sxemada xato bor C) Tarmoqlanuvchi algoritm D) Takrorlanuvchi algoritm 6 / 40 6. Nima uchun Vatan onaga qiyoslanadi? A) Ona kabi issiq bağriga oladi B) Barcha javoblar tõğri C) Ona kabi mehribon D) TJY 7 / 40 7. -li, -siz ,-dor ,-chan qaysi so‘z turkumiga oid so'zlarni yasovchi qo‘shimchalar ? A) Fe'l B) Ot C) Son D) Sifat 8 / 40 8. "Hamma gap aql bilan ifodada " degan jumla qaysi hikoyada? A) "Xatarli uchrashuv " Pirimqul Qodirov B) "Chang'i" Muratboy Nizanov C) "Sassiqpopishak" Pirimqul Qodirov D) "Sassiqpopishak" Sobit Gafurov 9 / 40 9. Amaldagi " Lotin yozuviga asoslangan oʻzbek yozuvi" qachon joriy etildi? A) 1993 yil sentabr oyida B) 1995 yil sentabr oyida C) 1994 yil sentabr oyida D) 1992 yil sentabr oyida 10 / 40 10. Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. B) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi C) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi D) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. 11 / 40 11. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) Barchasi to‘g‘ri 12 / 40 12. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 5 13 / 40 13. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak B) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi C) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi D) Barcha javoblar to'g'ri: 14 / 40 14. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 15 / 40 15. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar C) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: 16 / 40 16. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 17 / 40 17. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: B) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: 18 / 40 18. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: B) amaliy va nazariy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 19 / 40 19. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: D) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda 20 / 40 20. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) fonematik yozuv: B) fonografik yozuv: C) piktografik yozuv: D) ideografik yozuv 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, b, d ,e: B) a, e C) b , d D) a,, d, e 22 / 40 22. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 23 / 40 23. Fonematik eshitish - bu... A) Barcha javoblar to'g'ri: B) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi C) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari D) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: 24 / 40 24. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: B) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson C) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi D) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson 25 / 40 25. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 26 / 40 26. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: C) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida D) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: 27 / 40 27. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Abjad: C) Murakkabbot: D) Muqattaol 28 / 40 28. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Qosh: C) Yoz: D) Vatan 29 / 40 29. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: B) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: C) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: 30 / 40 30. Diksiya nima? A) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi B) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: C) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: D) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: 31 / 40 31. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak B) Barcha javoblar to'g'ri: C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 32 / 40 32. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda B) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish C) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish D) Barcha javoblar to'g'ri: 33 / 40 33. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari B) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: C) Ikkalasi ham to'g'ri: 34 / 40 34. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1993-yil 2-sentabr: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1991-yil 18-noyabr: D) 1997-yil 27-avgust: 35 / 40 35. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 8 B) 4 C) 6: D) 2 36 / 40 36. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 2: C) 5 D) 4 37 / 40 37. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 6: B) 5: C) 2: D) 8: 38 / 40 38. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Mufradot: B) Muqattaol: C) Murakkabbot: D) Abjad: 39 / 40 39. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 40 / 40 40. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) ch: B) ng: C) sh D) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz