11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 Oktabr 14, 2022Avgust 19, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 ga 1 fikr bildirilgan 1 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 11-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №3 2022-yil 12-oktabr: 2022-2023 o'quv yili tuman bosqichida tushgan savollar! 1 / 25 Shekspirning qaysi asari “Greyz Inn” tetrida sahnaga qo‘yilgan? A) Romeo va Julyetta B) Xatolar komediyasi C) Hamlet D) Venera va Adonis 2 / 25 –chi yuklamasi qanday ma’nolarni bildirishi mumkin? 1) so`roq; 2) buyruq; 3) iltimos 4) xoxish 5) ta’kid (uqtirish) A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,5 C) 2.3 D) faqat 2 3 / 25 Bo‘yung sarv-u sanubartek, beling qil, Vafo qilg‘on kishilarga vafo qil. (Xorazmiy) Ushbu baytda qanday she’riy san’atlar qo‘llangan? A) talmeh, tashbeh, tajnis B) tazod, tajnis, tanosub C) tajnis, tashbeh, tanosub D) tazod, talmeh, tanosub 4 / 25 Bizning qarorimiz shu // hasharda barchamiz faol ishtirok etamiz. Ushbu qo‘shma gap qismlari orasiga qaysi tinish belgisi qo‘yiladi? A) vergul B) ikki nuqta C) tire D) nuqtali vergul 5 / 25 Vatanning kun sayin obod bo‘layotgani, yangi yo‘llar, muhtasham inshootlar barpo etilayotgani yurtdoshlarimiz qalbiga faxr-iftixor baxsh etmoqda. Ushbu gap haqidagi to‘g‘ri hukmni toping. A) Ega va qaratqich aniqlovchining uyushib kelishi kuzatiladi. B) Barcha uyushiq bo‘laklarning sifatlovchi aniqlovchisi mavjud. C) Qaratqich aniqlovchilarning barchasi to‘ldiruvchiga tobelangan. D) Sodda va qo‘shma kesimlar mavjud. 6 / 25 Quyida berilgan so‘zlarni ma’nolari bilan birlashtiring. A) 1-g, 2-d, 3-e, 4-b, 5-f B) 1-i, 2-a, 3-g, 4-b, 5-h C) 1-e, 2-d, 3-g, 4-f, 5-d D) 1-i, 2-a, 3-e, 4-f, 5-b 7 / 25 Bahor vasfiga bag‘ishlangan birinchi o‘zbek g‘azali muallifini aniqlang. A) Nosiruddin Rabg‘uziy B) Mahmud Qoshg‘ariy C) Yusuf Xos Hojib D) Alisher Navoiy 8 / 25 Berilgan gaplar va ularda ishtirok etgan fe’l shakllari to‘g‘ri moslashtirilgan javobni aniqlang. A) 1-a, d, e, f, g; 2-a, b, f, g B) 1-a, d, e, g; 2-a, f, g C) 1-a, b, d, e, f, g; 2-a, b, f D) 1-b, d, e, f, g; 2-b, g, f 9 / 25 Mahmud Qoshg‘ariy tomonidan yozib qoldirilgan qaysi maqol turkiy xalqlar og‘zaki ijodida juda qadim davrlardan boshlab faol iste’molda bo‘lib, har qanday fazilatning boshlanishi bilimdir degan ma’noni anglatadi? A) Erdam boshi – til. B) Uma kelsa, qut kelur. C) Kim kur bo‘lsa, kuvaz bo‘lur. D) Qut belgusi – bilig. 