Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 164 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Goniya nima? A) Chizg‘ichlar to‘plami B) Har turli tomonli uchburchak C) Qurilish asboblar to‘plami D) 1 ta burchagi to‘g‘ri, qolgan 2 burchagi to‘g‘ri bo‘lmagan uchburchak shakldagi chizg‘ich 2 / 40 2. Bayrog‘imiz haqida konstitutsiyamizning nechanchi moddasida berilgan? A) 10-moddasida B) 3-moddasida C) 5-moddasida D) 4-moddasida 3 / 40 3. Mars Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 607 sutkada B) 687 sutkada C) 608 sutkada D) 887 sutkada 4 / 40 4. -9 A) 18 B) 10 C) 9 D) 19 5 / 40 5. …- bu to'gri chiziqning maʼlum nuqtalaridan boshlanuvchi bir qismidir. Uning boshlanish nuqtasi bor, lekin oxiri yoʻq. Nima haqida aytilayapti. A) Burchak B) To'g'ri chiziq C) Kesma D) Nur 6 / 40 6. 2raqam ostida nima ko'rsatilgan? A) Ekvator B) Meridian C) TJY D) Aylanish o'qi 7 / 40 7. Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 2 B) 5 C) 3 D) 4 8 / 40 8. Oyni yerni qanchada aylanib chiqadi? A) 27 sutka 6.7 soat B) 28 sutka 8 soat C) 27 sutka 7 soat D) 27 sutka 8 soat 9 / 40 9. Bahorda havoning birdan sovushi nima deyiladi? A) Ayamajiz B) Izg‘irin C) Qora sovuq D) Gul shamoli 10 / 40 10. Analiz deb nimaga aytamiz? A) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli B) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir C) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli D) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. 11 / 40 11. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bog‘lanishli nutq B) Fonetika va orfagrafiya C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 12 / 40 12. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 2 4 5 C) 1 3 4 5 D) 1 2 3 4 13 / 40 13. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) induksiya-deduksiya metodi: D) suhbat metodi: 14 / 40 14. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 8 B) 2 C) 6: D) 4 15 / 40 15. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish B) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: C) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish D) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: 16 / 40 16. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: B) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: C) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi 17 / 40 17. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. B) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 18 / 40 18. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: B) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 19 / 40 19. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a,, d, e B) a, b, d ,e: C) a, e D) b , d 20 / 40 20. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) ilmiy va amaliy xarakterda D) amaliy va nazariy xarakterda: 21 / 40 21. Savod o‘rgatish metodikasi bo'limi nimani o'rgatadi? A) bolalar nutqini boyitishi, sintaktik va bog'lanishli nutqini o'stirishni ta’minlash: B) bolalarni to 'g 'ri, tez (m e’yorida), ongli va ifodali o'qish malakalari bilan qurollantirish: C) elementar o'qish va yozishga o'rgatish: 22 / 40 22. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) 3: B) 2: C) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: D) 4 23 / 40 23. Fonematik eshitish - bu... A) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari B) Barcha javoblar to'g'ri: C) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 24 / 40 24. Analitik-sintetik tovush metodi tashkiliy tomondan necha davrga bo'linadi? A) 2: B) 4 C) 5: D) 3: 25 / 40 25. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda D) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: 26 / 40 26. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Vatan B) Qosh: C) Odob: D) Yoz: 27 / 40 27. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 3: B) 2: C) 5 D) 4 28 / 40 28. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Muqattaol: B) Mufradot: C) Abjad: D) Murakkabbot: 29 / 40 29. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi D) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: 30 / 40 30. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1997-yil 27-avgust: B) 1994-yil 21-oktabr C) 1993-yil 2-sentabr: D) 1991-yil 18-noyabr: 31 / 40 31. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi B) Barcha javoblar to'g'ri: C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi 32 / 40 32. Diksiya nima? A) soʻzlarni aniq, ravshan talaffuz etish, soʻzlash usuli: B) so’zlovchining nutq mazmunini yetkazishga ko’maklashuvchi har xil harakatlariyordamida bayon etishi: C) aytiladigan xabarlarni tinglovchini hurmat qilgan holda, adabiy normadagi ifodalar bilan yetkazish: D) nutq shakllaridan biri bo’lib, unda har bir fikr to’g’ridan-to’g’ri suhbatdoshga qaratilgan bo’ladi 33 / 40 33. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 34 / 40 34. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 35 / 40 35. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Nimani o'qitish kerak ?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 36 / 40 36. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Mufradot: B) Murakkabbot: C) Muqattaol D) Abjad: 37 / 40 37. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: B) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: C) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: D) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida 38 / 40 38. O'zbek tili yozuvi qanday yozuv turiga mansub? A) piktografik yozuv: B) fonematik yozuv: C) ideografik yozuv D) fonografik yozuv: 39 / 40 39. Quyidagi maqsadlardan qaysilarida empirik metod tatbiq etiladi? A) Barcha javoblar to'g'ri: B) o'qituvchilarning ish tajribasini o'rganish, umumlashtirish, baholash va ommalashtirishda C) xorijiy maktab tajribalari va mavzuga doir adabiyotlarni o'rganish, tajribani tahlil qilish D) empirik tajriba yo'li bilan olingan materiallarni tahlil qilish va umumlashtirish 40 / 40 40. Boshlang'ich ta ’limda ona tili o'qitish metodikasining vazifalarini belgilab, aniqlashtirib beruvchi ta'lim sohasidagi davlat siyosatining asosiy tamoyillari qaysi hujjatda belgilab berilgan? A) Milliy o'quv dasturi: B) PQ 2909 -son. 20.04.2017 C) " Ta'lim to'g'risida"gi qonunda: D) Boshlang'ich ta'lim Konsepsiyasi: 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz