6-sinf Informatika №3 Oktabr 21, 2022Oktabr 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Informatika №3 ga fikr bildirilmagan. 61 12345678910111213141516171819202122232425 6-sinf Informatika №3 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 4-dars. SCRATCH MUHITIDA TAKRORLANUVCHIBLOKLAR BILAN ISHLASH 1 / 25 1. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. B) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlardan foydalangan holda o‘zgaruvchilar qiymatini oshirish yoki kamaytirish. C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. D) O‘zgaruvchini yaratish. 2 / 25 2. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartirmaydigan kattaliklar … deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) O‘zgaruvchilar B) O’zgarmaslar 3 / 25 3. Tarmoqlanuvchi if..then va if..then..else bloklaridan foydalanib, A=6 va В=8 sonlariga teng bo’lsa qanday natija chiqadi? A) A soni B sonidan katta B) A soni B soniga teng C) A soni B sonidan kichik 4 / 25 4. Tarmoqlanuvchi if..then va if..then..else bloklaridan foydalanib, A=56 va В=56 sonlariga teng bo’lsa qanday natija chiqadi? A) A soni B sonidan katta B) A soni B soniga teng C) A soni B sonidan kichik 5 / 25 5. Quyidagi blokda shartning natijasi rost qiymatni qabul qilsa qaysi bo‘limi ichidagi buyruqlar bajariladi? A) else B) if C) Hech qaysi bajarilmaydi 6 / 25 6. Scratch dasturida “doimiy takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) “repeat until” B) “forever” C) “repeat” D) Barchasidan 7 / 25 7. Scratch dasturida “doimiy takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 8 / 25 8. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. B) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. C) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. D) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. 9 / 25 9. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. B) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. C) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. D) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. 10 / 25 10. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. B) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. C) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. D) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. 11 / 25 11. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. B) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. C) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. D) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. 12 / 25 12. Scratch dasturida “…marta takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 13 / 25 13. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. B) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. C) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. D) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. 14 / 25 14. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. B) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. C) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. D) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. 15 / 25 15. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. B) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. C) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. D) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. 16 / 25 16. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. B) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. C) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. D) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. 17 / 25 17. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. B) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. C) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. D) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. 18 / 25 18. Mazkur blok sikl tanasi necha martta takrorlanadi? A) 10 B) 11 C) Takrorlanmaydi D) 8 19 / 25 19. Cheksiz siklni qaysi blok yordamida to‘xtatish mumkin. A) 1 B) 3 C) 4 D) 2 20 / 25 20. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. B) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. C) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. D) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. 21 / 25 21. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. B) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. C) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. D) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. 22 / 25 22. Scratch dasturida “…ga qadar takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 23 / 25 23. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. B) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. C) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. D) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. 24 / 25 24. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. B) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. C) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. 25 / 25 25. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. B) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. C) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. D) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. 0% Author: InfoMaster 6-sinf Informatika