6-sinf Informatika №3 Oktabr 21, 2022Oktabr 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Informatika №3 ga fikr bildirilmagan. 2 12345678910111213141516171819202122232425 6-sinf Informatika №3 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 4-dars. SCRATCH MUHITIDA TAKRORLANUVCHIBLOKLAR BILAN ISHLASH 1 / 25 1. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. B) O‘zgaruvchini yaratish. C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. D) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlardan foydalangan holda o‘zgaruvchilar qiymatini oshirish yoki kamaytirish. 2 / 25 2. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartira oladigan kattaliklar… deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) ingl. Variable (o’zgaruvchilar) B) Konstantalar 3 / 25 3. Quyidagi blokda berilgan sonlardan foydalanib qanday natija chqiqishini aniqlang. A) 6 B) 18 C) 5 D) 3 4 / 25 4. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) mantiqiy inkor (inversiya) amali: B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; C) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; D) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali 5 / 25 5. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; C) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; D) ikkalasi teng; 6 / 25 6. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. B) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. C) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. D) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. 7 / 25 7. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. B) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. C) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. D) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. 8 / 25 8. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. C) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. 9 / 25 9. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. B) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. C) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. D) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. 10 / 25 10. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. D) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. 11 / 25 11. Scratch dasturida “…ga qadar takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 12 / 25 12. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. B) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. C) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. D) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. 13 / 25 13. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. B) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. C) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 14 / 25 14. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. B) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. C) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. D) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. 15 / 25 15. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. B) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. C) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. D) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. 16 / 25 16. Scratch dasturida “…marta takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) “repeat” B) “repeat until” C) Barchasidan D) “forever” 17 / 25 17. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. B) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. C) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. D) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. 18 / 25 18. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. B) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. C) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. D) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. 19 / 25 19. Scratch dasturida “…marta takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 20 / 25 20. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. B) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. C) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. D) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. 21 / 25 21. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Foydalanuvchi nomini qaytaradi. B) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. 22 / 25 22. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. C) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. 23 / 25 23. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. B) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. C) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. D) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. 24 / 25 24. Mazkur blok sikl tanasi necha martta takrorlanadi? A) 8 B) 11 C) 10 D) Takrorlanmaydi 25 / 25 25. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. D) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. 0% Author: InfoMaster 6-sinf Informatika