10 / 25 Ko‘ngli tilagan murodig‘a yetsa kishi, Yo barcha murodlarni tark etsa kishi. Bu ikki ish muyassar bo‘lmasa olamda, Boshini olib bir sorig‘a ketsa kishi. Ushbu ruboiydagi raviyni aniqlang. A) i harfi B) t harfi C) a harfi D) s harfi 11 / 25 “Alp Er To‘nga” marsiyasi qaysi asar orqali bizgacha yetib kelgan? A) “Qissasi Rabg‘uziy” B) “Hayrat ul-abror” C) “Devonu lug‘ot it-turk” D) “Qutadg‘u bilik” 12 / 25 Ayniqsa, har bir odam o‘zining oqil, obro‘-e’tiborli, iste’dodli, sadoqatli do‘stlari – safdoshlari bilan faxrlanadi, ammo do‘stlik mezoni faqat shular bilan o‘lchanmaydi. Ushbu gap tarkibida ajratib ko‘rsatilgan so‘z gapning qaysi bo‘lagiga tobelangan? A) vositasiz to‘ldiruvchi B) sifatlovchi aniqlovchi C) vositali to‘ldiruvchi D) qaratqich aniqlovchi 13 / 25 Qaysi gapda barcha zamon shakllari o‘z ma’nosida ishlatilgan? A) Shu, Boboqul bilan Mamat polvon juda lanj ekan, nima dedingiz, Bo‘ri polvon? B) – Yur, ketdik. Qorning to‘qmi? – dedi Habibulla. C) Men ertaga ketyapman, Farhod. D) Shunda sizni azob emas, rohat kutadi. 14 / 25 Bu yo‘llardan borurman, qadim Bitiktoshlar chiqar qoshimga. Ular so‘zin ko‘chiraman jim Yuragimning bujur toshiga, Ey, dardimga darmonim, Vatan! Ushbu she’riy parchada ajratib ko‘rsatilgan so‘zning sintaktik vazifasini aniqlang. A) o`rin holi B) vositali to‘ldiruvchi C) payt holi D) sifatlovchi aniqlovchi 15 / 25 Quyidagi gaplardan qaysi birida yordamchi so‘z turkumining barcha turi ishtirok etgan? A) Mehmonlar osh-suv taraddudiga yo‘l qo‘ymasdan, sut-qatiq bilan quruq choy ichib, darhol o‘tirgan joylariga uzandilar va aravada urinib kelganlari uchun uzanar-uzanmas uyquga ketdilar. B) Ma’naviyat insonga ona suti va ota namunasi, ajdodlar o‘giti bilan singadi. C) Polvonning qo‘li kuch bilan o‘ziga tortar, ammo bir qarich ham oldinga siljitolmasdi. D) Ey farzand, aqlli, farosatli va ilm-u hunarli kishilar bilan do‘st bo‘l. 16 / 25 Qaysi gapda hol vazifasida kelgan qaralmish ishtirok etgan? A) Til tufayli bilim avloddan avlodga og‘zaki va yozma tarzda qoldiriladi, natijada yangi avlod o‘tgan avlodning ishini yangidan boshlamasdan, uni davom ettiradi. B) Mustaqil O‘zbekiston davlati erkinlikning dastlabki yillaridanoq o‘zbek tilining muhofazasi uchun barcha qonuniy asoslarni yaratdi. C) Tilning birinchi ahamiyati shundan iboratki, til tufayli jamiyat a’zolarining har birida hosil bo‘lgan bilim ommalashadi. D) Meni katta hayotga olib chiqib qo‘ygan ustozlarimning zahmatini oqlay oldimmikin? 17 / 25 Qaysi gapda nisbat qo‘shimchasini olgan fe’l yasama otga tobelangan? A) Uzoqdan ko‘ringan qumloqlar sahro bag‘rida yastanib yotar edi. B) Bu kishi o‘sha tunda o‘zi bilan suhbatlashgan odam ekan. C) O‘g‘lining muvaffaqiyatidan faxrlangan otaning shodligi cheksiz edi. D) Kechaga taklif etilgan shoirlar orasidan uni qidirdi, ammo topolmadi. 18 / 25 Qaysi gapda ergash gap bosh gapdan oldin kelgan? A) Saxiylikni odat qilgan bo‘lsa kim, Qo‘lidan davlati ketmasin uning. B) Shuni doimo yodda tutish kerakki, nodon kishining gapi ko‘p bo‘ladi. C) Bobolardan qolgan noyob bu tortiq, Toki avlodlarga yetolsin omon. D) Kitob mening do‘stim, chunki u – bilim manbayi. 19 / 25 Qaysi gapda ko‘makchi fe’l ish-harakatning davomiyligini bildirib kelgan? A) Mo‘ysafid gullarni shiyponga qo‘yib, mehmonlar bilan ko‘risha ketdi. B) Yodgor o‘z yonimda. Ba’zan Mehrixonlar oilasiga ham borib-kelib turadi. C) Qo‘qonga nonushta mahalida kirib keldik. D) Indamay g‘ishtlarni ustma-ust taxlay boshladi. 20 / 25 Navoiyning qaysi asarida insonni ulug‘laydigan imon, karam, adab, qanoat, vafo, rostlik, ilm kabi fazilatlar haqida alohida fikrlar bayon qilingan? A) “Lison ut-tayr” B) “Muhokamat ul-lug‘atayn” C) “Saddi Iskandariy” D) “Hayrat ul-abror” 21 / 25 Gapdagi ko‘p nuqta o‘rniga mazmun va grammatik jihatdan mos keluvchi yordamchi so‘zni aniqlang. U ilonni aldagani uchun, … unga dunyodagi eng tansiq taom insonniki emas, qurbaqaning go‘shti ekanini aytgani uchun ta’qibga uchragan emish. A) chunki B) agar C) ya’ni D) balki 22 / 25 Imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan so‘zlar qatorini aniqlang. A) mutaxasis, qutulmoq, tomosha B) taqiqlamoq, xayol, qat’i nazar C) muolija, mobodo, tamoman D) asqotmoq, o‘g‘irlamoq, ta’ma qilmoq 23 / 25 Qaysi javobdagi gaplarda tire tinish belgisi o‘zaro bir xil punktuatsion qoida asosida qo‘yilgan? A) Yurting tinch – sen tinch. Turnalar arg‘imchog‘i g‘ira-shira osmon ortiga – bulutlar bag‘riga singiydi. B) Mehnati halol baholansa, yerning sohibi – dehqonning hech kimdan kami bo‘lmaydi. Xalqaro savdo yo‘li – Buyuk ipak yo‘li Temur va Temuriylar davrida juda serqatnov bo‘lgan. C) Yaxshi o‘g‘il – el obro‘si, yaxshi qiz – uy obro‘si. Qor yog‘di – don yog‘di. D) Nabiram – Sayyora shu yerda tarbiyalanyapti. Gullar, daraxtlar, bog‘lar – barchasi bahor nafasini his qilmoqda. 24 / 25 G‘irot oti qaysi doston qahramonining doimiy yo‘ldoshi hisoblanadi? A) Ravshan B) Kuntug‘mish C) Alpomish D) Go‘ro‘g‘li 25 / 25 “Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi” dostoni haqidagi noto‘g‘ri ma’lumotni aniqlang. A) Go‘ro‘g‘lining tug‘ilishi va xalq manfaati yo‘lida qahramonlik ko‘rsatishida chiltanlar va Xizr alayhissalom katta o‘rin tutadi. B) Parokanda bo‘layozgan Taka Yovmit elida Ravshanbekning kelishi bilan tub burilishlar sodir bo‘ladi. U el-yurt sha’nini, shavkatini, or-nomusini tiklaydi. C) Go‘ro‘g‘lining ota-onasi – Ravshan va Bibi Hilol bolaligida Zargar eliga borib qolib, musofirchilikda voyaga yetishadi. D) Shohdorxon boshqalarning maslahatiga quloq solmay, o‘ylamay qaror qabul qiladigan, uzoqni ko‘ra olmasligi natijasida ko‘plab insonlarning bevaqt o‘limiga sabab bo‘lgan shoh. 0% Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot olimpiada, Tuman 2022-2023 o'quv yili